Kurum imajı : oluşumu ve ölçümü
tarafından
 
Köktürk, Mehtap Sümersan. yazar

Başlık
Kurum imajı : oluşumu ve ölçümü

Yazar
Köktürk, Mehtap Sümersan. yazar

ISBN
978975295805

Yazar Ek Girişi
Köktürk, Mehtap Sümersan. yazar

Fiziksel Tanımlama
124 sayfa : şekil., tablo ; 21 cm.

Seri
Beta ; 1903. İşletme-Ekonomi dizisi ; 244.

Genel Not
Dizin vardır.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ IX -- YAZARLAR HAKKINDA NOTLAR XI -- 1. KURUM İMAJINA BİR BAKIŞ 1 -- 2. KURUM İMAJI KAVRAMI 13 -- 2.1. Kurum ve Bileşenlerinin Oluşturduğu İmaj Çeşitleri 16 -- 2.2. "Kurum İmajı" Tanımı 29 -- 2.3. Seçilmiş Yayınlarda Kurum İmajı 30 -- 2.4. Kurum İmajı Oluşum Süreci 32 -- 3. KURUM KİMLİĞİ KAVRAMI 37 -- 3.1. Kimlik Kavramının Tanımı ve Çeşitleri 37 -- 3.2. "Kurum Kimliği" Tanımı 39 -- 3.3. Kurum Kimliği Yapı Çeşitleri 40 -- 4. KURUM KİMLİĞİ VE KURUM İMAJI OLUŞUMU 43 -- 4.1. Kurum Kişiliği 51 -- 4.2. Görsel Kimlik/ Tasarımı 55 -- 4.3. Kurum İletişimi 57 -- 4.4. Kurum Davranışı 60 -- 5. KURUM İMAJI İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR 63 -- 6. KURUM İMAJININ ÖLÇÜMÜ 67 -- 6.1. Eylem Planı 74 -- 6.2. İmaj Ölçümünde Teknikler 77 -- 6.3. Kurum İmajını Ölçümleme Yöntemleri 78 -- 6.3.1. Tanımlayıcı Yöntemler 80 -- 6.3.2. Keşifsel Yöntemler 86 -- 7. KURUM İMAJININ ÖNEMİ 95 -- 7.1. Paydaşlar İçin 96 -- 7.2. İşletme İçin 98 -- 8. SONUÇ 101 -- 9. DİZİN 105 -- 10. SON NOT 109 -- 11. KAYNAKÇA 119 -- TABLOLAR -- 2.1. Marka İmajının Öğeleri 25 -- 2.2. Kurum ve Bileşenlerinin Oluşturduğu İmaj Çeşitleri 28 -- 2.3. Seçilmiş Yayınlarda Kurum İmajı 30 -- 3.1. Kurum Kimliği ve İzdüşümleri 42 -- 4.1. Kurum Kimliğinin Farklı Yazarlara Göre Kavramsal Çerçevesi 45 -- 4.2. Genel Bir Bakış Açısı İle İmaj Çeşitlerinin İmaj Oluşumunda Etkili Olan Kimlik Unsurları ve Kurum İmajı Etkileşimi 50 -- 4.3. Farklı Yazarlara Göre Kurum İletişimi Araçlarının Sınıflandırılması 60 -- 5.1. Kurum İmajı île İlgili Seçilmiş Kavramlar ve Kaynaklan..63-64 -- 6.1. İmaj Değişimini Etkileyen Belli Başlı Faktörler 68 -- 6.2. İmajın Etkiledikleri 69 -- 6.3. İmaj ölçümü İçin Araştırma Konusu Olan Kavramlar 69 -- 6.4. İmaj Ölçümü İçin Araştırma Konusu Olan Faktörler: İmaj Değişimini Etkileyenler ve İmajın Etkiledikleri 70 -- 6.5. Kurum İmajı Ölçüm Yönteminin Belirleyicileri 73 -- 6.6. Satın Alma Davranışının Aşamaları 76 -- 6.7. Ölçümleme Yöntemleri 79 -- 6.8. Çoklu Dereceleme Ölçekli Davranış Sorulan İle İmaj Ölçme 81 -- 6.9. Çoklu Dereceleme Ölçeği ile Davranışların Önemini Belirleme Sorularına Örnekler 82 -- 6.10.Çoklu Dereceleme Ölçeği ile Geçerlilik Değerlendirmesi 83 -- 6.11. Q- Yöntemi Örnek Soru Tablosu 84 -- 6.12.Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması 93-94 --

Özet
Hayatımızda önemli bir kavram olan “itibar”, gerçekte uzun dönem içinde imajın özümsenmesi, algılanması ile oluşmakta, imaj kavramı pazarlama, halkla ilişkiler, çevre, kurumsal yönetim ve stratejik planlama gibi pek çok disiplinin içinde yer almakta. Günümüzde artan rekabet nedeniyle işletmeler fark yaratmak ve rekabet avantajı sağlamak için, artık sadece ürünler, işlevler, özellikler ve kalite boyutlarında değil, kurum imajı ve itibarıyla da rekabet etmekte. Kurum imajı işletmenin en önemli değerlerinden birini oluşturmakta. Kurum imajı, işletmenin tüm paydaşlarının yani iç ve dış hedef kitlelerinin o işletmeye ilişkin izlenimlerinin, duygularının, akılcı düşüncelerinin ve algılamalarının tümünü ifade etmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurum imajına ilişkin stratejileri ele almak değil kurum imajını kavramsal olarak tanımlamak, sınıflandırmak, kurum imajını oluşturan unsurları ve kurum imajının önemini ortaya koymak; böylece imaja ilişkin bir alt yapı oluşturmaya çalışmaktır. Ayrıca çalışmada kurum imajının ölçülmesi için kullanılacak çeşitli araştırma yöntemleri sıralanmış, ulaşılmak istenen bilgi türüne göre sınıflandırılmıştır. Bu kitap kurum imajı ve ölçümü konusu ile ilgilenen akademisyenler, pazarlama yöneticileri, halkla ilişkiler yöneticileri, üst düzey yönetim, danışmanlık şirketleri gibi stratejilerin uygulanmasında yardımcı olan kişiler ve işletmelere ışık tutacak bir kaynaktır.

Konu Başlığı
Corporate image.
 
Şirket imajı.
 
Strategic planning.
 
Stratejik planlama.

Yazar Ek Girişi
Yalçın, A. Müge,
 
Çobanoğlu, Emine,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004387658.1 KOK 2008Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon