Bilişim ve iletişim çağında girişimcilik ve kobi yönetimi
tarafından
Kaya, Ali.
Başlık
:
Bilişim ve iletişim çağında girişimcilik ve kobi yönetimi
Yazar
:
Kaya, Ali.
ISBN
:
9789752475182
Yazar Ek Girişi
:
Kaya, Ali.
Basım Bilgisi
:
Genişletilmiş 3. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
254 sayfa : tablo, resim ; 25 cm.
Genel Not
:
Kaynakça bölüm sonlarındadır.
İçerik
:
BİLİŞİM, İLETİŞİM VE TEKNOLOJİ ALANTNDA YAŞANAN DEGİŞİM VE GELİŞMELERİN GİRİŞİMCİLİGE KATKILARI. 1 J A-GENEL OLARAK BİLİM VE İLETİŞİM ALANINDA YAŞANAN DEGİŞİM VE GELİŞMELERİN GİRİŞİMCİLİGE KATKILARI. 11 8- YAŞANAN DEGİŞİM VE GELİŞMELERİN YENİ KURUMSAL YAPI VE YÖNETİM ANLAYIŞINA ETKİLERİ. 17 a-Organizasyon Yapılarına Etkileıi 18 b-Çalışan Personel Üzerine Etkileri 18 c-YönetimFonksiyonlarınaEtkileri 20 Kaynakça 24 BİRİNCİ BÖLÜM 27 GİRİŞİMCİLİK. 27 GİRİŞİMCİLİGİN EKONOMİK SİSTEMDEKİ ROLÜ, ÖNEMİ, ORTAYA ÇIKIŞI VE GELİŞMESİ, GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI. 27 A- EKONOMİK SİSTEM VE GİRİŞİMCİLİK 27 8-GÜNÜMÜZDEGİRİŞİMCİLİGİNÖNEMİ 31 C-G İRİŞİMCİLİGİN TARİHİ GELİŞİMİ. 33 a- Dünya 'da 33 1 -Serbest Piyasa Ekonomisinin Yaygınlaşması 37 2-Dünyada Yaşanan Ekonomik Durgunluklar ve Krizler 37 3-İş ahlakındaki Yeni Gelişmeler 38 b- Türkiye'de 38 Türk.iyen in Geçmişten Günümüze ASLrlık Şirketleri 40 !-Cumhuriyet Dönemi Girişimcileıi 45 2- Liberal Ekonomiye Geçiş Sonrası Girişimciliği 45 Yüz Yıllık Şirketlerimizin Yaklaşık Bu Günkü Değerleri 48 3- Gi.inümüzGirişimciliği 49 D-GİRİŞİM, GİRİŞİMCİ, GİRİŞİMCİLİK 50 İnternet ve Bilgisayar Dünyasındaki Girişimcilerin Ortak Karakter Özellikleri 64 E-GİRİŞİMCİLERDEBULUNMASIGEREKENKİŞİSELÖZELLİKLER. 71 F-GİRİŞİMCİLERDEBULUNMASIGEREKENBECERİLER 73 G-G İRİŞİMCİLİGİN TEMEL FONKSİYONLARI. 74 a- PiyasayaEkonomikAnlamdaBirMalveyaHizmetÜretmekSunmak; 74 b- Yeni Üretim Teknikleri ve Modelleri Uygulayabilmek veya Geliştirebilmek 74 c- EndüstrideYeni Orga nizasyo nlarKurmak 74 d- Yenili ği veDeğişimiİ ş HayatınaAktannak 74 e- Yeni Üretimİ çinYeniK aynaklarveİınkiinlar Bulmak 75 f- Ulusalve UluslararasıMarkaYaratmak. 75 g- Yeni GirişimcileriCesaretlendirm ek. 75 h- Yeni bir pazarlama türü geliştirmek 75 H-GİRİŞİMCİLİÔİ MOTİVE EDEN DEGE RLER. 75 a- ToplumsalS tatüvePres tij Kaza nma 75 b- Kendi Fikrini Gerçekleş tirm e 76 c- ToplumaKatkı veKişiselTatmin 76 d- Ail e Geleneğini Sü rdürme 76 e- BağımsızÇalışma isteğ i 76 f- Sevdiğ iİşiYapma İs t eğ i 77 i-GİRİŞİM Cİ OLMAŞEK.İL LERİ. 78 A-KENDİ İŞİNİKURA N GİRİ ŞİM CİL ER 79 İş Kurma Sürecind e Temel Adıml ar 88 B-M EVC UT OLAN BİR ŞİRKETİ VEYA İŞ LETM EY İ DEV İR ALAN GİRİŞİM CİLER 93 C-FRAN CHİSİNG SÖZL EŞ MES İYL E GİRİ ŞİMCİ OL AN L AR 94 İmtiyaz (Franchi si n g ) Almanın Avantaj ve Dezava ntajları. 95 İmtiyaz Alan Girişimci Açısından Avantajları 95 İmtiyaz Sistemin in İmtiyaz Alan Açıs ından Dezava ntajlan 96 İmtiyaz (Franchis in g) Tür le ri 97 İmala tç ı-T optancı İmti yaz Sis te mi 97 İmalatçı- Perakend eci İmtiyaz Siste mi 97 Toptancı-Perakendeci İmtiyaz Sistemi 97 Marka Adlı İmtiyaz Sistemi 97 J-GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ. 97 Kamu Girişimci! iğ i 98 Özel Giriş imcilik 99 Yerel - Ulusa l - Ulu slararası Gir işimcilik . .:. . l O1 Yenilik çi Takipçi(taklitçi) Girişimcilik. 10 2 Sana!G iriş imcili k. 103 Sosyal Giri ş imcilik 103 K-Gİ RİŞİMCİLİK-YÖN ETİCİLİK -LİD ERLİK-İŞ ADAMLIÔI VE ESNAF KAVRAML ARI ARASINDAKİ BAZI TEMELAYRlM LAR 10 7 a-GirişimciYönetic iAyrımı. 107 b- GirişimciLiderAyrımı . . . . l 09 c-Giriş imc i İ ş Adamı Ayrımı 110 d-Girişimci, Esnaf ve Tüccar Ayn ını. . . . 11O L-Gİ RİŞİMCİLERİN ÜLKELERİNE KATKILARI 111 M-G İRİŞİMCİLİKLEİLGİLİDO ÔRUOLMAYANYANLIŞLAR . l 13 a-Giriş imcilik Doğuş tan Getirile n Yetene kler Toplamıdır Bu Yeteneği Olmayanlar Girişimci Olamalar 113 b-GirişimcilerA.kademikveyaSosyalAçıdanYetersizİnsanlardır 114 c-GirişimcilerPlansızHareketEdeninsanlardır ı15 d- Girişimci Olan İnsanlar Şanslı İnsanlardır 115 e- Sadece Parası Olanlar Girişimci Olur Parası Olmayanlar Ne Kadar Yetenekli Olurlarsa Olsunlar Girişimci Olamazlar 116 f- GirişimcilerBüyükRiskÜstlenenKumarbazlardır. 116 g- Başarılı girişimci daha okulda iken başarılı olan kişilerden çıkarl 16 N-GİRİŞİMCİLİGİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI 117 a- GirişimcilerinAvantajları. 117 b- Girişimcilerin Dezavantajları. 118 O-GİRİŞİMCİLERİN BAŞARI VE BAŞARISIZLIK. SEBEPLERİ 119 b- Girişimcilerin Başarısızlık Sebepleri 119 c- Girişimcilikte Başarısızlığa Sebep Olan Sorunların Çözümünde İzlenecekYöntemler 121 TÜRK GİRİŞİMCİLİGİNE YÖNELİK YENİ STRATEJİLER 124 BİRİNCİ STRATEJİ: HAYATIN EN ÖNEMLİ GERÇEGİ FARK YARATMAKTIR 126 İKİNCİ STRATEJİ: MÜŞTERİYİ TANIMAKTIR. 132 ÜÇüNCÜ STRATEJİ: UZMANLIGIN GÜCÜNE İNANMAK 139 DÖRDüNCÜ STRATEJİ: İNOVASYONU HAKİM K!LMAKTIR 144 İNOVASYONUN TANIMI. 144 İNOVASYON TÜRLERİ 147 P-GİRİŞİMCİLİKLE İLGİLİ GüNCEL KONULAR 159 A-İÇ GİRİŞİMCİLİK. 159 Girişimcilik Yaklaşımıyla İç Girişimcilik 160 Bir İç Girişim Oluşturma Aşamaları 160 1-İş Fikri 160 2-İşPlanı 160 3- SponsorBulma 160 4- Organizasyon Kurma ve Yönetme 160 İç Girişimciliğin Başarı Şartları 160 İçGirişimcilikKonusundaFirınalarınYapacakları 162 B-KADIN GİRİŞİMCİLİÔİ. 162.
Kadın Girişimci Tanımı. 162 Kadın Girişimciliğinin Yaygınlaşmasının Nedenleri 163 Kadın Girişimcilerin Başarı Şansları 165 O-KADIN GİRİŞİMCİLERİN YAŞADIGI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI 166 R- BİR İŞ FİKRİNİN PROJEYE VE YATIRIMA DÖNÜŞTÜRÜLMESİNDE YAPILMASI GEREKENLER 168 S- GİRİŞİMCİLERE YÖNELİK DESTEKLER 182 Ş- ŞİRKET KURACAK GİRİŞİMCİLERE ÖNERİLER 187 Kaynakça 191 İKİNCİ BÖLÜM 195 KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERİN (KOBİLERİN) YÖNETİMİ. 195 A-İŞLETME TANIMI VE TİCARİ İŞLETME KAVRAMI. 19 5 B-TİCARİ İŞLETME TÜRLERİ 19 5 a-Ticarethane 196 b-Fabrika l 96 c-Ticari Şekilde İşletilen Diğer Müesseseler. 19 7 C-TİCARİ İŞLETMENİN UNSURLARJ 197 Kişi Unsuru 197 Maddi Uns ur 19 7 Maddi Olmayan Unsur 198 O-FAALİYET ALANLARINA GÖRE İŞLETME TÜRLERİ 19 8 E-K ÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERİN (KOBİL ER) TANIMI VE TÜRLERİ 199 Tanımı. 199 KOBİ' lerinTürleri . , ., 200 Kobilerin Ortak Özellikleri, 204 a- Bağımsız Olma 205 b- G irişim (Teşebbüs) Yeteneği 205 c- insanİlişkilerininFarklılığı. 205 d- Yönetim Anlayışlarının Farklılığı. 206 e- Farklı Faaliyet Alanlarına Sahip Olma Özelliği 207 Kobiler ' in Ekonomideki Yeri ve Kalkınmadaki Önemi 208 KOBİ' leri ıı Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Önemi 214 KOBİ' lerinAvantajveDezavanta jlan 215 KOBİ' leri nGüçlüYön leri 215 a- TüketiciTercihlerineDahaEsnek Bir Yaklaşım 21 8 b- Yenilikl e re Daha Yatkın Olunması 218 c- Daha Fazla Verimlilik 218 d-Çalışanlarla Daha Yakın İlişki 219 d- Bireysel Tasarrufun Teşvik Ed il mesi 219 e- DahaYüksekOrandaistihdamaKatkı 219 f-BüyükF irmalarıTamamlay ıcı Olmak , 219 g- RekabetinTe scilEdilmesi 220 h- YerliKaynakKul lanımı, İhracata Destek. 220 i- Bölgeler Arası Dengeli Büyümeye Katkı lan 220 Kobilerin Zayıf Yönleri 220 a-Örgütlenme ve Yönetim Sorunu 220 6-Finansman Yetersizliği 221 c-Tecrübesizlik, YetersizliklerveMevzuatSorunu 222 d-Personel ve Uzman Yetersizliği. . , 222 e- KüçükveOrtaÖlçe kliKuru luşl ardaMuha sebeveHe sapİşleri 223 f-ÜretimdenKaynak.lanan Yanlışlar 223 g- Eğitim Noksanlığı veAr-GeEksikliği 224 h- Risk Altında Çalışma 225 ı-Kredi Teminindeki Güçlükler 225 i- Teknoloj iYetersizliği ve Rekabet Sorunu 226 KOBİ'lerin Sonınlarının Çözüm Yolları 227 Yönetim ve Organizasyon Sorunları ve Çözüm Yolları 228 Finansman ve Tedarik Sorunları ve Çözüm Yolları 229 Leasing 230 Factoring.23 l Risk Sermayesi 231 KOBİ'lerin Üretim Sorunları ve Çözüm Yolları 232 KOBİ '!erin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Yolları 233 KOBİ'lerin Bürokratik Sorunları ve Çözüm Yolları 234 Kaynakça 235 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 237 AİLE İŞLETMELERİ TANIMI VE KURUMSALLAŞMASI İÇİN YAPILMASJ GEREKENLER 237 A-AİLE İŞLETMESİ TANIMI. 237 8- AİLE İŞLETMELERİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ. 239 C-AİLEİŞLETMELERİNİNÖNEMİ. 241 D-AİLE İŞLETMELERİNİN TEMEL SORUNLARI 243 E-AİLE İŞLETMELERİNİN KURUMSALLAŞMASI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER 246 Günümüzde Kurumsallaşma Niçin Gerekli 246 Kurumsallaşma İçin Yapılacak Faaliyetler ve İşler 247 Kummsallaşma İçin Şirket Sahibi Ailenin Yapması Gerekenler 249 Kurumsallaşmanın Avantajları 250 Kaynakça 25 l GİRİŞİMCİLİK DEGERLENDİRME TESTİ. 252
Özet
:
Arka kapak: Girişimci yaptığı işin rüyasını gören, yapacağı yenilikle bu rüyayı hayata aktaran kişidir.Girişimci, insanların gelecekte neye ihtiyaç duyucağını önceden sezen, bu ihtiyacı karşılayamaya yönelen kişidir.Girişimci, tek iş yapan, ek iş yapmayan, ikinci zevk ve hazlardan vazgeçebilen insandır.Girişimci, bulunduğu şartlarda işini en iyi yapan, kendinden daha iyi yapan birisi varsa o işi ona terkeden ve sürekli yenilik peşinde koşan bir kişidir.Girişimci, yaptığı işi zevk alarak yapan, hayattan zevk alan kişidir.Girişimci, başkalarının bakıpta göremediği fırsat ve imkanları önceden tespit eden, bunu gerçekleştirmek için riske giren, insanlığa faydalı olan kişidir.Girişimci, "un, yağ, şeker ve ateş ile tavanın bir yerde bulunması ne güzel demeyip bunların kullanarak en iyi helvayı yapan kişidir."Bulunduğun yerde herşey aynı duruyorsa sende bir uyuzluk var demektir. Girişimci, onun için harekete geçmek, adım atmak, yenilik yaparak insanların hayatını değiştirmesi gereken kişidir.Babam böyle yapıyor, ustam böyle yapıyor, bende böyle yaparım demek dönemi çoktan bitti. Sen fark yaratarak insanlar için değer üretmelisin.
Konu Başlığı
:
Business.
İşletme.
Family businesses.
Aile işletmeleri.
SME management.
Kobi yönetimi.
Small and Medium-sized Enterprise (SMEs).
Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ).
Liberal economy -- Entrepreneurship.
Liberal ekonomi -- Girişimcilik.
Yazar Ek Girişi
:
Mursül, Damla,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011030 | 658.022 KAY 2017 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |