İhracat performansı (uluslararası pazarlama stratejileri, rekabet ve dijital dönüşüm yönlü bir yaklaşım)
tarafından
 
Sağlam, Mehmet.

Başlık
İhracat performansı (uluslararası pazarlama stratejileri, rekabet ve dijital dönüşüm yönlü bir yaklaşım)

Yazar
Sağlam, Mehmet.

ISBN
9786052425619

Yazar Ek Girişi
Sağlam, Mehmet.

Basım Bilgisi
Birinci baskı, aralık 2019.

Fiziksel Tanımlama
339 sayfa : şekil, tablo ; 24 cm.

Seri
Beta ; yayın no: 3996. İşletme-ekonomi dizisi ; 1065.

Genel Not
Kaynakça: sayfa [305]-339.

İçerik
$a İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ iii -- GİRİŞ 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM: ULUSLARARASI PAZARLAMA: -- KAPSAMI, PAZARLAMA PLANLAMASI VE PAZARLAMA -- KARMASI STRATEJİLERİ -- 1.1. Küreselleşme Süreci ve Uluslararası Pazarlama Kavramı 11 -- 1.2. Uluslararası Pazarlamada İhracat Pazarlamasının Yeri 13 -- I 1. Pirinaları Uluslararasılaşmaya Yönelten Etmenler 14 -- 1.4. Uluslararası Pazarlama Planlaması 15 -- 1.4.1. Uluslararası Pazara Girme Kararı 17 -- 1.4.2. Uluslararası Pazarlama Çevresi 18 -- 1.4.2.1. Durum Analizi-SVVOT Analizi 20 -- 1.4.2.2. PEST-SLEPTS Analizleri 21 -- 1.4.3. Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi 23 -- 1.4.4. Hedef Pazar Seçimi 26 -- 1.4.5. Konumlandırma 32 -- 1.5. Uluslararası Pazara Giriş Şekilleri 33 -- 1.5.1. İhracata Dayalı Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri 36 -- 1.5.2. Sözleşmeye Dayalı Pazara Giriş Stratejileri 40 -- 1.5.3. Yatırıma Dayalı Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri 41 -- 1.6. Strateji ve Uluslararası Pazarlama Stratejisi Kavramı 41 -- 1.7. Uluslararası Pazarlama Karması Stratejileri 43 -- 1.7.1. Uluslararası Pazarlamada Ürün Stratejileri 46 -- 1.7.2. Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Stratejileri 63 -- 1.7.3. Uluslararası Pazarlamada Değıtım Stratejileri 86 -- 1.7.4. Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Stratejileri 109 -- 1.8. Küresel Rekabet Açısından Dijital Çağ ve Dijital Ekonominin -- Uluslararası Pazarlama Karmasına Etkisi 132 -- İKİNCİ BÖLÜM: İHRACAT PERFORMANSI: KAPSAMI, ÖLÇÜMÜ, -- ÖLÇEKLERİ VE BELİRLEYİCİSİ OLARAK PORTER ELMAS -- MODELİ BOYUTLARI -- 2.1. İhracat ve İhracat Pazarlaması 147 -- 2.2. İhracatın Faydaları ve İhracat Süreci 148 -- 2.3. İhracat Performansı Tanımı ve Kapsamı 153 -- 2.4. İhracat Performansı Belirleyicilerine Yönelik Teoriler 155 -- 2.5. İhracat Performansının Ölçümü 160 -- 2.6. İhracat Performansına İlişkin Ölçekler 165 -- 2.7. İhracat Performansı Belirleyicileri 170 -- 2.7.1. İçsel Faktörler 173 -- 2.7.2. Dışsal Faktörler 187 -- 2.8. Porter Elmas Modeli Boyutlarının Kavramsal İncelemesi ve Gelişimi 198 -- 2.9. Porter Elmas Modeli Boyutları Tanımı ve Özellikleri 201 -- 2.9.1. Faktör Koşulları 204 -- 2.9.2. Talep Koşulları 207 -- 2.9.3. İlgili ve Destekleyici Endüstriler 211 -- 2.9.4. Firma Stratejisi, Yapısı ve Rekabeti 213 -- 2.9.5. Hükümet Faktörü 217 -- 2.9.6. Şans Faktörünün Rolü 223 -- 2.10. Çift Elmas ve Genelleştirilmiş Elmas Modeli 226 -- 2.11. Rekabetçi Kalkınma Modeli 228 -- 2.12. Küresel Rekabet Endeksi Ölçüm Katmanları ve -- Türkiye'nin Konumu 231 -- 2.13. Dijital Dönüşümün Rekabet Avantajı Açısından İhracat -- Performansına Etkisi 233 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: ULUSLARARASI PAZARLAMA KARMASI -- STRATEJİLERİNİN VE PORTER ELMAS MODELİ BOYUTLARININ -- İHRACATÇI FİRMALARIN PERFORMANSLARIYLA İLİŞKİSİNİN -- BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA -- 3.1. Araştırma Amaç ve Önemi 245 -- 3.2. Araştırma Türü 246 -- 3.3. Veri Toplama Aracı ve Kullanılan Ölçekler 246 -- 3.4. Pilot Çalışma 247 -- 3.5. Örneklem Süreci ve Veri Toplama 248 -- 3.6. Araştırma Modeli ve Hipotezler 250 -- 3.7. Veri Analizi 251 -- 3.7.1. Katılımcıların Özelliklerine Yönelik Bulgular 252 -- 3.7.2. Firma Özelliklerine Yönelik Bulgular 253 -- 3.7.3. Açıklayıcı Faktör Analizi ve Güvenilirlik Test Sonuçları 256 -- 3.7.4. Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları 264 -- 3.7.5. Ölçek Geçerlilik Test Sonuçları 271 -- 3.7.6. Yapısal Model Hipotez Test Sonuçları 272 -- SONUÇ ve ÖNERİLER 285 -- EKLER 295 -- KAYNAKÇA 305

Özet
*Uluslararası Pazarlama: Kapsamı, Pazarlama Planlaması ve Pazarlama Karması Stratejileri *İhracat Performansı: Kapsamı, Ölçümü, Ölçekleri ve Belirleyicisi Olarak Porter Elmas Modeli Boyutları *Uluslararası Pazarlama Karması Stratejilerinin ve Porter Elmas Modeli Boyutlarının İhracatçı Firmaların Performanslarıyla İlişkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Export marketing.
 
İhracat pazarlaması.
 
New products -- Marketing.
 
Yeni ürünler -- Pazarlama.
 
International commerce.
 
Uluslararası ticaret.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011369382.61 SAĞ 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon