Avrupa Birliği yapısal fonlarının mali yönetimi ve Türkiye için öneriler
tarafından
 
Doğan, Tayyar. yazar

Başlık
Avrupa Birliği yapısal fonlarının mali yönetimi ve Türkiye için öneriler

Yazar
Doğan, Tayyar. yazar

ISBN
9789751949813

Yazar Ek Girişi
Doğan, Tayyar. yazar

Fiziksel Tanımlama
vii, 160 sayfa ; 24 cm.

Seri
DPT yayın no. 2810

Seri Başlığı
DPT yayın no. 2810

İçerik
TEŞEKKÜR ÖZET ABSTRACT İÇİNDEKİLER V TABLOLAR V EKLER V KISALTMALAR V GİRİŞ 1 1 AVRUPA BİRLİĞİ YAPISAL FON UYGULAMALARINDA MALİ YÖNETİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ 5 1.1 1988 ÖNCESİ DÖNEMİ 5 1.2 1989-1993 DÖNEMİ 10 1.3 1994-1999 DÖNEMİ 15 1.4 2000-2006 DÖNEMİ 19 1.5 2007-2013 DÖNEMİ 25 1.6 BÖLÜM SONU DEĞERLENDİRMESİ33 2 AVRUPA BİRLİĞİNE YENİ ÜYE OLAN ÜLKELERDE MAL YÖNETİMİN GENEL ÇERÇEVESİ 40 2.1 ROMANYA 40 2.1.1 Adaylık dönemi 41 2.1.2 Üyelik dönemi 47 2.1.2.1 Mali yönetim ve kontrol 47 2.1.2.2 Denetim 55 2.1.2.2.1 İç denetim 56 2.1.2.2.2 Dış denetim 57 2.1.2.3 Yolsuzlukla mücadele 58 2.2 BULGARİSTAN 61 2.2.1 Adaylık dönemi 62 2.2.2 Üyelik dönemi 67 2.2.2.1 Mali yönetim ve kontrol 67 2.2.2.2 Denetim 74 2.2.2.2.1 İç denetim 74 2.2.2.2.2 Dış denetim 75 2.2.2.3 Yolsuzlukla mücadele 78 2.3 BÖLÜM SONU DEĞERLENDİRMESİ 79 3 TÜRKİYE’DE MAL YÖNETİM VE YAPISAL FONLARA HAZIRLIK 81 3.1 TÜRKİYE’DE KAMU MALİ YÖNETİMİNİN STRATEJİK VE KURUMSAL ÇERÇEVESİ 81 3.2 TÜRKİYE’DE KAMU İDARELERİNDE ULUSAL KAYNAKLARIN MALİ YÖNETİMİ 84 3.2.1 Kamu idarelerinde mali yönetim ve kontrol 85 3.2.2 Denetim 86 3.2.2.1 İç denetim 87 3.2.2.2 Dı denetim 89 3.2.3 Mali yönetim, iç kontrol ve iç denetimin merkezi uyumlatırması 90 3.3 TÜRKİYE’DE AB FONLARININ MALİ YÖNETİMİ 92 3.3.1 2002 öncesi dönem 92 3.3.2 2002-2006 dönemi 95 3.3.2.1 Mali yönetim ve kontrol 95 3.3.2.2 Denetim 105 3.3.2.3 Yolsuzlukla mücadele 108 3.3.3 2007-2013 dönemi 109 3.3.3.1 Mali yönetim ve kontrol 112 3.3.3.2 Denetim 117 3.3.3.3 Yolsuzlukla mücadele 118 3.4 BÖLÜM SONU DEĞERLENDİRMESİ 118 4 TÜRKİYE’DE AVRUPA BİRLİĞİ YAPISAL FONLARININ MAL YÖNETİMİ İÇİN ÖNERİLER 122 SONUÇ 138 EK 1 - TERİMLER SÖZLÜĞÜ141 EK 2 - AVRUPA SAYIŞTAYI (ECA) 142 EK 3 - AVRUPA YOLSUZLUKLA MÜCADELE OFİSİ (OLAF) 145 KAYNAKLAR 147 DİZİN 159

Özet
Türkiye kamu mali yönetim sistemi son yıllarda oldukça dinamik bir süreçten geçmektedir. Bu süreçte mali yönetim sisteminin bir bütün olarak ele alınması gerekmektedir. Avrupa Birlii üyelik müzakereleri sürecinde gündeme gelen reform ihtiyacı, Avrupa Birlii Katılım Öncesi Fonlarının kullanılabilmesi için getirilen ön artlar ve mali yönetim sisteminin tüm yönleriyle yapısal fon uygulamalarının gerekliliklerini karılayabilecek bir konuma gelebilmesi, bu gereklilie sebebiyet veren kilit faktörlerdir. Avrupa Birlii tarafından bölgesel gelimilik farklarının azaltılması ve küresel rekabet koullarına uyum salanabilmesi için üretilen politikaların uygulanabilmesi amacıyla yapısal fonlar hayata geçirilmitir. Yapısal Fonların zamanla Avrupa Birliinin temel mali aracı haline gelmesi, fonların mali yönetim sistemine de önem verilmesi gereini ortaya çıkarmakadır. Bu kapsamda tezde, Avrupa Birlii Yapısal Fonlarının mali yönetim sisteminde süreç içinde meydana gelen deiiklikler ve iyi uygulama örnekleri dorultusunda belirlenen temel ilkeler ııında, Avrupa Birliine üyelik ile faydalanılacak Yapısal Fonların en etkin ekilde kullanılabilmesi amacına yönelik olarak Türkiye’nin idari ve kurumsal sistemine en uygun mali yönetim sistemi önerisi üzerinde çalıılmıtır. Çalımada yöntem olarak; Avrupa Birlii Yapısal Fon uygulamalarının mali yönetim sistemine ilikin detaylı literatür taraması yapılmı, konu ile ilgili örnek uygulamalar incelenmi ve gerekli görülen durumlarda ilgili kurumların temsilcileri ile mülakatlar gerçekletirilmitir.
 
The public financial management system of Turkey has been going through a very dynamic process for the past years. Several factors play a key role in making it necessary to assess and remedy the system as whole: the reform necessity with regard to the European Union negotiation process; the preconditions that should be applied before benefiting from the pre-accession funds; and the level the financial management system needs to attain in an effort to meet the requirements of the structural fund implementation. Structural Funds have been initiated by the European Union with an aim to reduce the development disparities among the various regions and carry out the policies developed for ensuring the compliance with the requirements for global competitiveness. In the course of time, given the fact that Structural Funds have become the main financial instrument of European Union, the financial management system of the Structural Funds has also gained importance. In this context, this thesis puts forth a proposal of a renewed financial management system for effective utilization of the structural funds, by taking into account both the administrative and institutional framework of Turkey and the respective changes within the European Union Structural Funds Financial Management System and the basic principles determined according to the best practices. Methodologically speaking, this study has followed several key steps in order to achieve the desired end: a detailed literature survey on the financial management system of the European Union Structural Funds, an analysis of the case studies relevant to the subject matter; and face to face interviews with some high level public officers.

Tüzel Kişi Konu Girişi
European Union. -- Turkey
 
Avrupa Birliği. -- Türkiye

Konu Başlığı
Auditing
 
Hesap denetimi

Tüzel Kişi Ek Girişi
T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı. Bölgesel Gelişme ve Yapısal Uyum Genel Müdürlüğü


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006763337.14209561 DOG 2010Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon