Halkla ilişkiler perspektifinden medya
tarafından
 
Akbulut, Deniz.

Başlık
Halkla ilişkiler perspektifinden medya

Yazar
Akbulut, Deniz.

ISBN
9789753534901

Yazar Ek Girişi
Akbulut, Deniz.

Fiziksel Tanımlama
xvi, 241 sayfa : şekil, tablo ; 21 cm.

Seri
Der yayınları yayın no ; 0197.

İçerik
BIRINCI BÖLÜM MEDYA SEKTÖRÜNÜN KAVRAMSAL ÇERÇEVESI MEDYA KAVRAM! 6 MEDYANIN ETKİLERİ ÜZERİNE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR -- Ana Akım (Liberal) Kuramlar -- 1. Güçlü Etkiler Dönemi -- 2. Sınırlı Etkiler Dönemi -- 3. Güçlü Etkilere Geri Dönüş Dönemi -- a. Gündem Belirleme Kuramı -- b. Suskunluk Sarmak Kuramı -- c. Bilgi Gediği Kuramı -- d. Medya Bağımlılığı Kuramı -- Eleştirel Kuramlar -- MEDYANIN İŞLEVLERİ 23 MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ 27 Propaganda Modeli -- Medya Sahipliğinde Dönüşüm, Yoğunlaşma ve Holdingleşme -- TÜRK MEDYASININ YAPISAL DEĞERLENDİRİLMESİ -- 1. Basından Medyaya Geçiş -- 1980 Sonrası Medya Sahipliği ve Yoğunlaşma -- 3. 2000.1i Yıllardan Günümüze Medya Sahipliği ve Yoğunlaşma -- 4. Günümüzde Medya Sahipliği ve Yoğunlaşma -- 5. Küreselleşmenin Türkiye'deki Medya Sektörüne Etkisi -- İKİNCİ BÖLÜM MEDYA İLE İLİŞKİLERİN HALKLA İLİŞKİLER FONKSİYONLARI KERİSİNDEKi YERİ HALKLA İLİŞKİLER KAVRAMI VE UYGULAMA ALANLARI -- HALKLA İLİŞKİLER AÇISINDAN MEDYANIN ÖNEMİ -- HALKLA İLİŞKİLER SEKTÖRÜ VE GAZETECİLİK SEKTÖRÜ İLİŞKİSİ -- Halkla İlişkiler ve Medya Sektörleri Arasındaki Etkileşime Yönelik Yaklaşımlar -- 1. Deternıinasyon (Belirleme) Tezi -- 2. Medyalaştırma (Bağımlılık) Tezi -- 3. Karşılıklı Bağımlılık (Interrefication) Tezi -- 4. Siyam ikizleri (Sembiyoz) Modeli -- 5. Bilgi Sübvansiyonu Teorisi -- 6. Çerçevelenıe Teorisi -- HALKLA İLİŞKİLER SEKTÖRÜNDE MEDYA İLİŞKİLERİ FONKSİYONU -- Haber Kavramı ve Yönetimi -- Medya ile ilişkilerde Kullanılan Başlıca Araç ve Yöntemler -- 1. Basın Bülteni -- 2. Basın Makaleleri -- 3. Basın Toplantıları -- 4. Basın Gezileri -- 5. Özel Röportajlar -- 6. Kuruluş Web Sitesi ve Basın Odası -- 7. Basın Dosyaları (Basın Kiti) -- 8. Diğer Yazılı ve Görsel Araçlar -- Medyada Halkla İlişkiler Kaynaklı Haberlerin Yayınlanmasının Başlıca Nedenleri -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM HALKLA İLİŞKİLER UYGULAYICILARININ HAZIRLADIĞI BASIN BÜLTENLERININ KURULUŞUN ULUSAL BASINDA ÇIKAN HABERLERINE ETKISI ARAŞTIRMASI Araştırmanın Amacı -- Araştırmanın Yöntemi ve Kapsamı -- Araştırma Bulgularının Değerlendirilmesi

Özet
Halkla İlişkiler Perspektifinden Medya, halkla ilişkilerde medya ilişkileri fonksiyonunun önemini ortaya koyarak medya ve halkla ilişkiler sektörleri arasındaki ilişkinin boyutlarını ele almaktadır. Halkla ilişkiler uygulayıcısı ve gazeteci arasındaki ilişkinin profesyonel, kamu yararına, iki tarafında faydasına olacak şekilde sağlıklı ilerleyebilmesi için öncelikle gazeteciler halkla ilişkiler uygulayıcılarını haber kaynağı olarak kabul etmelidir. Bu çerçeve içerisinde kitapta ilk bölümde medya sektörü, medyanın etkileri üzerine kuramsal yaklaşımlar, medyanın işlevleri ve ekonomi politiği ele alınmakta, ayrıca Türk Medyasının yapısal değerlendirilmesi kapsamında ülkemizdeki medya sahipliği konusu en güncel verilerle ortaya konulmaktadır. İkinci bölümde ise medya ile ilişkilerin halkla ilişkiler fonksiyonları içerisindeki önemi, halkla ilişkiler ve medya sektörleri arasındaki etkileşime dair ortaya konan görüş ve modeller, medya ilişkilerinde kullanılan teknikler, halkla ilişkilerin haber boyutu ve iki sektör arasındaki ilişkinin boyutları ortaya koymaya çalışılmaktadır. Üçüncü bölüm olan araştırma kısmında ise Türkiye'nin önde gelen beş sektörünün öncü kuruluşlarının medya ilişkileri kapsamında yaratılan en önemli ürünlerden basın bültenleri ele alınarak, medyaya yansıyan kuruluş haberleri ve basın bültenleri arasındaki ilişki ele alınmış. (Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Public relations -- Media.
 
Halkla İlişkiler -- Medya.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011871659.2 AKB 2017Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon