Seyahat endüstrisi işletmeleri
tarafından
 
Ahipaşaoğlu, H. Suavi. yazar

Başlık
Seyahat endüstrisi işletmeleri

Yazar
Ahipaşaoğlu, H. Suavi. yazar

ISBN
9789758895878

Yazar Ek Girişi
Ahipaşaoğlu, H. Suavi. yazar

Basım Bilgisi
Gözden geçirilmiş ikinci baskı

Fiziksel Tanımlama
xvii, 232 sayfa. : tablo. ; 24 cm.

İçerik
ICINDEKILER : Seyahat ve turizmin tarihi gelisim sureci - Seyahat ve turizm olgusu - Turizmin tarihcesi -- Seyahat endustrileri - Insanlari seyahat etmeye yonelten etkenler - Turizm endustrisininkapsami - Turizm cesitleri - Turizm cesitleri ve turizm sekilleri iliskisi - Turizm ekonomik boyutlari -- Seyahat acentasi ve seyahat acentaciligi - Insanlari seyahat isletmelerine yonelten etmenler - Seyahat acentalarinin islevsel olarak siniflandirilmalari - Seyahat acentalarinin genel siniflandirilmasi -- Seyahat acentalarinin kurulus ve organizasyonu - Seyahat acentasinin kurulusunda dikkat edilmesi gereken hususlar - Seyahat acentalarinin yonetimi ve organizasyonu - Seyahat acentalarinin yukumlulukleri - Seyahat acentaciligi etkinlikleri -- Tur operatorlugu - Tur kavrami - Tur operatorleri - Tur operatorunun ayirici ozellikleri - Tur operatoru cesitleri - Paket turlar - Tur operatorleri-Charter isletmeleri iliskisi - Tur operatoru-seyahat acentasi iliskisi - E-turizm ve internet - Turkiye'den paket tur ornekleri

Özet
Bir yabancı dili iyi derecede bilmek turizmci olmak için yeterli midir? Elbette ki hayır. Peki gerekli midir? Belki bugün iç turizmin yüksek potansiyelini dikkate alırsak artık değil. Bu çalışmanın sahiplerinin artık para kazanmaya başlamaları gerektiğini düşündükleri 35-40 yıl öncesini dikkate alırsak iyi bir yabancı dil, turizmci olmanın ön koşulu idi.Gerçi bugün de hangi işi yaparsanız yapın; ulusal sınırları aşabilmeniz, evrensel rekabete açılabilmeniz ve iyi para kazanabilmeniz için en az bir yabancı dili iyi bilmek gerekmektedir. Bu kitabın yazarları, öğrencilik yıllarında birisi Fransızca diğeri Almanca rehber olarak okul giderlerini karşılamak, ailelerine yük olmamak, batılı gibi davranmak, batılı gibi yaşamak için turizm endüstrisine giriş yaptılar. Her ikisi de bir yandan eğitimlerini sürdürürken diğer yandan da okullarını ihmal etmediler ve doktoralarını tamamladılar. Her ikisi de rehberlik dışında seyahat acentalarında, ulaştırma ve turizmin diğer alt dallarında çalıştılar. Her ikisi de yaş kemale ermeye başlayınca, turizm irtifa kaybedip kitleselleştikçe daha sakin limanlara demir atma gereği duydular. Birisi Gazi, diğeri Boğaziçi Üniversiteleri'nde öğretim elemanı olarak çalışmaya başladı. Kader, bu kez onları Eskişehir'de, Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu'nda buluşturdu. Bir araya geldiklerinde bilgileri, tavırları, duruşları, bakışları, çalışmaları ve daha birçok yönlerini itibarı ile hem koşutluklar hem de zıtlıklar olduğunu fark ettiler. Birlikte çalışmanın yaratacağı sinerjinin ürünlerinin niteliklerini olumlu etkileyeceğini anladılar.

Konu Başlığı
Travel agents.
 
Seyahat acenteleri.
 
Travel agents -- Management.
 
Seyahat acenteleri -- Yönetimi.
 
Travel agents -- Turkey.
 
Seyahat acenteleri -- Turkiye.
 
Tourism.
 
Turizm.

Yazar Ek Girişi
Arıkan, İrfan.,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003820338.4791 AHI 2005Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon