Bölgesel kalkınma sürecinde kalkınma ajansları
tarafından
 
Sakal, Mustafa. yazar

Başlık
Bölgesel kalkınma sürecinde kalkınma ajansları

Yazar
Sakal, Mustafa. yazar

ISBN
9789756146668

Yazar Ek Girişi
Sakal, Mustafa. yazar

Fiziksel Tanımlama
200 sayfa : harita ; 23 cm.

İçerik
Kalkınma planında bölgesel gelişmenin yeri ve önemi -- AB'ye katılım sürecinde Türkiye'de bölgesel gelişme politikaları -- AB bölgesel gelişme politikaları -- Bölgesel gelişmede temel araçlar -- Yerel ve bölgesel gelişmede kalkınma ajansları -- Değerlendirme ve sonuç -- Kaynakça.

Özet
1970'li yillar bolge kavramindan yerellik kavramina bir donusun yasanmasina neden olmustur. Iktisadi bunaliminin etkiledigi bakis acisi kalkinma surecinde ulusun bir alt birimi olarak tanimlanan bolge yerine, kendi olanaklari ve potansiyeli ile gelisme cabasini gelistirecek yerellesme kavramini gundeme getirmistir. Degisen ekonomik kosullar altinda risklerin firmalar arasi bolusturulmesi ve esnek uretim orgutlenmesi gibi yeni gelismeler, kucuk ve orta olcekli isletmelerin yogunlastigi bazi bolgelerdeki yenilik cabalari "yeni cografya" adiyla yeni bir literaturun olusmasina neden olmustur. Yeni cografya kavraminin mekana yonelik tartismalar cercevesinde olusan esnek uretim rejimleri yeni sanayi bolgelerinin ortaya cikmasina ve uretimin yeniden orgutlenmesine neden olmustur. 1970 ekonomik bunalimi dunyada yeniden yapilanma surecini zorunlu hale getirirken ozellikle buyuk firmalar basta olmak uzere pek cok firmanin kapanmasina neden olmustur. Gecmiste cok uluslu firmalarin gelmesi ve bu faaliyetlerin yarattigi cogaltan etkileri ile bolgesel ekonomilerde saglanan canlanma tersine donmus ve ozellikle kisitli sayida firmaya dayali olarak gelisen alanlar buyuk bir bunalima girmislerdir. Bu durum tek sektorlu ve birkac buyuk firmaya dayanan gelismelerin sakincalarini acikca gostermistir. 1990'li yillarla birlikte kuresellesme sureci bolgesel kalkinma surecinde uretim, bilgi ve diger olanaklari paylasmaya yonelik aglarin onemine dikkat cekmektedir. Bir bolgede yer alan firmalar cesitli aglarla bolge icindeki firmalarla iliskilerini gelistirerek dunya pazarlarina ulasabilecekleri gibi, ulkenin veya dunyanin herhangi bir bolgesindeki benzer firmalar ile ortaklik yapabilme veya iletisim saglayabilme imkanina kavusmaktadir. Iliskilerin boyutu mekandan soyutlanmakta ve ortak cikar agirlikli bir yapi kazanmaktadir. Bolgelerde olusan sanayi kumeleri de degisen teknoloji ve rekabet kosullarinda surekli olarak degismek ve kosullara uyum saglamak zorunda kalmaktadir

Konu Başlığı
Regional planning -- Turkey.
 
Bölgesel planlama -- Türkiye.
 
Economic development -- Turkey.
 
Ekonomik kalkınma -- Türkiye.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0002460338.9561 SAK 2010Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon