Avrupa Birliği'ne katılım sürecinde Türkiye'nin komşu ve çevre ülkeler politikası : stratejik yaklaşımlar
tarafından
 
Ayman, S. Gülden, hazırlayan.

Başlık
Avrupa Birliği'ne katılım sürecinde Türkiye'nin komşu ve çevre ülkeler politikası : stratejik yaklaşımlar

Yazar
Ayman, S. Gülden, hazırlayan.

ISBN
9789944405096

Fiziksel Tanımlama
383 sayfa : grafik, tablo ; 28 cm.

Seri
Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği ; yayın no:TÜSİAD-T/2007-05/434.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- TABLOLAR ve GRAFİKLER 12 -- BÖLÜM 1. YÖNETİCİ ÖZETİ 15 -- 1. KISIM -- BÖLÜM 2. TÜRKİYE’NİN KOMŞU ÜLKELERİYLE İKİLİ SİYASİ İLİŞKİLERİ 25 -- 2.1. Türkiye ve Komşuları Arasındaki Çatışma ve İşbirliği Dinamikleri 28 -- 2.1.1. Barış için Ticaret mi yoksa Ticaret için Barış mı? 28 -- 2.1.2. İyi Komşuluğun Formülü 30 -- 2.2. Türkiye-Yunanistan İlişkileri 37 -- 2.2.1. Kimlik Faktörü 38 -- 2.2.2. İç Siyasal Faktörlerin Etkisi 43 -- 2.2.3. Dış Faktörlerin Etkisi 46 -- 2.2.4. Türkiye-Yunanistan Detantının Ekonomik Yansımaları 56 -- 2.3. Türkiye-Bulgaristan İlişkileri 58 -- 2.3.1. Kimlik ve İç Siyasal Faktörler 58 -- 2.3.2. Dış Siyasal Faktörler 59 -- 2.3.3- Türkiye-Bulgaristan Arasında Ticari ve -- Ekonomik İşbirliği Çabaları 6l -- 2.4. Türkiye-Romanya İlişkileri 63 -- 2.4.1. Kimlik 63 -- 2.4.2. Dış Siyasal Faktörler 64 -- 2.4.3. İç Siyasal Faktörler 66 -- 2.4.4. Türkiye-Romanya Arasında Ekonomik İşbirliği İmkanları 66 -- 2.5. Türkiye-Moldova İlişkileri 68 -- 2.5.1. Kimlik 69 -- 2.5.2. İç ve Dış Siyasal Faktörler 71 -- 2.5.3. Moldova’nın Ekonomik Sorunları ve Türkiye 72 -- 2.6. Türkiye-Rusya İlişkileri 74 -- 2.6.1. Kimlik Boyutu 74 -- 2.6.2. Egemenlikle İlgili Sorunlar 75 -- 2.6.3. Dış Siyasal Faktörler (Soğuk Savaş Yılları) 76 -- 2.6.4. İç Siyasal Faktörler (Soğuk Savaş Yılları) 78 -- 2.6.5. Dış Siyasal Faktörler (Soğuk Savaş Sonrası) 79 -- 2.6.6. İç Siyasal Faktörler (Soğuk Savaş Sonrası) 86 -- 2.6.7. Türkiye-Rusya İlişkilerinde Ekonomik İşbirliğinin -- Ön Plana Çıkışı (SSCB Sonrasında) 87 -- 2.6.8. Dış Siyasal Faktörler (11 Eylül sonrasında) 91 -- 2.6.9. İç Siyasal Faktörler (11 Eylül sonrasında) 92 -- 2.6.10. Ortak Deklarasyon 94 -- 2.6.11. Türkiye’nin AB Üyeliği Süzgecinden Türk-Rus İlişkileri 96 -- 2.7. Türkiye-Azerbaycan İlişkileri 98 -- 2.7.1. Kimlik ve İç Siyasal Faktörler 99 -- 2.7.2. Dış Siyasal Faktörler 100 -- 2.7.3. Türkiye ile Azerbaycan Arasında Ortak bir Stratejik Anlayış Oluşturulması Yolundaki Adımlar 104 -- 2.8. Türkiye-Ermenistan İlişkileri 107 -- 2.8.1. Kimlik ve İç Siyasal Faktörler 107 -- 2.8.2. Liderlik ve Vizyon 108 -- 2.8.3. Dış Siyasal Faktörler 111 -- 2.8.4. Türkiye-Ermenistan Sınırının Açılması 115 -- 2.9. Türkiye-Gürcistan İlişkileri 117 -- 2.9.1. Kimlik... 118 -- 2.9.2. Dış Siyasal Faktörler 119 -- 2.9.3. Türkiye ile Gürcistan arasında Ticari ve -- Ekonomik İşbirliği Çabaları 121 -- 2.10. Türkiye-Ukrayna İlişkileri 123 -- 2.10.1. Dış Siyasal Faktörler 123 -- 2.10.2. Türkiye-Ukrayna arasında Ticari ve -- Ekonomik İşbirliği Çabaları 135 -- 2.11. Türkiye-Suriye İlişkileri 138 -- 2.11.1. Egemenlik Sorunları 138 -- 2.11.2. İç Siyasal Faktörler 144 -- 2.11.3. Dış Siyasal Faktörler (Hafız Esad Dönemi) 148 -- 2.11.4. Türkiye-Suriye İlişkilerinde Yeni bir Dönemin Başlangıcı 149 -- 2.11.5. İç Siyasal Faktörler (Beşar Esad’ın İktidarı) 152 -- 2.11.6. Dış Siyasal Faktörler (Beşar Esad İktidarı) 153 -- 2.11.7. Türkiye-Suriye arasında Ticari ve Ekonomik İşbirliği Çabaları... 157 -- 2.12. Türkiye-İran İlişkileri 158 -- 2.12.1. İç Siyasal Faktörler 158 -- 2.12.2. Dış Siyasal Faktörler ve Kimlik l6l -- 2.12.3 Türkiye-İran arasında Ticari ve Ekonomik İşbirliği Çabaları 170 -- 2.13. Türkiye-Irak İlişkileri 172 -- 2.13.1. İç Siyasal Faktörler 172 -- 2.13.2. Dış Siyasal Faktörler 174 -- 2.13.3. Türkiye-Irak arasında Ticari ve Ekonomik İşbirliği Çabaları 182 -- 2.14. Sonuç 185 -- BÖLÜM 3. TÜRKİYE’NİN KOMŞU ÜLKELERİYLE -- İKİLİ TİCARİ İLİŞKİLERİ 189 -- 3.1. Türkiye-Yunanistan Ticari İlişkileri 192 -- 3.2. Türkiye-Bulgaristan Ticari İlişkileri 192 -- 3.3. Türkiye-Romanya Ticari İlişkileri 193 -- 3.4. Türkiye-Moldova Ticari İlişkileri 194 -- 3.5. Türkiye-Rusya Federasyonu Ticari İlişkileri 194 -- 3.6. Türkiye-Azerbaycan Ticari İlişkileri 195 -- 3.7. Türkiye-Ermenistan Ticari İlişkileri 195 -- 3.8. Türkiye-Gürcistan Ticari İlişkileri 195 -- 3.9. Türkiye-Ukrayna Ticari İlişkileri 196 -- 3.10. Türkiye-Suriye Ticari İlişkileri 196 -- 3.11. Türkiye-İran Ticari İlişkileri 197 -- 3.12. Türkiye-Irak Ticari İlişkileri 197 -- 2. KISIM -- BÖLÜM 4. AVRUPA BİRLİĞİ NİN KOMŞULUK POLİTİKASI 221 -- Önsöz ? 223 -- 4.1 Giriş v 225 -- 4.2. Komşuluk İlişkilerinin Güçlendirilmesi İçin İşbirliği Alanları 230 -- 4.3. Avrupa Birliği Komşuluk Politikasının Desteklenmesi 232 -- 4.4. Avrupa Birliği Komşuluk ve Ortaklık Politikası Aracı (ENPI) 234 -- 4.5. AB Komşuluk Politikası ve Türkiye 239 -- BÖLÜM 5. KOMŞULUK / BÖLGESELLEŞME / KÜRESELLEŞME: 243 -- 5.1. Ekonomik ve Ticari İlişkilerde Komşuluk Kavramı 245 -- 5.2. Türkiye’nin Bölgesel Oluşumlar İçerisindeki Rolü 247 -- 5.2.1. Kalkınma İçin Bölgesel İşbirliği Teşkilatı (RCD) 248 -- 5.2.2. İslam Konferansı Teşkilatı (İKT)-Ekonomik ve Ticari İşbirliği Daimi Komitesi (İSEDAK) 249 -- 5.2.3. Karadeniz Ekonomik İşbirliği 250 -- 5.2.4. D-8 Girişim 251 -- 5.2.5. Değerlendirme 252 -- 5.3. Küreselleşme ve Küreselleşmenin Ekonomik ve -- Ticari İlişkilere Etkileri 254 -- BÖLÜM 6. TÜRKİYE’NİN KOMŞU VE ÇEVRE ÜLKELERİYLE EKONOMİK İLİŞKİLERİ: 257 -- 6.1. Komşu ve Çevre Ülkelerle Ticari İlişkilerimizin Dünü, Bugünü 259 -- 6.2. Türkiye’nin Komşu ve Çevre Ülkelerle Ticareti Geliştirme Stratejisinin Amaç ve Kapsamı 266 -- 6.3. Bu Strateji Yeni Bir Bölgesel Oluşum Girişimi Olabilir mi? 271 -- BÖLÜM 7. TÜRKİYE’NİN KOMŞU VE ÇEVRE ÜLKELERİYLE -- SEKTÖREL İŞBİRLİKLERİ 275 -- 7.1. swOt Analizi 277 -- 7.2. Ulaştırma 280 -- 7.2.1. Bölgelere ve Ülkelere Göre Kara Taşımacılığı 287 -- 7.2.2. Değerlendirme 291 -- 7.3. Taahhüt Sektörü 293 -- 7.3.1. Giriş 293 -- 7.3-2. Gelişme Trendleri 295 -- 7.3.3. Sektörün Temel Nitelikleri 296 -- 7.3.4. Sektörün Ekonomiye Olan Katkıları 297 -- 7.3.5. AB’ye Katılım Sürecinin Yaratacağı Fırsat ve Tehditlerin Analizi.. 299 -- 7.3.6. Ne Yapmalı? 302 -- 7.4. Enerji 304 -- 7.4.1. Hazar Neden Önemli? 306 -- 7.4.2. AB’nin Enerji İhtiyacı 308 -- 7.4.3. Hazar Enerjisi Avrupa’ya Nasıl Ulaştırılacak? 309 -- 7.4.4. Değerlendirme 313 -- 7.5. Dış Ticaret 315 -- 7.5.1 Komşu ve Çevre Ülkeler 319 -- 7.5.2. Anket Sonuçları 323 -- 7.6. Sınır Ticareti 326 -- 7.6.1. Sınır Ticaret Merkezleri 328 -- 7.7. Yatırımlar 330 -- 7.8. Turizm 339 -- BÖLÜM 8. SONUÇ VE ÖNERİLER 349 -- KAYNAKÇA

Özet
Ekonomik ve ticari alanda işlbirliğine gitmek veya var olan işbirliği alanlarını genişletmek, mekanizmalarını geliştirmek siyasi meselelerin ağırlığını koruduğu bir ortamda oldukça güçken siyasal sorunların ortadan kalkması otomatik olarak işbirliği dinamiklerini de beraberinde getirmeyebilmektedir. Siyasi sorunların çözümü aranırken ekonomik işbirliği ve ticaretin geliştirilmesi ile sivil toplumun katkıları da bu çözüm sürecinin içine eklemlenebilir. Böyle bir eklemlenebilmenin en başarılı olacağı örnekler zamanlamanın iyi ayarlandığı ve her adımın ince detaylarına kadar planlandığı durumlar olacaktır. Bu ince planlama ve ince ayar gereksinimi aslında Türkiye’nin birçok noktada komşularına yönelik toptancı yani hepsine aynı reçetelerle çözüm arayan bakış açısının değişimini de zorunlu kılmaktadır

Notlar
Sönmez Köksal tarafından bağışlanmıştır.

Tüzel Kişi Konu Girişi
European Communities. -- Economic integration -- Turkey
 
Avrupa Topluluğu. -- Ekonomik bütünleşme -- Türkiye

Konu Başlığı
International economic relations.
 
Uluslararası ekonomik ilişkiler.
 
International economic integration.
 
Uluslararası ekonomik bütünleşme.
 
Customs unions.
 
Gümrük birlikleri.

Yazar Ek Girişi
Ayman, S. Gülden,
 
Kılıçdağı, Tülay Ayalp.,
 
Sezer, Aydın.,

Tüzel Kişi Ek Girişi
Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004512337.142 AVR 2007Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon