Konaklama işletmelerinin yönetici-yönetilen ilişkilerinde iletişim stratejileri
tarafından
 
Çolakoğlu, Ülker.

Başlık
Konaklama işletmelerinin yönetici-yönetilen ilişkilerinde iletişim stratejileri

Yazar
Çolakoğlu, Ülker.

ISBN
9786052323595

Yazar Ek Girişi
Çolakoğlu, Ülker.

Basım Bilgisi
1. baskı.

Fiziksel Tanımlama
viii, 183 sayfa : şekil, tablo ; 24 cm.

Seri
Detay yayınları ; 905.

İçerik
1. BÖLÜM -- KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN YÖNETİMİNDE İLETİŞİM -- 1.1. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN YÖNETİMİ. ... 7 -- 1.1.1. Konaklama İşletmelerinin Tanımı ve Özellikleri . 8 -- 1.1.2. Konaklama İşletmelerinin Türleri... 11 -- 1.1.3. Konaklama İşletmelerinde Yönetim. . 13 -- 1.1.3.1. Yönetimin Tanımı .. 13 -- 1.1.3.2. Konaklama İşletmelerinde Yönetimin Özellikleri ... 14 -- 1.2. KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE İLETİŞİM . .. 17 -- 1.2.1. İşletim Kavramı ve Yönetim Düşüncesinin Gelişiminde İletişim ... 18 -- 1.2.2. Konaklama İşletmelerinde iletişim Süreci ve Temel Öğeleri ... 22 -- 1.2.3. Konaklama İşletmelerinde İletişim Yapısının özellikleri.. 25 -- 1.2.3.1. Konaklama İşletmelerinde İletişimin Tek Yönlü ve Çift Yönlü İşlevi ... . 25 -- 1.2.3.1.1. Tek Yönlü İletişim . ... 25 -- 1.2.3.1.2. Çift Yönlü İletişim. . 25 -- 1.2.3.2. Konaklama İşletmelerinde İletişim Yöntem ve Araçtan.. 26 -- 1.2.3.2.1. Sözsüz İletişim Yöntem ve Araçları... 26 -- 1.2.3.2.2. Sözlü İletişim Yöntem ve Araçları... 27 -- 1.2.3.2.3. Yazılı İletişim Yöntem ve Araçtan ... 28 -- 1.2.3.2.4. Görsel - İşitsel Yöntem ve Araçlar... 29 -- 1.2.4. Konaklama İşletmelerinde İletişimi Zorlaştırıcı ve Kolaylaştırıcı Faktörler... . 30 -- 1.2.4.1. Zorlaştırıcı Faktörler .. 30 -- 1.2.4.1.1. Anlayış Farklılıktan. . 31 -- 1.2.4.1.2. Sosyal Geçmiş. 31 -- 1.2.4.1.3. İçinde Bulunulan Ortam ... ... 31 -- 1.2.4.2. Kolaylaştırıcı Faktörler.. .. 32 -- 1.2.4.2.1. Dinleme.. 32 -- 1.2.4.2.2. Empati ... .. 32 -- 1.2.5. Konaklama işletmelerinde İyi Bir iletişim Sisteminin Sağladığı Avantajlar.. 33 -- 1.3. KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE İLETİŞİM DÜZENİ.. 36 -- 1.3.1. Konaklama İşletmelerinde Örgütsel İletişim. 36 -- 1.3.2. Konaklama İşletmesinde Biçimsel Örgüt ve İletişim Sistemi ... 37 -- 1.3.2.1. Yatay İletişim ... 39 -- 1.3.2.2. Aşağıdan Yukarıya iletişim . 40 -- 1.3.2.3. Yukarıdan Aşağıya İletişim. 41 -- 1.3.2.4. Çapraz iletişim.. 42 -- 1.3.2. Konaklama İşletmesinde Biçimsel Olmayan örgüt ve İletişim Sistemi. 44 -- 2. BÖLÜM -- KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN YÖNETİCİ-YÖNETİLEN İLİŞKİLERİNDE KULLANILAN İLETİŞİM STRATEJİLERİ VE İŞLETME ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ -- 2.1. KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE İLETİŞİM STRATEJİLERİ.. 49 -- 2.1.1. Konaklama işletmelerinde Yönetsel İletişim ve Strateji Kavramı.. 49 -- 2.1.1.1. Strateji Kavramı ve Özellikleri .. 50 -- 2.1.1.2. Strateji Tipleri.. 51 -- 2.1.1.3. Stratejilerde Etkinlik ve Özellikleri... .. 52 -- 2.1.1.4. Strateji Düzeyleri... .. 53 -- 2.1.1.5. Geliştirici ve Düzenleyici Stratejiler .. 54 -- 2.1.2. Konaklama İşletmelerinde Yönetsel Etkinlik Bakımından İletişim Stratejilerinin Önemi... 55 -- 2.1.2.1. Yöneticinin İletişim Tarzları . ... 55 -- 2.1.2.2. Etkili iletişim Becerilerinin Geliştirilmesi.. . 57 -- 2.1.2.2.1. Konuşma... 58 -- 2.1.2.2.2. Dinleme.. 63 -- 2.1.2.2.2.1. Pasif Dinleme ... . 67 -- 2.1.2.2.2.2. Aktif Dinleme ... . 68 -- 2.1.2.2.3. Sözsüz İletişim . 69 -- 2.1.2.2.4. Yazılı İletişim.. . 74 -- 2.1.2.2.5. Geri Bildirim Sağlamak .. 81 -- 2.1.2.2.6. Duygulan Sınırlamak. 82 -- 2.1.2.2.7. Söylentilerden Yararlanmak... 83 -- 2.1.2.2.8. Kesin Olmak .. ... 83 -- 2.1.3. Konaklama İşletmelerinde İletişim Stratejilerini Belirleyen Değişkenler .. . 83 -- 2.1.3.1. İşletme Tipi. . 84 -- 2.1.3.1.1. Turistik Otel.. ... 84 -- 2.1.3.1.2. Turistik Motel. 84 -- 2.1.3.1.3. Turistik Tatil Köyü. .. 84 -- 2.1.3.1.4. Turistik Pansiyonlar.. 84 -- 2.1.3.1.5. Turistik Kampingler .. 84 -- 2.1.3.1.6. Turistik Apart Oteller .. 84 -- 2.1.3.1.7. Turistik Oberj. 84 -- 2.1.3.1.8. Turistik Hostel .. 85 -- 2.1.3.1.9. Marina... ... 85 -- 2.1.3.1.10. Spor ve Avcılık Tesisleri... . 85 -- 2.1.3.1.11. Sağlık Tesisleri .. 85 -- 2.1.3.1.12. Restoran. 85 -- 2.1.3.1.13. Kafeterya .. 85 -- 2.1.3.1.14. Eğlence Yerleri.. 85 -- 2.1.3.2. Departman Farklılıktan.. . 86 -- 2.1.3.2.1. Faaliyet Bölümleri. ... 86 -- 2.1.3.2.1.1. Ön Büro Bölümü... 86 -- 2.1.3.2.1.2. Kat Hizmetleri Bölümü. 87 -- 2.1.3.2.1.3. Yiyecek-İçecek Bölümleri. . 88 -- 2.1.3.2.2. Hizmet Bölümleri . . 90 -- 3.1.3.2.2.1. Personel Bölümü.. 90 -- 21.3.2.2.2. Muhasebe Bölümü.. . 91 -- 3.1.3.2.2.3. Teknik Bölüm .. 92 -- 2.1.3.2.2.4. Satış Bölümü... .. 93 -- 2.1.3.2.2.5. Çamaşırhane Bölümü. 94 -- 2.1.3.2.2.6. Güvenlik Bölümü . 94 -- 2.1.3.3. Yönetim Kademeleri ... 95 -- 2.1.3.3.1. Üst Kademe Yönetim. 95 -- 2.1.3.3.2. Orta Kademe Yönetim . 96 -- 2.1.3.3.3. Alt Kademe Yönetim.. 96 -- 2.1.3.4. Yönetim Tarzı .. 96 -- 2.1.3.4.1. Otokratik Model .. 97 -- 2.1.3.4.2. Gözetimci Model . 97 -- 2.1.3.4.3. Destekleyici Model. .. 97 -- 2.1.3.5. Demografik ve Kültürel Özellikler... . 98 -- 2.1.3.5.1. Demografik Özellikler.. 98 -- 2.1.3.5.2. Kültürel Özellikler . ..102 -- 2.1.3.6. Kişisel Faktörler... ...103 -- 2.1.3.7. Örgütsel İklim.104 -- 2.1.3.8. Örgüt Büyüklüğü ... .104 -- 2.2. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN YÖNETİCİ-YÖNETİLEN İLİŞKİLERİNDE KULLANILAN BAŞLICA İLETİŞİM STRATEJİLERİ . .105 -- 2.2.1. Yöneticinin Kullandığı İletişim Stratejileri... ..106 -- 2.2.1.1. Yakınlık Stratejisi..106 -- 2.2.1.2. Fiziksel Çekicilik Stratejisi .107 -- 2.2.1.3. Katılımcılık Stratejisi .107 -- 2.2.1.4. Kompliman ve Teşvik Stratejisi..108 -- 2.2.1.5. Yetki Devri Stratejisi..108 -- 2.2.1.6. Bilgi Paylaşımı Stratejisi ..109 -- 2.2.1.7. Rollerde Cinsiyet Farklılığı Stratejisi...110 -- 2.2.2. Yönetilenlerin Kullandığı İletişim Stratejileri.110 -- 2.2.2.1. Yakınlık Stratejisi..111 -- 2.2.2.2. Fiziksel Çekicilik Stratejisi .113 -- 2.2.2.3. Kıyafet Stratejisi ... ..114 -- 2.2.2.4. Davranış Benzerliği.115 -- 2.2.2.5. Davranışların Dışa Vurumu. .115 -- 2.2.2.6. İş Performansı Stratejisi ..116 -- 2.2.2.7. Ortak Sınırları Vurgulama Stratejisi .116 -- 2.2.2.8. Uyum Sağlayıcı Eleştiri Stratejisi ..117 -- 2.2.2.9. İltifatta Bulunma Stratejisi.117 -- 2.2.2.10. Boyun Eğme Stratejisi .118 -- KUŞADASI'NDAKİ KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YÖNETİCİYÖNETİLEN İLİŞKİLERİNDE İLETİŞİM STRATEJİLERİNİN KULLANILMASI VE ETMENLERİ İLE İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA -- 3.1. ÇALIŞMANIN METODOLOJİSİ ..119 -- 3.1.1. Çalışmanın Modeli. ..119 -- 3.1.2. Uygulamanın Kısıtları.126 -- 3.1.3. Örneklemin Tanıtımı ve Özellikleri . .127 -- 3.1.4. Uygulama Süreci ve Soru Formu..129 -- 3.2. UYGULAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE BULGULAR.. ..129 -- GENEL DEĞERLENDİRME, SONUÇ ve ÖNERİLER .135

Özet
Birinci bölümde, konaklama işletmelerinin yönetimi ve konaklama işletmelerinde iletişim konusuna yer verilmiş. Burada ayrıca konaklama işletmelerinde örgütsel iletişim konusu ele alınarak biçimsel ve biçimsel olmayan örgüt yapıları ele alınmış. İkinci bölümde, öncelikle yönetsel iletişim ve strateji kavramları ele alınarak tanımlanmış. Bu kısımda ayrıca konaklama işletmelerinde yönetsel etkinlik bakımından iletişim stratejilerinin öneminin açıklanmasının yanısıra konaklama işletmelerinde iletişim stratejilerini belirleyen ve etkileyen değişkenler tek tek ele alınmış. İkinci bölümün son kısmında konaklama işletmelerinin yönetici-yönetilen ilişkilerinde kullanılan başlıca iletişim stratejileri açıklanmaya çalışılmış ve bir örnek model ortaya çıkarılmış. Kitabın üçüncü bölümünde Kuşadası'nda ki konaklama işletmelerinde çalışan personel, orta ve üst düzey yöneticiler üzerinde yapılmış olan bir anket çalışması yer almış, elde edilen sonuçlar değerlendirilmiş. (Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Accommodation businesses -- Personnel management.
 
Konaklama işletmeleri -- Personel yönetimi.
 
Accommodation businesses -- Management.
 
Konaklama işletmeleri -- Yönetim.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011947658.3 ÇOL 2018Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon