2023 Türkiye ihracat stratejisi : Türkiye ihracat stratejisinin uygulamaya aktarılması ve sektörel kırılımı projesi
tarafından
 
Türkiye İhracatçılar Meclisi

Başlık
2023 Türkiye ihracat stratejisi : Türkiye ihracat stratejisinin uygulamaya aktarılması ve sektörel kırılımı projesi

Yazar
Türkiye İhracatçılar Meclisi

ISBN
MOE0000105

Fiziksel Tanımlama
384 sayfa : resim, tablo, grafik ; 28 cm.

İçerik
Bakan Sunuşu III TİM Başkanı Sunuşu V 1. GİRİŞ. 1 2. MEVCUT DURUM. 3 2.1. Uzun Dönemli Gelişme Perspektifinde Dünya ve Türkiye 3 2.2. Dünya Ticaretinde Yaşanan Güncel Gelişmeler . 6 2.3. Türkiye’nin Dış Ticaretinde Yaşanan Gelişmeler 9 2.4. İhracatın Gelişmesini Destekleyen Faktörler 13 2.5. İhracatın Performansını Etkileyen Başlıca Alanlara İlişkin Değerlendirmeler 16 3. STRATEJİK VİZYON VE HEDEFLER. 19 4. PERFORMANS GÖSTERGELERİ. 25 5. EYLEM PLANI. 39 1. Pazar Payı Eylem Alanı . 40 Mevcut Pazar Paylarının Artırılması Stratejik Hedefi. 40 Yüksek büyüme Potansiyeli Olan Hedef Pazarlarda Pazar Payının Artırılması Stratejik Hedefi . 42 İhracatçı Sayısının ve İhracat Kapasitesinin Artırılması Stratejik Hedefi 44 Türk Markalarının Bilinirliğinin Artırılması Stratejik Hedefi.. 46 Türk Markalarının Bilinirliğinin Artırılması Stratejik Hedefi. 48 İhracatçıların Küresel Alanda Rekabetçiliklerinin Artırılması Stratejik Hedefi. 50 2. Yatırım- Altyapı Eylem Alanı . 52 Uluslararası Rekabetçiliğin Artırılmasına Yönelik Lojistik Altyapısının Güçlendirilmesi Stratejik Hedefi . 52 2023 TÜRKİYE İHRACAT STRATEJİSİ VE EYLEM PLANI VIII Uluslararası Rekabetçiliğin Artırılmasına ve Rekabetçi Üretim Koşullarının Oluşturulmasına Yönelik Yatırım Ortamının İyileştirilmesi. 56 Dış Ticarete Konu Olan Alanlarda Yabancı Yatırımcının Ülkemize Çekilmesi Stratejik Hedefi . 58 Doğru Bilgi ve Pazar İstihbaratına Hızlı Erişimin Temin Edilmesi Stratejik Hedefi . 59 İhracatın Katma Değerini Artırmak Amacıyla Yerli Hammadde ve Aramalı Tedariğinin Geliştirilmesi Stratejik Hedefi . 61 3. Çevre Eylem Alanı . 63 İhracat Yapısının Çevre ve Sürdürülebilir Büyümeye İlişkin Yükümlülüklere Uyumlandırılması Stratejik Hedefi . 63 4. Teknoloji Eylem Alanı.. 65 İhracatta Yenilikçilik ve Ar-Ge’ye Yönelik Yatırım ve Uygulamalar ile İleri Teknolojili Ürün İhracatının Artırılması Stratejik Hedefi. 65 5. İşbirlikleri Eylem Alanı . 68 İkili ve Çoklu Uluslararası Ticaret İşbirliklerinin Güçlendirilmesi Stratejik Hedefi ..68 İhracatçıların Kamu - Özel Sektör - STK’lar - Üniversite ile İlişkilerinin Geliştirilmesi Stratejik Hedefi .. 69 6. Finansman Eylem Alanı . 70 Finansal Enstrümanların ve Ticaret Destek Araçlarının Arttırılması ve Verimli Kullanımının Sağlanması Stratejik Hedefi . 70 7. İnsan Kaynağı Eylem Alanı . 72 Yüksek Verimli ve Nitelikli İnsan Sermayesinin Artırılması Stratejik Hedefi . 72 İhracat Yapısının İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması Yoluyla Güçlendirilmesi Stratejik Hedefi . 74 8. Mevzuat Eylem Alanı . 75 İhracata Yönelik Mevzuat, Yasal Düzenleme ve Yönetmeliklerin Sektörel Öncelikler Gözetilerek Etkinleştirilmesi Stratejik Hedefi . 75 9. İzleme ve Değerlendirme Eylem Alanı . 76 2023 İhracat Stratejisi ve Performans Programı’nın Etkin Yönetiminin Sağlanması Stratejik Hedefi . 76

Özet
2023 Türkiye İhracat Stratejisi, bilimsel ve teknolojik dönüşümünü tamamlamış, ulaşım ve lojistik altyapısı güçlü, katma değeri yüksek ve ileri teknolojili ürünler ihraç eden, sürekli deği- şen küresel ticaret dünyasında ihracatçılarımızın karşılaştığı yapısal sorunlara hızlı çözüm bularak tehditleri fırsata dönüştüren ve fırsatları yakından takip ederek azami süratte yararlanan rekabet gücü yüksek bir Türkiye’ye ulaşmak amacıyla hazırlanmıştır.

Konu Başlığı
Exports -- Turkey.
 
İhracat -- Türkiye.

Tüzel Kişi Ek Girişi
Türkiye İhracatçılar Meclisi


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004696382.561 TUR 2009Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon