1958 Fransız anayasasında kanun anlayışı : kanunun genelliğinden "sınırlı-tahsisli kanun"a geçiş
tarafından
Anayurt, Ömer.
Başlık
:
1958 Fransız anayasasında kanun anlayışı : kanunun genelliğinden "sınırlı-tahsisli kanun"a geçiş
Yazar
:
Anayurt, Ömer.
ISBN
:
9789750255359
Yazar Ek Girişi
:
Anayurt, Ömer.
Fiziksel Tanımlama
:
143 sayfa ; 20 cm.
Seri
:
Seçkin Yayıncılık Hukuk ; no: 2223.
Seçkin Yayıncılık ; Hukuk no. 2223.
Genel Not
:
Dizin vardır.
İçerik
:
İçindekiler Sunuş 7 Önsöz 9 Şekiller ve Tablolar Listesi 17 Kısaltmalar 19 Giriş 21 BİRİNCİ BÖLÜM EKONOMİK EVRİM VE SANAYİ EKONOMİSİNDEN BİLGİ EKONOMİSİNE SÜRECİ 1. Ekonomik Evrim 27 1.1. İlkel Ekonomi 28 1.2. Tarım Ekonomisi 30 1.3. Sanayi Ekonomisi 31 1.4. Sanayi Ekonomisinden Bilgi Ekonomisine Geçişin Teknolojik Alt Yapısı 33 1.4.1. Bilgi Ekonomisinin Temel Aygıtlar: Bilgisayar ve İnternet 37 1.4.2. Blockchain Teknolojisi ve Temsili Paradan Kripto Paraya Dönüşüm Süreci 41 1.4.3. Kripto Para ve Bitcoin 45 İKİNCİ BÖLÜM BİLGİ EKONOMİSİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ I. BİLGİ EKONOMİSİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ 53 1. Ortaya Çıkışı ve Tanım 53 2. Bilgi Ekonomisinin Önceki Ekonomilerden Farkları 56 3. Bilgi Ekonomisinin Temel Özellikleri 61 4. Bilgi Ekonomisinde Değer 69 5. Bilgi Ekonomisinde Üretim Faktörleri 72 5.1. Toprak 73 5.2. Sermaye 74 5.3. Emek 81 5.4. Teknik Bilgi 84 5.4.1 Bilgi 86 5.4.2. Teknoloji 89 6. Bilgi Ekonomisinde Üretim Fonksiyonu ve Büyüme 91 6.1. Üretim Fonksiyonu 91 6.2. Ekonomik Büyüme 96 6.2.1. Neoklasik Büyüme Modeli 97 6.2.2. İçsel Büyüme Modeli 100 6.2.3. Ekonomik Büyümeyi Tayin Eden Temel Faktörler 104 II. BİLGİ EKONOMİSİNDE İŞGÜCÜ 110 1. Sanayi İşçisi ve Nitelikleri 110 2. Bilgi İşçisi ve Nitelikleri 112 III. BİLGİ EKONOMİSİNDE FİRMA YAPISI VE OPTİMAL ÜRETİM TESİS ÖLÇEĞİ VE DIŞSALLIK 121 1. Bilgi Ekonomisinde Firma Ölçeği 121 2. Optimal Üretim Tesis Ölçeği 126 3. Bilgi Ekonomisinde Dışsallık 131 3.1. Pozitif Dışsal Ekonomiler 132 3.2. Negatif Dışsal Ekonomiler 133 IV. BİLGİ EKONOMİSİNDE ÜRETİM YATIRIM VE İSTİHDAM 134 1. Mal Üretiminden Hizmet Üretimine Geçiş 134 2. Bilgi Ekonomisinde Yatırımlar 139 3. Bilgi Ekonomisinde İstihdam 145 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM BİLGİ EKONOMİSİNDE KAMU SEKTÖRÜ I. DEVLET VE EKONOMİ 157 II. DEVLETİN YENİ ROLÜ 160 III. E-DEVLET 168 1. Tanım 168 2. E-Devlet Yapılanmasından Beklenen Yararlar 172 2.1. Kamuda Tasarruf Sağlanması 172 2.2. İhtiyaç Duyulan Bilgiye ve Belgeye Kolay Erişimin Sağlanması 173 2.3. Kamu Hizmetlerinde Verimliliğin Artırılması 174 2.4. Kamu Yönetiminde Etkinlik ve Saydamlığın Sağlanması 175 2.5. Bürokrasinin, Rüşvetin ve Yolsuzlukların Önlenmesi 176 2.6. Kamu Kurumları Arasında Eşgüdümün Sağlanması 177 3. E-Devletin Etkileşim Alanları 177 3.1. Elektronik Ortamda Vatandaş-Devlet Etkileşimleri 179 3.2. Elektronik Ortamda Firma-Devlet Etkileşimleri 180 3.3. Elektronik Ortamda Kamu Kurumları Arasındaki Etkileşimler 181 3.4. Elektronik Ortamda Devlet ve Çalışanları Arasındaki İlişkiler 182 IV. E-DEVLET YATIRIMLARI VE FİNANSMANI 182 V. E-DEVLET YATIRIMLARININ GERİ DÖNÜŞÜMÜ 184 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM BİLGİ EKONOMİSİ VE TÜRKİYE I. BİLGİ EKONOMİSİ İNDEKSİ 187 II. BİLGİ EKONOMİSİ PERFORMANS GÖSTERGELERİ VE TÜRKİYE 196 1. Bilgi Üretimi Ar-Ge Faaliyetleri ve Ar-Ge'nin Finansmanı 199 2. Bilim ve Teknolojide İnsan Kaynağı 205 3. Bilgi Üretimi Bilimsel Yayınlar Patent ve Faydalı Modeller 208 3.1. Bilimsel Yayınlar 208 3.2. Patent ve Faydalı Modeller 209 4. Bilgi Yatırımları 212 5. Türkiye'de Bilgiye Erişim Düzeyi 217 5.1. Hanelerde Bilgiye Erişim 217 5.2. İş Dünyasında Bilgiye Erişim 218 6. Türkiye'de Bilgi Teknolojileri Sektörü ve Gelişimi 220 7. Gençliğin Bilime İlgisi Bakımından Türkiye 226 III. BİLGİ EKONOMİSİNE GEÇİŞ SÜRECİNDE TÜRKİYE'NİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ FIRSATLAR VE TEHDİTLER 228 Sonuç 233 Kaynakça 239 Kavram Dizini 249 Yazarın Özgeçmişi 251
Özet
:
"Fransa'da geleneksel kanun anlayışı felsefi köklerini Rousseau'nun genel irade öğretisinde bulmaktadır. 1789 Bildirisinde genel iradenin ifadesi olarak tanımlanmış ve ardından gelen anayasalarda da kanun ile genel irade arasındaki bu ilişki devam ettirilmiştir. "Kâdir-i mutlak" bir yetki olarak, uzunca bir süre, ne konu ne de içerik yönünden sınırlamaya tabi tutulmuştur. Literatüre "kanunun genelliği" olarak yerleşen bu ilke, 1958 Anayasası ile radikal bir değişime tabi tutulmuştur. İçerik yönünden sınırsız kanundan âdeta "paylaşımlı kanun" anlayışına geçilmiştir. Öğretide "yürütmenin özerk kararnameleri" olarak nitelendirilen, Fabre'nin betimlemesiyle "kanuna paralel" ya da "kanuna ortak" yeni bir düzenleyici işlem türü ihdas edilmiştir. Pozitif pencereden bakıldığında bir "hukuksal devrim" olarak görülen bu yeni "normatif iktidar dağılımı" uygulamada metamorfoz geçirmiştir. İşte bu çalışma, "yarım kalan bir anayasal devrimin hazin öyküsü"nü ele almaktadır. Çalışma, içerik itibarıyla Fransız anayasa düzenine ilişkindir. Ancak yapılan açıklamalar, 2017 Anayasa Değişiklikleriyle hukuk sistemimize giren Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinin statüsüne dair tartışma ve yorumlara da karşılaştırmalı hukuk perspektifinden katkı sunacak niteliktedir." -- Arka kapak.
Tüzel Kişi Konu Girişi
:
France. Constitution (1958)
Fransa. Anayasa (1958)
Konu Başlığı
:
Constitutions -- France.
Anayasa tarihi -- Fransa.
Constitutional history -- France.
Anayasa hukuku -- Fransa.
Constitutional law -- France.
Anayasalar -- Fransa.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0010732 | 342.023 ANA 2019 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |