Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve e-devlet uygulamaları
tarafından
 
Tarhan, Ahmet, 1979- yazar

Başlık
Kamu yönetiminde halkla ilişkiler ve e-devlet uygulamaları

Yazar
Tarhan, Ahmet, 1979- yazar

ISBN
9786058818330

Yazar Ek Girişi
Tarhan, Ahmet, 1979- yazar

Fiziksel Tanımlama
394 sayfa ; 22 cm.

İçerik
Genel kavram olarak elektronik devlet--elektronik devletin temel unsurları ve etkileşim alanları--elektronik devleti gerekli kılan etkenler--elektronik devletin karakteristikleri--elektronik devlet gelişim modelleri--elektronik devlet hizmeti sunumunda çözüm bekleyen sorunlar--elektronik devlette zorluklarla mücadelede dikkat edilmesi gereken ilkeler--Türk kamu kurumlarına özgü sorunların kökeni olarak bürokrasi--Türk kamu kurumlarının halkla ilişkilerinde yaşanan sorunlar--Türk kamu yönetiminde yaşanan sorunlara halkın tepki biçimleri--planlı dönemde vatandaşla ilişkileri iyileştirmede halkla ilişkiler odaklı arayışlar--devlet-vatandaş ilişkisini geliştirmeye yönelik yapılan çalışmalara ilişkin genel bir değerlendirme--Türk kamu yönetiminde elektronik devlet anlayışının gelişimi--Türkiye' deki örnek elektronik devlet projeleri--Türk kamu yönetiminde elektronik devletin sağladığı yararlar--Türk kamu yönetiminin e-devlette dünyadaki yeri--Türkiye' de e-devletin yaygınlaştırılmasında çözüm bekleyen sorunlar--elektronik devlete ilişkin gerçekleştirilen araştırmalara genel bakış--araştırmanın metodolojisi--araştırma soruları ve hipotezler--verilerin analizi ve kullanılan istatistik testler--Türk kamu yönetiminin sorunlarına ilişkin bulgular--elektronik devlet kullanımına ilişkin bulgular--bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma ve elektronik devlet kullanımı--elektronik devlete güven ve elektronik devlet kullanımı--vatandaşların elektronik devlet uygulamalarından beklentileri.

Özet
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, vatandaşların beklentilerindeki değişim ve kamu hizmetlerindeki reform ihtiyacından dolayı, kamu yönetiminde örgütlenme ile iş görme biçimlerinde değişimin gerekliliğini gündeme getirmiştir. Türk kamu yönetiminde yaşanan halkla ilişkiler odaklı sorunların giderilmesine dönük 1960lı yıllarda atılan ilk adımlar, yeni iletişim teknolojilerinin yardımıyla değişime uğramıştır. Bilgi Edinme Yasası ile birlikte vatandaşlara kamu kurumları ve bu kurumların iş görme biçimleri ile ilgili bilgilenme olanağı sağlanırken; BİMERle birlikte vatandaşlar hem bilgilenme hem de herhangi bir hizmetle ilgili istek ve şikayetlerini iletebilir bir noktaya gelmiştir. Tüm bu gelişmelere ek olarak vatandaşlara bilgilenme, etkileşim ve işlemlerini gerçekleştirme olan ağını tek bir web sitesi aracılığıyla sağlayan e-Devlet Kapısı hayata geçirilmiştir.

Konu Başlığı
Internet in public administration -- Turkey.
 
Information technology -- Political aspects -- Turkey.
 
Internet -- Government policy -- Turkey.
 
Electronic records -- Access control -- Turkey.
 
Data protection -- Law and legislation -- Turkey.
 
Disclosure of information -- Law and legislation -- Turkey.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003303351.819 TAR 2011Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon