Tüketici davranışı
tarafından
Odabaşı, Yavuz.
Başlık
:
Tüketici davranışı
Yazar
:
Odabaşı, Yavuz.
ISBN
:
9789758378647
Yazar Ek Girişi
:
Odabaşı, Yavuz.
Basım Bilgisi
:
19. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
404 sayfa ; 21 cm.
İçerik
:
İÇİNDEKİLER I. BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞINA GİRİŞ 13 TÜKETİCİ DAVRANIŞININ PAZARLAMADAKİ ÖNEMİ 15 Tüketici, Müşteri ve Ticari Müşteri 20 İhtiyaçlar ve İstekler 21 Tüketim Olgusu 22 Tüketici Davranışı Bilimi ve Pazarlama Uygulamaları 25 TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI ve ÖZELLİKLERİ 29 TÜKETİCİ DAVRANIŞINDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIM 39 TÜKETİCİ DAVRANIŞI GENEL MODELİ 47 TÜKETİCİ DAVRANIŞI ve PAZARLAMA STRATEJİSİ İLİŞKİSİ 57 Durum Analizi 58 Pazar Bölümlemesi 61 Hedef Pazar Seçimi 64 Konumlandırma 67 Pazarlama Karması 73 II. BÖLÜM PSİKOLOJİK ETKİLER 75 ÖĞRENME ve BELLEK 77 Tepkisel Koşullama (Klasik Şartlanma) 79 Edimsel Koşullama (Operant Şartlama) 83 Bilişsel Öğrenme 89 Model Alma 91 Öğrenme Kuramının Önemli Öğeleri 94 Bellek 96 Öğrenme İlkeleri, Pazarlama Uygulamaları ve Marka Bağlılığı 99 GÜDÜLEME ve İLGİLENİM 103 Güdüleme Süreci 104 Güdüleme Kuramları 107 Güdülerin Özellikleri 110 Güdü Çeşitleri 113 Güdü Araştırmaları 115 Güdüleme Kavramı ve Pazarlama Stratejisi 118 İlgüenim 121 İlgilenim ve Pazarlama Uygulamaları 124 DUYUM ve ALGILAMA 127 Algılama Süreci 128 Seçici Algılama 130 Algısal Örgütleme 132 Algısal Yorumlama 134 Renk 138 Tat 141 Dokunma 141 Koku 142 Ses 145 Bilinçaltı Algılama 146 Algılama ve Pazarlama Uygulamalan 147 Algılanan Risk 152 TUTUMLAR, TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ ve DUYGULAR 157 Tutumları Oluşturan Temel Bileşenler 158 Tutumların Özellikleri 164 Tutumların İşlevleri 166 Tutumların Belirlenmesi ve Ölçümü 169 Tutum Oluşturan Kaynaklar 170 Tutumların Değiştirilmesi ve İletişim 172 Tutumlar ve Pazarlama Uygulamalan 178 Duygular 183 Duygulara Yönelik Bilgilerin Pazarlamada Kullanımı 184 KİŞİLİK ve BENLİK 189 Kişiliğin Yapısı 191 Kişilik Kuramlan 192 Kişilik Araştırmaları 203 Benlik Kavramı 204 Benlik Kavramı ve Pazarlama Uygulamalan 207 DEĞERLER ve YAŞAM BİÇİMİ 211 Değerler 212 Değerler ve Pazarlama Uygulamaları 216 Yaşam Biçimi 219 Yaşam Biçimi ve Pazarlama Uygulamalan 223 III. BÖLÜM SOSYO-KÜLTÜREL ETKİLER 225 GRUP DİNAMİĞİ ve DANIŞMA GRUBU 227 Toplumsallaşma ve Grup Olgusu 228 Grup Çeşitleri 230 Danışma Grupları 236 Danışma Gruplarının Pazarlama Stratejilerinde Uygulanması 242 AİLE 245 Ailenin İşlevleri 246 Ailede Satın Alma Kararları 248 Aile Yaşam Eğrisi 253 Hane Halkı 256 Aileyle ve Hane Halkıyla İlgili Konuların Pazarlamada Kullanımı 257 Erkekler, Kadınlar ve Satın Alma Davranışları 259 Aile Üyelerinin Çalışma Hayatına Katılımı 260 Elli Yaş ve Üzerine Ait Satın Alma Davranışları 261 Çocuk Pazarı 262 Genç Pazarı 265 KİŞİSEL ETKİLER ve YENİLİKLERİN YAYILMASI 269 Ağızdan Ağıza İletişim 271 İki ve Çok Aşamalı İletişim 275 Fikir Liderleri 278 Fikir Liderleri ve Pazarlama Uygulamaları 280 Pazar Kurtları, Özellikleri ve Fikir Liderlerinden Farklı Yanları 282 Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılması 284 Kişisel Etkiler, Yenilikler ve Pazarlama Uygulamaları 291 SOSYAL SINIF 295 Sosyal Sınıf Kavramı ve Sosyal Sınıf Araştırmaları 296 Türkiye ve Sosyal Sınıf Araştırmaları 301 Sosyal Sınıfın Pazarlama Stratejisinde Kullanımı 307 KÜLTÜR 313 Kültürün Özellikleri 314 Kültürel Değerler ve Normlar 315 Kültürün İncelenmesinde Sistem Yaklaşımı 321 Değişik Kültürlerde Tüketici Davranışları 323 Kültür ve Pazarlama Uygulamaları 325 IV. BÖLÜM TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ 329 TÜKETİCİ KARAR ALMA SÜRECİNİN YAPISI 331 Durumsal Etkiler 334 Tüketici Karar Verme Düzeyleri 339 Yüksek ve Düşük İlgilenim 342 SORUNUN BELİRLENMESİ 349 Sorunun Ortaya Çıkmasının Belirleyicileri 351 Pazarlama Stratejisi ve Sorunun Belirlenmesi 355 BİLGİ ARAYIŞI ve SEÇENEKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 357 İçsel ve Dışsal Arayış 359 Arayışın Boyutları 363 Seçeneklerin Değerlendirilmesi 365 Arayı ve Değerlendirmenin Pazarlama Stratejisindeki Önemi 369 SATIN ALMA ve SATIN ALMA SONRASI DAVRANIŞLAR 375 Plansız Satın Alma 377 Mağaza Seçim Davranışı 380 Satın Alma Sonrası Davranışlar 386 Bilişsel Çelişki ve Pazarlama Uygulamaları 388 Satın Alma Sonrası Şikayet Davranışı 391 KAYNAKÇA 397.
Özet
:
- Tüketici kimdir? - Nasıl öğrenir? Nasıl algılar? - Tüketici davranışlarına etki eden faktörler nelerdir? - Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi arasındaki ilişki nasıl kurulur? - Tüketicinin karar alma sürecinde neler olur? satın alma davranışının içyüzü nedir? - Tüketici davranışlarını açıklamak için kullanılan kavramlar ve kuramlar nelerdir? - Bu kuramlar uygulamaya nasıl yansıtılır? Tüketici davranışlarının kökenlerini anlayıp, sonuçlarını öngörebilmek için sürdürülen çalışmaların anlamlı bir sentezini ve kapsamlı bir özetini sunuyor bu kitap. İşi, ürün ve hizmet pazarlamak olanlar ve kendini tanımak isteyen tüm tüketiciler için...
Konu Başlığı
:
Consumer behavior.
Tüketici davranışı.
Marketing -- Management.
Pazarlama -- Yönetim.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011300 | 658.8342 ODA 2019 | Son Tarih 25.11.2024 |