Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİ'ler
tarafından
 
İraz, Rıfat, 1972- yazar

Başlık
Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİ'ler

Yazar
İraz, Rıfat, 1972- yazar

ISBN
9789758867479

Yazar Ek Girişi
İraz, Rıfat, 1972- yazar

Basım Bilgisi
2. baskı.

Fiziksel Tanımlama
xviii, 254 sayfa ; 22 cm.

Seri
Çizgi Kitabevi Yayınları ; 133. Bilim Toplum Siyaset ; 37.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- Önsöz xv -- Yazarin Önsözü ve Teşekkür xvii -- BİRİNCİ BÖLÜM YARATICILIK -- l.Yarahcılığın Tanımı, Kapsamı ve Önemi 1 -- 1.1. Yaratıcılığın Tanımı ve Kapsamı 1 -- 1.2. Yarahalık Konusundaki MİT'ler 7 -- 1.3. Yaratıcılığın Önemi 9 -- 2. Yaratıcılık İle İlişkili Kavramlar 11 -- 2.1. Yarahalık ve Teknoloji 11 -- 2.2. Yarahalık ve Buluş 13 -- 2.3. Yarahalık ve Değişim 14 -- 2.4. Yarahalık ve Yenilik 16 -- 2.5. Yarahalık ve Bilgi Yönetimi 17 -- 3. Yarahalık Süreci 19 -- 3.1. Hazırlık Aşaması 19 -- 3.2. Kuluçka Aşaması 20 -- 3.3. Fikrin Doğması Aşaması 20 -- 3.4. Değerlendirme, Uygulama ve Yaratıcı -- Sonuçların Alınma Aşaması 21 -- 4. Yaratıcılık Teknikleri 22 -- 4.1. Beyin Fırtınası 23 -- 4.2. Rekabetçi Beyin Fırtınası 27 -- 4.3. İkili Çağrıştırma Tekniği 27 -- 4.4. Yanal (Yatay) Düşünme Tekniği 27 -- 4.5. Marfololojik Analiz - Matris Yöntemi 28 -- 4.6. Varsayımları Sorgulama 28 -- 4.7. Sinektik (Gordon) Yöntemi 28 -- 5. Bireysel ve Örgütsel Yaratıcılık 30 -- 5.1. Bireysel Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin -- Özellikleri 34 -- 5.1.1. Bireysel Yaratıcılık ve Kültür İlişkisi 39 -- 5.1.2. Bireysel Yaratıcılıkta Geçerli Olan Tutum ve Davranışlar 42 -- 5.2. Örgütsel Yaratıcılık Kavramı 48 -- 5.2.1. Örgütsel Yaratıcılık ve Kültür İlişkisi 54 -- 5.2.2. Örgütsel Yaratıcılıkta Geçerli Olan Tutum -- ve Davranışlar 59 -- 5.2.3. Örgütsel Yaratıcılıkta Pozitif Türbelans ..64 -- 5.2.4. Örgütsel Yaratıcılık: Ne yapılmalı Ne -- Yapılmamalı 67 -- İKİNCİ BÖLÜM YENİLİK -- 1 .Yeniliğin Tanımı, Kapsamı ve Önemi 77 -- 1.1. Yeniliğin Tanımı ve Kapsamı 77 -- 1.2. Yeniliğin İlişkili Kavramlardan Farkı 80 -- 1.3. Yeniliğin Önemi 83 -- 1.4. Yenilikçi Düşüncenin Temelleri 86 -- 1.5. Yenilikçiliğin İlkeleri 88 -- -- 2. Yenilik Kaynaklan ve Çeşitleri 93 -- 2.1. Yenilik Kaynaklan < 93 -- 2.1.1. Beklenmedik Gelişmeler..... 93 -- 2.1.2. Bağdaşmazlık Durumlan 94 -- 2.1.3. Süreç Gereksinimi . 95 -- 2.1.4. Sektör ve Pazar Değişiklikleri 95 -- 2.1.5. Demografik Değişiklikler 96 -- 2.1.6. Algılama Değişiklikleri 96 -- 2.1.7. Yeni Bilgi 97 -- 2.2. Yenilik Çeşitleri 99 -- 2.2.1. Radikal ve Kademeli Yenilikler 99 -- 2.2.2. Teknolojik Ürün ve Süreç Yeniliği 102 -- 2.2.3. Örgütsel Yenilik 105 -- 3. Yenilik Stratejileri ve Stratejik Yenilik Yaklaşımı 105 -- 3.1. Yenilik Stratejileri 106 -- 3.1.1. Saldırgan Strateji 107 -- 3.1.2. Savunmacı Strateji 109 -- 3.1.3. Taklitçi Strateji 109 -- 3.1.4. Bağımlı Strateji 110 -- 3.1.5. Geleneksel Strateji 110 -- 3.1.6. Fırsatlan İzleme Stratejisi 111 -- 3.1.7. Elde Etme Stratejisi 111 -- 3.2. Stratejik Yenilik Yaklaşımı 111 -- 4. Yenilik Süreci ve Yenilik Sürecinin Yönetimi 116 -- 4.1. Yenilik Süreci 116 -- 4.1.1. Araştırma Aşaması 117 -- 4.1.2. Geliştirme Aşaması 118 -- 4.1.3. Uygulama Aşaması 118 -- 4.1.4. Ticarileştirme Aşaması 119 -- -- 4.2. Yenilik Sürecini Etkileyen Faktörler 119 -- 4.3. Yenilik Sürecinin Yönetimi 122 -- 5. Yenilik Kültürü 126 -- 5.1. Yenilikçi Toplumsal Kültür 129 -- 5.2. Yenilikçi Örgütsel Kültür 132 -- -- 6. Yenilikçilik ve Bilgi Yönetimi 135 -- 7. Yenilikte Basan ve Başarısızlık 139 -- -- 7.1. Yenilikte Başarıyı Etkileyen Faktörler 140 -- 7.2. Yenilikleri Başarısız Kılan Yanlışlar 142 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM GİRİŞİMCİLİK -- 1. Girişimcilik Kavramı, Tarihsel Süreci ve Temel -- Boyutları 149 -- 1.1. Girişimciliğin Tanımı 149 -- 1.2. Girişimciliğin Tarihsel Gelişimi 152 -- -- 1.2.1. İktisadi Düşünce Tarihinde Girişimcilik 152 -- 1.2.2. Türkiye'de Girişimcilik 157 -- -- 1.3. Girişimci Özellikleri 163 -- 1.4. Girişimci Düşüncenin Temelleri 166 -- 1.4.1.Yaratıcı ve Yenilikçi Olma 167 -- 1.4.2. Risk Alma 168 -- 1.4.3. Öncü Olma 168 -- 1.4.4. Rekabetçi Düşünme 169 -- -- 1.5. Girişimciliğin Önemi 169 -- 1.6. Girişimciliğin Ekonomik Kalkınmadaki Rolü....172 -- 1.7. Girişimciliği Etkileyen Faktörler 175 -- -- 1.7.1. Kültür ve Eğitim 176 -- 1.7.2. Aile ve Sosyal Çevre 176 -- 1.7.3. Psikolojik Faktörler 178 -- 1.7.4. Yasal, Siyasal ve İdari Faktörler 178 -- 1.7.5. Mali Çevre 178 -- -- 2. Girişimcilik ve Kültür 179 -- 2.1. Kültürün Tanımı 179 -- 2.2. Örgüt Kültürü ve Özellikleri 180 -- 2.3. Güçlü Kültür-Zayıf Kültür Ayırımı 183 -- 2.4. Girişimcilik Kültürü 184 -- -- 2.4.1. Girişimcilik Kültürü ve Oryantasyon ....189 -- 2.4.2. Girişimcilik Kültürünün Önemi 192 -- 2.4.3. Girişimci Liderlik 193 -- 3. Girişimcilik Süreci 195 -- 3.1. Fırsatların Belirlenmesi 196 -- 3.2. Kaynakların Bulunması ve Kontrolü 197 -- 3.3. İş Planının Hazırlanması 197 -- -- 3.3.1. İş Planı İhtiyacı 198 -- 3.3.2. İş Planının Kapsamı 199 -- 3.3.3. İyi Bir İş Planında Bulunması Gereken Özellikler 200 -- 3.3.4. İş Planının Yararları 201 -- 3.4. Örgütsel Yapının Oluşturulması 203 -- 4. Bilgi Toplumunda Girişimcilik 205 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELER (KOBİ'LER) -- 1. KOBİ Kavramı 215 -- 1.1. KOBİ'lerin Sınıflandırılmasında Kullanılan -- Kriterler 217 -- 1.1.1. Nicel (Kantitatif) Kriterler 218 -- 1.1.2. Nitel (Kalitatif) Kriterler 219 -- 1.2. Dünyada KOBİ Tanımlama Kriterleri ve -- Tanımlan 221 -- 1.2.1. OECD'nin KOBİ Tanımlama Kriterleri -- ve KOBİ Tanımı 221 -- 1.2.2. Avrupa Birliği'nin KOBİ Tanımlama Kriterleri ve KOBİ Tanımı 222 -- 1.2.3. Dünya Bankası'nın KOBİ Tanımlama Kriterleri ve KOBİ Tanımı 223 -- 1.2.4. Amerika Birleşik Devletleri'nde KOBİ Tanımlaması 223 -- 1.2.5. Japonya'da KOBİ Tanımlaması 224 -- 1.3. Türkiye'de KOBİ Tanımlaması 226 -- 1.3.1. Türkiye Halk Bankası'nın KOBİ -- Tanımı 226 -- 1.3.2. Devlet İstatistik Enstitüsünün KOBİ Tanımı 227 -- 1.3.3. Dış Ticaret Müsteşarlığının KOBİ Tanımı 227 -- 1.3.4. KOSGEB'in KOBİ Tanımı 228 -- 2. KOBI'lerin Ekonomik ve Toplumsal Yapıdaki Yeri -- ve Önemi 229 -- 2.1. KOBİ'lerin Ekonomik ve Toplumsal -- Kalkınmadaki Yeri ve Önemi 230 -- 2.1.1. Ekonomiye Dinamizm Kazandırma 231 -- 2.1.2. İstihdam ve Yeni İş İmkanları -- Yaratma 232 -- 2.1.3. Esneklik ve Yenilikleri Teşvik Etme 233 -- 2.1.4. Bölgesel Kalkınmayı Hızlandırma 234 -- 2.1.5. Rekabeti Koruma 235 -- 2.1.6. Yabancılaşmayı Azaltma 236 -- 2.1.7. Orta Sınıfı Güçlendirme 237 -- 2.2. KOBİ'lerin Ekonomik Sistemdeki Yeri ve -- Önemi 239 -- 3. KOBİ'lerin Avantaj ve Dezavantajları 240 -- 3.1. KOBİ'lerin Üstünlükleri 241 -- 3.2. KOBİ'lerin Zayıf Yönleri 245 -- -- 4. KOBİ'lerin Temel Sorunları 247 -- 4.1. Örgütlenme ve Yönetim Sorunları 248 -- 4.2. Üretim ve Tedarik Sorunları 250 -- 4.3. Pazarlama Sorunları 251 -- 4.4. Finansman Sorunları 253 -- 4.5. İnsan Kaynakları İle İlgili Sorunlar 254 -- 4.6. Teknoloji Sorunları 255 -- 4.7. Ar-Ge ve Yenilik Sorunları 256 -- 4.8. İşletmeler Arası İşbirliği Sorunları 258 -- .265 -- 4.9.Bilgiye Ulaşma Sorunları 259 -- Kaynakça

Özet
Yaratıcılık ve yenilikçilik son yıllarda sıkça kullanılmaya başlayan kavramlar arasında yer almaktadır. Yaratıcı olmak ve yenilik yapmak bir girişimcinin en temel özelliklerinin arasında yer almasının yanı sıra, bu özelliklere sahip olan organizasyonlar da kendilerini hızla değişen şartlara uyarlama ve rekabet üstünlüğünü elde etme imkanına kavuşmaktadır. Günümüzde sürdürelebilir ekonomik kalkınmanın en önemli aracı olarak görülen KOBİ'lerin en önemli özelliği yaratıcı ve yenilikçi bir düşünce sistemine ve girişimciliğine sahip olmalarıdır. KOBİ'lerin sahip oldukları bu misyonu gerçekleştirebilmeleri; sürdürülebilir bir yenilikçiliğe sahip olmalarını zorunlu kılmaktadır. Sürdürülebilir yenilikçiliğin gerçekleştirilebilmesi ise, yaratıcılığın temel bir bir dinamik olarak değerlendirilmesini ve önündeki engellerin kaldırılmasını gerektirmektedir.

Konu Başlığı
New business enterprises.
 
Yeni ticari teşebbüsler.
 
Entrepreneurship.
 
Girişimcilik.
 
Small business -- Turkey.
 
Küçük işletmeler -- Türkiye.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0002924338.642 IRA 2010Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon