İlkeler ve işlevlerle işletme : yeni Türk ticaret kanunu, yeni borçlar kanunu ve TFRS ile uyumlu
tarafından
 
Babacan, Muazzez.

Başlık
İlkeler ve işlevlerle işletme : yeni Türk ticaret kanunu, yeni borçlar kanunu ve TFRS ile uyumlu

Yazar
Babacan, Muazzez.

ISBN
9786055437909

Yazar Ek Girişi
Babacan, Muazzez.

Basım Bilgisi
Sosyal medya destekli 4. baskı.

Fiziksel Tanımlama
618 sayfa : resim ; 24 cm.

Seri
Detay Yayınları ; 479.

İçerik
BİRİNCİ BÖLÜMTEMEL KAVRAMLAR ve TARİHÇEA. TEMEL KAVRAMLAR....5 1. İnsan İhtiyaçları....5 2. Ekonomik Olaylar.8 3. Ürünler (Mal ve Hizmetler)......8 4. Fayda..9 5. Üretim9 6. Üretim Faktörleri...9 a. Emek .....9 b. Sermaye 9 c. Doğal Kaynaklar.....10 d. Girişimci (Müteşebbis).10 e. Teknoloji ....10 f. Bilgi......10 7. Üretim Faktörlerinin Payı11 a. Ücret....11 b. Faiz......11 c. Rant .....11 d. Kâr12 8. Talep.12 9. Arz....13 10. Fiyat ......13 11. Pazar (Piyasa).....14B. İŞLETMECİLİKTEN İŞLETME BİLİMİNE ....14 1. Sanayi Devriminden Sonra İşletme Bilimi 16 2. İşletme Biliminin Diğer Disiplinlerle İlişkisi....18 a. İşletme Bilimi ve Davranış Bilimleri İlişkisi18 b. İşletme Bilimi ve Hukuk İlişkisi .....19 c. İşletme Bilimi ve Matematik-İstatistik İlişkisi....19 d. İşletme Bilimi ve Psikoloji, Antropoloji ve Sosyoloji İlişkisi 19C. EKONOMİK SİSTEMLER....20 1. Gelenekçi Sistem .21 2. Kapitalist Sistem (Liberal Ekonomi)....21 3. Sosyalist Sistem (Planlı Ekonomi) 23 4. Karma Ekonomik Sistem..24OKUMA PARÇASI I: Bir Girişimcilik Hikayesi: Simit Sarayı.....25OKUMA PARÇASI: II: 12 Büyük Girişimcinin Hikayesi......28İKİNCİ BÖLÜMİŞLETME KAVRAMIA. İŞLETME ve GİRİŞİM TANIMI..43B. İŞLETMELERİN ÖNEMİ......44 1. İşletmelerin Ekonomik Açıdan Önemi ......44 2. İşletmelerin Sosyal Açıdan Önemi ......46C. İŞLETMELERİN KURULUŞ AMAÇLARI.....47 1. Genel Amaçlar.....47 2. Özel Amaçlar49D. İŞLETMENİN KURULUŞ NEDENLERİ 49 1. Bağımsız Çalışma İsteği ...50 2. Miras Yoluyla İşletme Sahipliği ....50 3. Yeni Bir Buluş veya Fikri Pazara Sunma Arzusu... 50 4. Başka Fırsatların Yokluğu50 5. Toplumsal İtibar Sağlama51 6. Kazanç Sağlama ve Ülke Ekonomisine Katkıda Bulunma İsteği.....51E. BİR SİSTEM OLARAK İŞLETME......51F. İŞLETME - ÇEVRE İLİŞKİLERİ ..53 1. Dış (Makro) Çevre Unsurları..54 a. Uzak Dış Çevre......54 b. Yakın Dış Çevre.....58 2. İç (Mikro) Çevre Unsurları .....60G. İŞLETMELERDE RASYONELLİK İLKELERİ .....60 1. Etkenlik (Efficiency)...61 a. Verimlilik (Productivity)....62 b. Ekonomiklik (İktisadilik)...65 c. Rantabilite.65 2. Etkililik (Effectiveness).....65OKUMA PARÇASI: Türkiye'nin İlk 500 Firması (2014).67ÜÇÜNCÜ BÖLÜMİŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI (İşletme Tipolojisi)A. TÜKETİCİ TÜRLERİNE GÖRE İŞLETMELER... 89 1. Son (nihai) Tüketiciler İçin Mal ve Hizmet Üreten İşletmeler...89 2. Diğer İşletmeler İçin Mal ve Hizmet Üreten İşletmeler .....90B. AMAÇLARINA GÖRE İŞLETMELER.....90 1. Kâr Amacı Güden İşletmeler..90 2. Kâr Amacı Gütmeyen İşletmeler ..90 3. Kooperatifler.91C. ÜRETİM FAKTÖRLERİNİN SAHİPLİĞİNE GÖRE İŞLETMELER.....92 1. Özel İşletmeler.....92 2. Kamu İşletmeleri.93 3. Yabancı Sermayeli İşletmeler .96D. ÜRETİLEN ÜRÜN TÜRÜNE GÖRE İŞLETMELER.97 1. Endüstri İşletmeleri ...97 2. Ticaret İşletmeleri97 3. Hizmet İşletmeleri......98 4. Tarım, Ormancılık ve Balıkçılık İşletmeleri......99 5. Madencilik ve Taş Ocakları İşletmeleri......99 6. Bilgi ve Teknoloji Üreten İşletmeler..100E. ULUSAL KÖKENLERİNE GÖRE İŞLETMELER ....100 1. Uluslararası İşletmeler ...100 2. Çok Uluslu İşletmeler.....100 3. Çok Uluslu İşletmeler......100 4. Küresel İşletmeler .....101F. BÜYÜKLÜKLERİNE GÖRE İŞLETMELER.102G. HUKUKİ YAPILARINA GÖRE İŞLETMELER..104 1. Tek Kişi İşletmeleri...104 2. Ticaret Şirketleri 104 a. Adi Ortaklık ..105 b. Kollektif Şirket.....106 c. Komandit Şirket...106 d. Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirket......108 e. Limited Şirketler..108 f. Anonim Şirketler..109H. İŞLETMELERARASI ANLAŞMALARA GÖRE İŞLETMELER (BİRLİKLER)...111 1. Tröst ......112 2. Holding.113 3. Konsorsiyum......113 4. Satın Alma ..114 5. İş Ortaklıkları (ortak girişim, joint venture).. 114 6. Kartel.....114 7. Centilmenlik Anlaşmaları.....115 8. Havuzlam (Pools)...115OKUMA PARÇASI I: Şirket Evlilikleri: Ülker-Godiva Evliliği .117OKUMA PARÇASI II: Cadburry - Kent ....119DÖRDÜNCÜ BÖLÜMİŞLETMELERİN KURULUŞUA. PAZAR ARAŞTIRMASI VE TALEP TAHMİNİ.130 1. Talep Tahmininin Önemi ......130 2. Talep Tahmin Yöntemleri .....131 a. Nicel (Kantitatif) Talep Tahmin Yöntemleri...132 b. Nitel (Kalitatif) Talep Tahmin Yöntemleri .....144B. İŞLETMENİN KURULUŞ AŞAMALARI.....146 1. Proje Fikrinin Doğuşu ....147 2. Ön Araştırma .....148 3. Fizibilite (Yapılabilirlik) Etüdü....149 a. Ekonomik Etüd.....149 b. Teknik Etüd....149 c. Finansal Etüd .150 d. Yasal Etüd ......151 e. Örgütsel Etüt..151 4. Projenin Değerlendirilmesi ve Yatırım Kararı ......152 5. Kesin Proje...152 6. Projenin Uygulanması....153 7. Deneme Üretimi153 8. İşletmeye Alma (Üretime Geçiş).153C. KURULUŞ YERİ SEÇİMİNDE ETKİLİ FAKTÖRLER.....153 1. Ekonomik Faktörler.154 a. Hammaddeye Yakınlık.....154 b. Pazara Yakınlık....155 c. İşgücü Yeterliliği..155 2. Doğal Faktörler..155 a. Enerji Kaynakları.155 b. Su Kaynakları ve İklim Koşulları 156 3. Sosyo-Psikolojik Faktörler....156 4. Kamusal (Politik) Faktörler ..156D. KAPASİTE VE KAPASİTE KULLANIMI....156 1. Kapasite Kavramı.....156 2. Kapasite Türleri.157 a. Teorik Kapasite (Maksimum Kapasite)......157 b. Pratik Kapasite (Normal/Gerçekleştirilebilir Kapasite) ......157 c. Fiili Kapasite (Gerçek/Uygulama Kapasitesi)..157 d. Atıl (Boş/Kullanılmayan/Aylak) Kapasite.158 e. Optimum Kapasite.....158 3. Kapasiteyi Etkileyen Faktörler....159 a. Satış Tahminlerinin Kapasiteyi Etkilemesi159 b. Kuruluş Yerinin Kapasite Belirlenmesine Etkisi ....159 c. Çalışma Süresinin Kapasite Belirlenmesine Etkisi.159 d. Makine ve Donatım Seçiminin Kapasite Belirlenmesine Etkisi160 e. Kapasitenin Belirlenmesinde Yönetimin ve Örgütlenmenin Etkisi.160 f. İnsan Gücü Kapasitesinin Etkisi....160 g. İş Kolunun Özelliklerinin Etkisi ..160EK: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı'nca Önerilen Fizibilite Raporu Örneği ....161OKUMA PARÇASI I: Cumhuriyet'in Dev Projeleri .....163OKUMA PARÇASI II: Pınar Süt'ün Kuruluş Hikayesi167 BEŞİNCİ BÖLÜMİŞLETMENİN GELİR - GİDER ve KÂR HEDEFLERİA. TEMEL KAVRAMLAR183 1. Harcama Kavramı....183 2. Gider Kavramı...183 3. Maliyet Kavramı184 4. Kâr Kavramı184B. İŞLETMENİN GELİRLERİ 185C. İŞLETME GİDERLERİ.189 1. İşletme İşlevlerine Göre Giderler189 2. Ortaya Çıkış Biçimine Göre Giderler189 3. Üretimle Olan İlişkisine Göre Giderler....190D. KÂR HEDEFLEME......191E. MALİYET-HACIM-KÂR ANALİZİ ......192 1. BBN Analizi Modeli.192 a. BBN Analizinin Temel Varsayımları ...193 b. BBN Analizinin İşletme İşlevleri Açısından Önemi ve Kullanımı1010194 c. BBN Hesaplanması ....197 d. Hedef Kâra Göre BBN Belirleme..203 e. BBN Analizi Yardımıyla Satış Fiyatını Belirleme....204 f. BBN Analizi Yardımıyla Ürün Karmasını Belirleme ....205BÖLÜM EKİ: Örnek Problemler ve Çözümler 206ALTINCI BÖLÜMİŞLETMELERDE ETİK ve SOSYAL SORUMLULUKA.İŞLETMELERDE ETİK .213 1. Etik Kavramı......213 2. İşletme Etiği 214B. SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMI....216 1. Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi...218 2. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Düzeyleri.219 a. Ekonomik Sorumluluklar ......220 b. Yasal Sorumluluklar .220 c. Ahlaki Sorumluluklar ......220 d. İnsancıl Sorumluluklar ....220 3. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Faydaları....221 4. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları....223 a. Çalışanlara Karşı Sorumluluk224 b. Tüketicilere Karşı Sorumluluk......225 c. Yatırımcılara (hissedarlara) Karşı Sorumluluk 225 d. Doğaya ve Çevreye Karşı Sorumluluk ......225 e. Devlete Karşı Sorumluluk226 f. Tedarikçilere Karşı Sorumluluk.....226 g. Rakiplere Karşı Sorumluluk...226 h. Topluma Karşı Sorumluluk....227OKUMA PARÇASI I: Yılın Öne Çıkan Sosyal Sorumluluk Projeleri.....228OKUMA PARÇASI II: Meslek Etiği ve Sosyal Sorumluluğun Tarihi Kökleri: Ahilik Felsefesi ve Birlikleri.....230 İKİNCİ ANA BÖLÜM: İŞLETME İŞLEVLERİYEDİNCİ BÖLÜMYÖNETİM İŞLEVİA. TEMEL KAVRAMLAR...... 249 1. Yönetim (Management)Kavramı249 a. Yönetime İlişkin Kavramlar ...249 b. Stratejik Yönetim.250 2. Yönetici (Manager) Kavramı ......251 a. Yönetim Kademeleri..252 b. Yönetim Becerileri......252B. YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ......253 1.
 
Klasik Dönem (Classical Perspective)......257 a. Bilimsel Yönetim (Scientific Management) Yaklaşımı .257 b. Yönetsel Kuram (Administrative Theory) 259 c. Bürokrasi Kuramı (Bureaucracy Theory) ..261 d. Klasik Dönemin Değerlendirilmesi ....262 2. Neo-Klasik Dönem (Humanistic Perspective)......262 a. İnsan İlişkileri (Human Relations Movement) Yaklaşımı ...262 b. İnsan Kaynaklarını Kullanma (Human Resources Approach) Yaklaşımı ......264 3. Modern Dönem (Modern Perspective)....267 a. Sistemler Yaklaşımı (Systems Approach)..267 b. Durumsallık Yaklaşımı (Contingency Approach)..269 c. Modern Dönemin Değerlendirilmesi..271 4.
 
Postmodern Dönem (Postmodern Perspective)...271 a. İşlem Maliyeti Ekonomisi (Transaction Cost Economy).....271 b. Kurumsallık Kuramları (Institutional Theories)....272 c. Örgütsel Ekoloji (Organizational Ecology)...... 272 d. Kaynak Temelli Görüş (Resource Based View)......273 e. Vekalet Kuramı (Agency Theory).273 f. Örgütsel Strateji Yaklaşımı (Organizational Strategy Approach)101010273 g. Postmodern Yaklaşımların Değerlendirilmesi 273C. YÖNETİMİN İŞLEVLERİ...274 1. Planlama (Planning).274 a. Planlamanın Özellikleri....275 b. Planlamanın Faydaları .....275 c. Planların Türleri ..276 2. Örgütleme (Organizing).277 a. Örgütleme İlkeleri......278 b. Örgütleme Kavramları.....279 c. Bölümlere Ayırma......281 3. Yöneltme (Directing) .....283 a. Yöneltme İlkeleri.283 b. Etkin Bir Yöneltme Sisteminin Unsurları .284 c. Yöneltmenin Temel Süreçleri..284 4. Eşgüdümleme (Coordinating) ....292 a. Etkin Eşgüdümleme İçin İlkeler ...292 b. Eşgüdümleme Türleri ......292 5. Kontrol (Controlling)......293 a. Kontrolün Aşamaları..293 b. Kontrol Türleri .....293OKUMA PARÇASI I: Hawthorne Araştırmaları....394OKUMA PARÇASI II: Şirket Batırmanın 7 Yolu ve Mudurnu Tavukçuluk 296SEKİZİNCİ BÖLÜMPAZARLAMA İŞLEVİA. PAZARLAMA KAVRAMI.309B. PAZARLAMA KAVRAMININ TARİHSEL GELİŞİMİ...312 1. Üretim Yönlü Pazarlama312 2. Satış Yönlü Pazarlama....312 3. Pazar Yönlü Pazarlama ..313C. PAZARLAMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR.315 1. İhtiyaç ve İstekler.....315 2. Talep......315 3. Değişim 315 4. Hedef Kitle ..316 5. Pazar (piyasa).....316.
 
6. Müşteri Tatmini, Müşteri Değeri ve Müşteri İlişkileri316D. PAZARLAMA ÇEVRESİ....317 1. Mikro Çevre Değişkenleri.....317 2. Makro Çevre Değişkenleri....318E. PAZARLAMA KARMASI..319F. PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENİ OLARAK ÜRÜN.321 1. Ürün Düzeyleri..321 2. Ürünlerin Sınıflandırılması...323 a. Ürünün Somutluğu....323 b. Dayanıklılık...324 c. Kullanım Amaçları.....324 3. Ürünün Yaşam Dönemleri (Product Life Cycle) .326 a. Giriş Aşaması327 b. Büyüme Aşaması 328 c. Olgunluk Aşaması......328 d. Düşüş Aşaması....329G. PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENİ OLARAK FİYAT.329 1. Fiyatlandırma Üzerinde Etkili Faktörler .329 2. Fiyatlandırma Yöntemleri.....330 a. Maliyet Temelli Yaklaşım.330 b. Değer Temelli Yaklaşım ...331 c. Rekabet Temelli Yaklaşım 331 3. Fiyatlandırma Politikaları.....332 a. İlk Fiyatın Belirlenmesi (Yeni Ürün Fiyatlandırması) ..332 b. Fiyat Taktikleri.....333H. PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENİ OLARAK DAĞITIM.334 1. Dağıtım Kanalının İşlevleri...336 2. Temel Dağıtım Kanalları336 a. Dolaylı Dağıtım...336 b. Dolaysız Dağıtım 337 c. Dağıtım Kanalında Bütünleşme ve Çatışma ....337I. PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENİ OLARAK TUTUNDURMA ....338 1. Reklam..339 a. Reklamın Amaçları ....339 b. Reklam Türleri.....339 c. Reklam Planlaması.....340 2. Kişisel Satış..341 3. Satış Tutundurma (Satış Özendirme, Satış Geliştirme).....341 4. Halkla İlişkiler...342OKUMA PARÇASI I: Pazarlama Çeşitliliği Üzerine ....343OKUMA PARÇASI II: Wal-Mart Germany: Uluslararası Pazarlara Nasıl Girilmemeli? 346 DOKUZUNCU BÖLÜMÜRETİM/İŞLEMLER İŞLEVİA. ÜRETİM / İŞLEMLER İŞLEVİNİN İŞLETME İÇİNDEKİ ÖNEMİ ....361B. TEMEL KAVRAMLAR 362 1. Üretim Kavramı 362 2. Üretim Süreci.....363 3. Ürün Kavramı....364C. ÜRETİM / İŞLEMLER YÖNETİMİ 365D. ÜRETİM/İŞLEMLER YÖNETİMİ KARAR KONULARI366 1. Kuruluş Yeri ve Üretim Kapasitesi ...367 2. Üretimde Kullanılacak Teknolojinin Seçimi ..368 a. Esnek Üretim Sistemi 368 b. Bilgisayarlı Entegre Üretim ...368 3. Üretim Sistemleri .....369 a. Talebe göre üretim sistemleri .369 b. Üretim hacmine göre üretim sistemleri ....370 c. Üretimin zaman kullanımına göre üretim sistemleri ...370 4. Tesis ve İşyeri Tasarımı ..372 a. Tesis Mimarisi ve Bina Seçimi 373 b. Tesis ve İşyeri Yerleştirme Yöntemleri374 5. Ürün Tasarımı ...378 6. Görev (İş) Tasarımı ve İş Etüdü ..378 7. Tedarik Kaynaklarının Seçimi ....382 8. Üretim Planlanması 383 9. Üretim Maliyetleri ...384 10. Stok Yönetimi ..384 a. Stok Maliyetleri ..385 b.Stoklama Kararları......386 c. Stok Türleri....387 d. Sipariş Miktar ve Zamanını Belirleme387 e. Stok Kontrol Sistemleri.....389 11. Kalite Kontrolü ve Yönetimi......391 12. Bakım ve Onarım Kararları 392 13. İş ve İşgücü Güvenliği Kararları......392E. ÇAĞDAŞ ÜRETİM ANLAYIŞLARI393 1. JIT (Just in Time) Sistemi ......394 2. Yalın Üretim (Lean Production) Sistemi..397 3. Çevik Üretim Sistemi (Agile Production)397OKUMA PARÇASI I: Tasarımda Bir Efsane İsim, IKEA.....399OKUMA PARÇASI II: Tesis Tasarımında Çatı Tipleri..401ONUNCU BÖLÜMMUHASEBE İŞLEVİA. MUHASEBENİN TARİHSEL GELİŞİMİ.....409B. MUHASEBE ve DİĞER İŞLETME İŞLEVLERİYLE İLİŞKİSİ410C.MUHASEBE İŞLEVİ İLE İLGİLİ TEMEL TERİMLER .....412D. MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI 415E. MUHASEBENİN TÜRLERİ......417F. MUHASEBEDE ORGANİZASYON ve İŞ AKIŞI......417G. FİNANSAL TABLOLAR....419 1. Bilanço ..420 2. Gelir Tablosu .....424 3. Kâr Dağıtım tablosu.425 4. Fon Akım Tablosu....425 5. Nakit Akım Tablosu.425H. ULUSLARARASI FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI VE TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARINA GEÇİŞ SÜRECİ ......426 BÖLÜM EKİ I: Türkiye Muhasebe Standartları / Türkiye Finansal Raporlama Standartları.... 429BÖLÜM EK II: Bilanço Örneği ......431BÖLÜM EK III: Gelir Tablosu Örneği .432ONBİRİNCİ BÖLÜMFİNANSMAN İŞLEVİA.TEMEL KAVRAMLAR.441B. İŞLETMELERDE FİNANSAL YÖNETİMİN AMACI.....442C. FİNANS YÖNETİCİSİNİN GÖREVLERİ....443D. FİNANSMAN KAYNAKLARI.444 1. Kısa Vadeli Finansman Kaynakları ...445 2. Orta Vadeli Finansman Kaynakları...447 3. Uzun Vadeli Finansman Kaynakları .447E. FİNANSAL ANALİZ ...448F. FİNANSAL PLANLAMA...453G. ÖZEL FİNANSMAN TEKNİKLERİ......454 1. Leasing..454 a. Taraflar....455 b. Leasing Sisteminin İşleyişi .....455 c. Leasing'in Türleri 456 d. Leasing'in Olumlu ve Olumsuz Yönleri ...457 2. Factoring......458 a. Factoring'in Türleri.....460 b. Factoring'in Olumlu ve Olumsuz Yönleri.460 3. Forfaiting.....461 4. Franchising..462 a. Franchising'in Türleri463 b. Franchising'in Olumlu ve Olumsuz Yönleri....463 5. Barter.....464 a. Barter Türleri 464 b. Barter Sisteminin Olumlu ve Olumsuz Yönleri......464 6. Risk Sermayesi...645 a. Risk Sermayesinin Faktörleri..466 b. Risk Sermayesi Finansman Türleri......466H. FİNANSAL SİSTEM....467 1. Finansal Piyasalar ....468 2. Finansal Araçlar.472BÖLÜM EKİ I: Risk Sermayesi Şirket Türleri ..474BÖLÜM EKİ II: Barter ......475OKUMA PARÇASI: Bir Franchising Örneği....477ONİKİNCİ BÖLÜMİNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İŞLEVİA. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ KAVRAMI......489B. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ KAVRAMININ DOĞUŞU .491C. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ SÜRECİ ....492 1. İş Analizi ve Tasarımı .....493 a. İş Analizinde Kullanılan Teknikler......493 b. İş Analizinin Çıktıları494 2. İnsan Kaynaklarının Planlanması......494 a. İşgören Adayı Bulma..494 b. İşgören Seçme497 3. Eğitim ve Geliştirme ......501 a. Eğitim Gereksiniminin Ortaya Çıkması .....503 b. Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi..503 c. Eğitimin Programının Hazırlanması...503 d. Eğitim Yönteminin Seçimi503 e. Eğitim Programının Uygulanması ..... 504 f. Eğitim Sonuçlarının/Etkinliğinin Ölçülmesi.....504 4. Kariyer Yönetimi .....504 a. Kariyer Kalıbı505 b. Modern İş Yaşamında Kariyer Yapılanması.....505 5. Performans Yönetimi......506 a. Performans Değerlendirme ...507 b. Performans Değerlendirmenin İşlevsel Yönü..507 c. Performans Değerlendirme Yöntemleri.....508 d. Performans Değerlendiricilerinin Saptanması509 6. Ücret Yönetimi...509 a. Ücretin Bileşenleri......510 b. Ücretlemede İlkeler ...510 c. Ücret Sistemleri....511 d. Ücret Düzeyinin Belirlenmesi513D. İNSAN KAYNAKLARINDA GÜNCEL KONULAR......514 1. Beyin Avcılığı (Brain Hunting)....514 2. Koçluk (Coaching) ..514 3. Akıl Hocalığı (Mentorluk) ....515 4. Psikolojik Yıldırma (Mobbing)....515 5. Tükenmişlik Sendromu (Burnout Syndrome)......515 6. Kayırmacılık (Nepotism) ......515 7. Farklılıkların Yönetimi (Diversity Management).516 8. İş Yerinde Romantizm (Workplace Romance)......516OKUMA PARÇASI: Yetenek Tutmanın Yeni Yolu.517 ONÜÇÜNCÜ BÖLÜMHALKLA İLİŞKİLER İŞLEVİA. HALKLA İLİŞKİLER KAVRAMI....529 1. Halkla İlişkilerin Tanımı ve Kapsamı529 2. Halkla İlişkilerin Önemi.530 3. Halkla İlişkilerin Amaçları....531 4. Halkla İlişkiler Kavramı ve Benzer Kavramlar ....532 a. Halkla İlişkiler - Duyurum İlişkisi533 b. Halkla İlişkiler - Tanıtım İlişkisi ...533 c. Halkla İlişkiler - Propaganda İlişkisi...534 d. Halkla İlişkiler - Lobicilik İlişkisi .535 e. Halkla İlişkiler - Pazarlama İlişkisi......535 f. Halkla İlişkiler - Reklam İlişkisi ....536B. HALKLA İLİŞKİLERİN TARİHSEL GELİŞİMİ..538 1. Dünyada Halkla İlişkilerin Gelişimi ve Halkla İlişkiler Modelleri538 2. Türkiye'de Halkla İlişkilerin Gelişimi......541C. HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ VE ÖRGÜT İÇİNDEKİ YERİ.....542D. HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİ..543 1. Halkla İlişkilerde Araştırma .544 2. Sorunun Saptanması ve Durum Analizi..544 3. Halkla İlişkiler Amaçlarının Belirlenmesi ......545 4. Hedef Kitlenin Belirlenmesi ve Analizi ...545 5. Etkinlik ve İletişim Programının Belirlenmesi......545 6. Uygulama Planının Hazırlanması ve Uygulanması ...547 7. Bütçeleme ....547 8. Değerlendirme...547E. HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI......548 1. Yazılı ve Sözlü Araçlar ...548 2. Görsel ve İşitsel Araçlar 550 3. Özel Etkinlikler..552 4.
 
Sponsorluk ..552OKUMA PARÇASI: "İstanbul'da Bir Sürrealist: Salvador Dali" Sergisi553ONDÖRDÜNCÜ BÖLÜMARAŞTIRMA - GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİA. AR-GE İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.565 1. Araştırma.....565 a. Temel Araştırma..565 b. Uygulamalı Araştırmalar.566 2. Geliştirme ....567 a. Teknoloji İlerletme ....567 b. Ürün Geliştirme ..567 c. Test ve Değerlendirme......567 3. İlgili Diğer Tanımlar 568B. AR-GE ÇALIŞMALARININ NEDENLERİ ve ÖNEMİ...572C. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME573D. İŞLETMELERDE AR-GE YÖNETİMİ ..578E. İŞLETMELERİN YENİLİK STRATEJİLERİ..579OKUMA PARÇASI I: Tarih Boyunca Bilimsel Gaflar...581PARÇASI II: 100 Şirket Ar-Ge'ye Yüklendi 541 Milyon Lira Kaynak Ayırdı (2011) ......583.

Özet
Kapsamında işletme eğitiminde birinci basamakta yer alan temel kavramlar, ilkeler ve işlevlerin sunulduğu bu kitapta, her içeriğin biçimsel sunumla anlamlı olacağı inancıyla, açık ve anlaşılır metinlerin yanı sıra örnekler, çalışma soruları, gerçek yaşamdan kesitler, bilim adamlarının görsellerle takdimi, bölümler arasındaki trafiği ve vurguları sağlayan grafik simgelerin kullanımıyla ve kavram diziniyle okuyucu dostu bir kitap oluşturmaya çalışılmıştır. Bu çerçeve, sadece ders alan öğrencileri değil, işletme alanındaki temel bilgileri kendi kendine öğrenmeyi amaçlayan ilgililer için de yardımcı ve kapsamlı bir kaynak sağlamaktadır.

Konu Başlığı
Business.
 
İş.
 
Management.
 
Yönetim.

Yazar Ek Girişi
Babacan, Muazzez,
 
Onaran, Berrin,
 
Alkan, Gönül İpek,
 
Bozkurt, Özlem Çetinkaya,
 
Eriş, Engin Deniz,
 
Bulut, Zeki Atıl,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011361658 BAB 2017Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon