Finansal okuryazarlık
tarafından
Çakırer, Mehmet Akif.
Başlık
:
Finansal okuryazarlık
Yazar
:
Çakırer, Mehmet Akif.
ISBN
:
9786053278511
Yazar Ek Girişi
:
Çakırer, Mehmet Akif.
Fiziksel Tanımlama
:
212 sayfa : resim ; 20 cm.
İçerik
:
1. BÖLÜM EKONOMİ VE EKONOMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR 1.1. Ekonomi 1.2. Ekonomik Sistemler 1.3. Ekonomide Üretim Faktörleri 1.4. Ekonomi Okuryazarlığı 1.5. Fakir Ülkeler Neden Fakir? 1.6. Makroekonomik Göstergeler 2. BÖLÜM FİNANSAL OKURYAZARLIK 2.1. Finansal Okuryazarlık 2.2. Finansal Okuryazarlık Neden Önemli? 2.3. Finansal Okuryazarlığı Etkileyen Faktörler 2.4. Finansal Okuryazarlık Hakkında Mitler (Yanlış İnanışlar) 2.5. Finansal Okuryazarlık Nasıl Gelişir? 2.6. Freidman Matrisi Ve Kurumlar İçin Önemi 3. BÖLÜM FİNANSAL OKURYAZARLIKLA İLGİLİ KAVRAMLAR 3.1. Para Kavramı 3.2. Gelir (Kazanç) Kavramı 3.3. Bütçe Kavramı 3.4. Aile Bütçesinin Yararları 3.5. Banka Kavramı Ve Önemi 3.6. Merkez Bankası 3.7. Sermaye Piyasası Kurulu 4. BÖLÜM FİNANSAL OKURYAZARLIKTA KARAR VERME 4.1. Kestirmeden Verilen Kararlar (Heuristics, Hevristikler) 4.2. Kayıplardan Aşırı Kaçınma Davranışı (Loss Aversion) 4.3. Kendine Hizmet Eden Yanlılık (Self Serving Bias) 4.4. Hedonizm (Hazcılık) ve Hedonik Tüketim 4.5. Sürü Psikolojisi (Bandwagon Effect, Herd Behavior) 4.6. Züppe Etkisi Davranışı (Snob Effect) 4.7. Önyargılar 4.8. Alturizm Ve Zihinsel Muhasebe (Mental Accounting) 4.9. Asimetrik Bilgi (Asymmetric Information) 4.10. Rasyonel Seçim Teorisi Ve Sınırlı Rasyonellik 4.11. Çıpa Etkisi (Anchor Effect) 4.12. Çerçeveleme Etkisi (Framing Effect) 4.13. Hâkimiyet Yanılgısı (Illusion Of Control) 4.14. Geri Görüş (Hindsight Bias) 4.15. Aşırı İyimserlik (Over Optimism) 4.16. Parasal Yanılma (Money Illusion) 4.17. Kumarcı Tuzağı (Gambler Fallacy) 4.18. Sahiplik Etkisi 4.19. Artan Bağlılık (Escalation Of Commitment) 4.20. Etki Sapması (Impact Bias) 5. BÖLÜM TÜKETİM KAVRAMI 5.1. Tüketim Kavramı 5.2. İnsan İhtiyaçları 5.3. Abraham Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi 5.4. Tüketim Çılgınlığı 5.5. İhtiyaç Mı? İstek Mi? 5.6. Kredi Kartı Kullanımı 5.7. Zararlı Alışkanlıklar 6. BÖLÜM TASARRUF 6.1. Tasaruf Kavramı Ve Önemi 6.2. Türkiye'de Tasarruf Eğiliminde Gelişmeler 6.3. Tasarruf -Yatırım Dengesi Geometrisi 6.4. Tasarruf İlkeleri 6.5. Paylaşım Ekonomisi 7. BÖLÜM FİNANSAL YATIRIM ARAÇLARI 7.1. Borsa 7.2. Döviz 7.3. Altın 7.4. Forex Piyasası 7.5. Kripto Paralar (Crypto Currency) 7.6. Yatırım Fonları 8. BÖLÜM MENKUL KIYMET SEÇİMİNDE KULLANILAN ANALİZLER 8.1. Portföy Oluşturma Stratejileri 8.2. Teknik Analiz 8.3. Temel Analiz 9. BÖLÜM DOLANDIRICILIK VE HIRSIZLIK TÜRLERİ 10. BÖLÜM ÜNLÜ YATIRIMCILARDAN TÜYOLAR
Özet
:
Bu çalışmanın temel amacı, okuyucuların finansal okuryazarlık düzeylerini arttırarak, finansal davranış, bütçe yapma ve bütçe yönetimi davranışlarına olumlu katkı sağlamaktır.
Konu Başlığı
:
Financial economics.
Finans ekonomisi.
Financial literacy.
Finansal okuryazarlık.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011063 | 332 ÇAK 2019 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |