Perakende yönetimi : stratejik bir yaklaşım
tarafından
Berman, Barry.
Başlık
:
Perakende yönetimi : stratejik bir yaklaşım
Yazar
:
Berman, Barry.
ISBN
:
9786057928894
Yazar Ek Girişi
:
Berman, Barry.
Basım Bilgisi
:
13. basımdan çeviri.
Fiziksel Tanımlama
:
xvii, 572 sayfa : resim, şekil, tablo ; 28 cm.
Seri
:
Nobel Akademik Yayıncılık yayın no ; 2180. İşletme no ; 128.
Genel Not
:
Özgün eser adı: Retail management : a strategic approach.
Dizin var.
İçerik
:
Ön Söz xv Çeviri Editörünün Ön Sözü xvii Kısım 1 Stratejik Perakende Yönetimine Genel Bakış 1 Bölüm 1 Perakendeciliğe Giriş 2 Bölüm Hedefleri 2 Genel Bakış 3 Perakendecilik Konsepti 3 Perakendecilik Neden İncelenmesi Gereken Bir Konudur? 5 Perakendeciliğin Kendine Has Özellikleri 9 Perakende Stratejisi Geliştirmenin ve Uygulamanın Önemi 10 Home Depot Şirketi: Bütünleşik Çok Kanallı Alanda Yoluna Başarıyla Devam Etmektedir 11 Perakendecilik Konsepti 14 Kitabın Kapsamı ve Biçimi 18 Bölüm Özeti 18 • Anahtar Terimler 19 • Tartışma Soruları 19 • İnternet Çalışması Ek ABD ve Dünyadaki Güncel Ekonomik Ortamı Anlamak 20 Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Güncel Ekonomik Durum 20 Krizin Dünya Ekonomisi Üzerindeki Etkisi 21 Mevcut Ekonomik İklimin Perakendecilik Üzerindeki Etkisi 21 Perakendeciler İçin Stratejik Seçenekler 22 Bölüm 2 Perakendecilikte İlişki Oluşturma ve Sürdürme 24 Bölüm Hedefleri 24 Genel Bakış 25 Değer ve Değer Zinciri 26 Perakende İlişkileri 28 Müşteri İlişkileri 29 Kanal İlişkileri 36 Mal ve Hizmet Perakendecileri Arasında İlişki Kurmadaki Farklılıklar 37 Perakendecilikte Teknoloji ve İlişki 39 Elektronik Bankacılık 40 Müşteri ve Tedarikçi Etkileşimleri 40 Perakendecilikte Etik Performans ve İlişkiler 42 Etik 42 Sosyal Sorumluluk 43 Tüketicinin Korunması 44 Bölüm Özeti 46 • Anahtar Terimler 47 • Tartışma Soruları 47 • İnternet ÇalışmasıEk Hizmet Perakendeciliğinin Ayırt Edici Yönleri İçin Planlama 48 Başarılı Bir Hizmet Perakendeci Olmak İçin Gereken Yetenekler 48 Hizmet Perakendecilerin Performansını Geliştirme 48 Pal Sudden Service Stratejisi: Baldrige Ödülü Sahibi 50 Bölüm 3 Perakendecilikte Stratejik Planlama 51 Bölüm Hedefleri 51 Genel Bakış 52 Durum Analizi 53 Kurumsal Misyon 53 Sahiplik ve Yönetim Alternatifleri 55 Mal/Hizmet Kategorisi 57 Kişisel Yetenekler 58 Finansal Kaynaklar 59 Zaman Talepleri 59 Hedefler 60 Satışlar 60 Kâr 61 Paydaşların Memnuniyeti 61 İmaj (Konumlandırma) 62 Hedeflerin Seçimi 64 Tüketici Özelliklerinin ve İhtiyaçlarının Belirlenmesi 64 Genel Strateji 65 Kontrol Edilebilen Değişkenler 65 Kontrol Edilemeyen Değişkenler 67 Genel Stratejiyi Tamamlamak 68 Özel Faaliyetler 68 Kontrol 70 Geri Bildirim 70 Perakende Yönetimi İçin Stratejik Planlama Şablonu 70 Bölüm Özeti 74 • Anahtar Terimler 74 • Tartışma Soruları 75 • İnternet Çalışması 75 Ek Küresel Perakendecilik Ortamında Stratejik Planlamanın Özel Boyutları 76 Küresel Perakendecilikte Fırsat ve Tehditler 76 Yabancı Pazarlardaki ABD Perakendecileri 78 ABD Pazarındaki Yabancı Perakendeciler 78 Kısım 1 Kısa Vakalar 80 Vaka 1: Perakendeciler Gelecek Odaklı Olmalıdır 80 Vaka 2: Fiziksel Engeli Olanlara Uygun Mağazalar 80 Vaka 3: Unvanların Artması Yardımcı mı Oluyor Yoksa Acı mı Veriyor? 81 Vaka 4: Rekabet ve Hızlı Yiyecek Hizmeti 82 Kısım 1 Kapsamlı Vaka 84 Çalmaya Değer Fikirler 84 Kısım 2 Durum Analizi 89 Bölüm 4 Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler 90 Bölüm Hedefleri 90 Genel Bakış 91 SAHİPLİK TÜRÜNE GÖRE PERAKENDECİLERİN ÖZELLİKLERİ 91 Bağımsız Perakendeci 92 Zincir 94 Franchising 96 Departman Kiralama 100 Dikey Pazarlama Sistemi 101 Tüketici Kooperatifi 103 Bölüm Özeti 103 • Anahtar Terimler 104 • Tartışma Soruları 104 • İnternet Çalışması 105 Ek Franchising'in Dinamikleri 106 Franchising'de Yönetimle İlgili Konular 106 Franchise ile Franchisor İlişkisi 107 Bölüm 5 Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler 110 Bölüm Hedefleri 110 Genel Bakış 111 Perakende Strateji Karması Planlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler 111 Perakende Döngüsü 111 İlgisiz Ürün Karması 113 Perakende Yaşam Eğrisi 114 Perakendeciler Nasıl Evrim Geçiriyor? 116 Birleşme, Çeşitlendirme ve Küçülme 116 Maliyet Kontrolü ve Değer Odaklı Perakendecilik 117 Fiziksel Mağaza Temelli Strateji Karmasına Göre Perakendeciler 118 Gıda Perakendecileri 119 Genel Ürün Perakendecileri 122 Bölüm Özeti 129 • Anahtar Terimler 130 • Tartışma Soruları 130 • İnternet Çalışması 130 Bölüm 6 İnternet Perakendeciliği, Mağazasız ve Modern Perakendecilik 131 Bölüm Hedefleri 131 Genel Bakış 132 Doğrudan Pazarlama 134 Doğrudan Pazarlamanın Kapsamı 136 Müşteri Veri Tabanı: Başarılı Doğrudan Pazarlamanın Temeli 136 Ortaya Çıkan Trendler 136 Doğrudan Pazarlama Stratejisi Aşamaları 139 Doğrudan Pazarlamacıların Karşılaştıkları Temel Sorunlar 141 Doğrudan Satış 141 Satış Otomatları 143 Elektronik Perakendecilik: İnternetin Ortaya Çıkışı 144 İnternetin Rolü 144 İnternet Perakendeciliğinin Kapsamı 145 İnternet Kullanıcılarının Özellikleri 147 İnternet Sitesi Planlarken Göz Önüne Alınacak Faktörler 147 Çevrim İçi Perakendeciliği Mümkün Kılan Mobil Uygulamalar 150 İnternet Perakendeciliği Uygulamalarından Örnekler 150 Perakendeciliğin Diğer Modern Şekilleri 152 Video Kiosklar 152 Havalimanı Perakendeciliği 152 Bölüm Özeti 153 • Anahtar Terimler 155 • Tartışma Soruları 155 • İnternet Çalışması 155 Ek Bütünleşik Çok Kanallı Perakendecilik 156 Bütünleşik Çok Kanallı Perakende Stratejilerinin Avantajları 157 İyi Entegre Edilmiş Bütünleşik Çok Kanallı Strateji Geliştirmek 157 Özel Zorluklar 159 Kısım 2 Kısa Vakalar 160 Vaka 1: Güçlü Oyuncular Egemen mi? 160 Vaka 2: Bugünün Favorileri Popülerliklerini Sürdürecek mi? 160 Vaka 3: Zirvedeki Perakendecilerin Bütünleşik Çok Kanallı Stratejileri 161 Vaka 4: Bütünleşik Çok Kanallı Gıda Perakendeciliği Hâlâ Başarılı Olmaya İhtiyaç Duymaktadır 162 Kısım 2 Kapsamlı Vaka 163 Tüketiciler Vazgeçemediklerine Karşı Neleri Vazgeçilir Bulur? 163 Tüketiciler Neleri Vazgeçilir Buluyor? 163 Devam Eden İyileşme 163 Derleme 164 Daha Yaşlı ve Daha Akıllı? 165 Trendleri İzlemek 165 Cinsiyet Trendleri 166 Kısım 3 Hedef Müşteriler ve Bilgi Toplama 167 Bölüm 7 Tüketicileri Tanımlamak ve Anlamak 168 Bölüm Hedefleri 168 Genel Bakış 169 Tüketici Demografik Özellikleri ve Yaşam Tarzları 170 Tüketici Demografik Özellikleri 170 Tüketici Yaşam Tarzı 172 Tüketici Demografik Özellikleri ve Yaşam Tarzlarının Perakendecilik Uygulamaları 174 Tüketici Profilleri 176 Tüketici İhtiyaç ve İstekleri 176 Alışveriş Tutum ve Davranışı 177 Alışverişe Yönelik Tutumlar 177 İnsanların Alışveriş Yaptığı Yer 179 Tüketici Karar Alma Süreci 180 Tüketici Karar Alma Türleri 183 Plansız Satın Alımlar ve Müşteri Sadakati 184 Perakendeci Eylemleri 186 Kitlesel Pazarlama Stratejileri Uygulayan Perakendeciler 187 Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejileri Uygulayan Perakendeciler 187 Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejilerini Uygulayan Perakendeciler 188 Tüketicileri Etkileyen Çevresel Faktörler 188 Bölüm Özeti 188 • Anahtar Terimler 189 • Tartışma Soruları 190 • İnternet Çalışması 190 Bölüm 8 Perakendecilikte Bilgi Toplama ve İşleme Süreci 191 Bölüm Hedefleri 191 Genel Bakış 192 Perakende Dağıtım Kanalında Bilgi Akışı 193 Yetersiz Bilgiye Dayalı Perakende Stratejilerinden Kaçınmak 194 Perakende Bilgi Sistemi 195 Perakende Bilgi Sistemi Oluşturmak ve Kullanmak 195 Veri Tabanı Yönetimi 197 UPC ve EDI'yle Bilgi Toplama 200 Pazarlama Araştırmaları Süreci 201 İkincil Veri 204 Birincil Veri 207 Bölüm Özeti 210 • Anahtar Terimler 211 • Tartışma Soruları 211 • İnternet Çalışması 211 Kısım 3 Kısa Vakalar 212 Vaka 1: Amerika'nın Yeme Alışkanlıkları 212 Vaka 2: Kolaylık Ekonomisi Çağı Geliyor 212 Vaka 3: 2015'in En Hızlı Büyüyen Perakendecileri Hâlâ Hızlı Büyüyor mu? 213 Vaka 4: Büyük Veri Aracılığıyla Müşterinin Dünyasına Yolculuk 214 Kısım 3 Kapsamlı Vaka 215 Milenyum Kuşağını Nasıl Etkileyip Tatmin Edersiniz? 215 Kısım 4 Mağaza Yer Seçimi 219 Bölüm 9 Ticari Alan Analizi 220 Bölüm Hedefleri 220 Genel Bakış 221 Lokasyonun Perakendeci İçin Önemi 221 Ticari Alan Analizi 222 Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Ticari Alanın Belirlenmesinde Kullanımı ve Analizi 224 Ticari Alanların Şekli ve Büyüklüğü 227 Mevcut Mağazanın Ticari Alanını Belirleme 229 Yeni Mağaza İçin Ticari Alan Belirleme 230 Alışveriş Alan Özellikleri 233 Nüfus Özellikleri
236 Rekabetin Doğası ve Doygunluk Düzeyi 239 Bölüm Özeti 241 • Anahtar Terimler 242 • Tartışma Soruları 242 • İnternet Çalışması 243 Bölüm 10 Yer Seçimi 244 Bölüm Hedefleri 244 Genel Bakış 245 Lokasyon Türleri 245 İzole Mağaza 245 Plansız İş Bölgesi 246 Planlı Alışveriş Merkezleri 249 Genel Bir Lokasyonun Seçimi 254 Lokasyonu ve Bina Yerini Değerlendirmek 255 Yaya Trafiği 255 Araç Trafiği 256 Otopark Olanakları 256 Ulaşım 257 Mağaza Dağılımı 258 Bina Yerinin Özelliği 258 Kullanım Koşulları 259 Genel Değerlendirme 261 Bölüm Özeti 261 • Anahtar Terimler 262 • Tartışma Soruları 262 • İnternet Çalışması 262 Kısım 4 Kısa Vakalar 263 Vaka 1: Küçük Ölçekli ve Hızlı Firmalar Daha mı İyidir? 263 Vaka 2: O
rganize Et, İyileştir, Senkronize Et 263 Vaka 3: Sınır Ötesi Ticaret Engellerini Kaldırmak 264 Vaka 4: Depo Yönetimi: Doğru Zaman, Doğru Yer 265 Kısım 4 Kapsamlı Vaka 266 Kısım 5 Perakende İşletme Yönetimi 271 Bölüm 11 Perakende Organizasyonu ve İnsan Kaynakları Yönetimi 272 Bölüm Hedefleri 272 Genel Bakış 273 Perakende Organizasyonunun Oluşturulması 273 Yerine Getirilmesi Gereken Görevlerin Belirlenmesi 274 Görevlerin Kanal Üyeleri ve Müşteriler Arasında Paylaştırılması 274 Görevlerin Pozisyonlar Arasında Paylaştırılması 275 Pozisyonların Sınıflandırılması 276 Organizasyon Şeması Geliştirilmesi 276 Perakendecilikte Organizasyon Düzenleri 277 Bağımsız Küçük Perakendecilerin Kullandığı Organizasyon Düzenleri 277 Departmanlı Mağazaların Kullandığı Organizasyon Düzenleri 278 Zincir Perakendecilerin Kullandığı Organizasyon Düzenleri 280 Çeşitlendirilmiş Perakendecilerin Kullandığı Organizasyon Düzenleri 280 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi 281.
Perakendeciliğin Kendine Özgü İnsan Kaynakları Ortamı 283 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetim Süreci 285 Bölüm Özeti 293 • Anahtar Terimler 294 • Tartışma Soruları 294 • İnternet Çalışması 294 Bölüm 12 Operasyon Yönetimi: Finansal Boyutlar 295 Bölüm Hedefleri 295 Genel Bakış 296 Kâr Planlaması 296 Varlık Yönetimi 297 Stratejik Kâr Modeli 299 Diğer Temel İşletme Oranları 300 Perakendecilikte Finansal Eğilimler 301 Bütçeleme 304 Ön Bütçeleme Kararları 305 Devam Eden Bütçeleme Süreci 306 Kaynak Tahsisi 308 Çeşitli Maliyetlerin Büyüklükleri 309 Verimlilik 309 Bölüm Özeti 310 • Anahtar Terimler 311 • Tartışma Soruları 311 • İnternet Çalışması 311 Bölüm 13 Operasyon Yönetimi: Operasyonel Boyutlar 312 Bölüm Hedefleri 312 Genel Bakış 313 Perakende İşletmesi Operasyonları 313 Operasyon Taslağı 313 Mağaza Şekli, Boyutu ve Alan Tahsisi 315 Personel Kullanımı 317 Mağaza Bakımı, Enerji Yönetimi ve Tadilat 318 Stok Yönetimi 320 Mağaza Güvenliği 321 Sigorta 322 Kredi Yönetimi 323 Teknoloji ve Bilgisayarlı Otomasyon 324 Dış Kaynak Kullanımı 326 Kriz Yönetimi 326 Bölüm Özeti 327 • Anahtar Terimler 328 • Tartışma Soruları 328 • İnternet Çalışması 328 Kısım 5 Kısa Vakalar 329 Vaka 1: Mağaza Yönetici Asistanı 329 Vaka 2: Eğitim ve Geliştirme Müdürü 329Vaka 3: Dijital Operasyonlardan Sorumlu Üst Düzey Yönetici 330 Vaka 4: Perakendecilikte Firesi: Önemli Bir Sorun 331 Kısım 5 Kapsamlı Vaka 332 Perakende Trendlerini Tahmin Etmek 332 2016 Perakende Trend Tahminleri 332 Kısım 6 Ürün Yönetimi ve Fiyatlandırma 337 Bölüm 14 Ürün Yönetimi Planları Geliştirme 338 Bölüm Hedefleri 338 Genel Bakış 339 Ürün Yönetimi Felsefesi 339 Satın Alma Örgüt Yapı ve Süreçleri 341 Resmîyet Düzeyi 341 Merkezileşme Derecesi 341 Örgütsel Genişlik 342 Personel Kaynakları 342 Yürütülen Fonksiyonlar 344 Kadro 344 Ürün Yönetimi Planları Tasarlama 344 Tahminleme 344 Yenilikçilik 346 Ürün Çeşitliliği 349 Markalar 352 Zamanlama 355 Yerleştirme 355 Kategori Yönetimi 356 Üreticiler Perakendeciler Hakkında Ne Düşünür? 357 Perakendeciler Üreticiler Hakkında Ne Düşünür? 357 Ürün Yönetimi Yazılımı 358 Genel Ürün Yönetimi Planlama Yazılımları 358 Tahminleme Yazılımları 358 Yenilikçilik Yazılımları 358 Ürün Çeşitliliği ve Yerleştirme Yazılımları 359 Kategori Yönetimi Yazılımları 360 Bölüm Özeti 360 • Anahtar Terimler 361 • Tartışma Soruları 361 • İnternet Çalışması 361 Bölüm 15 Ürün Yönetimi Planlarını Uygulama 362 Bölüm Hedefleri 362 Genel Bakış 363 Ürün Satın Alma Planı Süreci 363 Bilgi Toplama 363 Ürün Kaynaklarını Seçme ve Etkileşim Yönetimi 365 Ürünün Değerlendirilmesi 366 Satın Alma Müzakereleri 367 Satın Alma İşlemini Tamamlamak 368 Ürün Teslim Alma ve Stoklama 369 Ürünün Yeniden Siparişi 371 Yeniden Değerlendirme 372 Lojistik 372 Performans Hedefleri 373 Tedarik Zinciri Yönetimi 374 Sipariş İşlemleri ve Gerçekleştirme 374 Nakliye ve Depolama 376 Müşteriye Mal Teslimatı ve Müşteri Hizmetleri 377 Stok Yönetimi 378 Perakendeci Görevleri 378 Stok Düzeyi 378 Ürünlerin Güvenliği 379 Tersine Lojistik 380 Stok Analizi 381 Bölüm Özeti 382 • Anahtar Terimler 382 • Tartışma Soruları 383 • İnternet Çalışması 383 Bölüm 16 Ürün Yönetiminin Finansal Boyutları 384 Bölüm Hedefleri 384 Genel Bakış 385 Maliyet Yöntemi ve Perakende Satış Yöntemine Göre Stok Değerleme 385 Maliyet Yöntemi 386 Perakende Yöntemi 388 Ürün Tahmini ve Bütçeleme: Para Cinsinden Kontrol 391 Kontrol Birimlerini Belirleme 391 Satış Tahmini 392 Stok Düzeyinin Planlanması 393 Noksanlık Planlaması 396 Satın Alımların Planlanması 396 Kâr Marjının Planlanması 398 Birim Cinsinden Kontrol Sistemleri 398 Fiili Stok Sistemleri 399 Sürekli Stok Kontrol Sistemleri 399 Birim Cinsinden Kontrol Sistemi Uygulamaları 400 Finansal Stok Kontrolü: Para ve Birim Kavramlarının Bütünleştirilmesi 401 Stok Devir Hızı ve Stok Yatırımı Brüt Kâr Marjı 401 Yeniden Sipariş Zamanı 403 Yeniden Sipariş Miktarı 404 Bölüm Özeti 405 • Anahtar Terimler 405 • Tartışma Soruları 406 • İnternet Çalışması 406 Ürünün Değerlendirilmesi 366 Satın Alma Müzakereleri 367 Satın Alma İşlemini Tamamlamak 368 Ürün Teslim Alma ve Stoklama 369 Ürünün Yeniden Siparişi 371 Yeniden Değerlendirme 372 Lojistik 372 Performans Hedefleri 373 Tedarik Zinciri Yönetimi 374 Sipariş İşlemleri ve Gerçekleştirme 374 Nakliye ve Depolama 376 Müşteriye Mal Teslimatı ve Müşteri Hizmetleri 377 Stok Yönetimi 378 Perakendeci Görevleri 378 Stok Düzeyi 378 Ürünlerin Güvenliği 379 Tersine Lojistik 380 Stok Analizi 381 Bölüm Özeti 382 • Anahtar Terimler 382 • Tartışma Soruları 383 • İnternet Çalışması 383 Bölüm 16 Ürün Yönetiminin Finansal Boyutları 384 Bölüm Hedefleri 384 Genel Bakış 385 Maliyet Yöntemi ve Perakende Satış Yöntemine Göre Stok Değerleme 385 Maliyet Yöntemi 386 Perakende Yöntemi 388 Ürün Tahmini ve Bütçeleme: Para Cinsinden Kontrol 391 Kontrol Birimlerini Belirleme 391 Satış Tahmini 392 Stok Düzeyinin Planlanması 393 Noksanlık Planlaması 396 Satın Alımların Planlanması 396 Kâr Marjının Planlanması 398 Birim Cinsinden Kontrol Sistemleri 398 Fiili Stok Sistemleri 399 Sürekli Stok Kontrol Sistemleri 399 Birim Cinsinden Kontrol Sistemi Uygulamaları 400 Finansal Stok Kontrolü: Para ve Birim Kavramlarının Bütünleştirilmesi 401 Stok Devir Hızı ve Stok Yatırımı Brüt Kâr Marjı 401 Yeniden Sipariş Zamanı 403 Yeniden Sipariş Miktarı 404 Bölüm Özeti 405 • Anahtar Terimler 405 • Tartışma Soruları 406 • İnternet Çalışması 406 Ürünün Değerlendirilmesi 366 Satın Alma Müzakereleri 367 Satın Alma İşlemini Tamamlamak 368 Ürün Teslim Alma ve Stoklama 369 Ürünün Yeniden Siparişi 371 Yeniden Değerlendirme 372 Lojistik 372 Performans Hedefleri 373 Tedarik Zinciri Yönetimi 374 Sipariş İşlemleri ve Gerçekleştirme 374 Nakliye ve Depolama 376 Müşteriye Mal Teslimatı ve Müşteri Hizmetleri 377 Stok Yönetimi 378 Perakendeci Görevleri 378 Stok Düzeyi 378 Ürünlerin Güvenliği 379 Tersine Lojistik 380 Stok Analizi 381 Bölüm Özeti 382 • Anahtar Terimler 382 • Tartışma Soruları 383 • İnternet Çalışması 383 Bölüm 16 Ürün Yönetiminin Finansal Boyutları 384 Bölüm Hedefleri 384 Genel Bakış 385 Maliyet Yöntemi ve Perakende Satış Yöntemine Göre Stok Değerleme 385 Maliyet Yöntemi 386 Perakende Yöntemi 388 Ürün Tahmini ve Bütçeleme: Para Cinsinden Kontrol 391 Kontrol Birimlerini Belirleme 391 Satış Tahmini 392 Stok Düzeyinin Planlanması 393 Noksanlık Planlaması 396 Satın Alımların Planlanması 396 Kâr Marjının Planlanması 398 Birim Cinsinden Kontrol Sistemleri 398 Fiili Stok Sistemleri 399 Sürekli Stok Kontrol Sistemleri 399 Birim Cinsinden Kontrol Sistemi Uygulamaları 400 Finansal Stok Kontrolü: Para ve Birim Kavramlarının Bütünleştirilmesi 401 Stok Devir Hızı ve Stok Yatırımı Brüt Kâr Marjı 401 Yeniden Sipariş Zamanı 403 Yeniden Sipariş Miktarı 404 Bölüm Özeti 405 • Anahtar Terimler 405 • Tartışma Soruları 406 • İnternet Çalışması 406 Kontrol: Perakende Denetimi Kullanımı 506 Denetimi Üstlenmek 507 Denetime Karşılık Vermek 509 Perakende Denetimi Uygulamasında Muhtemel Zorluklar 509 Perakende Denetim Formlarının Örnekleri 509 Bölüm Özeti 511 • Anahtar Terimler 512 • Tartışma Soruları 512 • İnternet Çalışması 512 Kısım 8 Kısa Vakalar 513 Vaka 1: Geleceği Düşün: Kısım 1 513 Vaka 2: Geleceği Düşün: Kısım 2 513 Kısım 8 Kapsamlı Vaka 515 Perakendecilikte Mükemmele Ulaşmak 515 Araştırma Metodolojisi 518 Ek: Perakendecilikte Kariyer 519 Sözlük 526 Dipnotlar 540 İsim Dizini 557 Konu Dizini 565
Özet
:
Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım kitabı; stratejik perakende yönetimine genel bakış, durum analizi, hedef müşteriler ve bilgi toplama, mağaza yer seçimi, perakende işletme yönetimi, ürün yönetimi ve fiyatlandırma, müşteriyle iletişim kurma ve son olarak hepsini bir araya getirme olmak üzere sekiz kısım ve yirmi bölümden oluşmaktadır. Kitapta; her bölümle ilintili olarak perakendecilikte etik, perakendecilikte kariyer, dünya çapında perakendecilik ve perakendecilikte teknoloji konuları ele alınmıştır. Ayrıca her kısım sonunda verilen gündelik yaşamdan somut kısa vakalar ve kapsamlı vaka örnekleri konuların daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Kitap; lisans ve lisansüstü öğrencilerine, akademik çalışma yapan öğrenci ve akademisyenlere, perakende yöneticilerine ve son olarak kendini bu alanda geliştirmek isteyen herkese yararlı olacak temel bir kaynaktır.
Ön söz: Barry Berman, Joel R. Evans ve Patrali Chatterjee'in 13. basımı olan Retail Management A Strategic Approach isimli kitabını Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım başlığıyla dilimize kazandırmaktan büyük gurur duyuyoruz. Türkiye'de günümüze kadar perakende yönetimi konu- sunda birçok kitap ve makale yayımlandı. Yapılan bu çalışmalar, perakende yönetimi disiplininin çok daha çeşitli ve derinlikli hâle gelmesine büyük katkı sağlamaktadır. Retail Management A Strategic Approach da bu alandaki çabalara bir katkı olarak değerlendirilmelidir. Kitap; stratejik perakende yönetimine genel bakış, durum analizi, hedef müşteriler ve bilgi toplama, mağaza yer seçimi, perakende işletme yönetimi, ürün yönetimi ve fiyatlandırma, müş- teriyle iletişim kurma ve son olarak hepsini bir araya getirme olmak üzere 8 kısımdan oluşmak- tadır. Kitapta, her bölümle ilintili olarak perakendecilikte etik, perakendecilikte kariyer, dünya çapında perakendecilik ve perakendecilikte teknoloji konuları açıklanmıştır. Ayrıca her kısım sonunda verilen gündelik yaşamdan somut kısa vakalar ve kapsamlı vaka örnekleri konuların daha iyi anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Yapılan çeviride anlaşılır bir dilin kullanılması tüm çeviri kitapların olmazsa olmazıdır. Bu süreçte bizim de dil bilmenin çeviri yapmak için yeterli olmadığını, yabancı dili iyi bilmek kadar ana dile de hâkim olmanın önemli olduğunu bu çalışma ile yeniden görme imkânımız oldu. Bu vesile ile kitabın ileriki basımlarının iyileştirilmesi için okurların geri bildirimlerinin kitabı daha rafine hâle getirmek açısından oldukça önemli olduğunu belirtmek isteriz. Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederiz. Kitap bölümlerinin Türkçeye çevrilmesinde yoğun mesaileri arasında bölüm çevirilerine katkı sunmayı kabul eden ve bu kitabın ortaya çıkmasında emeği geçen tüm hocalarıma teşekkür ederim. Kitabın ortaya çıkma sürecinde yer alan ve katkı sağlayan Nevzat Argun'a, Gülbeyaz Güler'e, Taliha Aslan'a, Alper Tok'a ve tüm Nobel Yayın çalışanlarına teşekkür ederim. Son teşekkürü de eşim Zühre ve çocuklarım Meryem Betül, Mustafa Emin ve İclal Zühre'ye etmek istiyorum. Bu kitabın ortaya çıkma sürecinde onlara ayıramadığım zamanlar için beni affetsinler. Onların kıymetli çabaları ve sabırla beklemeleri olmasaydı bu çeviri gerçekleşmezdi. Bir taraftan kitabın lisans, lisans üstü ve akademik çalışma yapan öğrenci ve meslektaşla- rımıza; diğer taraftan perakende yöneticilerine ve uzmanlarına faydalı olmasını temenni ederiz. Sevgili okurlar, uzun ve heyecan verici bir yolculuk sizleri bekliyor.
Konu Başlığı
:
Retail trade -- Management.
Perakende satış -- Yönetim.
Yazar Ek Girişi
:
Evans, Joel R.,
Dursun, Gülfem,
Argun, Nevzat,
Ustaahmetoğlu, Erol,
Chatterjee, Patrali,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011863 | 658.87 BER 2018 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |