İşletme bilgisi ve yönetimi
tarafından
Küçük, Orhan.
Başlık
:
İşletme bilgisi ve yönetimi
Yazar
:
Küçük, Orhan.
ISBN
:
9789750244223
Yazar Ek Girişi
:
Küçük, Orhan.
Basım Bilgisi
:
Güncellenmiş 4. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
368 sayfa ; 20 cm.
Seri
:
Seçkin Yayıncılık İşletme & Finans ; no: 80.
Genel Not
:
İşletmecilikte Temel Kavramlar - İşletmecilik ve Girişimcilik - İşletmenin Çevresi ve Amaçları - İşletmelerin Kuruluş Süreci - İş Planı - Kapasite Planlama ve Büyüme - İşletme Birleşmeleri - İşletmelerin Türleri ve KOBİ'ler - Yönetim İşlevi - Üretim İşlevi - Pazarlama İşlevi - Muhasebe ve Finansman İşlevi - Lojistik İşlevi ve Yardımcı İşlevler - İşletme Performansı ve Stratejik Planlama
İçerik
:
İçindekiler Önsöz 5 Şekiller ve Tablolar Listesi 17 Giriş 19 Birinci Bölüm İŞLETMECİLİĞİN GELİŞİMİ VE İŞLETME BİLİMİNİN KAPSAMI A. İŞLETMECİLİĞİN GELİŞİMİ VE ESASLARI 23 1. İşletmeciliğin Tarihsel Gelişimi 23 2. İşletmeciliğin Esasları 28 B. İŞLETME BİLİMİNİN KONUSU VE KAPSAMI 29 1. İşletme Biliminin Konusu ve Kapsamı 29 2. İşletme Biliminin Diğer Disiplinlerle İlişkisi 31 Bölüm Özeti 33 İkinci Bölüm İŞLETMECİLİK VE TEMEL KAVRAMLAR A. İŞLETMECİLİK VE GİRİŞİMCİLİK 37 1. İşletme Kavramı 38 2. İşletmecilik Kavramı 40 3. Girişim ve Girişimcilik 41 4. Girişimci ve Yönetici 44 B. İŞLETME EKONOMİSİNDE TEMEL KAVRAMLAR VE EKONOMİK SİSTEMLER 45 1. İşletme Ekonomisinde Temel Kavramlar 45 2. Paranın Kısa Tarihçesi 51 3. Ekonomik Sistemler ve Piyasa Çeşitleri 52 3.1. Ekonomik Sistemler 52 3.2. Piyasa Çeşitleri 53 Bölüm Özeti 56 Üçüncü Bölüm İŞLETMENİN ÇEVRESİ VE AMAÇLARI A. İŞLETMENİN ÇEVRESİ VE ÇEVRESEL BELİRSİZLİK 61 1. İşletmenin Ekonomik Sistem İçindeki Yeri 62 2. İşletmenin Çevresi 65 2.1. İşletme İçi Çevre (Kontrol Edilebilir Çevre) 67 2.2. Mikro Çevre 67 2.3. Makro Çevre 68 2.4. Uluslararası Çevre 70 3. Çevresel Belirsizlik 70 4. Küresel Rekabet ve Değişen Pazarlar 72 B. İŞLETMENİN AMAÇLARI 73 1. İşletmenin Amaçları 74 1.1. Uzun Dönemde Kâr Elde Etme 74 1.2. Topluma Hizmet Sunma 75 1.3. Bağımsız Olma 76 1.4. Prestij Sağlama 77 1.5. Ömrünü Sürekli Kılma 77 2. İşletme Kurma Nedenleri 78 C. İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI 78 1. İşletmelerin Toplumsal Sorumlulukları 79 2. İşletmelerin Ekonomik Sorumlulukları 80 Bölüm Özeti 81 Dördüncü Bölüm İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE İŞ PLANI A. KURULUŞ SÜRECİ 85 1. Pazar Araştırması ve Talep Tahmini 85 2. Kuruluş Aşamaları 87 2.1. Proje Yatırım Düşüncesi 88 2.2. Fizibilite (Yapılabilirlik) Çalışmaları 90 2.3. Fizibilite Raporu 95 2.4. Yatırım Kararı ve Yatırım Projesi 96 2.5. Uygulama ve Denetim 97 2.6. Fizibilite Raporu Örneği 97 3. Kuruluş Dosyası Hazırlama 101 B. İŞ PLANI 102 Bölüm Özeti 109 Beşinci Bölüm KURULUŞ YERİ SEÇİMİ VE DEĞERLEME YÖNTEMLERİ A. KURULUŞ YERİ SEÇİMİ 113 1. Kuruluş Yeri Kavramı 113 2. Kuruluş Yeri Seçiminin Aşamaları 115 3. Kuruluş Yeri Faktörleri 115 4. En Uygun Kuruluş Yeri 120 5. Organize Sanayi Bölgesi (OSB) 121 6. Küçük Sanayi Sitesi (KSS) 122 7. Teknopark (Yeni Teknoloji Merkezi) 123 B. KURULUŞ YERİ DEĞERLEME YÖNTEMLERİ 124 1. Faktörlerin Karşılaştırılması Yöntemi 124 2. Maliyet Analizi 127 Bölüm Özeti 131 Altıncı Bölüm KAPASİTE PLANLAMA VE BÜYÜME A. KAPASİTE KULLANIMI VE BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ 135 1. Kapasite Kavramı 135 2. Kapasite Türleri 136 2.1. Teorik (Maksimum) Kapasite 136 2.2. Normal (Pratik) Kapasite 137 2.3. Zorlanmış Kapasite 137 2.4. Gerçek (Fiili) Kapasite 138 2.5. Atıl (Boş) Kapasite 138 3. Kapasite Kullanımı 139 3.1. Kapasite Kullanım Sorunları 140 3.2. Kapasite Kullanımının İyileştirilmesi 142 4. Ölçek ve Optimum Kapasite 144 5. Başabaş Noktası Analizi 146 6. Kapasiteyi Etkileyen Faktörler 147 B. İŞLETMELERDE BÜYÜME 149 1. Yatay ve Dikey Büyüme 150 2. İşletme İçi ve İşletme Dışı Büyüme 150 3. Örgüt Geliştirme 151 4. İşletmecilikte Bisiklet Teorisi 152 5. İşletme Büyümesinde Kartopu Teorisi 153 Bölüm Özeti 155 Yedinci Bölüm İŞLETMENİN HUKUKSAL YAPISI VE İŞLETME BİRLEŞMELERİ A. HUKUKİ YAPISINA GÖRE İŞLETMELER 159 1. Şahıs İşletmeleri ve Hukuksal Yapısı 161 2. Ortaklıklar 162 2.1. Adi Ortaklık 163 2.2. Ticaret Şirketleri 164 2.2.1. Şahıs Şirketleri 164 2.2.1.1. Kollektif Şirket 165 2.2.1.2. Komandit Şirket 165 2.2.2. Sermaye Şirketleri 165 2.2.2.1. Anonim Şirket 166 2.2.2.2. Limited Şirket 167 2.2.2.3. Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirket 167 2.3. Kooperatif 168 3. Franchising 168 B. İŞLETME BİRLEŞMELERİ 170 1. Bağımsızlığın Korunduğu Birlikler 171 1.1. Kartel 171 1.2. Konsorsiyum 172 1.3. Korner 172 1.4. Pool ve Ring 172 2. Bağımsızlığın Kaybedildiği Birlikler 173 2.1. Tröst 173 2.2. Holding 173 2.3. Konsern 173 2.4. Merger 174 Bölüm Özeti 175 Sekizinci Bölüm BÜYÜKLÜK VE DİĞER ÖLÇÜTLERE GÖRE İŞLETME TÜRLERİ A. BÜYÜKLÜKLERİNE GÖRE İŞLETMELER 179 1. Büyüklük Sınıflandırılmasında Kullanılan Ölçütler 179 1.1. Nicel Ölçütler 180 1.2. Nitel Ölçütler 180 2. Büyüklüklerine Göre İşletme Türleri 181 2.1. Büyük İşletmeler 185 2.2. Orta Büyüklükte İşletmeler 187 2.3. Küçük İşletmeler 187 2.4. Mikro İşletmeler 188 B. DİĞER ÖLÇÜTLERE GÖRE İŞLETMELER 188 1. Üretilen Mal ve Hizmet Türüne Göre İşletmeler 189 2. Mülkiyet Durumlarına Göre İşletmeler 190 2.1. Özel Mülkiyet İşletmeleri 190 2.2. Kamu İşletmeleri 190 2.2.1. Özel Bütçeli Devlet İşletmeleri 191 2.2.2. Döner Sermayeli İşletmeler 191 2.2.3. Yerel Yönetim İşletmeleri 191 2.2.4. Kamu İktisadi Teşebbüsleri 191 2.3. Karma İşletmeler 192 2.4. Yabancı Sermayeli İşletmeler 192 2.5. Çok Uluslu İşletmeler 193 3. Faaliyet Alanlarına Göre İşletmeler 194 Bölüm Özeti 195 Dokuzuncu Bölüm YÖNETİM İŞLEVİ A. YÖNETİMİN KAPSAMI VE İŞLEVLERİ 199 1. Planlama Fonksiyonu 201 1.1. Planlamanın Aşamaları 202 1.2. Plan Türleri 204 1.2.1. Kullanım Biçimlerine Göre Planlar 204 1.2.2. Niteliklerine Göre Planlar 204 1.2.3. Sürelerine Göre Planlar 205 2. Örgütleme İşlevi 205 2.1. Örgüt ve Örgütleme 206 2.2. Örgütlemenin Aşamaları 207 3. Kadrolama İşlevi 208 4. Koordinasyon (Eşgüdümleme) İşlevi 209 4.1. Koordinasyonun Tanımı ve İlkeleri 209 4.2. Koordinasyon Teknikleri 211 5. Yöneltme İşlevi 212 6. Denetim İşlevi 213 6.1. Denetimin Amacı ve Önemi 214 6.2. Denetimin Faktörleri ve Etkin Bir Denetim Sürecinin Özellikleri 215 B. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (İKY) 216 1. İnsan Kaynakları Planlaması 216 2. İşe Alma ve Eğitim 217 3. İş Analizi ve Performans Değerleme 218 4. Ödüllendirme ve Ücretlendirme 219 5. İş Güvenliği 222 Bölüm Özeti 223 Onuncu Bölüm ÜRETİM İŞLEVİ A. ÜRETİM PLANLAMA VE STOK KONTROL 227 1. Üretim İşlevi 227 2. Üretimin Dinamik Yapısı 230 3. Üretim Sistemleri 231 3.1. Sürekli Üretim 232 3.1.1. Akış veya Proses Üretimi 232 3.1.2. Kütle Üretimi 232 3.2. Kesikli Üretim 233 3.2.1. Proje Tipi Üretim 233 3.2.2. Parti Üretimi 233 4. Üretim Planlaması 235 5. Stok Kontrolü 237 6. Stok Kontrol Yöntemleri 239 6.1. Gözle Kontrol Yöntemi 239 6.2. Çift Kutu Yöntemi 240 6.3. ABC Yöntemi 240 6.4. Maksimum-Minimum Stok Kontrol Yöntemi 242 6.5. Bilgisayarlı Stok Kontrol Yöntemi 243 B. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY) VE TOPLAM KALİTE KONTROLÜ (TKK) 244 1. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Kavramı 245 2. TKY'nin Amacı ve İlkeleri 246 3. TKY'nin Sonuçları 247 4. TKY Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar 248 5. Kalite Kontrol Kavramı 249 6. Kalite Kontrolün Amacı 249 7. Toplam Kalite Kontrol (TKK) 250 Bölüm Özeti 252 Onbirinci Bölüm PAZARLAMA İŞLEVİ A. PAZARLAMA İŞLEVİ 257 1. Pazarlama Kavramı 257 2. Pazarlama Araştırması 258 3. Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi 260 4. Pazarlamanın Çevresi 263 B. PAZARLAMA KARMASI (BİLEŞENLERİ) 264 1. Ürün 265 2. Fiyat 269 3. Dağıtım Kanalları 271 4. Tutundurma 273 4.1. Reklam 274 4.2. Halkla İlişkiler 278 4.3. Yüz yüze Satış 279 4.4. Satış Özendirme / Satış Teşviki (Promosyon) 281 Bölüm Özeti 283 Onikinci Bölüm MUHASEBE VE FİNANSMAN İŞLEVİ A. MUHASEBE İŞLEVİ 289 1. Muhasebe ve Hesap Kavramı 289 2. Muhasebe Türleri 291 3. Muhasebe Belgeleri ve Tutulacak Defterler 291 3.1. Muhasebede Kullanılan Belgeler 291 3.2. Muhasebede Tutulan Defterler 292 4. Mali Tablolar 293 B. FİNANSMAN İŞLEVİ 296 1. Finansman Kavramı ve Önemi 296 2. Finansman İşlevinin Kapsamı ve Amacı 298 3. Finansman Aracı Olarak Sermaye 299 3.1. Parasal Sermaye 300 3.2. Fiziki Sermaye 300 4. Borcun Kaldıraç Etkisi 301 5. Finansal Göstergeler 301 6.
Finansman Kaynakları 304 Bölüm Özeti 306 Onüçüncü Bölüm LOJİSTİK İŞLEVİ VE DİĞER İŞLEVLER A. LOJİSTİK İŞLEVİ 311 1. Tedarik Zinciri (TZ) ve Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) 312 2. Lojistik ve Lojistik Yönetimi 313 3. Lojistik Performans Faktörleri 316 4. Lojistik İşlevinin İşletmelerde Yeri ve Önemi 318 5. Lojistik İşlevinin İşletmelere Yararları 321 6. Lojistik ve Tedarik Zinciri 323 B. HALKLA İLİŞKİLER VE ARAŞTIRMA GELİŞTİRME İŞLEVLERİ 325 1. Halkla İlişkiler İşlevi 325 2. Ar-Ge İşlevi 327 Bölüm Özeti 329 Ondördüncü Bölüm İŞLETME PERFORMANSI VE STRATEJİK PLANLAMA A. İŞLETME PERFORMANSI 333 1. Performans Kavramı ve İşletme Performansı 333 2. Temel Performans Göstergeleri 334 B. STRATEJİK PLANLAMA 338 1. Stratejik Planlama 338 2. Stratejik Planlama Süreci 340 2.1.
Misyon ve Vizyonun Belirlenmesi 341 2.2. İşletme Amaçlarının Tanımlanması 342 2.3. Portföy Planının Oluşturulması 342 2.4. İşlevsel Stratejilerin Belirlenmesi 347 Bölüm Özeti 348 Kaynakça 351 Kavram Dizini 361
Özet
:
Kitap, içerik bakımından iktisadi idari bilimler ile sosyal ve beşeri bilimler programlarındaki işletme bilimi veya genel işletme dersi ile iletişim veya mühendislik fakültelerinin işletme yönetimi derslerinin genel kabul görmüş lisans ders içeriklerine uygun olarak hazırlanmıştır. Bunun yanı sıra İKMEP müfredatı da göz önünde bulundurularak, ön lisans programlarının beklentilerini de karşılayacak bir eser ortaya konmuştur. İşletmeciliğin dinamizminin yansıması olarak kitapta lojistik bir işletme işlevi olarak ele alınmış, üretim, stok ve üretim sonrası süreci de kapsayacak şekilde, para, ürün ve bilgi akışının yönetilmesi ile ilgili tüm faaliyetleri kapsayan uygulamaları paylaşılmaktadır. Stratejik planlamanın öneminin günden güne artması, artık kamu /özel tüm kuruluşlarda stratejik planlamanın uygulamaya başlanması nedeniyle, kitapta stratejik planlama ele alınmıştır. Ayrıca örgüt performansı konusunda yapılan çalışmaların artışı dikkate alınarak, performans konusuna yer verilmiştir. Bologna süreci dikkate alınarak hazırlanan kitapta; iş piyasası temsilcileri, çalışanlar, öğrenciler ve diğer ilgililer, temel konuları uygun bir diziliş ve açıklıkta bulabileceklerdir.
Konu Başlığı
:
Business.
İşletme.
Business management.
İşletme yönetimi.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0010766 | 658.1 KÜÇ 2017 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |