Entelektüel sermaye olarak marka : (vergileme ve pazarlama boyutuyla)
tarafından
Karakoyun, Funda. yazar
Başlık
:
Entelektüel sermaye olarak marka : (vergileme ve pazarlama boyutuyla)
Yazar
:
Karakoyun, Funda. yazar
ISBN
:
9786052423042
Yazar Ek Girişi
:
Karakoyun, Funda. yazar
Basım Bilgisi
:
Birinci Baskı: Aralık 2018.
Fiziksel Tanımlama
:
140 sayfa : tablo ; 24 cm.
Seri
:
Beta Basım Yayım ; 3814. İşletme-Ekonomi dizisi ; 983.
İçerik
:
1. ENTELEKTÜEL SERMAYE -- 1.1. Entelektüel Sermayenin Tanım ve Kapsamı -- 1.2. Entelektüel Hakların Kapsamı ve Önemi -- 1.3. Entelektüel Hakların Niteliği ve Sınıflandırılması -- 1.4. Entelektüel Hakların Unsurları -- 1.4.1. Know-How -- 1.4.2. Patent -- 1.4.3. Faydalı Model -- 1.4.4. Franchising -- 1.4.5. Ticari sır -- 1.5. Entelektüel Haklarda Gelir -- 18 1.6. Entelektüel Sermaye Unsuru Olarak Marka Kavramı -- 2. MARKA VE MARKA DEĞERLEME YÖNTEMLERI -- 2.1. Marka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi -- 2.2. Markanın Işlevleri -- 2.3. Markanın Yararları -- 2.4. Marka Değeri ve Marka Ederi Kavramları -- 2.5. Marka Değerinin Kullanım Alanları -- 2.6. Marka Değerleme Yöntemleri -- 2.6.1. Finansal Marka Değerleme Yöntemleri -- 2.6.2. Davranışa Dayalı (Tüketici/Pazarlama Yönlü) Marka Değerleme Yöntemleri -- 2.6.3. Karma Yöntemler -- 3. ENTELEKTÜEL SERMAYE VE VERGİLEME -- 3.1. Entelektüel Sermaye Unsurlarında Vergilemenin Önemi -- 3.2. Fikri Haklardan Elde Edilen Gelirin Vergilemesi ve Marka -- 3.3. Fikri Haklar ve Katma Değer Vergisi -- 3.4. Fikri Haklarda Vergi Teşvikleri -- 3.4.1. Telif Hakları -- 3.4.2. Sınai Haklar -- 3.5. Marka Gelirinin Hesaplanması ve Vergilemesinde Bir Uygulama Örneği -- 3.6. Fikri Hakların Korunması ve Uluslararası Vergileme -- 3.7. Markanın Korunması
Özet
:
Kitap okuyucusuna entelektüel sermaye, marka değerleme yöntemleri, elde edilen marka gelirlerinin muhasebeleştirilmesi ve vergilendirme boyutları ile ilgili vizyon kazandıran, rehberlik eden bir araç niteliği taşımaktadır. Çünkü fiziki varlıklardan daha etkili ve yüksek hacimli kazançlar ile değer bulan entelektüel varlıklar çalışmamızda topluca ele alınmıştır.
Konu Başlığı
:
Branding (Marketing).
Markalaşma (Pazarlama).
Brand name products.
Markalı ürünler.
Yazar Ek Girişi
:
Kestane, Serpil Ünal,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011652 | 658.827 KAR 2018 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |