Pazarlama ilkeleri
tarafından
Öztürk, Aziz.
Başlık
:
Pazarlama ilkeleri
Yazar
:
Öztürk, Aziz.
ISBN
:
9786053445555
Yazar Ek Girişi
:
Öztürk, Aziz.
Basım Bilgisi
:
Gözden geçirilmiş 3. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
xv, 238 sayfa : tablo, resim ; 24 cm.
Genel Not
:
Kaynakça: sayfa [239-242].
İçerik
:
İÇİNDEKİLER -- BİRİNCİ BÖLÜM -- PAZARLAMANIN KONUSU, KAPSAMI, GELİŞİMİ VE MODERN PAZARLAMA ANLAYIŞI -- 1.1. PAZARLAMANIN TANIMI VE KAPSAMl. 2 -- 1.2. PAZARLAMANIN ÖNEMİ 5 -- 1.2.1. Pazarlamanın İşletmeler Açısından Önemi 5 -- 1.2.2. Pazarlamanın Tüketiciler Açısından Önemi 6 -- 1.3. PAZARLAMA ANLAYIŞININ GELİŞİMİ 7 -- 1.3.1. Üretim Anlayışı Dönemi 8 -- 1.3.2. Satış Anlayışı Dönemi 8 -- 1.3.3. Pazarlama Anlayışı Dönemi 9 -- 1.3.3.1. Müşteri Odaklılık 10 -- 1.3.3.2. Bütünleşik Pazarlama Çabaları 11 -- 1.3.3.3. Uzun Dönemde Karlılık 11 -- 1.3.4. Toplumsal (Sosyal) Pazarlama Anlayışı Dönemi 12 -- 1.4. PAZARLAMANIN GELİŞİMİNİ HIZLANDIRAN FAKTÖRLER 13 -- 1.4.1. Üretim, Bilişim ve Ulaşım Teknolojilerindeki Gelişmeler. 13 -- 1.4.2. Küreselleşmenin Ticari Hayata Egemen Olması. 15 -- 1.4.3. Rekabete Bağlı Olarak, Müşterinin Önem ve Değerinin Artması. 17 -- 1.4.4. Değişen Dünya Ekonomisi ve Koşulları 18 -- 1.4.5. Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşların da Pazarlamaya Önem Vermeye Başlamaları. 18 -- 1.4.6. Ekonomilerdeki Denetimlerin Kalkması ve Özelleştirmeler 19 -- İKİNCİ BÖLÜM -- PAZARLAMAYI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER VE STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI -- 2.1. PAZARLAMA ve ÇEVRE ETKİLEŞİMİ 24 -- 2.2. PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN DIŞ ÇEVRE FAKTÖRLERİ 27 -- 2.2.1. Makro Çevre Faktörleri 28 -- 2.2.1.1. Demografik Çevre 28 -- 2.2.1.2. Ekonomik Çevre 29 -- 2.2.1.3. Sosyal ve Kültürel Çevre 31 -- 2.2.1.4. Politik ve Hukuki Çevre 32 -- 2.2.1.5. Teknolojik Çevre 33 -- 2.2.1.6 Doğal/Ekolojik Çevre 34 -- 2.2.2. Mikro Çevre Faktörleri 35 -- 2.2.2.1. Tedarikçiler 35 -- 2.2.2.2. Aracılar 36 -- 2.2.2.3. Müşteriler 36 -- 2.2.2.4. Rakipler 37 -- 2.3. PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN İŞLETME -- İÇİ FAKTÖRLER 38 -- 2.3.1. Pazarlama Karması Unsurları 38 -- 2.3.2. Pazarlama Dışı Bölümler 40 -- 2.4. STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI. 41 -- 2.4.1. İşletme Misyonunun Tanımlanması 43 -- 2.4.2. İşletme Amaçlarının Belirlenmesi 43 -- 2.4.3. İşletme Stratejilerinin Seçimi 44 -- 2.4.3.1. Mevcut Portföy Analizinin Yapılması 44 -- 2.4.3.2. Büyüme Stratejilerinin Belirlenmesi 48 -- 2.4.4. Fonksiyonel Stratejilerin Planlanması 50 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- PAZAR KAVRAMI, TÜRLERİ, PAZAR BÖLÜMLENDİRME VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ -- 3.1. PAZAR KAVRAMI VE TÜRLERİ 54 -- 3.2. TÜKETİCİ PAZARLARI VE ÖZELLİKLERİ 55 -- 3.2.1. Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler 56 -- 3.2.2. Tüketici Satın Alma Karar Süreci 58 -- 3.3. ENDÜSTRİYEL PAZARLAR VE ÖZELLİKLERİ 60 -- 3.4. PAZAR BÖLÜMLENDİRME 63 -- 3.4.1. Pazar Bölürnlendirmenin Amacı ve Yararları 64 -- 3.4.2. Tüketici Pazarlarının Bölürnlendirilmesi 64 -- 3.4.3. Endüstriyel Pazarların Bölürnlendirilmesi 66 -- 3.5. HEDEF PAZAR SEÇİMİ 67 -- 3.5.1. Hedef Pazar Seçim Stratejileri 67 -- 3.5.2. Hedef Pazar Seçimini Etkileyen Faktörler 70 -- 3.6. PAZARKONUMLAMASI 71 -- 3.6.1. Pazar Konumlaması Kavramı ve Amacı. 71 -- 3.6.2. Pazar Konumlaması Çeşitleri 71 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- ÜRÜN (MAMUL) -- 4.1. ÜRÜN KAVRAMI VE PAZARLAMADA.Kİ ÖNEMİ. 76 -- 4.2. ÜRÜNLERİN SINIFLANDIRILMASI 78 -- 4.2.1. Tüketim Ürünlerinin Sınıflandırılması 78 -- 4.2.2. Endüstriyel Ürünlerin Sınıflandırılması 79 -- 4.3. ÜRÜN KARMASl. 81 -- 4.3.1. Ürün Karmasında Değişikliğe Yol Açan Faktörler 81 -- 4.4. YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME 83 -- 4.4.1. Yeni Ürün Geliştirmenin Önemi 83 -- 4.4.2. Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Aşamaları 85 -- 4.4.3. Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Başarısızlık Nedenleri 88 -- 4.5. ÜRÜN HAYAT SEYRİ 89 -- 4.5.1. Giriş (Sunuş-Tanıtma) Dönemi 91 -- 4.5.2. Büyüme (Gelişme) Dönemi 92 -- 4.5.3. Olgunluk Dönemi 92 -- 4.5.4. Gerileme (Düşüş) Dönemi 93 -- 4.6. MARKA 95 -- 4.6.1. Markanın Önemi ve Yararları. 95 -- 4.6.2. Marka Türleri 97 -- 4.6.3. Marka Stratejileri 99 -- 4.6.4. İyi Bir Marka Adının Özellikleri 101 -- 4.7. AMBALAJLAMA VE ETİKETLEME 104 -- BEŞİNCİ BÖLÜM -- FİYAT -- 5.1. FİYAT KAVRAMI VE ÖNEMİ 11O -- 5.2. FİYATLANDIRMA AMAÇLARI 111 -- 5.3. FİYAT KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER 114 -- 5.3.1. Ürüne Olan Talep 114 -- 5.3.2. Ürünün Maliyeti 115 -- 5.3.3. Rekabet Durumu 116 -- 5.3.4. Aracılar (Dağıtım Kanalları) 117 -- 5.3.5. Yasal Düzenlemeler 117 -- 5.3.6. Genel Ekonomik Durum 118 -- 5.4. FİYATLANDIRMA YÖNTEMLERİ 118 -- 5.4.1. Maliyet Odaklı Fiyatlandırma 119 -- 5.4.2. Talebe Odaklı Fiyatlandırma 121 -- 5.4.3. Rekabet Odaklı Fiyatlandırma 123 -- 5.4.4. Psikolojik Fiyatlandırma 124 -- 5.5. YENİ ÜRÜNÜ FİYATLANDIRMA STRAREJİLERİ 125 -- 5.5.1. Pazara Derinliğine Girme (Düşük Fiyat) Stratejisi 126 -- 5.5.2. Pazarın Kaymağını Alma (Yüksek Fiyat) Stratejisi 127 -- 5.6. FİYAT BELİRLEME SÜRECİ. 127 -- ALTiNCi BÖLÜM -- TUTUNDURMA -- 6.1. TUTUNDURMA KAVRAMI VE ÖNEMİ 132 -- 6.2. TUTUNDURMA METODLARI VE İLETİŞİM SÜRECİ. 133 -- 6.3. TUTUNDURMA KARMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER 136 -- 6.3.1. Finansal İmkanlar ve Tutundurma Bütçesi 137 -- 6.3.2. Pazarın Yapısı 137 -- 6.3.3. Ürünün Özellikleri 138 -- 6.3.4. İzlenecek Tutundurma Stratejisi 138 -- 6.3.5. Dağıtım Biçimi 139 -- 6.4. REKLAM 140 -- 6.4.1. Reklamın Tanımı ve Özellikleri 141 -- 6.4.2. Reklamın Amaçları 141 -- 6.4.3. Reklam Çeşitleri 143 -- 6.4.4. Reklam Mesajı Stratejileri 146 -- 6.4.5. Reklamın Aleyhindeki ve Lehindeki Görüşler 148 -- 6.5. KİŞİSEL SATIŞ 149 -- 6.5.1. Kişisel Satış Kavramı ve Özellikleri 150 -- 6.5.2. Satışçıların Özellikleri ve Türleri 151 -- 6.5.3. Satış Sürecinin Aşamaları. 153 -- 6.5.4. Satış Yönetimi 156 -- 6.5.4.1. Satış Personelinin Seçimi ve Eğitilmesi 156 -- 6.5.4.2. Satış Gücünün Örgütlenmesi 158 -- 6.5.4.3. Satış Personelinin Ücretlendirilmesi ve Denetlenmesi 159 -- 6.5.4.4. Satış Performansının Değerlendirilmesi 161 -- 6.6. SATIŞ GELİŞTİRME 161 -- 6.6.1. Satış Geliştirme Kavramı ve İçeriği 161 -- 6.6.2. Satış Geliştirmenin Gelişimi ve Amaçları 162 -- 6.6.3. Satış Geliştirme Yöntemleri 164 -- 6.7. DOGRUDAN PAZARLAMA 166 -- 6.7.1. Doğrudan Pazarlamanın İçeriği ve Gelişimi 166 -- 6.7.2. Doğrudan Pazarlamanın Avantajları ve Dezavantajları 168 -- 6.7.3. Doğrudan Pazarlamanın Başlıca Türleri 169 -- 6.8. HALKLA İLİŞKİLER 171 -- 6.8.1. Halkla İlişkilerin Tanımı ve Kapsamı. 171 -- 6.8.2. Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Amaçları 173 -- 6.8.3. Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Çeşitleri 174 -- YEDİNCİ BÖLÜM -- DAGITIM -- 7.1. DAGITIM VE DAGITIMLA İLGİLİ KAVRAMLAR 182 -- 7.2. DAGITIM ŞEKİLLERİ. 183 -- 7.2.1. Dolaysız (Direkt) Dağıtım 184 -- 7.2.2. Dolaylı (Endirekt) Dağıtım 185 -- 7.3. DAGITIM KANALININ SEÇİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER .189 7.3.1. Pazara İlişkin Faktörler. 190 -- 7.3.2. Ürüne İlişkin Faktörler 191 -- 7.3.3. Aracılara İlişkin Faktörler. 191 -- 7.3.4. İşletmenin Kendisiyle İlgili Faktörler. 192 -- 7.4. DAGITIM POLİTİKALARI 193 -- 7.4.1. Yoğun (Yaygın) Dağıtım 193 -- 7.4.2. Seçimli Dağıtım 194 -- 7.4.3. Özel (Tekelci) Dağıtım 194 -- 7.5. BAŞLICA DAGITIM KANALI ÜYELERİ 195 -- 7.5.1. Toptancı İşletmeler 195 -- 7.5.2. Perakendeci İşletmeler 197 -- 7.5.2.1. Mağazalı (Dükkanlı) Perakendecilik 199 -- 7.5.2.2. Mağazasız (Dükkansız) Perakendecilik 200 -- 7.6. FİZİKSEL DAGITIM 201 -- 7.6.1. Fiziksel Dağıtım Kavramı ve Önemi 201 -- 7.6.2. Fiziksel Dağıtımın İşlevi 202 -- SEKİZİNCİ BÖLÜM -- PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ VE PAZARLAMA ARAŞTIRMASI -- 8.1. PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ VE YARARLARI 208 -- 8.2. PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİNİN KAPSAMI 210 -- 8.2.1. İç Kayıt Sistemleri 211 -- 8.2.2. Pazarlama İstihbarat (Haber Alma) Sistemi 212 -- 8.2.3. Pazarlama Karar Destek Sistemleri 213 -- 8.2.4. Pazarlama Araştırma Sistem 214 -- 8.3. PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 214 -- 8.3.1. Pazarlama Araştırması Türleri 215 -- 8.3.2. Pazarlama Araştırması Süreci 217 -- 8.3.3. Pazarlama Araştırmasında Kullanılan Başlıca Veri Kaynakları 218 -- 8.3.3.1. Anket Yöntemi 219 -- 8.3.3.2 Gözlem Yöntemi 220 -- 8.3.3.3. Deney Yöntemi 220 -- DOKUZUNCU BÖLÜM -- ULUSLARARASI PAZARLAMA -- 9.1. ULUSLARARASI PAZARLAMA KAVRAMl. 224 -- 9.2.
İŞLETMELERİN ULUSLARARASI PAZARLARA YÖNELMELERİNİN ÖNEMİ VE NEDENLERİ 225 -- 9.3. ULUSLARARASI PAZARLAMAYI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER 227 -- 9.3.1. Uluslararası Ekonomik Çevre 228 -- 9.3.2. Uluslararası Demografik Çevre 230 -- 9.3.3. Uluslararası Sosyal ve Kültürel çevre 231 -- 9.3.4. Uluslararası Politik ve Yasal Çevre 231 -- 9.3.5. Uluslararası Teknolojik Çevre 232 -- 9.4. ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ ŞEKİLLERİ 233 -- 9.4.1. İhracat 234 -- 9.4.2. Lisans Verme 235 -- 9.4.3. Ortak Girişim 235 -- 9.4.4. Doğrudan (Direkt) Yatırım 236 -- KAYNAKLAR 239
Özet
:
MEB - YÖK Meslek Yüksekokulları Program Geliştirme Projesi'nin öngördüğü yöntem ve ilkelere uygun olarak hazırlanmıştır.
Konu Başlığı
:
Marketing -- Turkey.
Pazarlama -- Türkiye.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0012026 | 658.8 ÖZT 2017 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |