A dan Z ye mobil pazarlama
tarafından
Gülmez, Murat.
Başlık
:
A dan Z ye mobil pazarlama
Yazar
:
Gülmez, Murat.
ISBN
:
9786052425077
Yazar Ek Girişi
:
Gülmez, Murat.
Fiziksel Tanımlama
:
xxi, 204 yaprak : grafik, resim, şekil, tablo ; 30 cm.
Seri
:
Beta ; yayın no ; 3964. İşletme-Ekonomi dizisi ; 1046.
İçerik
:
BİRİNCİ BÖLÜM PAZARLAMA KAVRAMI ve İNTERNET GİRİŞ 1 1.1. Pazarlaına Devrimi 1 1.1.1. Üretim dönemi 4 1.1.2. Ürün Dönemi 4 1.1.3. Satış Döneıni 5 1.1.4. Pazarlama Dönemi 6 1.1.5. Sosyal Pazarlama Dönemi 6 1.2. İnternet Trendlerinin Evrimi: Web l.O'dan Günümüze 10 1.2.1. Web 2.0 Devrimi ve Öresi 12 1.2.2. Web 3.0 ve Web 4.0 Teknolojileri 13 1.3. Pazarlama ve Yeni Tüketici 14 KAYNAKÇA 16 İKİNCİ BÖLÜM MOBİLİTE ve MOBİL PAZARLAMA KAVRAMI GİRİŞ 21 2.1. Mobüite Kavramı ve Mobü İletişim Ağları. 21 2.1.1. 0G Teknolojisi 22 2.1.2. 1G Teknolojisi 23 2.1.3. 2G Teknolojisi 23 2.1.4. 3G Tekno lojisi 25 2.1.5. 4G Tekno loji si 27 VI A'dan Z 'ye Mobil Pazarlama 2.1.6. 5G Teknolojisi 28 2.1.7. 6G Teknolojisi . 29 2.2. Mobil İletişim ve Mobil Pazarlaına 30 2.2.1. Mobil İletişim .· 30 2.2.2. Mobil Pazarlama Kavramı, Amacı ve Önemi 31 2.2.3. Mobil Pazarlaman ın Avantaj ve Dezavantajları 32 2.3. Mobil Pazarlaına Uygulamalarının Sınıflandırılması 33 2.4. Mobil Pazarlamada Değer 34 KAYNAKÇA 35 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MOBİL PAZARIAMADA TÜKETİCİ ve CRM GİRİŞ 41 3.1. Mobil Pazarlama ve CRM İlişkisi 43 3.2. Mobil Tüketici Özelikleri 46 3.3. Mobil Tüketici Davranışları 47 3.4. Mobil Tüketici Satın Alma Karar Süreci 49 3.5. Dünyada ve Türkiye'de Mobil Tüketiciler 50 KAYNAKÇA 52 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM MOBİL PAZARLAMA STRATEJİLERİ GİRİŞ 57 4.1. Stratejik Düşünme 57 4.1.1. Neden Bir Mobil Pazarlama Stratejiniz Olmalı. 58 4.1.1.1. İhtiyaç anında orada olabilmek 59 4.1.1.2. Doğru mesajları doğru kişilere gönderebilmek 59 4.1.1.3. Hedef kitlenin konumunu belirleyebilmek 60 4.1.1.4. Tüketiciye daha fazla şey sunma k. 60 4.1.1.5. Görünür olmak 60 4.2. Mobil Pazarlaına Çevresi 61 4.3. Mobil Pazarlamanın 3R'si 62 4.3.1. İlgili O lma (Relevance) 62 4.3.2. Gerçek Zaman lı O lma (Real T ime) 63 4.3.3. Tanın ma (Recogn ition) 64 4.4. Mobil Pazarlamada Stratejik Planlama Süreci 64 4.5. Hedef Pazar Seçimi, Konwnlandırma ve Bölümlendirme 65 4.6. Mobil Pazarlamada Uygulanan Stratejiler 67 4.6.1. Arama Morn ru O ptimizasyonu (SEO) Yapma 68 4.6.2. Mobil Apli kasyon mu Web Sitesi m i? 69 4.6.3. Yenid en Pazarlama (Re-Marketing) 71 4.6.4. Oyun ları Mobil Pazarlama Aracı O larak Kulla nm a 72 4.6.5. Müşteriyi Planlama Sürecine Dahil Etme 73 4.6.6. Geleneksel ve Mobil Pazarlamayı Birl ikte Kulla nm a 75 4.7. Geri Bildirim Alma, Bütçe ve Zamanlaına 76 4.7.1. Mobil Paza rlamanın Getir isi Na ıl Hesaplanır ? 77 4.8. Mobil Pazarlama Stratejilerinde Yapılan Hatalar 78 KAYNAKÇA 81 BEŞİN Cİ BÖ LÜM MOBİL PAZARLAMA KARMASI GİRİŞ 87 5.1. Mobil Pazarlama Karmasında Ürün 89 5.2. Mobil Pazarlama Karmasında Fiyat 91 5.3. Mobil Pazarlama Karmasında Dağıtım 94 5.4. Mobil Pazarlama Karmasında Tutundurma 96 5.5. Mobil Pazarlama Karmasında Fiziksel Kanıtlar 98 5.6. Mobil Pazarlama Karmasında İnsan 100 5.7. . Mobil Pazarlama Karmasında Süreç 103 KAYNAKÇA 105 ALTINC I BÖL ÜM MOBİL REKLAMIAR GİRİŞ 111 6.1. Mobil Reklam Kavramı 112 VIII A'dan Z'ye Mobil Pazarlama 6.2. Mobil Reklamların Özellikleri 113 6.3. Mobil Reklamların Sağladığı Avantajlar 115 6.4. Mobil Reklamların Oluşum Süreci 116 6.5. Mobil Reklam Kampanyaları 118 6.5.1. İtme Tipi Mobil Reklam Kampanyaları 118 6.5.2. Çekme Tipi Mobil Reklam Kampanyaları 119 6.5.3. Diyalog Tipi Mobil Reklam Kampanyaları 120 6.6. Mobil Reklamların Başarı Unsurları 120 6.7. Mobil Reklam Uygulamaları 121 6.8. Mobil Reklam Kanalları 125 KAYNAKÇA 127 YEDİNCİ BÖLÜM MOBİL PAZARLAMA ARAÇLARI GİRİŞ 133 7.1. Kısa Mesaj Sevisi (SMS) 133 7.2. Multimedya Mesaj Servisi (MMS) 135 7.3. Yakın Saha İletişimi (Near Field Communication: NFC) ve Bluetooth 136 7.4. Mobil Web Siteleri 139 7.S. Mobil Gösterim Reklamları ve Ücretli Arama 140 7.6. Konum Bazlı Pazarlama 144 7.7. Mobil Uygulamalar 146 7.8. 1D KOD /2D KOD 147 7.9. Tablet Bilgisayarlar 151 KAYNAKÇA 152 SEKİZİNCİ BÖLÜM MOBİL PAZARLAMADA İZİN ve ETİK GİRİŞ 159 8.1. Etik ve İş Ahlakı 160 8.2. Pazarlama Etiği 161 8.3. Mobil Pazarlama Etiği 163 8.4. Mobil Pazarlamada İzin 166 8.4.1. Kişisel Veril erin Gizlili ği 1 67 8.4.2. pam 167 8.4.3. İzi n li Pazarlama 1 67 KAYNAKÇA 169 DOKUZUNCU BÖLÜM MOBİL PAZARLAMADA NÖROPAZARLAMA UYGULAMALARI GİRİŞ 175 9.1. Pazarlama Bilimindeki Değişim Mobil ve Nöropazarlama 176 9.2. Pazarlamada Yeni Perspektif: Nöropazarlama 177 9.2. 1. Fon ksiyonel manyetik rezonans görü n tüleme (fMRG/fM Rl) 1 80 9.2.2. Elektroensefalografı (EEG) 1 80 9. 2.3. Yüz D uygu Tan ıma 18 1 9 .2.4. Ses D uygu Ta n ıma 18 1 9.2
Özet
:
Bu çalışma, mobil pazarlama kavramını adından da anlaşılacağı gibi tüm unsurları ile ele almaya çalışmaktadır. Kitap, pazarlama kavramının bugün geldiği nokta ve internetin bu süreci nasıl etkilediği ile başlayıp, mobil pazarlamanın nasıl ortaya çıktığını anlayabilmek için mobilite kavramına geniş bir biçimde değinerek tüketicilerin tüm bu değişimlere nasıl ayak uydurduğundan bahsetmekte ve yeni gelişmelerle değişen müşteri hizmetleri kavramına mobil pazarlama açısından değinmektedir. İlerleyen bölümlerde, mobil pazarlama faaliyetleri uygulamak isteyenlere stratejik olarak neler yapabileceklerini belirten mobil pazarlama stratejilerinden, pazarlama karmasının mobil pazarlamaya uyarlanmış hali olan mobil pazarlama karmasından, reklam faaliyetlerinde mobil pazarlama açısından neler yapılabileceğini anlatan mobil reklamlardan ve tüm bu uygulamaları hangi araçlar ile gerçekleştirilebileceğini açıklayan mobil pazarlama araçlarından bahsedilmektedir. Mobil pazarlama için oldukça önemli bir konu olan mobil pazarlamada izin ve etik kavramları da çalışmanın bir diğer bölümünde ele alınmış. Çalışma, mobil pazarlamada nöropazarlama uygulamalarını da ele almakta, Dünya ve Türkiye'deki mobil pazarlama uygulamalarını örneklendirilerek nihayete ermektedir. Oldukça geniş kapsamlı olarak hazırlanan çalışmanın hem çeşitli sektörlerde mobil pazarlamayı pazarlama faaliyetlerine dahil etmek isteyen firmalara, pazarlama yöneticilerine hem de akademik çevrelere, öğrencilere ve bu konuya ilgi duyan taraflara katkı sağlaması amaçlanmış. (Önsözden)
Konu Başlığı
:
Mobile advertisement.
Mobil pazarlama.
Marketing.
Pazarlama.
Yazar Ek Girişi
:
Cop, Ruziye,
Eru, Oya.,
Özeltürkay, Eda Yaşa,
Akgül, Deniz,
Aksoy, Yağmur Özyer,
Cavlak, Neslihan,
Eru, Oya,
Gümüş, Niyazi,
Zeren, Deniz,
Boz, Hakan,
Kantarcıoğlu, Burcu,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011842 | 658.872 ADA 2019 |