Hiper rekabet stratejileri
tarafından
 
Şen, Zeynel. yazar

Başlık
Hiper rekabet stratejileri

Yazar
Şen, Zeynel. yazar

ISBN
9789757215462

Yazar Ek Girişi
Şen, Zeynel. yazar

Fiziksel Tanımlama
160 sayfa. ; 20 cm.

Seri
MÜSİAD Yayınları ; 45. Yönetim Kitaplığı ; 3

Seri Başlığı
MÜSİAD Yayınları ; 45. Yönetim Kitaplığı ; 3

Genel Not
Kaynakça: 155-160 sayfa.

İçerik
Hazırlayanlar ................................................................ ............................................5 Sunufl ................................................................ ......................................................7 Önsöz......................................................... .............................................................9 Girifl ................................................................ ......................................................11 I. BÖLÜM Rekabetin Kayna¤› ve De¤iflen Niteli¤i....................................................... ....17 Rekabet Gücü Faktörleri..................................................... .................................22 Türkiye’nin Rekabet Gücü.......................................................... ..........................24 II. BÖLÜM Küçülen Dünyada KOB‹’ler Belirginlefliyor................................................ ......33 KOB‹’lerin Önemini Art›ran Nedenler ................................................................ .....34 Farkl› ‹steklere, H›zl› Çözüm Sunuyorlar...................................................... ..........35 Do¤al Olarak, “Birebir Pazarlama” Yap›yorlar.................................................... ....38 Büyüklerin Baflar›s› da KOB‹’lerle ‹flbirli¤inde Yat›yor..............................................44 III. BÖLÜM A- Hedef: 400 Milyar Dolar ‹hracat ................................................................ 49 Üretimi Ö¤rendik ................................................................ ...........................50 ‹hracatta Kapasite Yüzde 10 Kullan›l›yor ...........................................................51 Yeni Yat›r›mlar Pazarlamaya ................................................................ ............54 B- Hedefe Ulaflt›racak Hiper Rekabet Stratejileri...........................................56 1- Özgün Tasar›mla Farkl›laflma ................................................................ 56 - Yüksek Katma De¤er ‹çin Tasar›m fiart ......................................................57 - ‹ngiltere Tasar›mla Baflard›, Çin 360 Tasar›m Okulu Açt›..............................59 - “Türk Tasar›m Konseyi” Kuruluyor ..............................................................60 - Farkl›laflmak ‹çin 3 Aflamal› Metodoloji...................................................... ..63 2- ‹hracat Evlerinde Kümelenme ................................................................ 64 - Kümelenmenin ‹ki Önemli Amac›:........................................................ ........66 a) Ortak Sat›nalma..................................................... ............................67 b) Pazarlama Konsorsiyumu Kurma ........................................................68 - Dünyadaki, “‹hracat Evi” Kümelenmeleri.................................................. ....69 a) Sogo-fiofla’lar ( Kapsay›c› Tüccar ) Japon ‹hracat Sistemi .....................70 b) ‹talya’daki, “KOB‹ Kümelenmeleri” .......................................................70 c) ‹spanyol Mondragon Modeli ................................................................ ...74 Türkiye’deki, “‹hracat Evi” Uygulama ve Deneyimi........................................75 a) D›fl Ticaret Sermaye fiirketleri (DTSfi) .................................................76 b) Sektörel D›fl Ticaret fiirketleri (SDTfi)).................................................77 c) SDTfi’lere Yönelik Mevcut Teflvikler.....................................................7 9 d) Sistemin Pazarlama Boyutu Eksik .......................................................80 e) SDTfi’lere Statü De¤ifltirten Gerekçeler...............................................82 - SDTfi Modeli ‹çin Öneriler:...................................................... ...................83 a) Mevzuat Yenilenmeli ................................................................ ..........83 b) SDTfi’ler, Pazarlamaya Odaklanmal›................................................... .83 c) Üretimde Farkl›laflmal›y›z......................................... ...........................84 d) Sermaye Birikimi ‹çin Özel Fon ...........................................................85 e) ‹fle Toptanc›l›kla Bafllamak Gerek........................................................86 3-Sektörel e-Pazaryerleri Oluflturma .........................................................87 - ‹nterneti Etkin Kullanam›yoruz ................................................................ ....88 - ‹nternetten Faydalanmada 3 Aflama ...........................................................89 - S›ra e-business’a Geldi ................................................................ ..............90 - Sektörel e-Pazaryerleri Yayg›nlaflt›r›lmal› .....................................................91 - Her Sektöre Özel e-pazaryeri Gelifltirilebilir .................................................93 4- Stratejik Ortakl›klar Kurma ................................................................ ....96 - Nihai Tüketiciye Do¤rudan Ulaflt›racak 3 Seçenek ......................................96 a) Mülkiyet Ortakl›¤›.................................................. .............................96 b) Ortak Sat›nalma ................................................................ ................97 c) Stratejik Ortakl›k...................................................... ..........................97 - Stratejik Ortakl›k ‹çin 10 Gerekçe........................................................ .......98 - Stratejik Ortakl›¤›n Avantaj ve Dezavantajlar› ...............................................99 5- Markalaflma ................................................................ ..........................100 - Azim Var, Biraz da Teknik Olsa............................................................ ....100 - Marka Olmak ‹çin Takip Edilecek 9 Ad›m ..................................................101 - Yeni Gündem: Anadolu’yu Markalaflt›rmak............................................... ..103 - ‘Olmak’ ya da ‘Olmamak’ ................................................................ ........104 - Markalaflman›n Milad›: TURQUALITY .........................................................106 a) ‘Turquality’den Kimler Faydalanacak?.................................................10 7 b) Turquality Nas›l Tan›t›lacak?................................................ ..............109 EK: 2003/3 say›l›, “TÜRK ÜRÜNLER‹N‹N YURTDIfiINDA MARKALAfiMASI VE TÜRK MALI ‹MAJININ YERLEfiT‹R‹LMES‹NE YÖNEL‹K FAAL‹YETLER‹N DESTEKLENMES‹ HAKKINDA TEBL‹⁄” ................................................................ ....111 Kaynakça....................................................... ......................................................155

Özet
Okumakta oldu¤unuz kitab›n serüveni, Dr. Zeynel fien’in, “Global Pazarlamada KOB‹’lerin Rekabet Gücü Araflt›rmas› ve Bir Uygulama” adl› doktora tezini MÜ- S‹AD Araflt›rmalar ve Yay›n Komisyonu’na bas›m› için teklif vermesiyle bafllad›. Bas›m› teklif edilen çal›flma, doktora tezi oldu¤u için komisyon üyeleri do¤al olarak eserin dilini çok teknik buldular. Öte yandan tezde önerilen, “‹hracat Evleri” modeli, özellikle kotalar›n kalkaca¤› 2005 sonras›nda KOB‹’ler için bir rekabet avantaj› sa¤layacak olmas›na ra¤men, yeterince detayland›r›lmam›flt›. Araflt›rmalar ve Yay›n Komisyonu’nun, “E¤er eserin dili sadelefltirilir ve ‘‹hracat Evleri’ modeli, dünya ve Türkiye’den örneklerle zenginlefltirilebilirse bas›labilir” karar› üzerine, Dr. Zeynel fien’le biraraya gelerek, komisyon karar› do¤rultusunda bir revizyon yap›p yapamayaca¤›m›z› sordu¤umuzda, “Bu çal›flma, KOB‹’lere faydal› olmak amac›yla bilimsel bir tez olarak haz›rland›. E¤er komisyonun önerdi¤i flekilde yararl› olacaksa, bence sak›ncas› yok” dedi. Bunun üzerine oturup eserin kurgusunu yeniden yapt›k ve do¤al olarak ortaya yepyeni bir kitap ç›kt›. Yeni kurguyu olufltururken amac›m›z; ‘‹hracat Evleri’ modeliyle birlikte 2005 sonras› için KOB‹’lere rekabet avantaj› sa¤layacak di¤er faktörleri de dikkate sunmakt›. Belirtilen amaçla yeniden dizayn edilen çal›flman›n; • Birinci Bölümünde: Globalleflme ve rekabetin de¤iflen niteli¤ini, • ‹kinci Bölümünde: Global ekonomide KOB‹’lerin rekabet durumunu, • Üçüncü Bölümünde: Di¤er bölümleri girifl kapsam›nda kabul edersek, bize göre bu çal›flman›n en önemli ve piyasadakilerden kendini ay›rt eden en özgün yan›n› üçüncü bölüm oluflturuyor.

Konu Başlığı
Industrial policy -- Turkey.
 
Endüstri politikası -- Türkiye.
 
Competition.
 
Rekabet.
 
Strategic planning.
 
Stratejik planlama.
 
Industrial management -- Turkey.
 
Endüstriyel yönetim -- Türkiye.
 
International business enterprises -- Turkey.
 
Uluslararası ticari teşebbüsler -- Türkiye.

Yazar Ek Girişi
Dolu, Şükrullah,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004431338 SEN 2004Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon