Stratejik halkla ilişkiler ve uygulamaları
tarafından
 
Şatır, Çiğdem Karakaya.

Başlık
Stratejik halkla ilişkiler ve uygulamaları

Yazar
Şatır, Çiğdem Karakaya.

ISBN
9786053201946

Yazar Ek Girişi
Şatır, Çiğdem Karakaya.

Basım Bilgisi
3. basım.

Fiziksel Tanımlama
viii, 312 sayfa ; 24 cm.

Seri
Nobel Yayıncılık ; yayın no: 1314. İletişim ; No: 53.

İçerik
GİRİŞ ................................................................ .............................................................. 1 1. BÖLÜM: SOSYAL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLER ............... 5 ORTAM TARAMASI, PAYDAŞ-KAMU SEGMENTASYONU, KONU YÖNETİMİ VE SENARYOLARIN ÜRETİMİ .......................................................... 5 Sosyal Strateji Nedir? ................................................................ .............................. 5 Sosyal Strateji Düzeyinde Halkla İlişkilerin Amacı ................................................ 6 Sosyal Strateji Düzeyinde Halkla İlişkiler Uygulayıcısının Rolü: Stratejist ........... 7 Sosyal Strateji Düzeyinde Halkla İlişkilerin İşlevleri ............................................. 7 1. Ortam Taraması ................................................................ .............................. 7 2. Paydaş-Kamu Segmentasyonu ................................................................ ..... 12 3. Konu Yönetimi ................................................................ .............................. 20 4. Senaryoların Üretimi ................................................................ ..................... 23 KAYNAKÇA ................................................................ ........................................ 31 2. BÖLÜM: İŞLEVSEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLER .......... 35 HALKLA İLİŞKİLER STRATEJİSİ GELİŞTİRME VE STRATEJİK İLETİŞİM PLANLARI OLUŞTURMA ................................................................ ...................... 35 İşlevsel Strateji Nedir? ................................................................ .......................... 35 İşlevsel Strateji Düzeyinde Halkla İlişkilerin Amacı ............................................ 36 İŞLEVSEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAYICI ROLÜ: YENİDEN TANIMLANMIŞ HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİCİSİ ........... 36 İŞLEVSEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN İŞLEVLERİ ....... 37 1. Halkla İlişkiler Stratejisi Geliştirme ................................................................ .. 37 2. Stratejik İletişim Planı Oluşturma ................................................................ ..... 42 KAYNAKÇA ................................................................ ........................................ 50 viii 3. BÖLÜM: OPERASYONEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLER ................................................................ ........................... 53 HALKLA İLİŞKİLERDE KAMPANYA SÜRECİ .................................................. 53 Operasyonel Strateji Düzeyi Nedir? ................................................................ ...... 53 OPERASYONEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN AMACI .... 53 OPERASYONEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAYICISININ ROLÜ: TEKNİSYEN ........................................................... 54 OPERASYONEL STRATEJİ DÜZEYİNDE HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYA SÜRECİ ................................................................ ............................. 54 1. Konunun Tanımı ................................................................ .............................. 55 2. Paydaş/Kamu ................................................................ ..................................... 56 3. Kampanya Araştırması ................................................................ ..................... 58 4. Durum Analizi ................................................................ ................................... 77 5. Kampanya Stratejisi ................................................................ .......................... 99 6. Değerlendirme ................................................................ ................................. 293 7. Bütçe ................................................................ ............................................... 299 KAYNAKÇA ................................................................ .......................................... 300

Özet
Bu kitap, stratejik halkla ilişkileri, örgütün strateji düzeylerine sağladığı katkı doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla ele alarak halkla ilişkilerin stratejik olma durumunu hem teorik hem de uygulama perspektifiyle tartışmıştır. Üç bölümden oluşan kitabın Birinci Bölüm'ünde, halkla ilişkilerin sosyal strateji düzeyindeki yeni işlevleri olan ortam tarama, paydaş-kamu segmentasyonu, konu yönetimi ve senaryoların üretimi örnek uygulamalarla açıklanmıştır. Kitabın İkinci Bölüm'ünde, halkla ilişkilerin işlevsel strateji düzeyindeki yenilenen işlevleri detaylı bir şekilde ele alınarak ve üst düzey örgüt stratejilerine paralel bir şekilde "halkla ilişkiler stratejisinin nasıl geliştirileceğine" ve "stratejik iletişim planlarına" odaklanarak örneklendirilmiştir. Kitabın son bölümü ise stratejik halkla ilişkiler çalışmalarının uygulama basamağını oluşturan halkla ilişkiler kampanyalarını adım adım anlatmaktadır. Bu doğrultuda halkla ilişkiler kampanyaları, örgütün genel stratejileri doğrultusunda geliştirilen halkla ilişkiler stratejisi ve stratejik iletişim planlarını görünür kılar.

Konu Başlığı
Public relations.
 
Halkla ilişkiler.

Yazar Ek Girişi
Sümer, Fulya Erendağ,
 
Demir, Zuhal Gök,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011709659.2 ŞAT 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon