E-Ticaret, sosyal ticaret, mobil ticaret : pazarlama temelli yaklaşım
tarafından
Akar, Erhan.
Başlık
:
E-Ticaret, sosyal ticaret, mobil ticaret : pazarlama temelli yaklaşım
Yazar
:
Akar, Erhan.
ISBN
:
9789750256684
Yazar Ek Girişi
:
Akar, Erhan.
Basım Bilgisi
:
Güncellenmiş 3. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
293 sayfa : şekil ; 20 cm.
Seri
:
Seçkin İşletme & Finans no ; 156.
Genel Not
:
E-ticarete Giriş - E-ticaret İle İlgili Yeni Trendler - E-ticaret Geliştirme ve Uygulama Süreçleri - 1. Adım: E-ticaret İş Modelini Tanımlama - E-ticaret İş Modellerinin Sınıflandırılması - 2. Adım: E-ticaret İş Planı Geliştirme - 3. Adım: E-ticaret İçin Teknoloji Altyapısı Geliştirme - 4. Adım: E-ticareti Uygulama ve Takip - E-ticaret 2.0: Sosyal Bilişimin Ürünleri - Sosyal Ticaret: Tanımı ve Gelişimi - Sosyal Ticaretin Özellikleri - Sosyal Ticaretin Boyutları - Aktiviteleri - Sosyal Ticaret İle Sosyal Alışveriş Karşılaştırması Ve Modelleri - Sosyal Ticaretin Gelişen Alanları - Mobil Ticaret Tanımı ve Terminolojisi - Mobil Ticaretin Özellikleri - Mobil Ticaret Uygulamaları - Mobil Ticaret Modelleri - Mobil Ticarette Mobil Ödeme Araçları - Mobil Ticaret Biçimleri - Türkiye'de E-Ticaret Sosyal Ticaret Mobil Ticaret
İçerik
:
İÇİNDEKİLER İçindekiler Önsöz 7 İkinci Baskı Önsöz 9 Üçüncü Baskı Önsöz 11 Şekiller ve Tablolar Listesi 17 Şekiller Listesi 17 Tablolar Listesi 18 Birinci Bölüm E-TİCARETE GİRİŞ E-TİCARET VE E-İŞ TANIMLARI 23 E-TİCARETİN KISA TARİHÇESİ 27 E-TİCARETTE TEMEL KAVRAMLAR 32 Dijitalleşme Derecesine Göre E-ticaret 32 Elektronik Pazar ve Ağlar 33 E-TİCARET AMAÇLARI 36 E-TİCARET TEKNOLOJİSİNİN BENZERSİZ ÖZELLİKLERİ 36 E-TİCARETİN TÜRLERİ 43 E-TİCARETİN İTİCİ GÜÇLERİ 50 E-TİCARETTE KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ 52 E-TİCARETİN FAYDALARI 60 E-TİCARETTEKİ KISITLAR VE ENGELLER 62 E-TİCARET İLE İLGİLİ YENİ TREDNLER 64 E-TİCARET GELİŞTİRME VE UYGULAMA SÜREÇLERİ 94 1. Adım: E-Ticaret İş Modelini Tanımlama 94 E-Ticaret İş Modeli Tanımı ve Bileşenleri 95 E-Ticaret İş Modellerinin Sınıflandırılması 111 2. Adım: E-Ticaret İş Planı Geliştirme 138 3. Adım: E-Ticaret İçin Teknoloji Altyapısı Geliştirme 152 4. Adım: E-Ticareti Uygulama ve Takip 156 İkinci Bölüm E-TİCARET 2.0: SOSYAL BİLİŞİMİN ÜRÜNLERİ SOSYAL BİLİŞİM 161 WEB 2.0 VE WEB 2.0 İŞ MODELLERİ 165 SOSYAL MEDYA 170 Sosyal Medyanın Fonksiyonel (İşlevsel) Altyapı Dokusu 172 Sosyal Medya Türlerinin ve Araçlarının Sınıflandırması 180 SOSYAL AĞLAR VE SOSYAL AĞ KURMA SERVİSLERİ 181 SANAL DÜNYALAR 181 Üçüncü Bölüm SOSYAL TİCARET SOSYAL TİCARET TANIMI VE GELİŞİMİ 187 SOSYAL TİCARET İLE ELEKTRONİK TİCARETİN FARKLARI 190 SOSYAL TİCARETİN ÖZELLİKLERİ 193 SOSYAL TİCARET İLE İLGİLİ KAVRAMLAR 194 SOSYAL TİCARETİN FAYDALARI 196 SOSYAL TİCARETİN BOYUTLARI/AKTİVİTELERİ 198 SOSYAL TİCARET İLE SOSYAL ALIŞVERİŞ KARŞILAŞTIRMASI VE MODELLERİ 203 SOSYAL TİCARETİN GELİŞEN ALANLARI 220 Dördüncü Bölüm MOBİL TİCARET MOBİL TİCARET TANIMI VE TERMİNOLOJİSİ 225 MOBİL TİCARET İLE ELEKTRONİK TİCARET KARŞILAŞTIRMASI 228 MOBİL TİCARETİN ÖZELLİKLERİ 231 MOBİL TİCARETİN FAYDALARI 232 MOBİL TİCARETİN KISITLARI/PROBLEMLERİ 233 MOBİL TİCARETİN TEKNOLOJİK İLKELERİ 235 MOBİL TİCARET UYGULAMALARI 240 MOBİL TİCARET MODELLERİ 242 MOBİL TİCARETTE MOBİL ÖDEME TEKNOLOJİ VE HİZMETLERİ 248 MOBİL TİCARETTE MOBİL ÖDEME ARAÇLARI 251 MOBİL TİCARET BİÇİMLERİ 252 MOBİL TİCARETTE BAŞARI FAKTÖRLERİ 254 Beşinci Bölüm TÜRKİYE'DE E-TİCARET SOSYAL TİCARET MOBİL TİCARET TÜRKİYE'DE E-TİCARET PAZARININ GELİŞİMİ 259 TÜRKİYE'DE E-TİCARETTEN MOBİL TİCARETE GENEL BAKIŞ 260 TÜRKİYE'DE E-TİCARETİN BÜYÜMESİ İÇİN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN TEMEL KONULAR 270 TÜRKİYE'DE SOSYAL TİCARETİN VE MOBİL TİCARETİN BÜYÜMESİ İÇİN DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN KONULAR 276 Kaynakça 279 Kavramlar Dizini 291 Özgeçmiş 295
Özet
:
Çoğu alanda olduğu gibi "E-ticaret" de "2.0"'a dönüşüm yaşamaktadır. Günümüzde artık alışverişler sosyalleşmekte ve mobil olarak kolaylıkla ve her yerden yapılabilir hale gelmektedir. Web 2.0, sosyal medya, sosyal ağlar vb. sosyal bilişimi ortaya çıkararak sosyal ticareti ve de mobil ticareti yaygınlaştırmaktadır. Bu durum beraberinde yeni e-ticaret iş modellerini karşımıza çıkarmaktadır. Bu noktada Web girişimcilerinin, işletme yöneticilerinin, pazarlamacıların ve de akademisyenlerin bu kitapla e-ticarette trendler ve güncel modeller hakkında bilgi sahibi olması ve de hedeflerine yönelik kullanabilmesi amaçlanmaktadır. Kitabın üçüncü baskısında, ikinci baskısındaki konulara ek olarak E-ticarette Öne Çıkanlar başlığı E-ticaret İle İlgili Yeni Trendler başlığı altında ve de özellikle perakendenin geleceğini şekillendiren temel teknolojiler ve dijital trendler (örneğin bulut bilişim, robotik gibi başlıklar eklenmiştir) ile örnekleri yeniden ve detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Ayrıca e-ticaret iş planını oluştururken göz önünde bulundurulması gereken faktörler üzerinde durulmaktadır. Diğer baskılarda olduğu gibi özellikle son bölüm verileri ve içeriği güncellenmiş
Konu Başlığı
:
E-Commerce.
E-ticaret.
Social commerce -- Mobile commerce.
Sosyal ticaret -- Mobil ticaret.
Social Media -- Social information -- Mobile shopping.
Sosyal medya -- Sosyal bilişim -- Mobil alışveriş.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0010985 | 381.14 AKA 2019 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |