İşletmelerde iletişim becerileri ve iş doyumu
tarafından
 
Kellecioğlu, Bayram.

Başlık
İşletmelerde iletişim becerileri ve iş doyumu

Yazar
Kellecioğlu, Bayram.

ISBN
9786053279242

Yazar Ek Girişi
Kellecioğlu, Bayram.

Fiziksel Tanımlama
129 sayfa ; 19 cm.

İçerik
İçindekiler: 1 Ürün Açıklaması -- Ödeme seçenekleri -- İade Koşulları -- Ürün Görüşleri -- 1. İletişimin Tanımı ve İletişime Yönelik Açıklamalar -- - İletişimin Tanımı -- - İletişimin Temel Amaçları -- - İletişimin Önemi -- - İletişimin Fonksiyonları -- - İletişim Sürecinin Temel Öğeleri -- - İletişim Türleri -- - Çalışma Yaşamında İletişim -- - İletişim Becerileri -- - Çalışanların Temel İletişim Becerileri -- 2. İş Doyumu ve İş Doyumunu Etkileyen Faktörler -- - İş Doyumu Kavramı -- - İş Doyumunun Önemi -- - İş Doyumunu Etkileyen Faktörler -- 3. Temel İletişim Becerilerinin İş Doyumuna Etkisi: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma -- - Konuya Yönelik Yapılan Çalışmalar -- - Araştırmanın Konusu ve Önemi -- - Araştırmanın Metodolojisi -- -- · . 1 -- GIRIŞ . -- 1. iLETişiMiN TANıMı VE iLETişiME YÖNELiK -- AÇiKLAMALAR 5 -- 1.1. iletişimin Tanımı 5 -- 1.2. iletişimin Temel Amaçları 7 -- 1.3. iletişimin Önemi 9 -- 1.4. iletişimin Fonksiyonlan 11 -- 1.5. iletişim Sürecinin Temel Öğeleri 13 -- 1.5.1. Kaynak(Konuşan) 14 -- 1.5.2. ileti (Mesaj) 16 -- 1.5.3. Alıcı (Dinleyen) 18 -- 1.5.4. Şifre(Kodlama) 19 -- 1.5.5. Kanal .' 19 -- 1.5.6. Geri Bildirim 20 -- 1.6. iletişim Türleri 22 -- 1.6.1. Sözlü iletişim 22 -- 1.6.2. Sözsüz iletişim 23 -- 1.6.2.1. Ses Tonu 25 -- 1.6.2.2. Göz Teması ve Hareketleri 25 -- 1.6.2.3. Yüz ifadesi , 26 -- 1.6.2.4. Dinleme 27 -- 1.6.2.5. Susma , 28 -- 1.6.3. Yazılı iletişim 29 -- 1.7. Çalışma Yaşamında iletişim 30 -- 1.8. iletişim Becerileri , 31 -- 1.8.1. iletişim Becerileri Kavramı ve Önemi .31 i -- 1.8.2. iletişim Becerileri Ölçeğinin Alt Boyutları , 33 -- 1.8.2.1. Kendini ifade Etme 33 -- 1.8.2.2. Etkin Dinleme ve SözelOlmayan iletişim 34 -- 1.8.2.3. iletişim ilkeleri ve Temel Beceriler 35 -- 1.8.2.4. iletişim Kurmaya isteklilik 37 -- 1.9. Çalışanların Temel iletişim Becerileri 38 -- 1.9.1. Kalıplaşmış Düşünceler 39 -- 1.9.2. Algı 41 -- 1.9.3. Duygu , , , , , ., 41 -- 1.9.4. Cinsiyet , .42 -- 1.9.5. Tutumlar , , .44 -- 1.9.6. Savunma Hareketleri .45 -- 1.9.7. ihtiyaçlar .46 -- 1.9.8. Dinleme .47 -- 1.9.9. Empati .48 -- 1.9.10. Zamanlamanın Seçimi 50 -- 1.9.11. Geri Bildirimde Bulunma 51 -- 1.9.12. Bilgi Seviyesi ve Bilgilendirme 51 -- 1.9.13. Güven Olgusu 52 -- 2, iş DOYUMU VE iş DOYUMUNU ETKiLEYEN FAKTÖRLER""", , 53 -- 2.1. iş Doyumu Kavramı 53 -- 2.2. iş Doyumunun Önemi 55 -- 2.2.1. Çalışanlar Açısından Önemi 57 -- 2.2.2. Örgüt Açısından Önemi 58 -- 2.3. iş Doyumunu Etkileyen Faktörler 59 -- 2.3.1. Bireysel Faktörler 59 -- 2.3.1.1. ihtiyaçlar ve Beklentiler 60 -- 2.3.1.2. Değerler ve inançlar 60 -- 2.3.1.3. Cinsiyet , , 61 -- 2.3.1.4. Statü ve Kıdem 62 -- 2.3.1.5. Meslek 63 -- 2.3.1.6. Kişilik Yapısı 65 -- 2.3.2. Örgütsel Faktörler 66 -- 2.3.2.1. Örgüt Kültürü ve Örgüt içi iletişim 67 -- 2.3.2.2. işin Kendisi 68 -- 2.3.2.3. Ücret 69 -- 2.3.2.4. Çalışma Koşulları 69 -- 2.3.2.5. Gelişim ve Kariyer Olanakları 70 -- 2.3.2.6. Çalışma Arkadaşları 71 -- 2.3.2.7. Yönetim ve Yöneticilerin Davranlşları 72 -- 3. TEMEL iLETişiM BECERiLERiNiN iş DOYUMUNA ETKisi: -- HiZMET SEKTÖRÜNDE BiR ARAŞTIRMA. 75 -- 3.1. Konuya Yönelik Yapılan Çalışmalar .75 -- 3.2. Araştırmanın Konusu ve Önemi 80 -- 3.3. Araştırmanın Metodolojisi , 81 -- 3.3.1. Araştırmanın Modeli 81 -- 3.3.2. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 82 -- 3.3.3. Araştırmanın Sınırlılıkları ve Varsayımlan 82 -- 3.3.4. Veri Toplama Araçları 83 . -- 3.3.5. Verilerin Analizi , , 83 -- 3.3.6. Bulgular ve Değerlendirmeler 84 -- 3.3.6.1. Demografik Özelliklere ilişkin Bulgular 84 -- 3.3.6.2. Geçerlilik Güvenilirlik Analizine ilişkin Bulgular 86 -- 3.3.6.3. Araştırmanın Hipotezlerine ilişkin Bulgular 93 -- SONUÇ 111 -- KAYNAKÇA .115 --

Özet
İnsanların iş hayatlarında kurdukları iletişim, onların işe karşı olan tutum ve davranışlarını etkilemektedir. İşe karşı olan pozitif tutum iş doyumunu, işe karşı olan negatif tutum ise iş duyumsuzluğunu ifade etmektedir. İş doyumu, bir çalışanın örgütte kalma sebebini belirleyen en önemli faktördür: çünkü iş doyumu çalışanın motivasyonunu diri tutan, verimliliğini ve işe bağlılık düzeyini arttıran ve onu örgüt açısından sorunsuz bir çalışan konumuna getiren bir değişkendir. Bu kitabın amacı, hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanların iş doyumu ve doyumsuzluğunda iletişimin etkisini ortaya koymaktır. Bu kitap, hizmet sektöründe çalışanların sahip oldukları iletişim becerilerinin iş doyumlarını ne yönde etkilediğini belirlemesi açısından önem arz etmektedir. (Önsözden)

Konu Başlığı
Interpersonal communication.
 
Kişilerarası iletişim.
 
Personnel management -- Performance.
 
Personel yönetimi -- Performans.
 
Personality
 
Kişilik

Yazar Ek Girişi
Temizkan, Öznur Yavan,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011048302.2 KEL 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon