İş dünyasında yenilik ve yaratıcılık
tarafından
 
Luecke, Richard. yazar

Başlık
İş dünyasında yenilik ve yaratıcılık

Yazar
Luecke, Richard. yazar

ISBN
9789944882668

Yazar Ek Girişi
Luecke, Richard. yazar

Basım Bilgisi
Birinci basım.

Fiziksel Tanımlama
xıx, 190 sayfa : şekilli., tablo ; 25 cm.

Genel Not
Özgün yapıt adı : Managing creativity and innovation

İçerik
İÇİNDEKİLER Danışman ve Yazar Hakkında Giriş 1 Yenilik Örnekleri 1 Birçok Cepheden Farklı Örnekler Aşamalı ve Radikal Yenilik 3 Aşamalı Yenilik Sürecini Destekleyen Faktörler 8 İş Süreçlerinde Yenilik 9 Hizmet Sektöründeki Yenilikler 13 Bölüm Özeti 14 2 S-Eğrisi 17 Bir Kavram ve Ondan Çıkartılan Dersler S-Eğrisinin Açıklaması 19 Üç Ders 23 S-Eğrisinin Neresinde Duruyorsunuz? 31 Bu Derslerin Sınırları 31 Bölüm Özeti 32 3 Fikir Üretimi 35 Cin Şişesini Açmak Yeni Bilgi 37 Müşterilerin Düşüncelerinden Yararlanmak 38 Lider Kullanıcılardan Öğrenmek 40 Empatik Tasarım 41 Buluş Fabrikaları, Bağlı Kuruluşlar ve Proje Ekipleri 44 Yenilik Pazarı 48 Zihinsel Hazırlığın Rolü 49 Yönetim Fikir Üretimini Nasıl Teşvik Edebilir? 51 İki Düşünce Üretme Tekniği 57 Bölüm Özeti 61 4 Fırsatları Yakalamak 63 İyi Fırsatların Elinizden Kaçıp Gitmesine İzin Vermeyin Fırsat Yakalamaya Dair Bir Yöntem 67 Kabataslak İş Değerlendirmesi 69 Bölüm Özeti 72 5 Yeniliği Pazara Taşımak 75 Başarılı Olacak mı? Fikir Hunisi 77 Aşama Değerlendirme Sistemleri 80 Fikir Hunileri ve Aşama Değerlendirme Sistemlerine İlişkin Bir Uyarı 82 Finansal Meseleler 84 Platformlar Aracılığıyla Yeniliği Yayma 91 Bölüm Özeti 93 6 Yaratıcılık ve Yaratıcı Gruplar 95 Yenilik İçin İki Önemli Unsur Yaratıcılık Konusundaki Mitler 97 Bireysel Yaratıcılığın Üç Bileşeni 99 Yaratıcı Grupların Özellikleri 102 Grup İçindeki Çatışmaların Giderilmesi 110 Zaman Baskısı ve Yaratıcılık 112 Yaratıcılığınızı Artırmanın Altı Adımı 115 Bölüm Özeti 116 7 Yaratıcılığı Artırma 119 Kurumu ve İşyerini Zenginleştirme Kurumsal Zenginleştirme 121 İşyerinin Fiziksel Açıdan Zenginleştirilmesi 132 Bölüm Özeti 137 8 Liderlerin Yapması Gerekenler 139 Fark Yaratmak Yenilik Yanlısı Bir Kültür Geliştirin 141 Stratejik Yönü Belirleyin 145 Yeniliğe Dahil Olun 146 Şüpheci Fakat Açık Olun 148 Fikri Ticarileştirme Sürecine Doğru Geliştirin 149 Portföy Düşüncesi Uygulayın 150 Doğru İnsanlara Sorumluluk Verin 152 İki Elini Kullanabilen Bir Kurum Yaratın 153 Bölüm Ozetı 155 Ek A: Paranın Zamana Bağlı Değeri 157 Ek B: Yararlı Uygulama Araçları 175 Notlar 185 Sözlük 189 Danışman ve Yazar Hakkında IX Giriş XI 1 Yenilik Örnekleri 1 Birçok Cepheden Farklı Örnekler Aşamalı ve Radikal Yenilik 3 Aşamalı Yenilik Sürecini Destekleyen Faktörler 8 İş Süreçlerinde Yenilik 9 Hizmet Sektöründeki Yenilikler 13 Bölüm Özeti 14 2 S-Eğrisi 17 Bir Kavram ve Ondan Çıkartılan Dersler S-Eğrisinin Açıklaması 19 Üç Ders 23 S-Eğrisinin Neresinde Duruyorsunuz? 31 Bu Derslerin Sınırları 31 Bölüm Özeti 32 3 Fikir Üretimi 35 Cin Şişesini Açmak Yeni Bilgi 37 Müşterilerin Düşüncelerinden Yararlanmak 38 Lider Kullanıcılardan Öğrenmek 40 Empatik Tasarım 41 Buluş Fabrikaları, Bağlı Kuruluşlar ve Proje Ekipleri 44 Yenilik Pazarı 48 Zihinsel Hazırlığın Rolü 49 Yönetim Fikir Üretimini Nasıl Teşvik Edebilir? 51 İki Düşünce Üretme Tekniği 57 Bölüm Özeti 61 4 Fırsatları Yakalamak 63 İyi Fırsatların Elinizden Kaçıp Gitmesine İzin Vermeyin Fırsat Yakalamaya Dair Bir Yöntem 67 Kabataslak İş Değerlendirmesi 69 Bölüm Özeti 72 5 Yeniliği Pazara Taşımak 75 Başarılı Olacak mı? Fikir Hunisi 77 Aşama Değerlendirme Sistemleri 80 Fikir Hunileri ve Aşama Değerlendirme Sistemlerine İlişkin Bir Uyarı 82 Finansal Meseleler 84 Platformlar Aracılığıyla Yeniliği Yayma 91 Bölüm Özeti 93 6 Yaratıcılık ve Yaratıcı Gruplar 95 Yenilik İçin İki Önemli Unsur Yaratıcılık Konusundaki Mitler 97 Bireysel Yaratıcılığın Üç Bileşeni 99 Yaratıcı Grupların Özellikleri 102 Grup İçindeki Çatışmaların Giderilmesi 110 Zaman Baskısı ve Yaratıcılık 112 Yaratıcılığınızı Artırmanın Altı Adımı 115 Bölüm Özeti 116 7 Yaratıcılığı Artırma 119 Kurumu ve İşyerini Zenginleştirme Kurumsal Zenginleştirme 121 İşyerinin Fiziksel Açıdan Zenginleştirilmesi 132 Bölüm Özeti 137 8 Liderlerin Yapması Gerekenler 139 Fark Yaratmak Yenilik Yanlısı Bir Kültür Geliştirin 141 Stratejik Yönü Belirleyin 145 Yeniliğe Dahil Olun 146 Şüpheci Fakat Açık Olun 148 Fikri Ticarileştirme Sürecine Doğru Geliştirin 149 Portföy Düşüncesi Uygulayın 150 Doğru İnsanlara Sorumluluk Verin 152 İki Elini Kullanabilen Bir Kurum Yaratın 153 Bölüm Ozetı 155 Ek A: Paranın Zamana Bağlı Değeri 157 Ek B: Yararlı Uygulama Araçları 175 Notlar 185 Sözlük 189.

Özet
İşinizin buluşlar ve yaratıcı fikirlerle büyümesini istemez misiniz? Elbette istersiniz, fakat ne yazık ki pek az yönetici bunu sağlayacak iş ortamını yaratabilmektedir. Kurumda yenilik yanlısı bir kültür geliştirmek, yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırmak özel bir çaba ve özen gerektirdiği gibi, beraberinde de yanıtlanacak pek çok soru getirir: # Yenilik nedir, türleri nelerdir? # Yenilik şirket içinde nasıl değerlendirilir ve pazara nasıl sunulur? # Fikir üretimi nasıl teşvik edilir? # Yenilik ve yaratıcılık ne gibi fırsatlar sunar? # Yaratıcı bir işyeri atmosferi nasıl sağlanabilir? Bunun fiziksel koşulları nelerdir? # Bu koşulların gerektirdiği finansal yatırım nasıl hesaplanabilir? İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık işte tüm bu soruların yanıtlarını sunuyor size. Kendi işyerinizde ya da kurumunuzda ihtiyaç duyduğunuz yenilenme, yeni ürünler piyasaya sürerek canlanma, yaratıcı fikirlerin çoğalmasını sağlayarak şirketinize güç kazandırma konularında yol gösteriyor.

Konu Başlığı
Teknolojik yenilikler -- Yönetim
 
Technological innovations -- Management
 
Yeni ürünler -- Yönetim
 
New products -- Management
 
Yaratıcılık yeteneği
 
Creative ability


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004499338 LUE 2008Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon