İçgirişimcilik : algılanan örgütsel destek ve güven vizyonundan
tarafından
 
Sezgin, Oytun Boran.

Başlık
İçgirişimcilik : algılanan örgütsel destek ve güven vizyonundan

Yazar
Sezgin, Oytun Boran.

ISBN
9786053207610

Yazar Ek Girişi
Sezgin, Oytun Boran.

Basım Bilgisi
Birinci basım

Fiziksel Tanımlama
136 sayfa : tablo

Seri
Nobel Akademik Yayıncılık ; yayın no. 1854. İktisat/ekonomi ; no. 192.

Genel Not
Kaynakça: sayfa 97-118.

İçerik
İçindekiler: Ön Söz ................................................................ ......................................................V -- Giriş ................................................................ ......................................................... 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- KAVRAMLAR VE KAVRAMLAR ARASI İLİŞKİLER -- 1.1. KAVRAMSAL ÇERÇEVE ................................................................ .............. 7 -- 1.1.1. İçgirişimcilik ................................................................ ............................. 7 -- 1.1.1.1. Firma Girişimciliğin Tarihsel Gelişimi ......................................... 8 -- 1.1.1.2. İçgirişimci Davranışı ................................................................ ... 29 -- 1.1.2. Algılanan Örgütsel Destek ................................................................ ..... 39 -- 1.1.3. Örgütsel Güven ................................................................ ...................... 46 -- 1.1.3.1. Kişiler Arası Güven (Birey Düzeyi) ............................................ 55 -- 1.1.3.2. Farklı Grup Düzeylerinde Güven .............................................. 59 -- 1.1.3.3. Örgütsel Güven/Örgüte/Üst Yönetime Güven (Örgüt Düzeyi) . 60 -- 1.1.3.4. Örgütler Arası Güven (Örgütüstü Düzey).................................. 62 -- 1.2. KAVRAMLAR ARASI İLİŞKİLER................................................... ........... 64 -- 1.2.1. İçgirişimci Davranışı ile Algılanan Örgütsel Destek İlişkisi ................... 65 -- 1.2.1.1. Yenilikçi İş Davranışı ile Algılanan Örgütsel Destek İlişkisi....... 65 -- 1.2.1.2. Risk Alma ile Algılanan Örgütsel Destek İlişkisi........................ 66 -- 1.2.1.3. Proaktiflik ile Algılanan Örgütsel Destek İlişkisi........................ 67 -- 1.2.1.4. Özerklik ile Algılanan Örgütsel Destek İlişkisi........................... 67 -- 1.2.1.5 Rekabetçilik ile Algılanan Örgütsel Destek İlişkisi...................... 67 -- IV İçgirişimcilik -- 1.2.2. İçgirişimci Davranışı ile Örgütsel Güven İlişkisi ................................... 68 -- 1.2.2.1. Yenilikçi İş Davranışları ile Örgütsel Güven İlişkisi.................... 68 -- 1.2.2.2. Risk Alma ile Örgütsel Güven İlişkisi......................................... 69 -- 1.2.2.3. Proaktiflik ile Örgütsel Güven İlişkisi......................................... 70 -- 1.2.2.4. Özerklik ile Örgütsel Güven İlişkisi............................................ 71 -- 1.2.2.5. Rekabetçilik ile Örgütsel Güven İlişkisi...................................... 71 -- 1.2.3. Algılanan Örgütsel Destek ile Örgütsel Güven İlişkisi.......................... 71 -- 1.2.4. Algılanan Örgütsel Destek ile İçgirişimci Davranışı Boyutları -- İlişkilerinde Örgütsel Güvenin Aracılık Rolü ........................................ 73 -- İKİNCİ BÖLÜM -- İçgirişimci Davranışının Algılanan -- Örgütsel Destek ve Örgütsel Güven -- Vizyonu İle İncelenmesi -- 2.1. Birinci Aşama İçgirişimci Davranışı Ölçek Geliştirme..................................... 77 -- 2.2. İkinci Aşama Algılanan Örgütsel Destek İçgirişimci Davranışı -- İlişkisinde Örgütsel Güvenin Aracılık Rolü Model Testi ................................ 85 -- 2.3. Araştırma Modelinin Değerlendirilmesi.............................................. ............. 87 -- 2.4. Elde Edilen Bulgular ................................................................ ........................ 88 -- 2.5. Bulguların Tartışılması................................................ ...................................... 89 -- EKLER -- EK 1: İçgirişimci Davranışı Uzman Görüşü Formu.............................................. 119 -- EK 2: İçgirişimci Davranışı Ölçek Geliştirme Soru Formu................................... 122 -- EK 3: Algılanan Örgütsel Destek İle İçgirişimci Davranışı İlişkisinde -- Örgütsel Güvenin Aracılık Rolü Soru Formu............................................. 125 -- EK 4: Ölçek Geliştirilmesinde Faydalanılan Ölçekler........................................... 129

Özet
Arka Kapak Yazısı (Tanıtım Bülteninden) "Bireylerin girişimci olmaları için yeni bir iş kurmalarına gerek yok, kurulu firmalarda çalışırken de girişimci olabilirler" Anders Wall - Beijerinvest'in Yönetim Kurulu Eski Başkanı Anders Wall'ın bu sözü, firmaları adına karar veren, sahip oldukları yenilikçi fikirleri faydalı bir gerçeğe dönüştürerek kurumlarına katkı sağlayan çalışanların da birer girişimci olarak görülmesi gerektiğini anlatmaktadır. Günümüzde içgirişimci olarak nitelendirilen bu kişilerin; yenilikçi, destekleyici, inisiyatif alan, proaktif, bilgiye erişen ve rekabetçi özelliklere sahip oldukları gözlenmektedir. Bu özelliklere sahip çalışanların yoğunlukta olduğu firmaların, yaşamlarını sürekli kılmaları ve sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü elde etmelerinin kolaylaşacağı ve bu bağlamda içgirişimciliğin, yakın bir gelecekte girişimcilik disiplini içinde önemli bir alan olacağı açıktır. Bu eser, içgirişimciliğin kavramsal ve kuramsal düzeydeki tüm boyutlarına odaklanmakta ve içgirişimcilerin örgütlerinden aldıkları destek ile örgütlerine duydukları güvenin girişimcilik faaliyetleri üzerine etkilerini de inceleme konusu yapmaktadır.

Konu Başlığı
Creative ability in business -- Management.
 
Yaratıcılık yeteneği, İşte -- Yönetim.
 
Entrepreneurship.
 
Girişimcilik.
 
Internal entrepreneurship.
 
İçgirişimcilik.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011899658.421 SEZ 2017Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon