Kuruluşlarda süreç, performans ve risk analizi / yönetim
tarafından
Özer, M. Akif.
Başlık
:
Kuruluşlarda süreç, performans ve risk analizi / yönetim
Yazar
:
Özer, M. Akif.
ISBN
:
9789758396818
Yazar Ek Girişi
:
Özer, M. Akif.
Basım Bilgisi
:
Güncellenmiş 3. baskı.
Fiziksel Tanımlama
:
vii, 355 sayfa : 24 cm.
İçerik
:
BİRİNCİ BÖLÜM -- YÖNETİMDE DEĞİŞİM VE REFORM -- 1. DEĞİŞİMİN ANLAMI. -- 2. KLÂSİK KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINA ELEŞTİRİLER. -- 3. ÇIKIŞ ARAYIŞLARI: YENİ KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİ (YKY). -- 3. 1. Yeni Kamu Yönetimi Düşüncesinin Ortaya Çıkışı. -- 3. 2. Yeni Kamu Yönetimi Düşüncesinin İlkeleri. -- 4. YENİ KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİN TÜRKİYE'Yİ ETKİLEMESİ VE REFORM -- ÇALIŞMALARI. -- 5. DEĞİŞEN KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL VE DENETİM ANLAYIŞI. -- 5. 1. İç Kontrol Sistemi. -- 5. 1. 1. Kamu İç Mali Kontrol Sistemi. -- 5. 1. 2. Avrupa Birliğinde Kamu İç Mali Kontrol Sistemi. -- 5. 1. 3. AB İle Tam Üyelik Görüşmeleri Sürecinde Kamu İç Mali Kontrol Sistemi. -- 5. 2. İç Denetim Sistemi. -- 5. 2. 1. İç Denetimin Kapsamı ve Nitelikleri. -- 5. 2. 2. İç Denetimin Fonksiyonları. -- İKİNCİ BÖLÜM -- TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ -- 1. GENEL OLARAK DENETİM VE İÇ KONTROL. -- 1. 1. Denetimin Anlamı, Kapsamı ve Sebepleri. -- 1. 2. Denetimin Aşamaları ve Araçları. -- 1. 3. Denetimde Zaman ve Süreç. -- 1. 4. Denetim ve İç Kontrol. -- 2. TÜRKİYE'DE DENETİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ. -- 2. 1. Klasik Kamu Mali Yönetim Sistemi. -- 2. 2. Klasik Sistem ve Yeni İç Kontrol Uygulamaları. -- 2. 3. Kamu Yönetiminde Yeni Kontrol ve Denetim Anlayışı. -- 2. 4. 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu. -- 2. 5. Türk Kamu Yönetiminde İç Kontrol ve Denetim Sistemini Oluşturma Süreci. -- 3. TÜRKİYE'DE İÇ KONTROL VE DENETİM SİSTEMİNİN ESASLARI. -- 3. 1. İç Kontrolün Genel Esasları. -- 3. 1. 1. İç Kontrolün Özellikleri, Amaçları ve Bileşenleri. -- 3. 1. 2. Türk Kamu Yönetiminde İç Kontrolün İlkeleri. -- -- 3. 1. 2. 1. Yönetimin Sorumluluğu. -- 3. 1. 2. 2. İç Kontrole İlişkin Ortak Sorumluluk. -- 3. 1. 2. 3. Risk Esaslı Kontroller. -- 3. 1. 2. 4. İç Kontrol Sisteminin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi. -- 3. 1. 2. 5. İç Kontrolün Kapsamı. -- 3. 1. 3. İç Kontrolün Unsurları ve Genel Koşulları. -- 3. 1. 3. 1. Kontrol Ortamı. -- 3. 1. 3. 2. Kontrol Faaliyetleri. -- 3. 1. 3. 3. Risk Değerlendirme. -- 3. 1. 3. 4. Bilgi ve İletişim. -- 3. 1. 3. 5. Gözetim. -- 3. 1. 4. Kamu İç Mali Kontrol Sürecindeki Aktörler. -- 3. 1. 4. 1. Üst Yöneticiler. -- 3. 1. 4. 2. Harcama Yetkilileri. -- 3. 1. 4. 3. Mali Hizmetler Birimi Görevlileri. -- 3. 1. 4. 4. Muhasebe Yetkilileri. -- 3. 1. 4. 5. Gerçekleştirme Görevlileri. -- 3. 1. 5. İç Kontrol Standartları. -- 3. 1. 6. Türk Kamu Yönetiminde Kamu İç Kontrol Standartları. -- 3. 1. 6. 1. Kontrol Ortamı Standartları. -- 3. 1. 6. 2. Risk Değerlendirme Standartları. -- 3. 1. 6. 3. Kontrol Faaliyetleri Standartları. -- 3. 1. 6. 4. Bilgi ve İletişim Standartları. -- 3. 1. 6. 5. İzleme Standartları. -- 3. 1. 7. Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Süreci. -- 3. 1. 8. İç Kontrolün Değerlendirilmesi. -- 3. 2. İç Denetimin Genel Esasları. -- 3. 2. 1. İç Denetimin Özellikleri ve Fonksiyonları. -- 3. 2. 2. İç Kontrol ile İç Denetimin Karşılaştırılması. -- 3. 2. 3. İç Denetim Standartları. -- 3. 2. 4. Türk Kamu Yönetiminde İç Denetim Standartları. -- 3. 2. 5. Uygulamada İç Denetim Faaliyeti Süreci. -- 3. 2. 6. İç Denetim Sürecinde Risk Değerlendirme. -- 3. 2. 7. Kamu Kuruluşlarında İç Denetimin Unsurları. -- -- 3. 2. 7. 1. Uygunluk Denetimi. -- 3. 2. 7. 2. Sistem Denetimi. -- 3. 2. 7. 3. Performans Denetimi. -- 3. 2. 7. 4. Mali Denetim. -- 3. 2. 7. 5. Bilgi Teknolojisi Denetimi. -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- SÜREÇ ANALİZİ / YÖNETİMİ -- 1. SÜREÇ. -- 1. 1. Tanım ve Kavramsal Çerçeve. -- 1. 2. Sürecin Özellikleri. -- 1. 3. Süreç Türleri ve Unsurları. -- 1. 4. Süreç Hiyerarşisi ve Süreç Haritası. -- 1. 5. Süreçlerin Belirlenmesi ve Tasarlanması. -- 2. SÜREÇ ANALİZİ / YÖNETİMİ. -- 2. 1. Tanımı ve Kavramsal Çerçeve. -- 2. 2. Amacı ve Yararları. -- 2. 3. Süreç Yönetiminin Aşamaları. -- 2. 4. Süreç Yönetim Komitesi. -- 2. 5. SÜREÇ İYİLEŞTİRME. -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- PERFORMANS ANALİZİ / YÖNETİMİ. -- 1. PERFORMANS. -- 1. 1. Tanım ve Kavramsal Çerçeve. -- 1. 2. Performansın Özellikleri. -- 1. 3. Performans Sisteminin Amacı ve Uygulanması. -- 1. 4. Performans Göstergeleri. -- 1. 5. Performans Standartları. -- 2. PERFORMANS ANALİZİ / YÖNETİMİ. -- 2. 1. Tanımı. -- 2. 2. Amacı ve Yararları. -- 2. 3. Temel İlkeleri. -- 2. 4. İçeriği ve Unsurları. -- 2. 5. Performans Yönetimi Felsefesi. -- 2. 6. Performans Yönetimi Süreci. -- -- 2. 7. Performans Ölçümü. -- 2. 8. Performans Değerlendirme. -- 2. 9. Performans Plânlaması. -- 2. 10. Performans Açığı ve Performansın Denetimi. -- 2. 11. Performansın Artırılması Çalışmaları. -- 2. 12. Kamu Kuruluşlarında Performans Yönetimi. -- 2. 13. Performans Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar. -- BEŞİNCİ BÖLÜM -- RİSK ANALİZİ / YÖNETİMİ. -- 1. TANIM VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE. -- 1. 1. Risk Kavramı. -- 1. 2. Risk Toplumu. -- 1. 3. Risk Türleri. -- 2. RİSKİN BELİRLENME SÜRECİ. -- 3. RİSKTEN KAÇINMA VE RİSKE CEVAP VERME. -- 4. RİSK ANALİZİ / YÖNETİMİ. -- 4. 1. Risk Yönetiminin Tanımı. -- 4. 2. Risk Yönetiminin Amacı, İlkeleri ve Yararları. -- 4. 3. Risk Yönetiminin Unsurları ve Riskin Kabul Edilebilirliği. -- 4. 4. Risk Yönetimi Seviyeleri. -- 4. 5. Risk Yönetimi Süreci. -- 4. 6. Risk Yönetiminin Uygulanması ve Sorumluluklar. -- 5. RİSK DEĞERLENDİRME. -- 5. 1. Risk Değerlendirmesi ve Risk Haritası. -- 5. 2. Risk Bileşenleri. -- 5. 3. Risk Denetimi. -- 5. 4. Risk Kontrol Tedbirleri ve Kararları. -- 5. 5. Risk Kontrollerinin Uygulanması. -- 5. 6. Gözetleme ve Gözden Geçirme. -- 5. 7. Risk Kontrollerinin Etkinliğinin İzlenmesi. -- 6. BİR MODEL OLARAK SOSYAL RİSK YÖNETİMİ. -- 7. YÖNETİCİLER İÇİN RİSK YÖNETİMİ REHBERİ. -- ALTINCI BÖLÜM -- TÜRKİYE'DE İÇ KONTROL VE DENETİM SİSTEMİ UYGULAMALARI. -- -- 1. UYGULAMADA İÇ KONTROL VE DENETİM SİSTEMİ. -- 1. 1. Plânlama. -- 1. 2. Denetimin Yürütülmesi. -- 1. 2. 1. Ön Çalışma. -- 1. 2. 2. Potansiyel Sorunlu Alanların Belirlenmesi. -- 1. 2. 3. Bireysel Çalışma Plânının Hazırlanması. -- 1. 3. Denetimde Saha Çalışması. -- 1. 3. 1. Denetim Testlerinin Uygulanması. -- 1. 3. 2. Örnekleme Yöntemi. -- 1. 3. 3. Bulguların Oluşturulması ve Önerilerin Geliştirilmesi. -- 1. 3. 4. Bulguların Denetlenen Birimle Paylaşılması ve Sonuçların Raporlanması. -- 1. 3. 5. Denetim Sonuçlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi. -- 2. KURULUŞLARDA İÇ KONTROL VE DENETİM İÇİN MODEL ÖNERİSİ. -- 2. 1. Hazırlık Çalışmaları. -- 2. 2. Analiz Çalışmaları. -- 2. 3. Süreç, Performans ve Risk Yönetimi Modeli. -- 2. 4. İç Kontrol ve Denetim Sisteminin Kurulması. -- 3. MAHALLİ İDARE BİRİMLERİ İÇİN İÇ KONTROL VE DENETİM SİSTEMİ MODEL -- ÖNERİSİ. -- 3. 1. Mahalli İdarelerde İç Kontrol ve Denetim Sistemi Sorumluları. -- 3. 2. Mahalli İdarelerde İç Kontrol ve Denetim Sisteminin Kuruluş Aşamaları. -- 3. 2. 1. Mahalli İdarelerde İç Kontrol Sistemi Altyapı Hazırlık Çalışmaları. -- 3. 2. 2. Mahalli İdarelerde İç Kontrole Dönük Süreç Yönetiminin Aşamaları. -- 3. 2. 3. Süreç Yönetimi Uygulamalarının Mahalli İdarelere Katkıları. -- 3. 2. 4. Mahalli İdarelerde İç Kontrol Sisteminin Kuruluşu. -- 3. 2. 5. Mahalli İdareler İçin İç Kontrol Sisteminin Önemi. -- SONUÇ -- SEÇİLMİŞ KAYNAKÇA
Özet
:
Tüm dünyada 1970'lerin ortalarından başlayarak hizmet sunumunda performansı artırmak, temel bir politika olmuş ve 1990'lı yıllardaki gelişmeler tüm kuruluşlarını ciddi bir şekilde etkilemeye başlamıştır. Bu süreçte gündeme gelen süreç ve performans yönetimi uygulamaları; özellikle kamu kuruluşlarına, etkinliği ve verimliliği izleme, kontrol etme ve stratejik öncelikleri yerine getirme imkânı veren yeni bir yönetim anlayışı olarak dikkat çekmiştir. Son yıllarda dünya genelinde yaşanan değişim ülkemizde başta kamu sektörü olmak üzere tüm kuruluşlarımızı doğrudan etkilemektedir. Özellikle yasal düzeyde yapılan çalışmalar bu kuruluşların yapılarını ve hizmet sunma felsefelerini doğrudan etkilemektedir. Türkiye'de bu alanda yaşanan en kapsamlı değişim, eski denetim anlayışı karşısında kamu mali yönetiminde yeni sistemin kurulması ve yeni denetim anlayışına geçilmesi şeklinde olmuştur. (Önsözden)
Konu Başlığı
:
Change in management and reform.
Yönetimde değişim ve reform.
Control and internal control system.
Denetim ve iç kontrol sistemi.
Process analysis.
Süreç analizi.
Process management.
Süreç yönetimi.
Performance analysis.
Performans analizi.
Performance management.
Performans yönetimi.
Risk analysis.
Risk analizi.
Risk management.
Risk yönetimi.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0012224 | 658.1 ÖZE 2020 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |