Türkiye’deki Beyaz Eşya Sektörünün AB ve MIST (Meksika, Endonezya, Kore – Türkiye) Ülkelerindeki Beyaz Eşya Sektörüne Göre Karşılaştırmalı Rekabet Analizi
tarafından
 
Uluyol, Serkan

Asset Name
Türkiye’deki Beyaz Eşya Sektörünün AB ve MIST (Meksika, Endonezya, Kore – Türkiye) Ülkelerindeki Beyaz Eşya Sektörüne Göre Karşılaştırmalı Rekabet Analizi

File Size
1.84 MB

Title
Türkiye’deki Beyaz Eşya Sektörünün AB ve MIST (Meksika, Endonezya, Kore – Türkiye) Ülkelerindeki Beyaz Eşya Sektörüne Göre Karşılaştırmalı Rekabet Analizi

Author
Uluyol, Serkan

Description
Üretim, yatırım, ihracat, istihdam ve Ar-Ge’ye yaptığı katkılar bakımından özel bir konumda olan beyaz eşya sektörü, Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlamaktadır. Bu nedenle, bu sektörde Türkiye’nin küresel ekonomide rakibi olan ülkelere karşı rekabet gücünün ortaya konulması önemlidir. Ancak literatürde bu konu özelinde yapılan kapsamlı bir çalışma tespit edilememiştir. Söz konusu ürün ve GTP’ler incelendiğinde bu çalışma, beyaz eşya sektörü için literatürde bugüne kadar yapılan en geniş çalışmalardan biri olabilir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, beyaz eşya sektöründe Türkiye’nin, AB ve MIS ülkeleri ile AB, MIS ve Dünya ülke gruplarına karşı karşılaştırmalı üstünlükleri veya dezavantajlarını tespit etmektir. Çalışmada, Balassa İndeksinin açıklanmış karşılaştırmalı üstünlük ölçüm yönteminin yanı sıra Vollrath’ın geliştirdiği indeksler temelinde rekabet analizi yapılmaktadır. Çalışma sonucunda beyaz eşya sektöründe Türkiye’nin rekabet gücünün yüksek olduğu tespit edilmiştir. Rekabet analizinden çıkan sonuçların, yerli sektörün rekabet gücünü ortaya koymasının yanı sıra, Türkiye’nin mevcut ve olası STA’ları açısından yol gösterici olması beklenmektedir.
 
The white goods industry has a significant importance and provides substantial benefits to Turkey’s economy in terms of its contribution to production, investment, exports, employment and R&D. Therefore, we deem it important to conduct a comparable competitiveness analysis of this sector against its major competitor countries. This study can be regarded as one of the most comprehensive studies within the literature, as we couldn’t identify a detailed analysis on this subject considering the product and HS coverage. In this study, Turkey’s comparative advantages or disadvantages among the EU and MIS countries, and the country groups of EU, MIS and World are determined. The competitive analysis is performed on the basis of Revealed Comparative Advantage of Balassa Index and as well as of the indices developed by Vollrath. This study puts forward that Turkey’s white goods industry is highly competitive in international markets. It is expected that the results of the competitive analysis provide guidance for Turkey's present and possible FTAs, as well as demonstrate the competitiveness of this particular domestic industry.

Publisher
T.C. Ekonomi Bakanlığı

Contributor
Albayrak, Murat, tez danışmanı

Date
11/06/2015

Type
Uzmanlık Tezi - İthalat Genel Müdürlüğü

Digital Format
text/pdf

Right Management
Kapandı - Erişim Kurum içi ile sınırlıdır.

Media Type
Pdf Documents

URL for File
32

Keywords
Beyaz
 
Eşya
 
Sektörü,
 
Açıklanmış
 
Karşılaştırmalı
 
Üstünlük,
 
Balassa
 
İndeksi,
 
Vollrath
 
indeksi,
 
Rekabet
 
Analizi,
 
Dış
 
Ticarette
 
Gücü,
 
White
 
Goods
 
Industry,
 
Revealed
 
Comparative
 
Advantage,
 
Index,
 
Competitive
 
Analysis,
 
Competitiveness
 
in
 
Foreign
 
Trade