Yönetici sekreterliği : (yönetici asistanlığı)
tarafından
 
Tutar, Hasan.

Başlık
Yönetici sekreterliği : (yönetici asistanlığı)

Yazar
Tutar, Hasan.

ISBN
9789750251078

Yazar Ek Girişi
Tutar, Hasan.

Basım Bilgisi
Genişletilmiş 5. baskı.

Fiziksel Tanımlama
328 sayfa ; 21 cm.

Seri
Seçkin Yayıncılık İşletme & Finans ; no: 97.

Genel Not
Bilgi Çağı Örgütleri ve Yönetimi -- Bilgi Çağında Yönetim ve Yönetici Sekreterliği -- Yönetici Sekreterinin Özellikleri -- Yönetici Sekreterliği Beceri ve Yetenekleri -- Yönetici Sekreterinin Örgütsel Görevleri -- Yönetici Sekreterinin İnsanı Tanıma ve Yönetme Becerisi -- Yönetici Sekreterliği ve İnsan Kaynakları Yönetimi -- Yönetici Sekreterliği ve Örgütsel Davranış Yönetimi -- Yönetici Sekreterliği Moral ve Motivasyon Yönetimi -- Yönetici Sekreterliğinde Verimlilik ve Etkinlik Yönetimi -- Yönetici Sekreterliğinde İletişim ve Halkla İlişkiler -- Yönetici Sekreterliğinde Sunu Teknikleri -- Yönetici Sekreterliğinde İtibar ve İmaj Yaönetimi

İçerik
İÇİNDEKİLER İçindekiler Beşinci Baskıya Önsöz 5 Giriş 15 Birinci Bölüm BİLGİ ÇAĞI ÖRGÜTLERİ VE YÖNETİMİ A. BİLGİ ÇAĞI ÖRGÜTLERİ 17 1. Bilgi Çağı Örgütlerinin Özellikleri 17 2. Bilgi Çağı Örgütlerinin Yönetimi 19 3. Bilgi Çağı Örgütlerinin Yönetiminde Yönetici Asistanının Rolü 20 4. Bilgi Çağı Örgütlerinin Hammaddesi Olan Bilgi ve Bilginin Yönetimi 21 5. Yönetici Asistanı İçin Gerekli Bilgi Türleri 23 6. Bilgi Teknolojilerinin Yönetimi 24 İkinci Bölüm BİLGİ ÇAĞINDA YÖNETİM VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI A. BİLGİ ÇAĞINDA YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK 27 1. Yönetim Nedir? 28 2. Yönetimin Fonksiyonları Nelerdir? 30 B. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI/ SEKRETERLİĞİ MESLEĞİ 33 1. Yönetici Asistanı Kimdir? 34 2. Yönetici Sekreteri ve Yönetici Asistanı 35 3. Çağdaş Yönetici Asistanı Profili 37 4. Örgütlerde Unvan ve Yönetici Sekreterliği Unvanı 40 5. Yönetici Asistanının Örgütsel Kademedeki Yeri 42 6. Kurmay Bir Yönetici Olarak Yönetici Asistanı 44 7. Yönetici Asistanı ve Komuta-Kurmay İlişkileri 47 Üçüncü Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANININ ÖZELLİKLERİ A. YÖNETİCİ ASİSTANININ KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ 49 1. Yönetici Asistanlığının On Emri 49 2. Yönetici Asistanının Kalite Boyutları 51 3. Yönetici Asistanının Kişisel Yetkinlikleri 53 4. Yönetici Asistanının Duyuşsal ve Bilişsel Özellikleri 56 5. Yönetici Asistanlığı ve Düşünce Mimarlığı 58 6. Yönetici Asistanının Mesleki Yetkinlikleri 59 7. Yönetici Asistanlığı ve Duygusal Zekâ 62 7.1. Yönetici Asistanlarında Duygusal Zekâ Boyutları 63 7.2. Yönetici Asistanı İçin Duygusal Zekânın Önemi 64 8. Yönetici Asistanlığı ve İş Zekâsı 66 9. Yönetici Asistanının İş Yaşamı Doyumu ve Kalitesi 67 10. Yönetici Asistanının Hizmet Kalitesi Faktörleri 69 B. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞINDA MESLEKİ ÖZELLİKLER 71 1. Yönetici Asistanının Mesleki Özellikleri 71 Dördüncü Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI BECERİ VE YETENEKLERİ A. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞINDA BECERİ VE YETENEKLER 75 1. Yönetici Asistanlığında Beceri Türleri 75 2. Yönetici Asistanının İnsan İlişkileri Becerisi 79 3. İleri Yönetici Asistanlığı Becerileri 81 4. Yönetici Asistanlığı Yetenekleri 83 B. YÖNETİCİ SEKRETERİNİN/ASİSTANININ YARATICILIK YETENEĞİ 85 1. Yaratıcılık Gerekleri ve Unsurları 86 2. Yaratıcılık Engelleri 87 3. Yaratıcılık Yöntemleri 89 C. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞINDA MESLEKİ BİLGİ ALANLARI 90 1. Yabancı Dil Bilmek 91 2. Protokol Kurallarını Bilmek 92 3. Ofis Otomasyonunu Sistemlerini Bilmek 92 4. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Bilgisi 93 5. Yönetici Asistanlığında Başarı Faktörleri 93 6. Yönetici Asistanlığında Başarı Tuzakları ve Yönetimi 94 Beşinci Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANININ ÖRGÜTSEL GÖREVLERİ A. YÖNETİCİ SEKRETERİNİN/ASİSTANININ GÖREVLERİ 97 1. Yönetici Asistanının Örgütsel Görev ve Sorumlulukları 98 2. Yönetsel Eskimişlik Sorunu 100 2.1. Yönetsel Eskimişliğin Kişisel Nedenleri 101 2.2. Yönetsel Eskimişliğin (Entropinin) Örgütsel Nedenleri 102 3. Yönetici Asistanı ve Örgütsel Yenileşme 104 3.1 Örgütsel Yenileşme ve İlgili Kavramlar 105 3.2. Yönetici Asistanı ve Örgütsel Değerler 107 4. Yönetici Asistanı ve Yenileşme Yönetimi 108 4.1. Yenileşmenin Örgütsel Engelleri 109 4.2. Yenileşmenin İşgören Engeli 111 5. Yenileşmeye Direnme Nedenleri 112 6. Değişim ve Yönetimi 115 7. İş Planı Hazırlama 116 7.1. İş Planlarının Şekil Yönü 117 7.2. İş Planında Etkinlik Faktörleri 119 7.3. İş Planında Analiz Türleri 121 Altıncı Bölüm YÖNETİCİ SEKRETERİNİN İNSANI TANIMA VE YÖNETME BECERİSİ A. İNSANI TANIMA ve YÖNETME 125 1. İnsanı Tanımak Neden Gereklidir? 125 2. İnsanın Ölçülebilen Nitelikleri 127 3. Kişiliğin Temel Özellikleri 129 B. İNSANI TANIMA TEKNİKLERİ 130 1. Asistanın Kendini Tanıması 131 2. Zor İnsanları Tanıma Becerisi 132 3. Zor İnsanları Yönetme Becerisi 135 4. Çevreyi Tanıma Teknikleri 138 Yedinci Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI VE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ A. ÇAĞDAŞ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 141 1. İnsan Kaynakları Yönetiminin Amacı ve Hedefleri 141 2. Bilgi Çağı Örgütlerinde İnsan Kaynaklarının Yönetimi 143 3. Yönetici Asistanı ve İnsan Kaynakları Yönetimi 144 4. İnsan Kaynakları Yönetiminde Etkinlik Faktörleri 145 5. Geleceğin İnsan Kaynakları Yetkinlikleri 146 6. Örgütte İnsan İlişkilerinin Temelleri 149 7. Yönetici Asistanının İnsan İlişkilerine İlişkin Tutum ve Davranışları 150 8. Yönetici Asistanı ve Yönetici İlişkileri 153 9. Yönetici Asistanı ve İşgören Güçlendirme 155 9.1. Yetkilendirme ve Yetki Devri 156 10. Yönetici Asistanının Başarı Boyutları 157 11. İnsana Değer Vermenin Gücü 161 Sekizinci Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI VE ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ YÖNETİMİ A. ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE YÖNETİCİ SEKRETERLİĞİ DAVRANIŞI 163 1. Örgütsel Davranış ve Yönetim 164 2. Çalışma ve Örgüt Psikolojisi 166 B. ÖRGÜTTE PSİKOLOJİK SORUNLAR VE ÇÖZÜMÜ 168 1. Örgütte Psikolojik Sorunların Kaynakları 169 2. Örgüt İçi Güç Mücadeleleri 172 3. Örgütsel Sorunlarla Başa Çıkma Stratejileri 174 4. Örgütsel Sorun Çözme Teknikleri 176 5. Örgütlerde Sorun Çözmenin Aşamaları 178 6. İşin İnsancıllaştırılması 179 7. Örgütlerde Yönetim Etiği Oluşturmak 180 Dokuzuncu Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI MORAL VE MOTİVASYON YÖNETİMİ A. MORAL VE MOTİVASYON YÖNETİMİ 183 1. Yönetici Asistanı ve Motivasyon Yönetimi 183 2. Örgütlerde Motivasyon Araçları 185 3. Yönetici Asistanının Yönetsel Motivasyon Araçları 188 Onuncu Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANLIĞINDA VERİMLİLİK VE ETKİNLİK YÖNETİMİ A. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞININ VERİMLİLİK VE ETKİNLİK YÖNETİMİ 193 1. Yönetici Asistanının İş ve Ofis Verimliliği 193 2. Verimlilik Artırma Yöntemleri 194 2.1. Teknik Yaklaşımlar Yoluyla Verimliliği Artırma 195 2.2. Davranışsal Yöntemlerle Verimlilik Artırma 198 3. Örgütlerde Etkinlik ve Faktörleri 201 3.1. Etkinlik Türleri ve Etkinlik Sağlama Teknikleri 204 Onbirinci Bölüm İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER A. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI VE İLETİŞİM 207 1. Yönetici Asistanının İletişim Becerisi 208 2. Yönetici Asistanının Sözlü İletişim Becerisi 210 3. Güzel Konuşma Pratikleri 211 4. Bedenin Evrensel Dili 213 5. Yönetici Asistanının Yazılı İletişim Becerisi 217 6. Asistanın Örgütsel İletişimi 218 B. YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI VE HALKLA İLİŞKİLER 219 1. Yönetici Sekreterliği ve Sosyal Girişimcilik 219 2. Kurumsal Halkla İlişkiler 221 3. Halkla İlişkilerin Amacı 222 4. Kurumsal Halkla İlişkilerin Önemi 223 5. Halkla İlişkiler Faaliyet Alanları 225 6. Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler 229 C. HALKLA İLİŞKİLERİN SANAL ORTAMDAKİ ARAÇLARI 231 1. Halkla İlişkilerde İnternet Kullanımı 231 1.1. World Wide Web(www) 233 1.2. ve HTML 234 1.3. Home Page 234 1.4. Elektronik Posta (E-mail) 235 1.5. Haber Grupları 236 1.6. Forumlar 237 Onikinci Bölüm YÖNETİCİ ASİSTANLIĞINDA SUNUM TEKNİKLERİ A. SUNUM TEKNİKLERİ 239 1. Sunumu Etkin Kılan Faktörler 240 2. Yönetici Asistanının Sunum Yeteneği 243 3. Etkin Bir Sunum İçin Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 247 4. Sunumda Beden Dilinin Önemi 250 B. SUNUMDA İZLENECEK AŞAMALAR 252 1. Sunu Analizi Yapmak 253 2. Sunum İçin Gerekli Verileri Toplamak ve Düzenlemek 254 3. Sunu Planı Hazırlamak 255 4. Sunu Metni Hazırlama Kuralları 255 5. Sunum Araçları 257 6. Sunu Metni Provası 259 7. Sunu Planlaması 260 7.1. Sunumun Amacını Belirlemek 261 7.2. Dinleyicilerin Beklentilerini Tespit Etmek 262 7.3. Dinleyici Profilini ve İhtiyaçlarını Belirlemek 263 7.4. Sunumun İçeriğini Belirlemek 264 7.5. Özgüven Kartları Hazırlamak 265 8. Sunum Süreci Yönetimi 266 8.1. Sunuma Başlama 267 8.2. Sunum Sırasında Dinleyiciyi Denetleme Yolları 268 8.3. Sahne Korkusunu Yenmek 271 8.4. Fiziksel Belirtilerle Baş Etme 272 8.5. Sunuyu Bitirme 272 8.6. Sunumun Dinleyici Üzerindeki Etkilerini Değerlendirmek 273 C. SUNUM ÇEŞİTLERİ 274 1.
 
Konferans 274 2. Panel 275 3. Forum 275 4. Sempozyum 276 5. Seminer 277 6. Açık Oturum 278 7. Münazara 279 8. Görüşme-Mülakat 281 9. Hitabet-Nutuk (Söylev) 282 10. Tebliğ (Bildiri) 284 Onüçüncü Bölüm ÖRGÜTSEL İTİBAR VE İMAJ YÖNETİMİNDE ASİSTANIN ROLÜ A. İTİBAR YÖNETİMİ 287 1. Yönetici Asistanının Kurumsal İtibar Yönetimi 288 2. İtibar Yönetiminin İlkeleri 289 3. İtibarın Kurumsallaştırılması 291 4. Kurumsal İtibar Yönetiminde Başarı Faktörleri 293 B. KİŞİSEL VE KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ 295 1. Başarı Faktörü Olarak İmaj Yönetimi 295 2. Kişisel İmaj 297 3. Görsel Kimlik Yönetimi 297 4. Olumlu İmaj Oluşturmanın Yöntemleri 299 5. Yönetici Asistanının İmajını Güçlendiren Faktörler 300 6. Yönetici Asistanının Fiziksel İmajı 302 KAYNAKLAR 305 Dizin 319

Özet
Sosyal sistemlerde yaşanan değişime paralel olarak örgütsel sistemlerde de değişime uyum sağlama, değişimi yönetme, hatta değişimin öncüsü olmaya ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Bu ihtiyaç her şeyden önce bir zihniyet değişimini, örgütsel değişimi ve yenileşmeyi gerektirir. Örgütsel yenileşme örgütün fiziksel ve zihinsel yapısıyla ilgilidir. Örgütün amaç, yapı, işlev ve süreçlerine ilişkin eskimeyi ortadan kaldırmak ve örgütsel dinamizm sağlamak amacıyla yapılacak bir yenileşmede örgütün fiziksel ve zihinsel yapısını yeniden inşa etmede "Yönetici Asistanları"na önemli görevler ve sorumluluklar düşmektedir. Bu çalışmada örgütsel verimlilik ve etkinliğin sağlanabilmesi için, proaktif (etkisel) yaklaşmalar göstermede yönetici asistanlarının görev ve sorumlulukları çağdaş gelişmeler ve yeni beceriler çerçevesinde incelendi. Eserde, bilgi ve iletişim teknolojilerinin örgütsel alanda kullanımıyla birlikte ortaya çıkan "beceri ve nitelik açığını" ortadan kaldırmak, temel bir amaç olarak ele alındı. Kitap bu yaklaşımıyla Yönetici Asistanlığı, Yönetici Sekreterliği gibi dersleri alan öğrencilere ve uygulamacılara güncel ve zengin içeriği ile önemli katkı sunacaktır.

Konu Başlığı
Administrative assistants.
 
Yönetici Sekreterliği.
 
Secretaries.
 
Sekreterler.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0010782651.374 TUT 2018Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon