E- ticaret web sitelerinde müşteri memnuniyeti
tarafından
 
Civelek, Mustafa Emre.

Başlık
E- ticaret web sitelerinde müşteri memnuniyeti

Yazar
Civelek, Mustafa Emre.

ISBN
9786053339304

Yazar Ek Girişi
Civelek, Mustafa Emre.

Basım Bilgisi
1. baskı.

Fiziksel Tanımlama
90 sayfa : tablo, grafik.

Seri
Beta ; yayın no. 3546. İşletme ekonomi ; 875.

Genel Not
Kaynakça: sayfa [81]-87.

İçerik
ÖZET İİİ -- 1. GİRİŞ 1 -- 2. LİTERATÜR ARAŞTIRMASI 5 -- 2.1 Kavramsal Temeller. 5 -- 2.1.1 Bilgi Teknolojilerinin Gelişimi ve Yönetimsel Etkileri 5 -- 2.1.1.1 Bilgi Teknolojilerinin Gelişimi 6 -- 2.1.1.2 İnternetin Gelişimi 7 -- 2.1.2 E-Işletmelerin Eaaliyet Gösterdikleri Çevre Özellikleri 12 -- 2.1.2.1 Yeni Ekososyal Sistem 13 -- 2.1.2.2 Çevresel Belirsizlik ve Yönetimsel Etkileri 15 -- 2.1.3 Elektronik İş ve Elektronik Ticaret 19 -- 2.1.3.1 Elektronik İş 19 -- 2.1.3.2 Elektronik Ticaret 24 -- 2.1.3.3 Elektronik Ticaret Çeşitleri 27 -- 2.1.3.4.1. İşletmeden İşletmeye (B2B) e-Ticaret 28 -- 2.1.3.4.2. İşletmeden Tüketiciye (B2G) e-Ticaret 31 -- 2.1.3.4.3. Tüketiciden Tüketiciye (C2G) e-Ticaret... 34 -- 2.1.3.4 B2G Web Sitelerinde Yönetim ve İşletme -- Performansı 35 -- 2.2 Kavramsal Çerçeve 39 -- 2.2.1 Örnek Alman Modeller 39 -- 2.2.3 Araştırmanın Boyutları 45 -- 2.2.3.1 Bilgi Kalitesi 48 -- 2.2.3.2 Sistem Kalitesi 48 -- 2.2.3.3 Hizmet Kalitesi 49 -- -- 2.2.3.4 Kullanıcı Memnuniyeti 49 -- 2.2.3.5 Net Fayda 49 -- 2.2.4 Hipotez Geliştirme 49 -- 2.2.4.1 Bilgi Kalitesi ve Kullanıcı Memnuniyeti İlişkisi 50 -- 2.2.4.2 Sistem Kalitesi ve Kullanıcı Memnuniyeti İlişkisi 50 -- 2.2.4.3 Hizmet Kalitesi ve Kullanıcı Memnuniyeti İlişkisi 51 -- 2.2.4.4 Kullanıcı Memnuniyeti ve Net Fayda İlişkisi 51 -- 3. ARAŞTIRMA METODU VE ÖLÇÜM 53 -- 3.1 Analiz Yöntemi 53 -- 3.2 Ana Kütle ve Örneklem 54 -- 3.3 Anket ve Ölçek Geliştirme 56 -- 4. VERİ ANALİZİ VE SONUÇLARI 59 -- 4.1 Demografik Veriler. 59 -- 4.1.1 Eğitim Durumu 59 -- 4.1.2 Yaş 59 -- 4.1.3 Ginsiyet 60 -- 4.2 Ölçek Doğrulama 60 -- 4.2.1 Doğrulayıcı Faktör Analizi 62 -- 4.2.2 Güvenilirlik ve Korelasyon Analizi 65 -- 4.3 Hipotez Testleri ve Yapısal Model Analizi 66 -- 4.4 Sistem Kalitesi ile Net Fayda Arası İlişkide Kullanıcı -- Memnuniyetinin Ara Değişken Rolü 68 -- 5. ARAŞTIRMANIN KATKILARI VE DEĞERLENDİRMELER 73 -- 5.1 Sonuçların Tartışılması 73 -- 5.2 Araştırmanın Teorik Katkıları 76 -- 5.3 Araştırmanın Yönetimsel Katkıları 77 -- 5.4 Araştırma Kısıtları ve İleri Araştırmalara Öneriler 77 -- 6. SONUÇ 80 -- KAYNAKÇA 81 -- EK 1: ARAŞTIRMANIN ANKETİ 88

Özet
Bir elektronik ticaret işletmesinin en önemli unsuru web sitesidir. Web sitesi başarısını belirleyen en önemli unsurlar ise kullanıcı memnuniyeti ve kullanıcıların net fayda algılarıdır. Bu araştırmanın amacı "kullanıcı memnuniyeti" ve "ziyaretçilerinin internet sitesinden alışveriş yaptıktan sonra ortaya çıkan net fayda algıları"'nı etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu araştırma tanımlayıcı kesitsel bir araştırma olup beşli likert ölçeği ile toplanan nicel veriler kullanılmıştır. Toplanan veriler analiz edilerek, teorik olarak ortaya konulan modelin hipotezlerinin sınanmasında çok değişkenli istatistiksel bir teknik olan "Yapısal Eşitlik Modeli" kullanılmıştır. Bu araştırmanın bilimsel katkısı ise literatürde yer alan site performansı ile ilgili boyutların birbirleriyle ilişkilerinin bilimsel sonuçlarının ortaya konulmasıdır. (Önsözden)

Konu Başlığı
Electronic commerce.
 
Elektronik ticaret.
 
Customer relations -- Management.
 
Müşteri ilişkileri -- Yönetim.
 
Internet marketing.
 
İnternet pazarlama.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011129381.14 CİV 2017Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon