Demiryolundan petrole chester projesi : (1908-1923)
tarafından
 
Can, Bilmez Bülent

Başlık
Demiryolundan petrole chester projesi : (1908-1923)

Yazar
Can, Bilmez Bülent

ISBN
9789753331210
 
9799753331219

Yazar Ek Girişi
Can, Bilmez Bülent

Fiziksel Tanımlama
XIV, 409 sayfa. ; 20 cm.

Genel Not
Bu kitap Yusuf Engin Erenkuş tarafından bağışlanmıştır

İçerik
İçindekiler—Kısaltmalar--Birinci Kısım: Giriş--Birinci Bölüm: Kuramsal Ve Kavramsal Çerçeve--İkinci Bölüm: Ortadoğu'nun Avrupamerkezci Modern Standardizasyonunda Demiryollarının Rolü--Üçüncü Bölüm: Petrol Sanayiinin Doğuşu Ve Ortadoğu'da Petrol Savaşının Başlangıcı--Dördüncü Bölüm: Türk Amerikan İlişkilerinin Başlangıcı Ve Amerikalı Mısyonerlerin Osmanlı İmparatorluğu'ndakı Çalışmaları--İkinci Kısım: Chester İmtiyazı'nın Öntarihi, 1900-1922--Beşinci Bölüm: Kızışan Rekabet Ve Chester İmtiyazı İçin İlk Girişimler, 1900-1914 (Chester Projesi İstanbul'da) --Altıncı Bölüm: İmtiyaz Mücadelesinden Sıcak Savaşa--1. Dünya Savaşı Yılları, 1914-1918--Yedıncı Bölüm: Savaş Sonrası Yeni Düzenlemeler Ve Kurtuluş Savaşı, 1918-1922--Üçüncü Kısım: Chester İmtiyazı Ankara'da, 1922-23--Sekizinci Bölüm: Ankara'daki Girişimler, Varılan Anlaşmalar,Meclis'ten Onay Ve Tepkiler-Tartışmalar—Dokuzuncu Bölüm:Projenin Sonu

Özet
Coky Volby Mitchell Chester adlı Amerikalı amiralin öncülü ğündeki bir grup, demiryolları yapımı ve işletmesi başta olmak üzere Anadolu'da birçok imtiyaz almaya çalışmıştı. İlki 1908'de Jön Türk devriminden hemen sonra, ikincisi ise 1922'de Ankara yönetimi döneminde gündeme gelen ancak hiçbir zaman hayata geçirilemeyen bu imtiyazlar, sadece demiryollarıyla ilgili değildi. İnşa edilecek hatların çevresindeki madenlerin, özellikle de bakır ve petrolün de işletme haklarını kapsıyordu. Büyük Güçler'in Ortadoğu'daki nüfuz mücadelesi, Milli İktisat politikaları, Birinci Dünya Savaşı'nın nedenleri, Lozan Antlaşması, Musul sorunu gibi geniş açılımları olan bu çalışmada, Chester Projesi gibi somut bir örnek-olaydan yola çıkarak tezlerini kuramsal bir düzleme oturtan Bilmez Bülent Can, Türkiye'nin Batılılaşma süreci tartışmalarına "Avrupamerkezci modern standardizasyon" teziyle katkıda bulunuyor. Şerif Mardin'in deyişiyle, bu çalışma "bize dikkate değer yeni bir kuramsal yaklaşım sunduğu oranda, Cumhuriyet tarihimize de gerçek bir katkıda bulunuyor."(Arka Kapak)

Konu Başlığı
Petrol.
 
Oil.
 
Demiryolu.
 
Railway.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0013130320.53 CAN 2000Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon