İhracat performansı (uluslararası pazarlama stratejileri, rekabet ve dijital dönüşüm yönlü bir yaklaşım)
tarafından
Sağlam, Mehmet.
Başlık
:
İhracat performansı (uluslararası pazarlama stratejileri, rekabet ve dijital dönüşüm yönlü bir yaklaşım)
Yazar
:
Sağlam, Mehmet.
ISBN
:
9786052425619
Yazar Ek Girişi
:
Sağlam, Mehmet.
Basım Bilgisi
:
Birinci baskı, aralık 2019.
Fiziksel Tanımlama
:
339 sayfa : şekil, tablo ; 24 cm.
Seri
:
Beta ; yayın no: 3996. İşletme-ekonomi dizisi ; 1065.
Genel Not
:
Kaynakça: sayfa [305]-339.
İçerik
:
$a İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ iii -- GİRİŞ 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM: ULUSLARARASI PAZARLAMA: -- KAPSAMI, PAZARLAMA PLANLAMASI VE PAZARLAMA -- KARMASI STRATEJİLERİ -- 1.1. Küreselleşme Süreci ve Uluslararası Pazarlama Kavramı 11 -- 1.2. Uluslararası Pazarlamada İhracat Pazarlamasının Yeri 13 -- I 1. Pirinaları Uluslararasılaşmaya Yönelten Etmenler 14 -- 1.4. Uluslararası Pazarlama Planlaması 15 -- 1.4.1. Uluslararası Pazara Girme Kararı 17 -- 1.4.2. Uluslararası Pazarlama Çevresi 18 -- 1.4.2.1. Durum Analizi-SVVOT Analizi 20 -- 1.4.2.2. PEST-SLEPTS Analizleri 21 -- 1.4.3. Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi 23 -- 1.4.4. Hedef Pazar Seçimi 26 -- 1.4.5. Konumlandırma 32 -- 1.5. Uluslararası Pazara Giriş Şekilleri 33 -- 1.5.1. İhracata Dayalı Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri 36 -- 1.5.2. Sözleşmeye Dayalı Pazara Giriş Stratejileri 40 -- 1.5.3. Yatırıma Dayalı Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri 41 -- 1.6. Strateji ve Uluslararası Pazarlama Stratejisi Kavramı 41 -- 1.7. Uluslararası Pazarlama Karması Stratejileri 43 -- 1.7.1. Uluslararası Pazarlamada Ürün Stratejileri 46 -- 1.7.2. Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Stratejileri 63 -- 1.7.3. Uluslararası Pazarlamada Değıtım Stratejileri 86 -- 1.7.4. Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Stratejileri 109 -- 1.8. Küresel Rekabet Açısından Dijital Çağ ve Dijital Ekonominin -- Uluslararası Pazarlama Karmasına Etkisi 132 -- İKİNCİ BÖLÜM: İHRACAT PERFORMANSI: KAPSAMI, ÖLÇÜMÜ, -- ÖLÇEKLERİ VE BELİRLEYİCİSİ OLARAK PORTER ELMAS -- MODELİ BOYUTLARI -- 2.1. İhracat ve İhracat Pazarlaması 147 -- 2.2. İhracatın Faydaları ve İhracat Süreci 148 -- 2.3. İhracat Performansı Tanımı ve Kapsamı 153 -- 2.4. İhracat Performansı Belirleyicilerine Yönelik Teoriler 155 -- 2.5. İhracat Performansının Ölçümü 160 -- 2.6. İhracat Performansına İlişkin Ölçekler 165 -- 2.7. İhracat Performansı Belirleyicileri 170 -- 2.7.1. İçsel Faktörler 173 -- 2.7.2. Dışsal Faktörler 187 -- 2.8. Porter Elmas Modeli Boyutlarının Kavramsal İncelemesi ve Gelişimi 198 -- 2.9. Porter Elmas Modeli Boyutları Tanımı ve Özellikleri 201 -- 2.9.1. Faktör Koşulları 204 -- 2.9.2. Talep Koşulları 207 -- 2.9.3. İlgili ve Destekleyici Endüstriler 211 -- 2.9.4. Firma Stratejisi, Yapısı ve Rekabeti 213 -- 2.9.5. Hükümet Faktörü 217 -- 2.9.6. Şans Faktörünün Rolü 223 -- 2.10. Çift Elmas ve Genelleştirilmiş Elmas Modeli 226 -- 2.11. Rekabetçi Kalkınma Modeli 228 -- 2.12. Küresel Rekabet Endeksi Ölçüm Katmanları ve -- Türkiye'nin Konumu 231 -- 2.13. Dijital Dönüşümün Rekabet Avantajı Açısından İhracat -- Performansına Etkisi 233 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: ULUSLARARASI PAZARLAMA KARMASI -- STRATEJİLERİNİN VE PORTER ELMAS MODELİ BOYUTLARININ -- İHRACATÇI FİRMALARIN PERFORMANSLARIYLA İLİŞKİSİNİN -- BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA -- 3.1. Araştırma Amaç ve Önemi 245 -- 3.2. Araştırma Türü 246 -- 3.3. Veri Toplama Aracı ve Kullanılan Ölçekler 246 -- 3.4. Pilot Çalışma 247 -- 3.5. Örneklem Süreci ve Veri Toplama 248 -- 3.6. Araştırma Modeli ve Hipotezler 250 -- 3.7. Veri Analizi 251 -- 3.7.1. Katılımcıların Özelliklerine Yönelik Bulgular 252 -- 3.7.2. Firma Özelliklerine Yönelik Bulgular 253 -- 3.7.3. Açıklayıcı Faktör Analizi ve Güvenilirlik Test Sonuçları 256 -- 3.7.4. Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları 264 -- 3.7.5. Ölçek Geçerlilik Test Sonuçları 271 -- 3.7.6. Yapısal Model Hipotez Test Sonuçları 272 -- SONUÇ ve ÖNERİLER 285 -- EKLER 295 -- KAYNAKÇA 305
Özet
:
*Uluslararası Pazarlama: Kapsamı, Pazarlama Planlaması ve Pazarlama Karması Stratejileri *İhracat Performansı: Kapsamı, Ölçümü, Ölçekleri ve Belirleyicisi Olarak Porter Elmas Modeli Boyutları *Uluslararası Pazarlama Karması Stratejilerinin ve Porter Elmas Modeli Boyutlarının İhracatçı Firmaların Performanslarıyla İlişkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma (Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlığı
:
Export marketing.
İhracat pazarlaması.
New products -- Marketing.
Yeni ürünler -- Pazarlama.
International commerce.
Uluslararası ticaret.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011369 | 382.61 SAĞ 2019 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |