İşletmelerde bilgi, inovasyon ve yeni ürün geliştirme yönetimi
tarafından
Tekin, Zeliha.
Başlık
:
İşletmelerde bilgi, inovasyon ve yeni ürün geliştirme yönetimi
Yazar
:
Tekin, Zeliha.
ISBN
:
9786053277132
Yazar Ek Girişi
:
Tekin, Zeliha.
Fiziksel Tanımlama
:
126 sayfa : tablo, şekil ; 26 cm.
İçerik
:
Birinci Bölüm BİLGİ VE BİLGİ YÖNETIMI -- 1.1. Bilgi Kavramının Tanımı, Değeri ve Sınıflandırılması -- 1.2. Bilgi Yönetimi Kavramı -- 1.3. Bilgi Yönetiminin Gelişimi ve Bilgi Yönetimi Konusunda Yapılan Ampirik Çalışmalar -- 1.4. Bilgi Yönetim Süreci Boyutları -- 1.4.1. Bilgi Edinme -- 1.4.2. Bilgi Yaratma -- 1.4.3.Örgüt içi Bilgi Paylaşımı ve Uygulama -- 1.4.4. Bilgi Depolama ve Dokümantasyon -- 1.5. Bilgi Yönetimi Konusundaki Yaklaşımlar -- 1.5.1. Örgütsel Yaklaşım -- 1.5.2. Müşteri Odaklı Yaklaşım -- 1.5.3. Teknolojik Yaklaşım -- 1.5.4. Bütünleşik Yaklaşım -- 1.6. işletmelerde Bilgi Yönetimi Yapısının Oluşturulması 24 1.7. Bilgi Yönetiminin işletmeler İçin Önemi -- 1.8. Pazarlama Bilgi Sistemi -- 1.8.1. Pazarlama Bilgi Sisteminin Elemanları -- 1.8.2. Pazarlama Bilgi Sisteminin Çeşitleri -- 1.8.3. İnovasyon Yönetiminde Bilgi Kavramı ve Önemi, Bilgi ve İnovasyon ilişkisi -- İkinci Bölüm İNOVASYON YÖNETIMI VE İNOVASYON YETENEĞİ -- 2.1. inovasyon -- 2.1.1. İnovasyon Tanımlar' -- 2.1.2. İnovasyon İlkeleri ve Özellikleri -- 2.1.2.1. İnovasyon ilkeleri -- 2.1.2.2. İnovasyon Özellikleri -- 2.1.3. İnovasyon Çeşitleri -- 2.1.4. İnovasyon Kümeleri -- 2.1.5. İnovasyon Modelleri -- 2.1.6. İnovasyon Stratejileri -- 2.1.7. işletmelerin İnovasyona Yönelme Nedenleri -- 2.1.8. İnovasyonun Gerçekleştirilmesi -- 2.1.9. İnovasyonun Etkileri -- 2.1.10. İnovasyon Değer Zinciri -- 2.1.11. İnovasyon Derecesi ve Yayılma (Difüzyon) -- 2.2. İnovasyon Yönetimi -- 2.2.1. İnovasyon Yönetimi Kavramı -- 2.2.2. İnovasyon Yönetimi ve İnovasyon Yeteneği Konusunda Yapılan Ampirik Çalışmalar -- 2.2.3. İnovasyon Yönetim Süreci Boyutları -- 2.2.3.1.Yapısal İnovasyon -- 2.2.3.2. Süreç İnovasyonu -- 2.2.3.3.Yetenek İnovasyonu -- 2.2.4. İnovasyon Yönetiminin Başarılı Olması İçin Gereken Unsurlar -- 2.2.5. inovasyonun Kaynakları -- 2.2.6. işletmelerde İnovasyonu Destekleyen Yaklaşım ve Uygulamalar -- 2.3. İnovasyon Yeteneği -- 2.3.1. İnovasyon Yeteneğinin Tanımı -- 2.3.2. İnovasyon Yeteneğinin Boyutları -- 2.3.3. İnovasyon Yeteneğinin Belirleyicileri -- 2.4. İnovasyon ve Bilgi Yönetiminin Stratejik Açıdan Değerlendirilmesi -- Üçüncü Bölüm YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME YÖNETİMİ -- 3.1. Yeni Ürün Kavramı -- 3.1.1. işletmelerin Yeni Ürün Geliştirme Nedenleri -- 3.1.2. Yeni Ürün Geliştirme ve Yenilik -- 3.1.3. Yeni Ürün Geliştirme ve Ar-Ge -- 3.1.4. Yeni Ürün Geliştirme Süreci -- 3.1.5. Yeni Ürün Geliştirme İçin Kullanılan Araç ve Teknikler 82 3.1.6. Yeni Ürün Brifı -- 3.1.7. Ürün Geliştirmenin Diğer Yönetim Fonksiyonlarıyla ilişkisi -- 3.1.8. Yeni Ürün Geliştirme ve inovasyon Yönetimi -- 3.2. Yeni Ürün Başarısı -- 3.2.1. Yeni Ürün Başarısının Boyutları -- 3.2.2. Yeni Ürün Geliştirmede Başarısızlık Nedenleri -- 3.2.3. Yeni Ürün Geliştirme Başarısı İçin Bilgi ve İnovasyonun Önemi -- 3.3. Ürün Geliştirme Performansı -- 3.3.1. Yeni Ürün Geliştirme Performansına Etki Eden Faktörler -- 3.3.2. Ürün Geliştirme Performansı ve Başarısı Konusunda Yapılan Ampirik Çalışmalar -- 3.4. Pazarlama ve İnovasyon -- 3.4.1. Pazarlama İçin İnovasyonu Gerekli Kılan Nedenler -- 3.4.2. Ürün İnovasyonu/Yenilikçiliği Kavramı -- Dördüncü Bölüm TÜRKİYE VE DÜNYADA BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE İNOVASYON VE YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME -- 4.1. Beyaz Eşya Sektör Bilgisi -- 4.1.1. Beyaz Eşya Sektörünün Tanımı ve Sınıflandırılması 101 4.1.2. Dünyada Beyaz Eşya Sektörü ve Gelişimi -- 4.1.3. Türkiye'de Beyaz Eşya Sektörü ve Gelişimi -- 4.2. Türkiye'deki Beyaz Eşya Sektöründeki 10 Büyük İşletme ve Bu işletmelerden İnovasyon Örnekleri
Özet
:
Bilgi ve inovasyon yönetimi, uzun soluklu öğrenim sürecini, bilgi tasarımını ve bilgi alışverişini bünyesinde barındıran, gün geçtikçe önemi daha da anlaşılan ve artan bir disiplindir. İşletmenin bilgi yönetimi konusunda uzmanlaşması ve pazar odaklı bir yaklaşım sergilemesi, inovasyonun kabul edilmesinde ve inovasyon faaliyetlerinin değere dönüşmesinde, yeni ürün geliştirmede büyük önem arz etmektedir. (Önsözden)
Konu Başlığı
:
Technological innovations -- Economic aspects -- Turkey.
Teknolojik yenilikler -- Ekonomik açıdan -- Türkiye.
Innovation.
İnovasyon.
Knowledge economy.
Bilgi ekonomisi.
Information -- Businesses.
Bilgi -- İşletmeler.
Product management.
Ürün yönetimi.
Production.
Üretim.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011257 | 658.57 TEK 2018 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |