Bütünleşik (omni-channel) kanallı pazarlama
tarafından
 
Eru, Oya.

Başlık
Bütünleşik (omni-channel) kanallı pazarlama

Yazar
Eru, Oya.

ISBN
9786057805966

Yazar Ek Girişi
Eru, Oya.

Fiziksel Tanımlama
80 sayfa ; 21 cm.

İçerik
İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ ................................................................ .................................. vii GİRİŞ........................................................ .......................................................... 1 BİRİNCİ BÖLÜM PAZARLAMA ve PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI 1.1. Pazarlama Kavramı........................................................ ...................... 3 1.1.1. Pazarlama Faaliyetlerinin Özellikleri....................................... 5 1.2. Pazarlamanın Gelişimi....................................................... .................. 6 1.2.1. Ürün Anlayışı Dönemi......................................................... .... 6 1.2.2. Satış Anlayışı Dönemi ............................................................. 7 1.2.3. Pazarlama Anlayışı Dönemi..................................................... 8 1.2.4. Dijital Pazarlama Dönemi (Pazarlama 4.0).............................. 9 1.3. Pazarlamanın Gelişimini Etkileyen Faktörler.................................... 12 1.3.1. Küreselleşme.................................................. ........................ 12 1.3.2. Teknolojik Değişmeler.................................................... ....... 13 1.3.3. Tüketicilerin Demografik Özelliklerindeki Değişiklikler...... 13 1.3.4. İnternet ................................................................ .................. 14 1.4. Pazarlama Karması ................................................................ ............ 16 1.4.1. Ürün ................................................................ ....................... 16 1.4.2. Fiyat ................................................................ ....................... 17 1.4.3. Tutundurma...................................................... ...................... 18 1.4.3.1. Reklam ................................................................ ..... 20 1.4.3.2. Kişisel Satış......................................................... ..... 21 1.4.3.3. Satış Artırıcı Çabalar................................................ 22 1.4.3.4. Halkla İlişkiler..................................................... ..... 23 1.4.3.5. Doğrudan Pazarlama ................................................ 24 1.5. Dağıtım...................................................... ........................................ 25 İKİNCİ BÖLÜM YENİ NESİL TÜKETİCİLER 2.1. Tüketici....................................................... ....................................... 27 2.2. Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ...................................... 27 2.3. Yeni Nesil Tüketiciler.................................................... .................... 30 2.4. Yeni Nesil Tüketicilerde Satın Alma Süreci...................................... 34 2.4.1. Farkındalık ................................................................ ............. 35 2.4.2. İnceleme: Ürün ve İşletmenin Araştırılması ......................... 35 2.4.3. Dönüşüm: Ne Zaman ve Nereden Satın Alacağına Karar Verme ................................................................ ................... 35 2.4.4. Değerlendirme: Deneyim ve Geri Bildirim............................ 36 2.4.5. Yenilikçi Tüketiciler .............................................................. 37 2.4.6. Tüketicilerin İnternetten Alışveriş Yapma Nedenleri............ 38 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM DAĞITIM İLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR 3.1. Dağıtım Kavramı ................................................................ ............... 39 3.2. Dağıtım Kanalı......................................................... .......................... 39 3.2.1. Dağıtım Kanalı Stratejisinin Belirlenmesi ............................. 40 3.3. Alternatif Dağıtım Kanalı Seçenekleri .............................................. 42 3.4. Doğrudan Dağıtım ................................................................ ............. 42 3.5. Dolaylı Dağıtım ................................................................ ................. 44 3.6. Başlıca Dağıtım Politikaları................................................... ............ 44 3.7. Fiziksel Dağıtım...................................................... ........................... 45 3.8. İnternet ve Dağıtım...................................................... ...................... 45 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM BÜTÜNLEŞİK KANALLI (OMNI-CHANNEL) PAZARLAMA 4.1. Tek Kanallı Pazarlamadan Bütünleşik Kanallı Pazarlamaya Geçiş... 47 4.2. Tek Kanallı Pazarlama....................................................... ................ 47 4.3. Çok Kanallı Pazarlama ................................................................ ...... 48 4.4. Çapraz Kanallı Pazarlama....................................................... ........... 48 4.5. Bütünleşik Kanallı Pazarlama....................................................... ..... 49 4.6. Çok Kanallı Pazarlama ve Bütünleşik Kanallı Pazarlamanın Karşılaştırılması......................................... ........................................ 51 4.7. Bütünleşik Kanallı Pazarlamanın Sağladığı Faydalar........................ 54 4.8. Perakendecilikte Bütünleşik Kanallı Pazarlama Yaklaşımı............... 55 4.8.1. Perakendecilik Kavramı........................................................ . 55 4.8.2. E-Perakendecilik ................................................................ .... 57 4.8.3. E-Perakendeciliğin Sağladığı Faydalar.................................. 58 4.8.4. Bütünleşik Kanallı Perakendecilik......................................... 60 4.9. Çok Kanallı Perakendecilikte Müşteri Deneyimi .............................. 62 4.10. Perakendecilikte Bütünleşik Kanal Stratejileri................................ 65 SONUÇ.......................................................... ................................................... 67 KAYNAKÇA ..........................................................

Özet
Entegrasyonun son derece önemli olduğu bu yeni dünyada pazarlama yöneticilerinin uygulamaya başladığı bu yeni stratejilerden birisi bütünleşik kanallı pazarlama stratejileridir. Bu çalışma, pazarlama ve tüketicilerin geçmişten bugüne geçirdiği değişimi ele alıp dağıtım kavramını detaylı bir şekilde irdeleyerek bütünleşik kanallı pazarlama kavramı tanımlayıp, işletmelerin bu kavramı nasıl ele alabileceklerini açıklamaktadır. (Önsözden)

Konu Başlığı
Marketing.
 
Pazarlama.
 
Consumers -- 21st century.
 
Tüketici -- 21. yüzyıl.
 
Marketing channels.
 
Paarlama kanalları.

Yazar Ek Girişi
Toruk, Merve,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011572658.8 ERU 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon