Uluslararası rekabet gücü stratejisi olarak kümelenme : Mersin yaş meyve sebze kümesi örneği
tarafından
 
Süygün, M.Sami.

Başlık
Uluslararası rekabet gücü stratejisi olarak kümelenme : Mersin yaş meyve sebze kümesi örneği

Yazar
Süygün, M.Sami.

ISBN
9789758396849

Yazar Ek Girişi
Süygün, M.Sami.

Fiziksel Tanımlama
158 sayfa ; 24 cm.

İçerik
1.1. Prob leın 2 1.2. Araştınn anın Amacı 3 1.3. Araştmnanın Önemi 4 1.4. Sınırlılık lar 6 1.5. Tan ım lar 6 İKİNCİ BÖLÜM REKAB ET VE ULUSLARARASI REKAB ET GÜCÜ 9 2.1. Rekab et 9 2.1.1 . Rekabet ve Rekab et Gücü Tanımları 9 2.1.2. Genel Rekab et Stratejil eri . 1 O 2.1 .3. U l uslarara sı Rekab et Gücü I 2 2.1 .3.1 .Ulus larara sı Rekabet Gücünü Açıklayan Yak laşım lar 1 3 2.1 .3.1. l. M.Porter Rekab etçi Üstün lük Teorisi 1 4 2.1.3. I .2. Ülke Rekab et Gücü Yaklaş ım ı. 18 2.1.3.1 .3. Çifte Elmas Yak laşım ı 18 2. I .3.1.4. Doku z Faktör Mod eli Yaklaşımı ı9 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM REKABETİN DEÔİŞEN DOÔASI VE KÜMELEN MELE R 21 3.1 . Kümele nm e Tanımı 22 3.2. Küm ele nm e Tarihse l Geli ş imi 22 3.3. Küme le rin Oluş umu ve Evre le ri 24 3.4. Küm ele rin Sınıflandırılması 26 3.5. Dünyada ve Tür kiye'de Küme le nm e Poli tika ve Stratejil e ri 27 3.6. Dün yada ve Türk iye' de Küm ele nm e Yazın ı 30 3.7. Dünyada ve Türki ye' de Başa rılı Küme Ö rne kle ri 35 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM YAŞ M EYVE SE BZE SE KTÖR Ü VE SEKTÖ RDEN BİR KÜME OLARAKM ERS. IN YAŞ MEYV E SE BZ E KU MES.I 41 4.1 . Yaş Meyve Sebze Sektörü 41 4.1 . l Sektörün T anımı Ve Tarihse l Geli ş imi 41 4.1.2. Dün yada Yaş Meyve Sebze Se ktö ründ e k i Durum 41 4.1.2.1. Dünya Yaş Meyve Sebze Ür e tim i 41 4. l. 2.2. Dün ya Yaş Meyve Sebze Tic areti 46 4.1.3. Türki ye' de Yaş Meyve Se bze Sektöründeki Durum 51 4.1.3.1. Türk iye' de Yaş Meyve Sebze Üretim Ye T ic areti 51 4.1.3.2. Mers in ' in Yaş Meyve Se bze Ü re tim Ye T ic a retind eki Yeri 58 4 . 1.3.2.1. Mers in ' in Yaş Meyve Se bze Üre tim ind eki Yeri 59 4.1.3.2.2. Mers in' in Yaş Meyve Sebze T ic aretindek i Ye ri 60 4. 2. M ersin Yaş Meyve Sebze Kümes i 62 BEŞİNCİ BÖLÜM Y ÖNTE M 69 5 .1.A raşt ınn a Yö ntemi 69 5 .1 .1 . Araştır manın Modeli ve Araş tırm a Sorulan 70 5.1 .2. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 72 5.2. Veri Toplama Teknikleri 72 5.2.1. Araştırmada Kullanılan İkincil Veri Toplama Yöntemi 72 5.2.2. Araştırmada Kullanılan Birincil Veri Toplama Yöntemleri 73 5.2.2.1. Anket 73 5.2.2.2. Yarı Yapılandırılmış Mü laka t. 74 5.2.2.3. Katılımlı Gözlem 75 5.3. Araştırmad a Kullanılan Ölçek 75 5.4. Araştırmada Kullanılan Analiz Teknikleri 76 5.4. l. İçerik Analizi 76 5.4.2. Önem-Performans Analizi 77 5.4.3. İhracat Zaman Serisi Verileri Analizi 78 ALTINCJ BÖLÜM BULGULAR 81 6.1. Mersin Yaş Meyve Sebze Kümesi Doğal Bir Kümelenme Oluşumu Mudur? 81 6.2. Küme Gelişiminin Hangi Evresindedir ve Potansiyel Büyüme Alanları Nedir? 83 6.2. l . Kümenin Yaşam Evresi 83 6.2.2. l .YMS Kümesinin Mer s i n ili nd e Genişleme Potansiyeli 85 6.2.2.2. YMS Küm esinin Çevre İllerde Genişleme Potansiyeli 87 6.3. Küme Firmaların111 İhracat Perfoımanslarının Değerlend iri lmesi 90 6.4. Porter '111 Elmas Modeli ile Mersin Yaş Meyve Sebze Küm elenm esi Rekab et Düzeyi Analizi 94 6.4. l .G irdi Koşull a rı 96 6.4.2. Firma Stratejisi ve Rekabet Yapısı 1 O1 6.4.4. İlgili ve Destekleyici Kuruluşlar 109 6.4.5. Devlet 11 3 6.5. Küme YoI Haritası . l 16 6.5. l. İçerik Analizleri 116 6.5.1. l. E-Posta İçerik Analizi 116 6.5. l .2. Küme Toplantı Notları İçerik Analizi 120 6.5.l.3. Yarı Yapılandırılmış Mülakat İçerik Analizi 123 6.5.1.3.2. Kümede Etkin Olan Aktörler Kimlerdir? 124 6.5.1.3.3. Küme Firma Sayısını Artırarak Büyümeli Midir? 127 6.5.1.3.4. Kümenin Sağladığı En Önemli Katkı Nedir? Kümenin En Fazla Hangi Konularda Fayda Sağlamasını İ tersiniz? 128 6.5.1.3.5. Kümenin Geleceğine İlişkin Görüşleriniz Nedir? 130 6.5.2. Küme Yol Haritası Ana Başarı Unsurları 131 6.5.2.1. Faaliyet Planı 132 6.5.2.1. l. Küme Kurumsal Kapasitesinin Geliştirilmesi 133 6.5.2.1.2. İlişki ve İşbirliklerinin Geliştirilmesi 133 6.5.2.1.3. Kümenin Tanınırlığının Artırılması 135 6.5.2.1.4. Küme İçi ve Dışı İletişimin Geliştirilmesi 136 6.5.2.1.5. Küme Rekabetçiliğinin Artırılması 136 6.6. Küme Harita sı 138 YEDİNCİ BÖLÜM SONUÇ YE ÖNERİLER 139 7.1. Sonuçlar 139 7.2. Öneriler 145 KAYNAKLAR 147 TABLOLAR LİSTESİ Tablo 1 . Kümelenmelerin Yaşam Evreleri 25 Tablo 2. T.C Ekonomi Bakanlığı Küme Yaşam Evreleri Sınıflandınnası 26 Tablo 3. Dünya Yaş Sebze Üretiminde ilk I O Ürün (Ton) 42 Tablo 4. Yaş Sebze Üreticisi Ülkeler (Ton) 43 Tablo 5. Dünya Yaş Meyve Üretiminde ilk I O Ürün (Ton) 44 Tablo 6. Yaş Meyve Üreticisi Ülkeler (Ton) 45 Tablo 7. En Çok Ticareti Yapılan Sebzeler (1.000 $) 46 Tablo 8. Başlıca Sebze İhracatç ıs ı Ülkeler (1.000 $) 47 Tablo 9. Başlıca Sebze İthalatçısı Ülkeler (1.000 $) 48 Tablo 10. En Çok Ticareti Yapılan Meyveler (1.000 $) 49 Tablo 11. Başlıca Meyve İhracatçısı Ülkeler (1.000 $) 50 Tablo 12. Başlıca Meyve İthalat çısı Ülkeler (1.000$) 51 Tablo 13. Türkiye Yaş Sebze Üretiminde ilk 10 Ürün (Ton) 52 Tablo 14. Türkiye Yaş Meyve Üretiminde ilk 10 Ürün (Ton) 53 Tablo 15. Türkiye Turunçgil Üretimi (Ton) 54 Tablo 16. Türkiye Sebze İhracatında İlk I O Ürün ( l.000 $) 55 Tablo 17. Türkiye Sebze ihracatında İlk I O Ülke (1.000 $) 56 Tablo 18. Türkiye Meyve İhracatında İlk 10 Ürün (1.000 $) 57 Tablo 19. Türkiye Meyve İhracatında İlk I O Ülke ( l.000 $) 58 Tablo 20. Mersin İlinin Türkiye Yaş Meyve Sebze Üretimindeki Payı 59 Tablo 21. Mersin İlinin Bölge Yaş Meyve Sebze Üretimindeki Payı. 60 Tablo 22. Mersin ili 2018 yılı ihracat rakamları (l.000 $) 61.

Özet
Küreselleşmeyle birlikte artan rekabet, ulusların, bölgelerin ve firmaların nasıl daha fazla rekabetçi olabileceklerini ele alan çalışmaların sayısını artırmıştır. Bu kapsamda, ülke ve sektörlerin rekabetçi üstünlükler elde etmesinde önemli bir araç olduğu pek çok çalışma ile ortaya konulan kümelenme kavramıyla ilgili çalışmaların sayısında da artış olmuştur. Bu çalışmada da yaş meyve sebze sektöründe bir kümelenme örneği olarak Mersin Yaş Meyve Sebze Kümesi ele alınarak, kümenin yapısı ve iş kümelerinin nasıl daha rekabetçi olabilecekleri hakkında fikir edinilmeye çalışılmıştır. (Önsözden)

Konu Başlığı
International competition.
 
Uluslararası rekabet.
 
Competition -- Economic aspect.
 
Rekabet -- Ekonomik yönleri.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011020338.6048 SÜY 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon