İnsan kaynakları yöneticilerinin değişen rolleri ve yetkinlikleri : ilaç sektörü örneği
tarafından
 
Dede, Nurten Polat.

Başlık
İnsan kaynakları yöneticilerinin değişen rolleri ve yetkinlikleri : ilaç sektörü örneği

Yazar
Dede, Nurten Polat.

ISBN
9786052421680

Yazar Ek Girişi
Dede, Nurten Polat.

Basım Bilgisi
Birinci baskı.

Fiziksel Tanımlama
194 sayfa : tablo.

Seri
Beta ; yayın no. 3714. İşletme-Ekonomi dizisi ; 954.

İçerik
İçindekiler -- Önsöz III -- Kısaltmalar III -- Giriş 1 -- İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİLERİNİN -- ROLLERİNİN GELİŞİM SÜRECİ -- 1.1. Örgüt Kuramlarının Gelişimi Çerçevesinde IK Yöneticilerinin -- Rolleri 7 -- 1.1.1. Klasik Örgüt Kuramı 7 -- 1.1.1.1. Bilimsel Yönetim Yaklaşımı 8 -- 1.1.1.2. Yönetim Süreci Yaklaşımı 13 -- 1.1.1.3. Bürokrasi Yaklaşımı 16 -- 1.1.2. Neo-Klasık Örgüt Kuramı 19 -- 1.1.2.1. İnsan İlişkileri Yaklaşımı 20 -- 1.1.2.2. insan Kaynaklan Yaklaşımı 21 -- 1.1.2.3. Davranış Bilimleri Yaklaşımı 23 -- 1.1.3. Modern Örgüt Kuramları 23 -- 1.1.3.1. Sistem Yaklaşımı 23 -- 1.1.3.2. Durumsallık Yaklaşımı 24 -- 1.2. İKY'nin Evreleri Çerçevesinde IK Yöneticilerinin Rolleri 26 -- 1.2.1. Personel Yönetimi Evresi 26 -- 1.2.2. İKY Evresi 28 -- 1.2.3. Stratejik İKY Evresi 29 -- 1.3. İKY Yaklaşımları Çerçevesinde IK Yöneticilerinin Rolleri 37 -- 1.3.1. Personel Yönetimi'nin Modernize Edilmiş Hali Olarak İKY 37 -- 1.3.2. Stratejik Bir Model Olarak İKY 39 -- 1.3.3. İnsan Yönetimi Olarak İKY 44 -- İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİLERİNİN -- DEĞİŞEN ROLLERİ -- 2.1. Storey'e Göre İK Yöneticilerinin Değişen Rolleri 52 -- 2.1.1. Danışman 53 -- 2.1.2. Hizmet Sağlayan. 54 -- 2.1.3. Düzenleyici 54 -- 2.1.4. Değişim Lideri 55 -- 2.2. Wiley'e Göre İK Yöneticilerinin Değişen Rolleri 56 -- 2.2.1. Stratejik Nitelikteki Roller 56 -- 2.2.2. Kanuni Yükümlülüklerin Yerine Getirilmesi Süreçleri İle -- İlgili Roller 58 -- 2.2.3. İdari Nitelikteki Roller 59 -- 2.3. Ulrich'e Göre İK Yöneticilerinin Değişen Rolleri 59 -- 2.3.1. Stratejik Ortak.., .. 60 -- 2.3.1.1. Organizasyon Mimarisini Tanımlama 61 -- 2.3.1 -2. Rekabet Avantajı Yaratma 61 -- 2.3.1.3. Tepe Yönetimde Etkin Olma 62 -- 2.3.1.4. Müşteri Odaklı Olma 63 -- 2.3.1.5. Katma Değer Yaratma.... 64 -- 2.3.2. Değişim Uzmanı 65 -- 2.3.2.1. Değişimin Mimarisini Tasarlama .67 -- 2.3.2.2. Değişimi Kolaylaştırma 68 -- 2.3.2.3. Organizasyonu İnşa Etme 68 -- 2.3.2.4. Liderlik 69 -- 2.3.3. Süreç Uzmanı 69 -- 2.3.3.1. İKY Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması 71 -- 2.3.3.2. İKY Süreçlerinde Dış Kaynak Kullanımı 72 -- 2.3.3.3. İKY Süreçlerinde Bilgi Teknolojilerinden -- Faydalanma 75 -- 2.3.3.4. Diğer .Alternatif Hizmet Sunum Kanallarından -- Yararlanma 77 -- 2.3.4. Çalışanların Savunucusu 78 -- 2.3.4.1. Çalışanların Katma Değer .Sağlamayan İş -- Yüklerinin Azaltılması 80 -- 2.3.4.2. Çalışanların İşletmeye Sağladıkları Katma -- Değerlerin Artırılması 81 -- 2.4. Brockbank'a Göre İK Yöneticilerinin Değişen Rolleri 85 -- 2.4.1. Operasyonel Reaktif Rol 85 -- 2.4.2. Operasyonel Proaktif Rol 86 -- 2.4.3. Stratejik Reaktif Rol 87 -- 2.4.4. Stratejik Proaktif Rol 89 -- YETKİNLİK KAVRAMI VE İNSAN KAYNAKLARI -- YÖNETİCİLERİNİN YETKİNLİKLERİ -- 3.1. Yetkinlik Kavramının Tanımı 95 -- 3.2. Yetkinlik Modelleri 100 -- 3-3. İK Yöneticilerinin Değişen Rollerine İlişkin Yetkinlikleri 103 -- 3.3.1. İK Yöneticilerinin Yetkinliklerine İlişkin Erken -- Dönemde (1989-1998) Gerçekleştirilen Araştırmalar 103 -- 3.3.2. İK Yöneticilerinin Yetkinliklerine İlişkin Son Dönemde -- Gerçekleştirilen Araştırmalar 118 -- İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİLERİNİN -- DEĞİŞEN ROLLERİ VE YETKİNLİKLERİNE -- İLİŞKİN İLAÇ SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA -- 4.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi 125 -- 4.2. Araştırmanın Modeli, Kapsamı ve Varsayımları 125 -- 4.3. Veri Toplama Aracı 126 -- 4.4. Anakütle ve Örneklem 132 -- 4.5. Kullanılan İstatistiksel Yöntemler 132 -- 4.6. Hipotezler 133 -- 4.7. Bulgular 134 -- 4.7.1. Emir Komuta Yöneticilerinin Bireysel Özellikleri 134 -- 4.7.2. Firmalarm Genel Özellikleri 135 -- 4.7.3. Firmaların İK Bölümlerinin Özellikleri 137 -- 4.7.4. Emir Komuta Yöneticilerinin İK Yöneticilerine İlişkin -- Değerlendirmeleri 141 -- 4.7.5. İK Yöneticilerinin Yetkinliklerinin Algılanan -- Performansla İlişkisi 148 -- 4.8. Araştırmanın Sonuçları ve Öneriler 153 -- Sonuç 161 -- Kaynaklar 165 -- EK 1: Soru Formu 177 -- EK 2: Ankette Yer Alan İfadelere Verilen Yanıtlar 189 -- EK 3: Yetkinliklere İlişkin Önem Derecesinin Yöneticinin Bireysel ve -- Kurumsal Özelliklerine Göre Farklılığı ANOVA ve Z Testi Sonuçları 193

Özet
İK yöneticisinin değişen rolleri günümüzde İK yöneticilerinin farklı yetkinliklere sahip olmasını gerektirmektedir. Bu çalışmada, İK yöneticilerinin değişen rolleri ve bu rollerini etkin bir biçimde yerine getirebilmeleri için sahip olmaları gereken yetkinlikleri incelenmeye çalışılmış. Çalışma kapsamında, ilaç sektöründe bir araştırma gerçekleştirilerek emir komuta yöneticilerinin İK yöneticilerinin sahip olması gereken yetkinliklere ve kurumlarındaki İK yöneticilerinin söz konusu yetkinlikleri sergilemedeki başarı düzeylerine ilişkin algıları ve bu algıların IK yöneticileri ve kurumunun algılanan performansı ile ilişkisi araştırılmış. (Önsözden)

Konu Başlığı
Human capital -- Management.
 
İnsan kaynakları -- Yönetim.
 
Human capital.
 
İnsan kaynakları.
 
Pharmaceutical industry -- Management.
 
İlaç endüstrisi -- Yönetim.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011143658.3 DED 2018Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon