Tüketicinin onarım hakkı
tarafından
Aslan, Bayram.
Başlık
:
Tüketicinin onarım hakkı
Yazar
:
Aslan, Bayram.
ISBN
:
9786056816628
Yazar Ek Girişi
:
Aslan, Bayram.
Fiziksel Tanımlama
:
xi, 240 sayfa ; 24 cm.
Genel Not
:
Kaynakça: sayfa [233]-240.
İçerik
:
İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ -- GİRİŞ 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDE AYIP HALİNDE TÜKETİCİNİN SEÇİMLİK HAKKI OLARAK ONARIM İSTEME HAKKI -- 1. GENEL OLARAK TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ 5 -- I.TÜKETİCİ VE TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ KAVRAMLARI 5 -- A.Tüketici Kavramı 5 -- B.Tüketici Sözleşmeleri Kavramı 6 -- II.TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'DA TÜKETİCİ, TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİ VE TÜKETİCİ İŞLEMİ KAVRAMLARI 8 -- A.Tüketici 8 -- B.tüketici Sözleşmeleri Ve Tüketici İşlemi 10 -- III. TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNİN AYIRICI ÖZELLİKLERİ 13 -- IV.TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDE SATICININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ 18 -- A.Satım Konusu Malın Zilyetliğini Devretme Yükümlülüğü ... 19 -- B.Satım Konusu Malın Mülkiyetini Devretme Yükümlülüğü ..22 -- C.Satıcının Diğer Yükümlülükleri 24 -- 2. TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDE SATICININ AYIPTAN DOĞAN SORUMLULUĞU HÂLİNDE TÜKETİCİNİN SEÇİMLİK HAKLARI 26 -- I. GENEL OLARAK SATICININ AYIPTAN DOĞAN -- SORUMLULUĞU 26 -- II. AYIPTAN DOĞAN SORUMLULUĞUN ŞARTLARI 29 -- III. AYIPTAN DOĞAN SORUMLULUK HÂLİNDE TÜKETİCİYE TANINAN SEÇİMLİK HAKLAR 29 -- A. Sözleşmeden Dönme Hakkı 31 -- 1. Alıcının Borçları 35 -- 2. Satıcının Borçları 36 -- B. Bedelden İndirim Yapılmasını İsteme Hakkı 37 -- C. Ayıpsız Misli ile Değiştirilmesini İsteme Hakkı 41 -- D. Onarım İsteme Hakkı 48 -- 1. Onarım Kavramı 48 -- 2. Hukuki Niteliği 49 -- 3. Sınırı ve Hukuki Sonuçları 54 -- 4. Tüketici Sözleşmelerinde Onarım İsteme Hakkı 58 -- 5. Türk Borçlar Kanunu'nda Onarım İsteme Hakkı 62 -- 6. Viyana Satım Sözleşmesi'nde (CISG) -- Onarım İsteme Hakkı 63 -- IV. AYIPTAN DOĞAN SORUMLULUĞU KISITLAYAN VE KALDIRAN ANLAŞMALAR 65 -- İKİNCİ BÖLÜM -- TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'A GÖRE AYIPLI MALLARDA ONARIM İSTEME HAKKININ KULLANILMASININ ŞARTLARI -- 3. GENEL ŞARTLAR 71 -- I. SATILAN MALIN TESLİM EDİLMİŞ OLMASI 71 -- A. Teslimin Önemi 71 -- B. Teslim, Tesellüm ve Kabul Kavramı 74 -- D. SATILAN MALIN AYIPLI OLMASI 76 -- A. Ayıp Kavramı 76 -- 1. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a Göre Ayıp Kavramı 76 -- 2. Türk Borçlar Kanunu'na Göre Ayıp Kavramı 79 -- 3. Viyana Satım Sözleşmesi'ne Göre Ayıp Kavramı 80 -- 4. 1999/44/AT Sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Yönergesi'ne Göre Ayıp Kavramı 83 -- 5. Öğretiye Göre Ayıp Kavramı 84 -- 6. Ayıp Kavramına İlişkin Değerlendirme 86 -- B. Ayıp Sayılan Durumlar 89 -- 1. Vaat Edilen Vasıflardaki Eksiklik 89 -- 2. Malın Taşıması Gereken Lüzumlu Vasıflardaki Eksiklik.. 93 -- 3. Reklam ve Reklam Benzeri Açıklamalardaki Vasıf VaadilOO -- 4. Geç İfa 104 -- 5. Montaj Eksiklikleri 107 -- C. Ayıp Sayılmayan Durumlar 109 -- 1. Sözleşme Konusundan Başka Şeyin Teslimi (Aliud İfa).. 109 -- 2. Eksik İfa 112 -- D. Ayıbın Bulunması Gerektiği An 116 -- III. TÜKETİCİNİN AYIBI BİLMEMESİ 120 -- IV. AYIBIN ÖNEMLİ OLMASI 129 -- VI. TÜKETİCİNİN KÜLFETLERİ 132 -- A. Tüketicinin Satın Aldığı Malı Gözden Geçirmesi 134 -- B. Tüketicinin Ayıba İlişkin Bildirimde Bulunması 138 -- 4. ÖZEL ŞARTLAR 145 -- I. TÜKETİCİNİN AYIPLI MALIN ONARILMASINI İSTEMESİ.. 145 -- II. AYIBIN OBJEKTİF OLARAK ONARILMASININ MÜMKÜN OLMASI 146 -- III. AYIPLI MALIN ONARILMA MASRAFLARININ AŞIRI OLMAMASI 150 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'A GÖRE AYIPLI MALLARDA ONARIM İSTEME HAKKININ KULLANILMASININ HÜKÜM VE SONUÇLARI -- 5. ONARIM BORCUNUN İFASI 155 -- I. ONARIM BORCUNUN KONUSU 155 -- II. ONARIMIN TARAFLARI 157 -- A. Onarımı İsteyebilecek Kişiler 157 -- B. Onarımın İstenilebileceği Kişiler 159 -- III. ONARIM YERİ 162 -- IV. ONARIM ZAM ANI 169 -- V. ON ARIM A İLİŞKİN MASRAFLAR 177 -- VI. ALICININ TEMERRÜDÜ 185 -- 6. ONARIM BORCUNUN İFA EDİLMEMESİ VE BUNUN -- SONUÇLARI 186 -- I. GENEL OLARAK ONARIM BORCUNUN İHLALİ 186 -- II. ONARIM BORCUNUN HİÇ İFA EDİLMEMESİ 187 -- III. ONARIM BORCUNUN GEREĞİ GİBİ İFA EDİLMEMESİ 189 -- A. Kötü İfa -- B. Yan Yükümlülüklerin İhlal Edilmesi 192 -- C. Onarım Yükümlülüğünün Gereği Gibi İfa -- Edilmemesinin Sonuçları 194 -- IV. BORÇLUNUN TEMERRÜDÜ 198 -- A. Temerrüdün Şartları 199 -- B. Temerrüdün Sonuçları 204 -- 1. Borçlu Temerrüdünün Genel Sonuçları 204 -- 2. Karşılıklı Borç Yükleyen Sözleşmelerde Borçlunun Temerrüdünün Sonuçları 206 -- 7. ZAMANAŞIMI 210 -- I. ZAMANAŞIMININ ŞARTLARI 212 -- II. ONARIMA İLİŞKİN ZAMANAŞIMI 214 -- A. Onanma İlişkin Olağan Zamanaşımı Süresi ve İstisnaları... 214 -- B. İkinci El Satışlarda Zamanaşımı Süresi 218 -- C. Zamanaşımına İlişkin Diğer Hususlar 219 -- 8. İMKÂNSIZLIK 221 -- SONUÇ 225 -- KAYNAKÇA 233 --
Özet
:
"Onarım isteme hakkı konusunda tıpkı diğer konularda olduğu gibi 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, birçok değişiklik yapmış. Bu değişikliklere bağlı olarak yönetmelikler güncellenmiş veya yeni yönetmelikler çıkarılmış. Onarım isteme hakkı konusunda tüm mevzuat hükümlerine belli bir düzen içerisinde yer verilmeye çalışılmış. Ayrıca onarım isteme hakkına ve bu hakkın şartlarına ilişkin olarak güncel Yargıtay kararlarına yer verilmiş."
Konu Başlığı
:
Consumer protection -- Law and legislation -- Turkey.
Tüketicinin korunması -- Hukuk ve mevzuat -- Türkiye.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0010910 | 343.071 ASL 2018 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |