Pazarlama estetiği : marka şehir İstanbul
tarafından
 
Kırgız, Ayça Can.

Başlık
Pazarlama estetiği : marka şehir İstanbul

Yazar
Kırgız, Ayça Can.

ISBN
9786054749881

Yazar Ek Girişi
Kırgız, Ayça Can.

Fiziksel Tanımlama
200 sayfa : şekil, tablo ; 24 cm.

Seri
Yayın No ; 501. Eğitim dizisi ; 285.

İçerik
1. Mekan Pazarlaması ve Şehir Markası 13 1.1. Mekan Pazarlaması ve İlintili Temel Kavramlar 13 1.2. Şehir Markası ve İlintili Temel Kavramlar 28 il. Pazarlama Estetiği Bağlamında Şehir Markası Olarak İstanbul 45 2.1. Estetik Kavramı ve Estetik ve Tüketici Araştırmalarına Kuramsal Bakış 45 2.2. Pazarlama Estetiği, Estetiğin Stratejik Yönetimi ve Estetik Yoluyla Kimlik ve İmaj Yönetimi 59 2.3. Şehir Markası Yaratma Sürecinde Pazarlama Estetiği 66 2.4. Pazarlama Estetiğinin Şehre Yönelik Ölçülebilir Faydaları ...85 2.5. Estetik Pazarlama Aracı Olarak Kentsel Dönüşüm Planlaması ve İstanbul Örneği 88 2.6. İstanbul'da Kentsel Dönüşümle İlgili Disiplinlerin Kullanımı 117 III. İstanbul'un Kentsel Dönüşümünün, İlgili Temel Disiplinler Tarafından Yorumlanması ve Pazarlama Estetiği Açısından Değerlendirilmesi 121

Özet
Bir şehrin marka kimliği, o kente ait bilinçli ya da bilinçsizce yaratılmış her türlü özelliği içinde barındırır. Kimlik, pazarlamacılar tarafından stratejik olarak planlanıp hayata geçirildikten sonra, hedef kitleye ulaştığında markanın tüketici gözünde imajı oluşmaktadır. Bu imajın güçlü ve sürekli olması için kimliği oluşturan tüm unsurların "bilinçlice" ve iyi tasarlanmış olarak sunulması şarttır. Bu sayede şehrin pazarlama estetiği yaratılmış olacaktır. Birçok şehir markası, estetiği marka iletişiminin bir unsuru olarak kendisiyle ilgili olumlu algı yaratmak için farklı derecelerde kullanır. Mimari dokuda, kamu hizmetlerinde, eğlence hayatında, şehre dair tanıtım, reklam ve satış geliştirme gibi çok çeşitli alanlarda kullanılan estetik stratejisi, şehri farklı amaçlarla paylaşanlar için ayrı bir tatmin ve duyusal deneyim odağıdır ve kimliği oluşturan unsurların değerlendirildiği stratejik bir planlanmaya gereksinim duyar. Estetik strateji, bir şehri çeşitli sebeplerle paylaşanlara karşı estetik tatmin ve duyusal deneyimler sağlayan kimlik öğelerinin uygulanmasını ve stratejik planlanmasını içerir ve kentsel dönüşüm politikalarının bir parçası olarak, şehrin temel iş gücü, mimari yapısı, misyonu ve vizyonu hakkında belirleyici rol oynar. Bu kitapta şehir markalaşmasının pazarlama estetiği ile desteklenmesi incelenirken İstanbul örneği seçilmiştir. (Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Branding (Marketing).
 
Markalaşma (Pazarlama).
 
Urban beautification.
 
Kent güzelleştirme.
 
Urban renewal -- Turkey -- Istanbul.
 
Kent yenileme -- Türkiye -- İstanbul.
 
Branding (Marketing) -- Case studies.
 
Markalaşma (Pazarlama) -- Alan çalışmaları.
 
Place marketing -- Social aspects.
 
Yer pazarlama -- Sosyal açıdan.
 
City promotion.
 
Kent tanıtımı.
 
Place marketing.
 
Yer pazarlama.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011044658.8 KIR 2017Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon