Narsistik tüketim
tarafından
 
Aytaç, Muhammed Bilgehan.

Başlık
Narsistik tüketim

Yazar
Aytaç, Muhammed Bilgehan.

ISBN
9789758396221

Yazar Ek Girişi
Aytaç, Muhammed Bilgehan.

Fiziksel Tanımlama
150 sayfa : resim, tablo ; 24 cm.

İçerik
GİRİŞ ................................................................ ................................................1 1. NARSİSİZM VE KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ........................................5 1.1. Narkissos Miti............................................................ .............................5 1.2. Narsisizm Kavramının Kökeni ve Kavramsal Çerçevesi........................8 1.3. Narsisizm Nedir ve Nasıl Oluşur?........................................................ ..14 1.4. Narsisizm Ne Değildir?...................................................... ....................20 1.5. Narsist Bireyin Temel Özellikleri ..........................................................24 1.6. Narsistik Tutum ve Davranış ile İlgili Çeşitli Çalışmalar .....................31 1.6. Durumsal Narsisizm ................................................................ ..............36 2. NARSİSİZM KÜLTÜRÜ ................................................................ ...........39 2.1. Cinsellik Anlayışının Değişmesi ve Boş Kendilik.................................41 2.2. Kapitalizm ve Materyalizm ................................................................ ...45 2.3. Aile ve Ebeveynlikte Yaşanan Değişimler .............................................47 2.4. Yaşlılığın Değersizleşmesi ................................................................ .....50 2.5. Rekabet Odaklılık..................................................... ..............................51 2.6. Saldırganlığın ve Olumsuz Davranışların Yaygınlaşması......................53 2.7. Narsisizm ve Sahtelikler ................................................................ ........55 2.8. Topluluk Narsisizmi (Kollektif Narsisizm)............................................63 2.9. Toplumsal Narsisizm....................................................... .......................65 3. NARSİSİZM VE TÜKETİM ................................................................ ....67 3.1. Markaya Karşı Tutum ve Lüks Tüketim ................................................72 3.2. Materyalizm ve Kompulsif Satın Alma..................................................76 3.3. Eşsiz ve Kişiselleştirilmiş Ürün Tercihi.................................................78 3.4. Sembolik Tüketim........................................................ ..........................81 4. NARSİSTİK TÜKETİM ................................................................ ...........85 4.1. Narsistik Tüketim Araştırmanın Tasarımı..............................................86 İÇİNDEKİLER xii NARSİSTİK TÜKETİM 4.1.1. İlk Aşama.......................................................... ...........................87 4.1.1.1. Narsistik Kişilik Envanteri (NKE) .................................89 4.1.2 İkinci Aşama.......................................................... .......................90 4.2. Verilerin Analizi ................................................................ .....................91 4.3. Bulgular........................................................ ..........................................93 4.3.1. Narsisizm Emareleri ................................................................ ....93 4.3.1.1. Olumlu Öz Görüş ...........................................................95 4.3.1.2 Güçlü Görünme İsteği .....................................................97 4.3.1.3. Saygı Duyulma İhtiyacı..................................................98 4.3.1.4. Diğerleri Hakkında Olumsuz Görüş..............................100 4.3.2. Tüketim ve Marka Tercihleri...................................................... 101 4.3.2.1. Alışveriş Deneyiminde Özgürlük Arayışı......................104 4.3.2.2. Materyalizm..................................................... ..............106 4.3.2.2.1. Plansız Satın Alma........................................107 4.3.2.2.2. Savurganlık...................................................1 09 4.3.2.3. Hatzfeld Sendromu........................................................ 110 4.3.2.3.1. Eşsiz Ürün Arayışı........................................112 4.3.2.3.2. Ürünü Kendine Has Görme ..........................113 4.3.2.3.3. Düşük Pişmanlık...........................................116 4.3.2.3.4. Olumsuz Yorum Yapanlara Karşı Tepkisellik117 4.3.2.4. Ben>Marka....................................................... .............118 4.3.2.4.1. Kişiselleştirilmiş Tutundurma Beklentisi .....119 4.3.2.4.2. Marka Sadakatsizliği ....................................121 4.3.2.5. Narsistik Tüketim ..........................................................123 4.3.2.5.1. Bulguların Meta Narsisizmi Kavramı Üzerinden Tartışılması ................................................................ ...125 4.3.2.5.2. Bir Tüketim Eleştirisi Olarak Narsistik Tüketim..128 4.4. Sonuç ve Öneriler....................................................... ...........................132 5. SONSÖZ: TÜRKİYE'DE NARSİSİZM ARTIYOR MU?.....................137 KAYNAKÇA ................................................................ ..................................141 EKLER ......................................

Özet
Kişilik özelliği olarak narsisizm, yüksek öz saygılı, güce fazlasıyla tamah eden, ikili ilişkilerde samimiyetten yoksun, güçlü bir imge uğruna duygularını geri plana atan, tanrılara has bir şekilde öz yeterlilik hisseden, diğerleri hakkında olumsuz görüşe sahip ve eleştirilmeye tahammül edemeyen bireyi tarif etmektedir. Burada sıralanan her bir etkenin günümüz tüketicisinin satın alma deneyimlerine, ürün, hizmet ve marka tercihlerine etki ettiği görülmektedir. Her bir kültürel faktörün, detaylı incelendiğinde, ülkemizde de yaygınlaştığı ve tüketime yön verdiği görülmektedir. Narsisizm ve tüketim hakkında hazırlanan bu eser 2019'da Aksaray Üniversitesi'n de tamamlanan 'Tüketicilerin Narsisizm Üzerinden Markaya Yönelik Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi' isimli doktora tez çalışması esas alınarak yaratılmış. (Önsözden)

Konu Başlığı
Narsisizm.
 
Consumption.
 
Narcissism.
 
Tüketim.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011561306.3 AYT 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon