Yüksek hızlı tren yatırımlarının gelir ortaklığı senedi ile finansmanı
tarafından
 
Gülnar, Halil.

Başlık
Yüksek hızlı tren yatırımlarının gelir ortaklığı senedi ile finansmanı

Yazar
Gülnar, Halil.

ISBN
9786059041751

Yazar Ek Girişi
Gülnar, Halil.

Fiziksel Tanımlama
176 sayfa : tablo ; 24 cm.

Seri
T.C. Kalkınma Bakanlığı ; 2958.

Genel Not
Dizin var.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- Sayfa No -- TEŞEKKÜR i -- ÖZET ii -- ABSTRACT iii -- İÇİNDEKİLER iv -- TABLOLAR vii -- ŞEKİLLER x -- GRAFİKLER x -- KISALTMALAR xi -- GİRİŞ 1 -- 1. KAMU ALTYAPI YATIRIMLARININ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ 5 -- 1.1. Altyapı Y atırımları 5 -- 1.2. Altyapı Yatırımlarının Önemi ve Ulaştırma Altyapı Yatırımları 7 -- 1.3. Altyapı Yatırımlarının Finansman Yöntemleri 9 -- 1.3.1. Kamu eliyle finansman yöntemleri 9 -- 1.3.1.1. Bütçe kaynaklarıyla finansman 9 -- 1.3.1.2. Dış kaynak yoluyla finansman 10 -- 1.3.1.2.1. Dünya Bankası 11 -- 1.3.1.2.2. Avrupa Yatırım Bankası 14 -- 1.3.1.2.3. Asya Kalkınma Bankası 15 -- 1.3.1.2.4. İslam Kalkınma Bankası 15 -- 1.3.1.3. Menkul kıymet ihracı yoluyla finansman 16 -- 1.3.2. Özel sektör eliyle finansman yöntemleri 19 -- 1.3.2.1. Kamu özel işbirliği yöntemi 19 -- 1.3.2.2. Kamu özel işbirliği projelerinin finansmanı 24 -- 1.3.2.2.1. Özkaynak finansmanı 24 -- 1.3.2.2.2. Ana kredi finansmanı 25 -- 1.3.2.2.3. Ara finansman 26 -- 1.3.2.2.4. Bono finansmanı 28 -- 1.4. Dünyada ve Türkiye’de Ulaştırma Altyapı Yatırımlarının Finansmanı 29 -- 1.4.1. Dünyada ulaştırma altyapı yatırımlarının finansman yöntemleri 29 -- 1.4.1.1. Birleşik Krallık 30 -- 1.4.1.2. Avrupa Birliği 33 -- 1.4.1.3. Amerika Birleşik Devletleri 35 -- 1.4.2. Türkiye’de ulaştırma altyapı yatırımlarının finansmanı 37 -- 1.4.2.1. Karayolu yatırımlarının finansmanı 38 -- 1.4.2.2. Demiryolu yatırımlarının finansmanı 40 -- 1.4.2.3. Denizyolu yatırımlarının finansmanı 42 -- 1.4.2.4. Havayolu yatırımlarının finansmanı 44 -- 1.5. Bir Finansman Yöntemi Olarak KÖİ’nin Türkiye Açısından -- Değerlendirmesi 46 -- 2. TÜRKİYE’DE DEMİRYOLLARININ GELİŞİMİ VE TCDD GENEL -- MÜDÜRLÜĞÜ 51 -- 2.1. Türkiye’de Demiryollarının Tarihsel Gelişimi 51 -- 2.1.1. Cumhuriyet öncesi dönem (1856-1923) 52 -- 2.1.2. 1923-1950 dönemi 54 -- 2.1.3. 1950-2003 dönemi 56 -- 2.1.4. 2003 sonrası dönem 60 -- 2.1.4.1. Mevcut durum 60 -- 2.1.4.2. Türkiye’de yüksek hızlı tren işletmeciliği 64 -- 2.1.4.3. Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018) hedefleri 68 -- 2.2. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü 71 -- 2.2.1. Tarihçe ve hukuki yapı 71 -- 2.2.2. Faaliyetleri ve organizasyon yapısı 73 -- 2.2.3. TCDD’nin mali yapısı 75 -- 2.2.4. 6461 Sayılı Kanun ve TCDD’nin yeniden yapılandırılması 82 -- 3. KAMU ORTAKLIĞI FONU ve GELİR ORTAKLIĞI SENEDİ 88 -- 3.1. Tarihçe 88 -- 3.2. Kamu Ortaklığı Fonunun İşleyişi 89 -- 3.3. Gelir Ortaklığı Senedi 91 -- 3.4. Kamu Ortaklığı Fonu Gelir-Gider Dengesi 92 -- 3.5. Kamu Ortaklığı Fonu Kapsamında Finanse Edilen Altyapı Yatırımları.... 100 -- 4. YÜKSEK HIZLI TREN YATIRIMLARI İÇİN GELİR ORTAKLIĞI SENEDİ -- MODELİ UYGULAMASI: İKİNCİ ANKARA-İSTANBUL YHT HATTININ GELİR ORTAKLIĞI SENEDİ İHRACIYLA FİNANSMANI 102 -- 4.1. Kapsam 102 -- 4.2. Yöntem 103 -- 4.3. Genel Varsayımlar 103 -- 4.4. İkinci Ankara-İstanbul YHT Hattının Finansmanı 105 -- 4.4.1. Baz senaryo 107 -- 4.4.2. İyimser senaryo 116 -- 4.4.3. Kötümser senaryo 125 -- 4.5. Modelin Değerlendirilmesi 134 -- 4.6. Duyarlılık Analizi 139 -- 4.6.1. İyimser senaryo için duyarlılık analizi 139 -- 4.6.1.1. Büyümedeki birim değişimin etkisi 139 -- 4.6.1.2. Fiyat endekslerindeki birim değişimin etkisi 140 -- 4.6.1.3. Döviz kurundaki birim değişimin etkisi 141 -- 4.6.1.4. Nominal bileşik tahvil faiz oranındaki birim değişimin etkisi... 142 -- 4.6.2. Kötümser senaryo için duyarlılık analizi 143 -- 4.6.2.1. Büyümedeki birim değişimin etkisi 144 -- 4.6.2.2. Fiyat endekslerindeki birim değişimin etkisi 145 -- 4.6.2.3. Döviz kurundaki birim değişimin etkisi 146 -- 4.6.2.4. Nominal bileşik tahvil faiz oranındaki birim değişimin etkisi... 147 -- 4.7. Fona İlişkin Çerçeve 148 -- 5. SONUÇ ve ÖNERİLER 150 -- EKLER 157 -- EK 1: Kamu Ortaklığı Fonu Kapsamında Finanse Edilen Projeler 157 -- EK 2: Model Kapsamında Kullanılan Makrolar ve Baz Senaryo Tabloları 160 -- KAYNAKLAR 167 -- DİZİN 175 --

Özet
Dünya'da ve Türkiye'de kamu finansmanında yaşanan sorunlar ve artan altyapı yatırımı ihtiyacından dolayı 1980 sonrası dönemde geleneksel yöntem olan bütçede finansmanın yanı sıra Kamu Özel Birliği uygulamalarına başvurulmuştur.

Konu Başlığı
High speed trains -- economy.
 
Yüksek hızlı tren -- ekonomi.

Tüzel Kişi Ek Girişi
T.C. Kalkınma Bakanlığı


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006693385.09561 GUL 2016Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon