Halkla ilişkiler ve kurumsal sosyal sorumluluk
tarafından
 
Koçyiğit, Murat.

Başlık
Halkla ilişkiler ve kurumsal sosyal sorumluluk

Yazar
Koçyiğit, Murat.

ISBN
9789752475922

Yazar Ek Girişi
Koçyiğit, Murat.

Fiziksel Tanımlama
254 sayfa : tablo, şekil ; 21 cm.

Genel Not
Dizin var.

İçerik
KISALTMALAR ve SİMGELER SAYFASI XI -- TABLOLAR LİSTESİ VII -- ŞEKİLLER LİSTESİ X -- GİRİŞ XIII -- BİRİNCİ BÖLÜM -- HALKLA İLİŞKİLER -- 1.1. Halkla ilişkilerin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi 17 -- 1.1.1. Halkla İlişkiler Kavramı 17 -- 1.1.2. Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi 23 -- 1.1.3. Türkiye'de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi 26 -- 1.2. Halkla İlişkilerin Önemi 30 -- 1.3. Halkla İlişkilerin Amaçları 40 -- 1.4. Halkla İlişkilerin Program Evreleri 46 -- 1.4.1. Araştırma 49 -- 1.4.2. Planlama 52 -- 1.4.3. Uygulama 54 -- 1.4.4. Değerlendirme 57 -- 1.5. Halkla İlişkiler ve Benzer Uygulama Alanları 59 -- 1.5.1. Halkla İlişkiler ve Pazarlama 60 -- 1.5.2. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 65 -- 1.5.3. Halkla İlişkiler ve Propaganda 69 -- 1.6. Halkla İlişkiler Modelleri 74 -- 1.6.1. Basın Ajansı/Duyurma Modeli 74 -- 1.6.2. Kamusal Enformasyon Modeli 76 -- 1.6.3. İki Yönlü Asimetrik Model 78 -- 1.6.4. İki Yönlü Simetrik Model 79 -- 1.7. Halkla İlişkilerin Toplumsal Sorumluluk Anlayışı 81 -- 1.8. Halkla İlişkilerin Dürüstlük ilkesi 83 -- İKİNCİ BÖLÜM -- KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK -- 2.1. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi 87 -- 2.1.1. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı 88 -- 2.1.2. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir? 93 -- 2.1.3. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi 103 -- 2.1.4. Türkiye'de Kurumsal Sosyal Sorumluluk 109 -- 2.2. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Piramidi 133 -- 2.2.1. Ekonomik Sorumluluk 133 -- 2.2.2. Yasal Sorumluluk 134 -- 2.2.3. Etik Sorumluluk 135 -- 2.2.4. Hayırseverlik Sorumluluğu 136 -- 2.3. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi 137 -- 2.4. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kapsamı ve Sınırları 150 -- 2.5. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinde Halkla -- İlişkilerin İşlevselliği 156 -- 2.6. Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kurumsal Sosyal -- Sorumluluk Anlayışı 160 -- 2.7. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun İşletmelere Sağladığı -- Avantajlar 161 -- 2.8. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun İşletmeye Zararları 167 -- 2.9. Örnek Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri 169 -- 2.9.1. Turkcell ve Kardelenler Projesi 169 -- 2.9.2. Milliyet ve Baba Beni Okula Gönder Projesi 175 -- 2.9.3. Mercedes-Benz Türk ve Her Kızımız Bir Yıldız -- Projesi 181 -- 2.9.4. Arçelik ve Eğitimde Gönül Birliği Projesi 185 -- 2.9.5. Hürriyet ve Aile İçi Şiddete Son Kampanyası 193 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- Stratejik Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olan Kurumsal -- Sosyal Sorumluluk Uygulamalarına Yönelik Tüketici -- Algılarının Ölçümü -- Bulgular ve Yorumlar 205 -- 3.1. Araştırma Tasarımı ve Metodolojisi 205 -- 3.2. Araştırma Verilerinin Analiz ve Bulguları 208 -- 3.2.1. Demografik Değişkenlere İlişkin Bulgular 208 -- 3.2.2. Kurumsal Sosyal Sorumluk Kampanyalarına -- Yönelik Tüketici Algıları 209 -- 3.2.3. Tüketicilerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk -- Kampanyalarına Yönelik Desteği 216 -- 3.2.4. Ticari Sorumluluğa Sahip Kurumlara İlişkin Tüketici Algıları 220 -- 3.2.5. Sosyal Sorumluluğa Sahip Kurumlar Hakkında Ulaşılan Bilgilere İlişkin Bulgular ve Yorumlar 225 -- 3.2.6. Ortalama, Standart Sapma ve Cronbach's Alpha Değerlerine İlişkin Bulgular ve Yorumlar 229 -- SONUÇ VE ÖNERİLER 232 -- KAYNAKÇA 235 -- İNDEKS 250

Özet
Halkla ilişkiler profesyonelleri, kurumsal sosyal sorumluluk mesajlarını kullanarak, kurum ve hedef kitle arasında, etkili bir iletişim ortamı oluşturabilmektedir. Aynı zamanda stratejik bir halkla ilişkiler faaliyeti olan kurumsal sosyal sorumluluk, kurumun misyonuna ve vizyonuna çok önemli katkılar sağlamaktadır Günümüzde, kurumların kendi çıkarlarının yanında toplumsal beklentileri dikkate alması, sosyal sorunlara çözümler sunmaya çalışması, gerçekleştireceği faaliyetlerin toplumsal etkilerini göz önünde bulundurması, kurumsal imajı pozitif yönde etkileyen önemli hususlar arasında yer almaktadır. Bu doğrultuda, halkla ilişkiler; kurumsal sosyal sorumluluğun uygulanması, olarak değerlendirilmekte ve kurumlar için sürdürülebilir başarı ile stratejik hedeflere ulaşmanın anahtarı olarak görülmektedir. (Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Social responsibility of business.
 
Sosyal sorumluluk, İşletmelerin.
 
Public relations
 
Halkla ilişkiler.
 
Corporate image
 
Şirket imajı.
 
Social marketing
 
Sosyal pazarlama.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011595659.2 KOÇ 2018Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon