Destinasyon yönetiminde Avrupa modeli
Başlık
Destinasyon yönetiminde Avrupa modeli

ISBN
9786052540985

Fiziksel Tanımlama
xii, 185 sayfa. : şekil. ; 24 cm.

Seri
Detay Yayınları ; 1041.

İçerik
İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ......................................................... ................................................................ ........................... iii 1. BÖLÜM AVUSTURYA DESTİNASYON YÖNETİMİ Neslihan Bahar BAŞTAN GİRİŞ ................................................................ ................................................................ .............................1 1. Destinasyon Yönetiminin Tarihsel Gelişimi....................................................... ....................2 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ...................................6 2.1. Avusturya Ulusal Turist Ofisi (ANTO) ................................................................ .............6 2.2. ANTO Sorumluluk ve Faaliyetleri.................................................... ..................................7 3. Turizm Politika ve Programları ................................................................ ...................................8 SONUÇ.......................................................... ................................................................ ................................9 2. BÖLÜM BİRLEŞİK KRALLIK DESTİNASYON YÖNETİMİ Pelin BAKİ GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................11 1. Destinasyon Yönetiminin Tarihsel Gelişimi ................................................................ .......12 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................16 2.1. Dijital, Kültür, Medya ve Spor Bölümü ................................................................ ........17 2.2. Visit Britain ve Visit England......................................................... ...................................18 2.3. Visit Wales........................................................... ................................................................ ......18 2.4. Visit Scotland ................................................................ ...........................................................19 2.5. Tourism Northern Ireland ................................................................ .................................19 2.6. Büyük Londra İdaresi........................................................ ...................................................20 2.7. Londra Yerel Kuruluş Ortakları...................................................... .................................20 3. Turizm Politika ve Programları ................................................................ ................................20 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................21 vi 3. BÖLÜM BULGARİSTAN DESTİNASYON YÖNETİMİ Kübra ALTAY GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................25 1. Destinasyon Yönetiminin Tarihsel Gelişimi....................................................... .................26 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................27 2.1. Bakanlar Konseyi ................................................................ ...................................................30 2.2. Turizm Bakanlığı.................................................... ................................................................ 30 2.3. Ulusal Turist Konseyi ................................................................ ...........................................32 3. Turizm Politika ve Programları ................................................................ ................................32 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................33 4. BÖLÜM ÇEK CUMHURİYETİ DESTİNASYON YÖNETİMİ Neslihan Bahar BAŞTAN GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................35 1. Destinasyon Yönetim Örgütlenmesi.................................................. .....................................35 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................38 2.1. Bölgesel Kalkınma Bakanlığı.................................................... .........................................38 2.2. Çek Turizm.......................................................... ................................................................ ......38 3. Turizm Politika ve Programları ................................................................ ................................39 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................39 5. BÖLÜM DANİMARKA DESTİNASYON YÖNETİMİ Pelin BAKİ GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................41 1. Destinasyon Yönetiminin Tarihsel Gelişimi ................................................................ .....42 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................46 2.1. Ekonomi ve Sanayi Bakanlığı.................................................... ........................................47 2.2. Danimarka Ulusal Turizm Formu........................................................... ........................47 2.3. Danimarka Turizm Danışma Kurulu ................................................................ .............48 2.4. Visit Denmark......................................................... ................................................................ .48 3. Turizm Politika ve Programları ................................................................ ................................49 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................50 vii 6. BÖLÜM ESTONYA DESTİNASYON YÖNETİMİ Mehmet Anıl ŞAHBAZ GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................53 1. Destinasyon Yönetiminin Tarihsel Gelişimi ................................................................ .....54 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................55 2.1. Ekonomi ve Haberleşme Bakanlığı ................................................................ ................57 2.2. Estonya Turist Kurulu.......................................................... ................................................57 3. Turizm Politika ve Programları ................................................................ ................................57 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................58 7. BÖLÜM FİNLANDİYA DESTİNASYON YÖNETİMİ Ezgi SAYMAN GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................61 1. Destinasyon Yönetim Örgütlenmesi.................................................. .....................................63 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................66 2.1. Ekonomik İşler ve İstihdam Bakanlığı.................................................... ......................66 2.2. Visit Finland ................................................................ .............................................................67 3.
 
Turizm Politika ve Programları ................................................................ ................................68 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................69 8.
 
BÖLÜM GKRY DESTİNASYON YÖNETİMİ Murat DUYAR GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ..........................73 1. Destinasyon Yönetiminin Tarihsel Gelişimi....................................................... .................74 2. Destinasyon Yönetim Örgütleri ................................................................ ................................74 2.1. Bölgesel Turizm Tanıtım ve Geliştirme Birlikleri .........................................................76 2.2. Kamu Kurum ve Kuruluşları................................................... ..........................................76 2.3. Güney Kıbrıs Turizm Organizasyonu (CTO)........................................................... ...76 2.4. Güney Kıbrıs Seyahat Acentaları Birliği (ACTA)......................................................79 2.5. Güney Kıbrıs Otelciler Birliği (CHA)........................................................... ...................80 2.6. Güney Kıbrıs Turist İşletmeleri Birliği (ACTE).........................................................8 0 2.7. Güney Kıbrıs Otel Yöneticileri Birliği (CYHMA).......................................................80 SONUÇ.......................................................... ................................................................ .............................81 viii 9. BÖLÜM HOLLANDA DESTİNASYON YÖNETİMİ Merve TEK GİRİŞ ................................................................ ...................

Özet
Destinasyon pazarlaması ve yönetimi üzerine ulusal ve uluslararası alanda nitelikli birçok bilimsel makale ve kitap olmakla birlikte destinasyon yönetim modelleri üzerinde uygulamaya yönelik çalışmaların azlığı dikkat çekmektedir. Bu yönüyle kitap, destinasyon yönetimi üzerine yapılmış teorik ve kavramsal tartışmalardan farklılaşarak destinasyon yönetim örgütlerinin uygulamada nasıl örgütlendiklerini incelemektedir. Umarım bu çalışma belirtilen bu eksikliği giderme noktasında bir katkı sunar.

Konu Başlığı
Tourism -- Marketing -- Europe.
 
Turizm -- Pazarlama -- Avrupa.
 
Destination marketing.
 
Destinasyon pazarlaması.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011894338.4791 DES 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon