Pazarların küreselleşmesi ve küresel doğan işletmeler
tarafından
Kalyoncuoğlu, Selma.
Başlık
:
Pazarların küreselleşmesi ve küresel doğan işletmeler
Yazar
:
Kalyoncuoğlu, Selma.
ISBN
:
9786257045520
Yazar Ek Girişi
:
Kalyoncuoğlu, Selma.
Basım Bilgisi
:
5. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
242 sayfa : şekil. ; 21 cm.
İçerik
:
İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ V -- İÇİNDEKİLER VII -- TABLOLAR XI -- ŞEKİLLER XVII -- GİRİŞ 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- KÜRESELLEŞME VE ULUSLARARASILAŞMAYA İLİŞKİN -- KAVRAMLAR VE TEORİLER -- 1.1. KÜRESELLEŞME KAVRAMI , 7 -- 1.1.1. Dar Anlamda Küreselleşme Kavramı 8 -- 1.1.2. Geniş Anlamda Küreselleşme Kavramı 8 -- 1.1.2.1. Pazarın Küreselleşmesinin Aşamaları 9 -- 1.1.2.2. Pazarın Küreselleşmesinin Boyutları 12 -- 1.1.2.3. Pazarın Küreselleşmesine Etki Eden Faktörler 13 -- 1.2. ULUSLARARASILAŞMA VE ULUSLARARASI -- İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI 14 -- 1.2.1. Uluslararasılaşma Kavramı 14 -- 1.2.2. Uluslararası İşletmecilik Kavramı 15 -- 1.3. ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞİN -- BOYUTLARI 16 -- 1.4. ULUSLARARASI TİCARET VE YATIRIMA -- İLİŞKİN TEORİLER 18 -- 1.4.1. Ulus Düzeyindeki Açıklamalar 20 -- 1.4.1.1. Klasik Teoriler 20 -- 1.4.1.1.1. Merkantilizm 21 -- 1.4.1.1.2. Mutlak Üstünlükler Teorisi 22 -- 1.4.1.1.3. Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi 25 -- 1.4.1.1.4. Faktör Donatımı Teorisi 27 -- 1.4.1.1.5. Ürün Hayat Seyri Teorisi 28 -- 1.4.1.2. Modem Teoriler 32 -- 1.4.1.2.1. Ulusların Rekabetçi Üstünlüğü 32 -- 1.4.1.2.2. Michael Porter'ın Elmas Modeli 33 -- 1.4.1.2.3. Ulusal Endüstri Politikası 37 -- 1.4.1.2.4. Yeni Ticaret Teorisi 37 -- 1.4.2. İşletme Düzeyindeki Açıklamalar 39 -- 1.4.2.1. İşletmelerin Uluslararasılaşma -- Sürecine Yönelik Açıklamalar 40 -- 1.4.2.1.1. Geleneksel Uluslararasılaşma -- Modelleri 40 -- 1.4.2.1.2. "Küresel Doğan İşletme" Modeli 41 -- 1.4.2.2. İşletmelerin Uluslararası Ticaretteki -- Rekabetçi Üstünlüğüne Yönelik -- Açıklamalar 42 -- 1.4.2.2.1. Doğrudan Yabancı Yatırım Temelli -- Olan Açıklamalar 43 -- 1.4.2.2.1.1. Monopolistik Üstünlükler -- Teorisi 43 -- 1.4.2.2.1.2. İçselleştirme Teorisi 44 -- 1.4.2.2.1.3. Dunning'in Eklektik Paradigması..45 -- 1.4.2.2.2. Doğrudan Yabancı Yatırım Temelli -- Olmayan Açıklamalar 46 -- 1.4.2.2.2.1. Uluslararası Ortak Girişimler 47 -- 1.4.2.2.2.2. Ağ Bağlantıları Modeli 48 -- İKİNCİ BÖLÜM -- İŞLETMELERİN ULUSLARARASILAŞMA SÜREÇLERİ VE -- KÜRESEL DOĞAN İŞLETME MODELİ -- 2.1. İŞLETMELERİN -- ULUSLARARASILAŞMASINDA KÜRESEL -- DOĞAN İŞLETME MODELİ ÖNCESİ -- GELENEKSEL MODELLER 51 -- 2.1.1. Uppsala Uluslararasılaşma Modeli 51 -- 2.1.2. Yenilikle İlgili Uluslararasılaşma Modelleri 60 -- 2.1.3. Geleneksel Uluslararasılaşma Teorilerine -- Getirilen Eleştiriler 69 -- 2.2. İŞLETMELERİN -- ULUSLARARASILAŞMASINDA "KÜRESEL -- DOĞAN İŞLETME" MODELİ 70 -- 2.2.1. Küresel Doğan İşletme Modelinin Ortaya -- Çıkışı 70 -- 2.2.1.1. Küresel Doğan İşletmelerin Ortaya -- Çıkmasını Kolaylaştıran Etmenler 72 -- 2.2.2. "Küresel Doğan İşletme" Modeli ve Genel -- Özellikleri 75 -- 2.2.2.1. KOBİ Olma Koşulu 77 -- 2.2.22. İhracata Başlamadaki Gecikme Süresi 79 -- 2.2.2.3. Toplam Satışlar İçinde İhracatın Payı 80 -- 2.2.3. Küresel Doğan İşletme Modelini -- Açıklamada Kurucu/Üst Düzey Yönetici -- Düzeyindeki Faktörler 81 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- KÜRESEL DOĞAN İŞLETMELERİN YURTDIŞI -- PAZARLARA ERKEN AÇILMA SÜRECİNE ETKİ EDEN -- KURUCU/ÜST DÜZEY YÖNETİCİ DÜZEYİNDEKİ -- FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK BİR -- ALAN ARAŞTIRMASI -- 3.1. ARAŞTIRMANIN KONUSU 101 -- 3.2. ARAŞTIRMANIN AMACI VE ÖNEMİ 101 -- 3.3. ARAŞTIRMANIN KAPSAMI VE MODELİ 103 -- 3.4. ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 106 -- 3.5. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 107 -- 3.5.1. Araştırmanın Ana Kütlesi ve Ömeklemi 107 -- 3.5.2. Veri Toplama Yöntemi 113 -- 3.5.3. Anket Sorularının Hazırlanması, -- Geliştirilmesi ve Test Edilmesi 114 -- 3.6. ARAŞTIRMANIN HİPOTEZLERİ 117 -- 3.7. ARAŞTIRMANIN BULGULARI VE -- DEĞERLENDİRİLMESİ 126 -- 3.7.1. Araştırmaya Katılan İşletmelere İlişkin -- Bulgular ve Değerlendirilmesi 127 -- 3.7.2. Araştırmaya Katılan Kurucu/Üst Düzey -- Yöneticilerin Demografik Özelliklerine -- İlişkin Bulgular ve Değerlendirilmesi 134 -- 3.7.3. Genel Analizlere İlişkin Bulgular ve -- Değerlendirilmesi 140 -- 3.7.4. Ayrıntılı Analizlere İlişkin Bulgular ve -- Değerlendirilmesi 185 -- 3.7.4.1. Yurtdışı Pazarlara Açılma Dönemi -- Bakımmdan Ayrıntılı Analizlere İlişkin -- Bulguların Değerlendirilmesi 185 -- 3.7.4.2. Teknoloji Gereksinim Düzeyi -- Bakımından Ayrıntılı Analizlere İlişkin -- Bulguların Değerlendirilmesi 193 -- 3.7.4.3 Faaliyet Gösterilen Endüstri Kolu -- Bakımmdan Ayrıntılı Analizlere İlişkin -- Bulgularm Değerlendirilmesi 201 -- 3.7.4.4. İş Yapılan Yurtdışı Pazarlara Uzaklık -- Bakımından Ayrıntılı Analizlere İlişkin -- Bulguların Değerlendirilmesi 209 -- SONUÇ 219 -- KAYNAKÇA 227
Özet
:
Araştırma kapsamında, küresel doğan işletmelerin erken aşamalarda uluslararasılaşmasma etki eden kurucu/üst düzey yönetici düzeyindeki faktörlerin ve bu faktörlere ilişkin alt faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun için detaylı literatür incelemesi yapılarak kurucu/üst düzey yönetici düzeyindeki her bir faktörün ve alt faktörlerinin belirlenmesi için bir model oluşturulmuş. Türkiye'de faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yurtdışı pazarlara açılma süreçlerinde etkili olan bu faktörler; küresel doğan ve geleneksel olarak yurtdışı pazarlara açılan işletmeler yönüyle karşılaştırılarak ele alınmış. Böylece küresel doğanların, geleneksel işletmelerden farklı olarak yurtdışı pazarlara erken açılabilmesinde etkili olan kurucu/üst düzey yönetici düzeyindeki faktörler belirlenmiş. (Önsözden)
Konu Başlığı
:
Marketing.
Pazarlama.
Investments, Foreign.
Yatırımlar, Dış.
Globalization -- Corporations.
Küreselleşme -- Şirketler.
International business enterprises.
Uluslararası ticari girişimler.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0011594 | 658.827 KAL 2020 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |