Tüketici davranışı ve çıpalama etkisi
tarafından
 
Divanoğlu, Sevilay Uslu.

Başlık
Tüketici davranışı ve çıpalama etkisi

Yazar
Divanoğlu, Sevilay Uslu.

ISBN
9786257983464

Yazar Ek Girişi
Divanoğlu, Sevilay Uslu.

Fiziksel Tanımlama
122 sayfa ; 24 cm.

İçerik
Tüketici Karar Alma Modelleri - Rasyonalite ve Davranışsal İktisat - Rasyonel Karar Alma Süreçlerinden Sapmalara Yol Açan Faktörler: Kısa Yollar ve Yanlılıklar - İstatiksel Analizler ve Bulgular

Özet
Bu çalışmanın temel amacı çıpalama etkisi temelinde tüketicilerin satın alma kararlarını verirken rasyonel davranıp davranmadıklarını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, pazarlamacıların tüketim kararını etkileyen kişisel ve toplumsal önyargılar temelinde ele aldığı çıpalama etkisi, seçilen bir rassal değerin tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyip etkilemediğinin araştırılması bağlamında ele alınmıştır. Tüketicilerin karar verme sürecinde etkili olan bilişsel önyargılar arasında yer alan çıpalama etkisi test edilmiş ve tüketici kararlarında rassal değerlerin etkili olup olmadığı araştırılmış. Çalışma da Aksaray Üniversitesi öğrencilerinin satın alma kararlarında çıpa değerlerin etkili olup olmadığı incelenmiş. Çıpa değeri olarak ise katılımcıların öğrenci numaralarının son iki hanesinin TL cinsinden karşılığı kullanılmış. Öğrenci numaralarının tüketicinin satın alma kararlarında etkili olmayan bir faktör olması nedeniyle, iyi bir rassal değer olabileceği ve normal dağılım sergileyeceği düşünülmüş. (Girişten)

Konu Başlığı
Consumer behavior.
 
Tüketici davranışı.

Yazar Ek Girişi
Kara, Hüsnü,
 
Bilir, Hüsnü,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011562658.8342 DİV 2020Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon