İşletmelerden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiye’deki boyutları
tarafından
 
Deniz, Recep Baki. yazar

Başlık
İşletmelerden tüketiciye internette pazarlama ve Türkiye’deki boyutları

Yazar
Deniz, Recep Baki. yazar

ISBN
9789754863543

Yazar Ek Girişi
Deniz, Recep Baki. yazar

Fiziksel Tanımlama
168 sayfa : tablo ; 22 cm.

Seri
Beta ; 1129. İşletme-Ekonomi dizisi ; 125.
 
Beta ; 1129.
 
İşletme-Ekonomi dizisi ; 125.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- TABLO LİSTESİ XI -- GRAFİK LİSTESİ XII -- ŞEKİL LİSTESİ XIII -- GİRİŞ XV -- BİRİNCİ BÖLÜM -- İNTERNETİN ORTAYA ÇIKMASI, GELİŞİMİ, İŞLEVLERİ VE -- GÜNÜMÜZDE ULAŞTIĞI BOYUTLAR -- 1.1. İnternetin Ortaya Çıkması ve Gelişimi 1 -- 1.2. İnternetin Sağladığı Hizmetler 3 -- 1.3. İnternetin Günümüzde Ulaştığı Boyutlar 6 -- İKİNCİ BÖLÜM İNTERNET YOLUYLA PAZARLAMA FAALİYETLERİ -- 2.1. İşletmeden İşletmeye İnternet Yoluyla Pazarlama Faaliyetleri 13 -- 2.2. İşletmeden Nihai Tüketicilere İnternet Yoluyla Pazarlama Faaliyetleri 15 -- 2.3. İşletmeden Nihai Tüketicilere İnternet Yoluyla Satışların Boyutları 19 -- 2.3.1.İşletmeden Nihai Tüketicilere İnternet Yoluyla -- Satışların Genel Boyutları 19 -- 2.3.2.İşletmeden Nihai Tüketicilere İnternet Yolu ile -- Satışlarda Başlıca Firmalar 20 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- İNTERNET YOLUYLA İŞLETMEDEN NİHAİ TÜKETİCİLERE -- YÖNELİK PAZARLAMA FAALİYETLERİ SÜRECİ -- 3.1. Amaçların Belirlenmesi 23 -- 3.2. Stratejilerin Belirlenmesi 25 -- 3.3. Hedef Pazarların Belirlenmesi 27 -- 3.4. Pazarlama Karmasının Hazırlanması 29 -- 3.4.1.Ürün Politikalarının Hazırlanması 30 -- 3.4.2.Fiyat Politikalarının Hazırlanması 32 -- 3.4.3.Dağıtım Politikalarının Hazırlanması 34 -- 3.4.4.Tanıtım/Tutundurma Politikalarının Hazırlanması 36 -- 3.5. Web Sitesinin Kurulması, Yayınlanması ve Tanıtımı 38 -- 3.5.1.Teknik Altyapının Kurulması 39 -- 3.5.1.1. Yazılımlar 39 -- 3.5.1.2. Donanımlar 40 -- 3.5.2.Web Sitesinin Kurulması 41 -- 3.5.2.1. Web Sitesinin Teknik Açıdan Başarılı Olması 42 -- 3.5.2.2. Web Sitesinin Kullanıcı Dostu Bir Niteliğe -- Sahip Olması 48 -- 3.5.3.Web Sitesinin Yayınlanması 52 -- 3.5.4.Web Sitesinin Tanıtımı 53 -- 3.6. İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik Satış ve -- Pazarlama Faaliyetleri -- 3.6.1.Sanal Mağazanın Kurulması 59 -- 3.6.2.Ödeme 64 -- 3.6.3.Güvenlik 69 -- 3.6.3.1. İnternet Ortamında Güvenlikle İlgili Genel Sorunlar 69 -- 3.6.3.2. Güvenlik Protokolleri 71 -- 3.6.3.3. İnternet Yoluyla Yapılan Alışverişlerde Güvenliği Sağlayıcı Hususlar 74 -- 3.6.4.Dağıtım-Teslimat 76 -- 3.7. İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik Pazarlama -- Faaliyetlerinde Tüketici İlişkileri 77 -- 3.7.1.Web Sitesini Ziyaret Eden Tüketiciler Hakkında -- Bilgi Sahibi Olmak 78 -- 3.7.2.Müşteri Görüş, Öneri ve Şikayetlerini Öğrenmek 82 -- 3.7.3.Müşteri Memnuniyeti ve Desteği Sağlamak 84 -- 3.7.4.Müşteri Sadakati Sağlamak 94 -- 3.8. İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik Pazarlama -- Faaliyetlerinde Tüketicinin Korunması 103 -- 3.8.1. Avrupa Birliği'nde İnternet Yoluyla Pazarlama -- Faaliyetlerinde Tüketicinin Korunmasına İlişkin -- Düzenlemeler 104 -- 3.8.2.Türkiye'de İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere -- Yönelik Pazarlama Faaliyetlerinde Tüketicinin -- Korunması 108 -- 3.8.2.1. Elektronik Ticarette Sözleşme Oluşumu 108 -- 3.8.2.2. Elektronik Ticarette Türk Ceza Hukukunun Yaklaşımı 109 -- 3.8.2.2.1. Türk Ceza Kanunun Genel Hükümleri Açısından İnceleme 109 -- 3.8.2.2.2. Türk Ceza Kanununda Yer Alan Hükümler Açısından İnceleme 110 -- 3.8.2.3. Elektronik Ticarette Tüketiciyi Koruma -- Hakkındaki 4077 Sayılı Kanunun Yaklaşımı 110 -- 3.9. İnternet Yoluyla İşletmeden Nihai Tüketicilere Yönelik -- Pazarlama Faaliyetlerinin Üstünlükleri ve Zayıf Yanları 114 -- 3.9.1.İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik Pazarlama -- Faaliyetlerinin Üstünlükleri 114 -- 3.9.1.1. İşletmeler Açısından Üstünlükleri 114 -- 3.9.1.1.1. Maliyetlerde Tasarruf 116 -- 3.9.1.1.2. Satış ve Pazarlama Faaliyetlerinde Etkinlik 117 -- 3.9.1.1.3. Güçlü Müşteri İlişkileri, Müşteri Sürekliliği ve Sadakati 119 -- 3.9.1.1.4. Küresel Pazarlara Ulaşma 120 -- 3.9.1.2. Tüketiciler Açısından Üstünlükleri 120 -- 3.9.1.2.1. Kolay Alışveriş ve Zaman Tasarrufu 121 -- 3.9.1.2.2. Ürün/ Hizmetlere İlişkin Zengin -- Bilgi ve Karşılaştırma Olanağı 122 -- 3.9.2.İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik -- Pazarlama Faaliyetlerinin Zayıf Yanları 122 -- 3.9.2.1. İşletmeler Açısından Zayıf Yanı: Güvenlik Sorunları 122 -- 3.9.2.2. Tüketiciler Açısından Zayıf Yanları 124 -- 3.9.2.2.1. Güvenlikle İlgili Sorunlar 124 -- 3.9.2.2.2. Ürünlerle İlgili Sorunlar 124 -- 3.9.2.2.3. Dağıtım-Teslimatla İlgili Sorunlar 125 -- 3.9.2.2.4. Sosyal Boyutun Zayıflığı 125 -- 3.9.2.2.5. Ürün İadesine İlişkin Sorunlar 126 -- 3.10.İnternet Yoluyla İşletmeden Nihai Tüketicilere Yönelik -- Pazarlama Faaliyetlerinde Başarı Stratejileri 127 -- 3.10.1. Etkin Bir Web Sitesi Hazırlamak 127 -- 3.10.2. Güvene Dayalı ve Güçlü Müşteri İlişkileri Kurmak 130 -- 3.10.3. Ortaklaşa Kazanma Anlayışını Benimsemek 135 -- 3.10.4. Üst Yönetimin ve Tüm Çalışanların Desteğini Sağlamak 137 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- TÜRKİYE'DE İNTERNET YOLUYLA NİHAİ TÜKETİCİLERE -- YÖNELİK PAZARLAMA FAALİYETLERİ -- 4.1. Türkiye'de 2000-2004 Döneminde Bilgisayar Sayısı ve -- İnternet Kullanımının Gelişimi 139 -- 4.2. Türkiye'de İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik -- Pazarlama Faaliyetlerinin Boyutları 140 -- 4.3. Türkiye'de İnternet Kullanıcıları ve Internet Yoluyla -- Alışveriş (Online Alışveriş) Yapan Tüketicilerin Profili 142 -- 4.3.1. İnternet Kullanıcılarının Profili 142 -- 4.3.1.1. Yaş Gruplarına Göre İnternet Kullanımı 143 -- 4.3.1.2. İnternet Ne İfade Ediyor? 143 -- 4.3.1.3. İnternetin Kullanım Amaçları 144 -- 4.3.1.4. Gelecek 12 Ay İçinde İnternet Kullanmayı Düşünenler 145 -- 4.3.1.5. İnternette Ziyaret Edilen Siteler 146 -- 4.3.2. İnternet Yoluyla Alışveriş (Online Alışveriş) Yapan -- Tüketicilerin Profili 147 -- 4.3.2.1. Online Alışverişten Haberdar Olma Oranı 147 -- 4.3.2.2. Online Alışveriş Yapma Oranı 148 -- 4.4. İnternette En Çok Satılan Ürünler 149 -- 4.5. En Çok Alışveriş Yapılan Siteler 150 -- 4.6. On-line Alışveriş Yapmama Nedenleri 151 -- 4.7. On-line Alışverişi Sağlayacak Faktörler 152 -- 4.8. Türkiye'de İnternet Yoluyla Nihai Tüketicilere Yönelik Pazarlama Faaliyetlerinde Bulunan -- Firmaların Özellikleri 153 -- 4.8.1. İnternet Yoluyla Pazarlama Faaliyetinde Bulunan Firmaların Yapılanması 153 -- 4.8.2. Firmaların İnternet Yoluyla Pazarlama ı Faaliyetinde Bulunma Nedenleri 154 -- 4.8.3. Firmaların İnternet Yoluyla Pazarlama Faaliyetinde Bulunma Süreleri 155 -- 4.8.4. Kullanılan Reklam Araçları -- SONUÇ -- KAYNAKLAR --.

Özet
Bu çalışma sözkonusu alandaki eksikliği giderilmesi için yazılmıştır

Konu Başlığı
İnternet pazarlaması.
 
Internet marketing


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004656658.84 DEN 2001Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon