Performans esaslı bütçeleme sistemi ve Türkiye uygulaması
tarafından
 
Karacan, Erhan.

Başlık
Performans esaslı bütçeleme sistemi ve Türkiye uygulaması

Yazar
Karacan, Erhan.

ISBN
MOE0000199

Yazar Ek Girişi
Karacan, Erhan.

Fiziksel Tanımlama
207 sayfa. : grafik, tablo ; 24 cm.

Seri
Devlet Planlama Teşkilatı ; 2816.

Genel Not
Dizin var.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- TEŞEKKÜR i -- ÖZET üi -- ABSTRACT v -- İÇİNDEKİLER vii -- TABLOLAR xi -- ŞEKİLLER xii -- GRAFİKLER xiii -- KISALTMALAR xiv -- GİRİŞ 1 -- 1. KAMU MALİ YÖNETİMİ VE BÜTÇE 5 -- 1.1. Kamu Mali Yönetimi ve Bütçe 5 -- 1.2. Kamu Mali Yönetiminin Ekonomik Etkileri 6 -- 1.2.1. Toplam Mali Disiplin 7 -- 1.2.2. Stratejik Önceliklere Göre Kaynak Tahsisi 8 -- 1.2.3. Kamu Hizmetlerinin Etkililiği ve Etkinliği 9 -- 1.3. Kamu Mali Yönetiminin Değişen İhtiyaçları Doğrultusunda Uygulanan Bütçe Sistemleri 10 -- 1.3.1. Geleneksel-Ödenek Bazında Bütçe 10 -- 1.3.2. Torba Bütçe 11 -- 1.3.3. Sıfır Tabanlı Bütçe 11 -- 1.3.4. Performans Bütçe 12 -- 1.3.5. Plan-Program Bütçe ve Program Bütçe 13 -- 1.3.6. Performans Esaslı Bütçe 14 -- 2. PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME 15 -- 2.1. Performans Kavramı 15 -- 2.2. Performans Esaslı Bütçeleme 18 -- 2.3. Performans Esaslı Bütçeleme Modelleri 21 -- 2.3.1. Performansı Raporlayan Bütçeleme 22 -- 2.3.2. Performans Bilgili Bütçeleme 22 -- 2.3.3. Performans Tabanlı Bütçeleme 22 -- 2.3.4. Performans Kararlı Bütçeleme 22 -- 2.4. Performans Esaslı Bütçelemeyi Etkileyen Faktörler 24 -- 2.4.1. Yapısal Faktörler 25 -- 2.4.2. Davranışsal Faktörler 26 -- 2.4.3. Kültürel Faktörler 27 -- 2.4.3.1. Performans ve Performans Esaslı Bütçeleme Sistemine Farklı -- Bir Bakış: Ulusal Kültürün Etkisi 28 -- -- 2.4.3.2. Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminin Etkililiği İçin -- Bürokratik Kültürden Girişimci Kültüre Geçiş 30 -- 2.5. Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminin Etkililiği İçin Performans Ölçüsü ve Bilgi Sistemi 31 -- 2.6. Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminin ve Performans Ölçümünün Yönetimde Etkililiğe Katkıları 35 -- 2.6.1. Saydamlık 35 -- 2.6.2. Kurum İçi Hesap Verebilirlik 36 -- 2.6.3. Otomatik Kontrol 36 -- 2.6.4. Sinyalizasyon ve Etkili Karar Alma 37 -- 2.6.5. Stratejik Planlama Sürecine Destek 37 -- 2.6.6. Veriye-Bilgiye Dayalı Yönetime Destek 38 -- 2.7. Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminde Karşılaşılan Güçlükler 39 -- 2.7.1. Ölçme Problemleri 39 -- 2.7.2. Direnç Problemi 40 -- 2.7.3. Kapasite Problemi 42 -- 2.7.4. Politik Problem 42 -- 2.8. Performans Esaslı Bütçeleme Sürecinde Risk Yönetimi, İç Kontrol ve Performans Denetimi 43 -- 2.8.1. Risk ve Risk Yönetimi 43 -- 2.8.2. İç Kontrol 47 -- 2.8.2.1. İç Kontrol Bileşenleri 48 -- 2.8.2.2. İç Kontrol ve Süreç Analizi 51 -- 2.8.3. Performans Denetimi 52 -- 3. ÜLKE UYGULAMALARI 55 -- 3.1. OECD Ülkeleri 55 -- 3.1.1. Performans Esaslı Bütçelemenin Çerçevesi 55 -- 3.1.2. Performans Esaslı Bütçelemeye İlişkin Genel Görünüm 57 -- 3.1.2.1. Performans Bilgisinin Kullanımı 58 -- 3.1.2.2. Performans Bilgisinin Sunulması 61 -- 3.1.2.3. Denetim Çerçevesi 62 -- 3.1.3. Genel Değerlendirme 62 -- 3.2. Amerika Birleşik Devletleri 64 -- 3.2.1. Performans Esaslı Bütçelemenin Çerçevesi 64 -- 3.2.2. Performans Esaslı Bütçeleme Çerçevesinin Önemli Bileşenleri ve Uygulamaları 66 -- 3.2.2.1. Birinci Bileşen: Hükümet Performans ve Sonuçlar Kanunu.. 67 -- 3.2.2.2. İkinci Bileşen: Başkan'ın Yönetim Gündemi 70 -- 3.2.2.3. Üçüncü Bileşen: Program Değerlendirme ve Derecelendirme Aracı 71 -- 3.2.2.4. Dördüncü Bileşen: Puan Tablolarının Yayımlanması ve ExpectMore.gov 76 -- 3.2.3. Performans Bilgisinin Kullanımı 79 -- 3.2.4. Genel Değerlendirme 80 -- 3.3. İngiltere 83 -- -- 3.3.1. Performans Esaslı Bütçelemenin Çerçevesi 83 -- 3.3.2. Performans Esaslı Bütçeleme Çerçevesinin Önemli Bileşenleri ve Uygulamaları 84 -- 3.3.2.1. Birinci Bileşen: Harcama Gözden Geçirmeleri 85 -- 3.3.2.2. İkinci Bileşen: Kamu Hizmeti Sözleşmeleri 86 -- 3.3.2.3. Üçüncü Bileşen: Hizmet Arzı Sözleşmeleri ve Bakanlık Stratejik Hedefleri 88 -- 3.3.3. Performans Esaslı Bütçeleme Çerçevesinin Destekleyici Unsurları...90 -- 3.3.3.1. Stratejik Planlar 90 -- 3.3.3.2. Yeterlilik Gözden Geçirmeleri 91 -- 3.3.4. Performans Bilgisinin Kullanımı 93 -- 3.3.5. Genel Değerlendirme 95 -- 3.4. Güney Kore 96 -- 3.4.1. Performans Esaslı Bütçelemenin Çerçevesi 96 -- 3.4.2. Performans Esaslı Bütçeleme Çerçevesinin Önemli Bileşenleri ve Uygulamaları 98 -- 3.4.2.1. Birinci Bileşen: Performans Bütçeleme (Pilot Proje) 99 -- 3.4.2.2. İkinci Bileşen: Bütçeyle İlgili Programların Performans Yönetimi 100 -- 3.4.2.3. Üçüncü Bileşen: Bütçeyle İlgili Programların Özdeğerlendirmesi 102 -- 3.4.2.4. Dördüncü Bileşen: Kapsamlı Değerlendirme 105 -- 3.4.3. Uygulanan Performans Yönetimi Çerçevesi 105 -- 3.4.4. Performans Bilgisinin Kullanımı 107 -- 3.4.5. Genel Değerlendirme 108 -- 3.5. Polonya 110 -- 3.5.1. Performans Esaslı Bütçelemenin Çerçevesi 110 -- 3.5.2. PEB Çerçevesinin Önemli Bileşenleri ve Uygulamaları 110 -- 3.5.3. Performans Bilgisinin Kullanımı 114 -- 3.5.4. Genel Değerlendirme 115 -- 4. TÜRKİYE'DE PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME 117 -- 4.1. Türkiye'de Uygulanan Bütçeleme Sistemleri 117 -- 4.2. Performans Esaslı Bütçeleme Çerçevesinin Önemli Bileşenleri ve Uygulamaları 119 -- 4.2.1. Kamu Mali Yönetimi Projesi ve Kamu Harcamaları ve Kurumsal Gözden Geçirme Raporu 120 -- 4.2.2. Performans Esaslı Bütçelemeye Yönelik Pilot Çalışmalar 123 -- 4.2.3. 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Performans Esaslı Bütçeleme 124 -- 4.2.3.1. Stratejik Plan 125 -- 4.2.3.2. Performans Programı 127 -- 4.2.3.3. Faaliyet Raporu 131 -- 4.2.4. 5018 Sayılı Kanun Sonrası Performans Esaslı Bütçelemeyle İlgili Düzenlemeler 133 -- -- 5. TÜRKİYE'DE PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME UYGULAMASINDAKİ GÜÇLÜKLER VE YAKLAŞIMLAR 139 -- 5.1. Ulusal ve Kuramsal Kültürel Ortam 139 -- 5.2. Performans Esaslı Bütçeleme Çerçevesinde TBMM'nin İşlevi 144 -- 5.3. Reform Yönetimi 149 -- 5.4. İdari Kapasite Eksikliği 152 -- 5.5. Program Bütçe Yapısının Eksikliği 156 -- 5.6. Yeni Bütçe Enstrümanlarının Bütçe Sürecine Entegrasyonunun Sağlanamaması 157 -- 5.7. Performans Esaslı Bütçeleme Sistemine İlişkin Değerlendirme ve Derecelendirme Aracının Olmaması 159 -- 5.8. İç Kontrol ve İç Denetim Sistemine İlişkin Zaaflar 160 -- 6. STRATEJİK PLANLARIN VE PERFORMANS PROGRAMLARININ PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ 165 -- 6.1. Stratejik Planların Performans Esaslı Bütçeleme Açısından Değerlendirilmesi 165 -- 6.1.1. Araştırmanın Amacı 165 -- 6.1.2. Araştırmanın Kapsamı 166 -- 6.1.3. Yöntem 166 -- 6.1.4. Değerlendirme Yöntemi 167 -- 6.1.5. Araştırmanın Sonuçları 169 -- 6.1.5.1. Hedeflerin Niteliğine İlişkin Sonuçlar 169 -- 6.1.5.2. Hedeflerin Ölçülebilirliği ve Performans Göstergelerine İlişkin Sonuçlar 170 -- 6.1.5.3. Maliyet/Kaynak Tablosu ve İzleme-Değerlendirmeye İlişkin Sonuçlar 173 -- 6.2. Performans Programlarının Performans Esaslı Bütçeleme Açısından Değerlendirilmesi 175 -- 7. SONUÇ VE ÖNERİLER 179 -- EK: ARAŞTIRMANIN YAPILDIĞI İDARELER 195 -- KAYNAKÇA 197 -- DİZİN 207

Özet
Çıktılar ve sonuçlar çerçevesinde performansa odaklanan performans esaslı bütçeleme sistemi, günümüzde çoğu ülke tarafından kabul edilmekte ve uygulamaya çalışılmaktadır.

Konu Başlığı
Program budgeting.
 
Program bütçe.
 
Program budgeting -- Turkey.
 
Program bütçe -- Türkiye.

Tüzel Kişi Ek Girişi
Devlet Planlama Teşkilatı


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006704350.722 KAR 2010Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon