İletişim ve propaganda
tarafından
 
Karaca, Mustafa, editör.

Başlık
İletişim ve propaganda

Yazar
Karaca, Mustafa, editör.

ISBN
9789752475694

Fiziksel Tanımlama
304 sayfa : tablo, resim ; 21 cm.

Genel Not
Dizin var.

İçerik
İÇİNDEKİLER Propaganda Kavramı 1. PROPAGANDA Ar?. Gör. Caner ÇAKI Propaganda Kavramının Ortaya Çıkı?ı 30 Sonuç 39 Kaynakça 40 GİRİŞ İleti?im Kavramı İkna ve Propaganda İkna Edici İleti?im Sonuç Kaynakça 2. İKNA VE PROPAGANDA Ar?. Gör. Nurcan YILMAZ 3. PROPAGANDA ÇEŞİTLERİ Öğr. Gör. Özkan AVCI 1.1. Kaynakları Bakımından Propaganda Çe?itleri 1.1.1. Beyaz Propaganda 1.1.2. Gri Propaganda 1.1.3. Kara Propaganda 1.2. Sahası Bakımından Propaganda 1.2.1. İç Propaganda 1.2.2. Dı? Propaganda 1.3. Konusu Bakımından Propaganda 1.3.1. Siyasal Propaganda 1.3.2. Askeri Propaganda 1.3.3. Kültürel Propaganda 1.3.4. Ekonomik Propaganda 1.4. Kullanılı?ı Bakımından Propaganda 4. PROPAGANDA ve HALKLA İLİŞKİLER Öğr. Gör. Şükrü MACUN 1. Halkla İli?kiler Kavramı 2. Propaganda ve Halkla İli?kilerin Benzer Yönleri 3. Propaganda ve Halkla İli?kilerin Farklı Yönleri Sonuç Kaynakça 5. REKLAM ve PROPAGANDA Öğr. Gör. Faruk SADIÇ 1. Reklam ve Reklamcılığın Tanımı 2. Reklamın Tarihsel Geli?imi 3. Hedef ve Fonksiyonlarına Göre Reklam Türleri Sonuç Kaynakça 6. BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞl'NDA PROPAGANDA Ar?. Gör. Dr. Simge ÜNLÜ KURT Giri? 159 6.1. İngiltere 162 6.2. Fransa 171 6.3. Almanya 176 6.4. Rusya 181 6.5. ABD 187 Sonuç 192 Kaynakça 194 7. İKİI\JCİ DÜNYA SAVAŞl'NDA PROPAGANDA Öğr. Gör. Aytaç Burak DERELİ 1. Sava? ve Propaganda 2. İkinci Dünya Sava?, 3. Müttefik Devletler ve Propaganda 3.1. Sovyet Rusya 3.2. Amerika Birleş; ik Devletleri 3.3. Büyük Britanya 4. Mihver Devletler ve Propaganda 4.1. Nazi Almanyası 4.2. Faş; ist İtalya 4.3. Japon İmparatorluğu 5. Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 8. SOGUK SAVAŞ DÖNEMİNDE PROPAGANDA Ar ş; . Gör. Mustafa Cankut KURT Giriş; 8.1. Amerika Birleş; ik Devletleri 8.2. Sovyetler Birliği Sonuç Kaynakça 9. PROPAGANDA, DİN ve MÜZİK Dr. Öğ r. Ü. Derya KARABURUN DOGAN Giriş; 1. Kültür ve Propaganda 2. Dini Ritüell rde Propaganda ve Müzik 3. Dini Cemaatler ve Dinsel Müzikleri Sonuç Kaynakça 10. PROPAGANDA ve YENİ MEDYA Dr. Öğr. Ü. Mustafa KARACA - İlker İSPİR Giriş; Propaganda ve Yeni Medya Sonuç Kaynakça

Özet
Propaganda, insanların duygularını, düşüncelerini, hareket ve tutumlarını belli bir konu üzerinde şekillendirmeye çalışır. Halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım gibi iletişim alanındaki pek çok disiplinin temeli de propaganda ile şekillenmiştir. Bu açıdan iletişim bilimleri alanında çalışmada bulunan araştırmacıların propaganda kavramına doğru ve kapsamlı bir şekilde vakıf olmaları gerekmektedir.Propaganda disiplini ile ilgili olarak alanda sınırlı sayıda kaynağın bulunduğu görülmektedir. Bu kaynaklar içerisinde de iletişim ve propaganda kavramını doğrudan ele alan, propagandanın tarihsel süreç içerisindeki değişimini kapsamlı bir şekilde inceleyen propaganda alanında temel bir kitap bulunmamaktadır. Okuyucunun propagandaya dair kapsamlı ve akıcı bir eserle buluşması amacıyla kaleme alınan bu kitap, alan yazınında karşılaşacağı yapıcı eleştirilerle daha iyiye ulaşacaktır.(Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Education.
 
Eğitim.
 
Public relations.
 
Halkla ilişkiler.
 
Advertising -- Psychological aspects.
 
Reklam -- Psikolojik yönleri.
 
Public Opinion.
 
Kamuoyu.
 
Mass media and publicity.
 
Kitle iletişim araçları ve tanıtım.
 
İkna (Psikoloji).
 
Propaganda.

Yazar Ek Girişi
Karaca, Mustafa,
 
Çakı, Caner,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0012202303.375 İLE 2018Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon