Lojistik yönetimi
tarafından
Bakan, İsmail.
Başlık
:
Lojistik yönetimi
Yazar
:
Bakan, İsmail.
ISBN
:
9786052420195
Yazar Ek Girişi
:
Bakan, İsmail.
Fiziksel Tanımlama
:
xviii, 246 sayfa : resim, grafik, tablo ; 24 cm.
Seri
:
Beta Yayın No ; 3608. İşletme-Ekonomi dizisi ; 907.
Genel Not
:
Kaynakça: sayfa 215-246.
İçerik
:
!.BÖLÜM LOJİSTİK KAVRAMI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER I.1. Lojistik Kavramı 1 I.2. Lojistiğin Yıllara Göre Gelişimi 3 I.3. Lojistik Kavramının Gelişimine Sebep Olan Faktörler 7 I.3.1. Küreselleşme 7 I.3.2. Yeni ekonomi anlayışı 8 I.3.3. Rekabetin farklılaşması ve bunun yarattığı sonuçlar 8 I.3.4. Teknolojik Gelişmeler 8 I.3.5. Diğer Faktörler 9 I.4. Lojisti k Yönetiminin Tanımı 9 I.5. Tedarik Zinciri Yönetimi. 11 I.6. Lojistik Yönetimi İle Tedarik Zinciri Yönetiminin Farkı 12 I.7. Lojistiğin Önemi. 14 I.8. Lojistik Karması (71) 17 il.BÖLÜM TEMEL LOJİSTİK FAALİYETLER II.1. Ambalajlama /Paketleme ve Etiketleme 19 II.1.1. Ambalajlamanın faydaları 20 II.1.2. Ambalaj Seçimi Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar 21 II.1.3. Kullanılan Malzemeler 22 II.1.4. Etiketleme 23 II.2. Taşıma (Transportation) 25 11.2.1. Taşıma Modları. 32 11.2.ı. ı. Karayolu Taşımacılığı (Road Transportation):... 32 II.2.1.2. Denizyolu Taşımacılığı (Ocean Transportation)36 Il.2.1.2.1. Suyolu Taşımacılığı (Water Transportation) 37 11.2.1.3. Demiryolu Taşımacılığı (Railway Transportation).38 II.2.1.4. Havayolu Taşımacılığı (Air Transportation) 40 II.2.1.5. Boru Hattı Taşımacılığı (Pipeline Transportation) .42 11.2.2. Taşıma Modu Seçimi. 42 11.2.2.1. Operasyonel Faktörler 43 11.2.2.2. Sevkiyat Faktörleri 45 11.2.2.3. Maliyet ve Hizmet Gereklilikleri. 45 11.2.2.4. Taşıma Modu Özellikleri. 46 11.2.3. Tek ve Karma Taşıma Modelleri 47 11.2.3.1. Unimodal (Tek araçla) Taşımacılık 47 11.2.3.2. Multimodal (Çoklu araçlarla) Taşımacılık. 47 11.2.3.3. İntermodal (Birleşik Araçla) Taşımacılık. 47 11.2.3.4. Kombine Taşımacılık 48 11.3. Depolama 51 11.3.1. Depo Çeşitleri. 53 II.3.2. Depolama Ekipmanları 55 11.4. Stok Yönetimi (Inventory Management) 56 11.4.1. Fonksiyon Özelliklerine Göre Stok türleri. 58 II.4.2. Stok Planlama 59 II.5. Elleçleme (Material Handling) 61 11.5.1. Depolanacak Malzemenin Özel Elleçleme Yöntemleri. 63 11.5.2. Elleçleme Ekipmanları 64 II.6. Sipariş Yönetimi (Order Management) 67 II.6.1. Sipariş Süreci. 68 II.7. Müşteri Hizmetleri (Customer Services) 70 II.7.1. Müşteri Kavramı. 71 II.7.1.1. Dış Müşteri (Tüketici) 71 II.7.1.2. İç Müşteri (Örgütsel Son Kullanıcılar) 71 II.7.2. Müşteri İlişkileri Yönetim (MİY) 72 II.7.2.1. MİY Türleri 73 II.7.2.2. MİY Sürecinin Aşamaları 74 II.8. Talep Tahmini. 75 II.8.1. Süreye Göre Tahmin Türleri 75 II.8.2. Talep Tahmininin Unsurları 76 II.8.3. Talep Tahmin Yöntemleri 76 II.9. Gümrükleme 77 II.1O. Lojistik İş Süreçleri. 81 II.10.1. Giriş Lojistiği (Fiziksel Tedarik/ lnbound Logistics) 82 11.10.2. Üretim Lojistiği (Malzeme Yönetimi) 83 11.10.3. Çıkış Lojistiği (Fiziksel dağıtım /Outbound Logistics) 84 HI.BÖLÜM LOJİSTİK YÖNETİMİNDE DIŞ KAYNAK KULLANIMI 111.1. Dış Kaynak Kavramı. 87 111.2. Dış Kaynak Kullanımının Avantajları ve Dezavantajları. 88 111.3. Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı 89 111.3.1. Lojistikte Dış Kaynak Kullanımının Amaçları 90 Ill.3.2. Lojistikte Dış Kaynak Kullanmama Nedenleri 91 111.3.3. Lojistik Hizmet Sağlayıcılarının Sınıflandırılması 91 III.3.3.1. Verdikleri Hizmet Açısından Lojistik Hizmet Sağlayıcıları 91 III.3.3.2. Varlık Temelleri Açısından Lojistik Hizmet Sağlayıcıları 92 III.3.3.3. Müşteri İlişkileri Temeli AçısındanLojistik Hizmet Sağlayıcıları 92 III.3.3.4. Diğer Özellikler Açısından Lojistik Hizmet Sağlayıcıları 93 III.4. Üçüncü Parti Lojistik (3PL) 94 III.4.1. Üçüncü Parti Lojistik (3PL) Sağlayıcısı Seçim Süreci 94 III.4.2. Üçüncü Parti Lojistik Hizmeti Kullanımının Avantajları.. 96 IIl.4.3. Üçüncü Parti Lojistik Hizmeti Kullanımının Dezavantajları..96 III.5. Dördüncü Parti Lojistik (4PL) 97 III.6. Yeni Kavramlar: SPL, 6PL, 7PLve Ötesi. 98 iV. BÖLÜM LOJİSTİK MALİYETLER IV.1. Değişken/ Sabit Maliyetler: 101 IV.2. Direkt ve Endirekt Lojistik Maliyetler: 102 IV.3. Lojistik Maliyetlerin Bileşenleri. 103 IV.3.1. Taşıma Maliyetleri: 103 IV.3.2. Stok Bulundurma Maliyetleri. 105 IV.3.3. DepolamaMaliyetleri. 107 IV.3.4. Sipariş Süreci ve Bilgi Sistemi Maliyetleri. 109 V.BÖLÜM LOJİSTİK YÖNETİMİNDE BİLİŞİM SİSTEMLERİ KULLANIMI V.l. Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange-EDI) 111 V.2. Tam Zamanlı Üretim (Just In Time-JIT) 112 V.3. Elektronik Satış Noktası (Electronic Point Of Sale -EPOS) 113 VA. Genel Profesyonel Yazılımlar 113 V.4.1. Malzeme İhtiyaç Planlaması (Material Requirements Planning -MRP) 113 V4.2. Üretim Kaynak Planlaması (Manufacturing Resource Planning- MRP II) 114 V.4.3. Kurumsal Kaynak Planlaması (Enterprise Resource Planning- ERP) 115 V4.4. Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri (Elektronik MİY/ e-CRM) 115 V4.5. Halkla İlişkiler Yönetimi Sistemleri(Elektronik Halkla İlişkiler/e-PR) 116 VS. Lojistiğe Özel Profesyonel Yazılımlar 117 VS.1. Dağıtım Kaynakları Planlaması (DRP) 117 VS.2. Taşıma Yönetim Sistemi (Transportation Management Systems - TMS) 117 VS.3. Depo Yönetim Sistemi (Warehouse Management Systems - WMS) 118 VS.4. Diğer Özel Yazılımlar 121 VI.BÖLÜM LOJİSTİK VE REKABET AVANTAJI VI.1. Rekabet Kavramı 123 VI.1.1. Rekabet Stratejisini Yönlendiren Güçler 123 Vl.1.2. Rekabet Stratejileri. 126 Vl.1.3. Rekabet Avantajı. 129 Vl.1.4. Lojistik Stratejileri. 130 Vl.1.4.1. Lojistik Strateji Çeşitleri 131 VI.1.4.1.1. Genel Lojistik Stratejileri. 131 Vl.1.4.1.2. Özel Lojistik Stratejileri 136 VI.1.4.2. Lojistik Stratejinin Başarılı Olması İçin Yapılması Gerekenler 141 VI.1.4.3. Bir Lojistik Strateji Gelişiminde Örgütsel Aşamalar 141 VI.2. Lojistik Yetenek Kavramı. 142 VI.2.1. Yetenek 142 VI.2.2. Lojistik Yetenekler 143 VI.2.2.1. Lojistik Koordinasyon Yeteneği 143 VI.2.2.2. Lojistik İnovasyon Yeteneği 146 VI.2.2.3. Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Yeteneği 151 YIi.BÖLÜM LOJİSTİK PERFORMANS KAVRAMI VII.l. Performans 155 VII.2. Performans Yönetimi. 156 VII.3. Lojistik Performans 157 VII.3.1. Maliyet Etkinliği 158 VII.3.2. Esneklik. 159 VII.3.3. Müşteri Tatmini 159 VII.3.4. Sosyal Sorumluluk 160 VII.3.5. İş Güvenliği ve Çalışma Şartları 161 VII.3.6. Karlılık 162 VII.3.8. Erişim Kolaylığı. 163 VII.3.9. Az Hasar ya da Iskarta (Fire) Miktarı 163 VII.3.10. Tam Zamanında Teslimat 164 VII.3.11. Makııl Fiyat 165 VII.3.12. Güvenilirlik 165 VII.4. Lojistik Performans Yönetimi 165 VII.4.1. Lojistik Performans Ölçme ve Değerlendirme 166 VIII. BÖLÜM LOJİSTİK UYGULAMA ÇEŞİTLERİ VIII.1.E-Lojistik 169 VIIl.1.1.Geleneksel Lojistik ile E-Lojistik Arasındaki Farklar 169 VIII.1.2.E-Lojistikte Kullanılan Bilişim Teknolojileri 171 VIII.1.3.E-lojistiğin Avantajları 172 VIII.1.4.E-lojistiğin Dezavantajları 172 VIII.1.5.E-Lojistik İşlem Süreci 173 VIII.2. Tersine Lojistik 173 VIII.2.1.İleri ve Tersine Lojistiğin Farkları 175 VIII.2.2. Tersine Lojistiğin Aşamaları 176 VIII.2.3. Geri Kazanım Şekilleri 176 VIIl.2.4. Tersine Lojistiğin Önemi 177 VIII.3. Yeşil Lojistik. 178 VIII.3.1.Yeşil Lojistik Uygulamaları 179 VIll.4. Yalın Lojistik. 182 VIII.4.1.Geleneksel Lojistik ile Yalın Lojistik Arasındaki Farklar184 VIII.5. Helal Lojistik. 185 VIII.5.1. Helal Kavramı ve Helal Gıda 185 VIII.5.2. Helal Sertifikası. 186 VIII.5.3. Helal Lojistik Kavramı 188 VIII.6. Afet Lojistiği. 189 VIII.6.1. Afet Kavramı. 190 VIII.6.2. Afet Lojistiği. 192 VIII.6.3. Afet Lojistik Faaliyetleri. 193 VIII.7. Sağlık Lojistiği. 196 VIII.7.1. Sağlık Lojistiği Bileşenleri. 197 VIII.7.1.1. İlaç ve Tıbbi Malzeme Lojistiği 198 VIII.7.1.2. Hastanelerde Acil Servis Lojistiği. 203 VIII.7.1.3. Hastanelerde Bilgi Lojistiği. 204 VIII.7.1.4. Hastanelerde Destek Hizmet Lojistiği (Beslenme, Temizlik Hizmetleri) 206 VIII.7.1.5. Hastanelerde Teknik Hizmet Lojistiği (Bakım/ Onarım, Bina/ Tesis Güvenliği) 208 VIII.7.1.6. Hastanelerde Tıbbi Atık Lojistiği 211 VIII.7.2. Sağlık Lojistik Yönetimine Engel Teşkil Eden Konular .214
Özet
:
Kitapta; öncelikle lojistik ve lojistik yönetimi kavramları kavramsal anlamda ele alınmış daha sonra temel lojistik faaliyetler, lojistik yönetiminde dış kaynak kullanımı, lojistik maliyetler, lojistik yönetiminde bilişim sistemleri kullanımı, lojistik ve rekabet avantajı, lojistik performans kavramı ve lojistik uygulama çeşitleri konularına yer verilmiş. (Önsözden)
Konu Başlığı
:
Lojistik yönetimi.
Business logistics -- Management.
Logistics -- Competitive advantage.
Logistics -- Cost.
Logistics -- External resources.
Logistics management.
İş lojistiği -- Yönetim.
Lojistik -- Rekabet avantajı.
Lojistik -- Maliyet.
Lojistik -- Dış kaynaklar.
Yazar Ek Girişi
:
Şekkeli, Zümrüt Hatice,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011409 | 658.5 BAK 2017 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |