Uluslararası İsletme Yönetimi
Başlık
:
Uluslararası İsletme Yönetimi
ISBN
:
9786254233135
Fiziksel Tanımlama
:
viii, 407 sayfa; 24 cm.
Seri
:
Beta Basım Yayın İşletme-EkonomiDizisi ; 1173.
Genel Not
:
Kaynakçalar var.
İçerik
:
İçindekiler Önsöz 1 . BÖLÜM ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞİ ANLAMAK Şayan Berber Giriş 1.Uluslararası işletmeler (International Companies) 2.Çokuluslu İşletmeler (Multinational Companies) 3.Global (Küresel) İşletmeler (Global Companies) 4.Küresel Doğan İşletmeler (Brn Globals) 5.Tekboynuz (Unicorn) ve Onboynuz (Decacorn) işletmeler 6.Ejderha İşletmeler (Dragons) Sonuç ve Değerlendirmeler Kaynakça 2 . BÖLÜM ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKTE ÇEVRESEL ALTYAPI Ayşe Merve Urfa Giriş 1.Uluslararası İşletmeciliğin Çevresi 2.Çeşitli Ülkelerde İş Yapmak Sonuç ve Değerlendirmeler Kaynakça 3 . BÖLÜM (1. Kısım) ULUSLARARASI İŞLETMELERDE STRATEJİ: OLUŞTURMA, UYGULAMA ve YÖNETME Saniye Yıldırım Özmutlu Giriş 1.Uluslararası İşletmelerde Stratejik Yönetim 2.Uluslararası İşletmelerde Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama Arasındaki İlişki 3.Uluslararası İşletmelerin Stratejileri 4.Uluslararası İşletmelerde Strateji Oluşturma ve Uygulama 5.Uluslararası İşletmelerde Stratejik Yönetimin Faydaları Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 3 . BÖLÜM (2. Kısım) ULUSLARARASI PAZARA GİRİŞ KARARI: NEREYE? NE ZAMAN? NASIL? Nilay Utlu Giriş 1.Uluslararası Pazara Girişte Endüstri Temelli Bakış 2.Uluslararası Pazara Girişte Kaynak Temelli Bakış 3.Uluslararası Pazara Girişte Kurumsal Temelli Bakış 4.Nereye? 5.Ne Zaman? 6.Nasıl? 7.Wal-Mart Almanya’da Neden Başarısız Oldu Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 3 . BÖLÜM (3. Kısım) ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ ve ULUSLARARASIİŞLETMELERİN ORGANİZASYON YAPILARI Metin Çakıroğlu Giriş 1.Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri 2.Uluslararası İşletmelerin Organizasyon Yapıları Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 4 . BÖLÜM ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKTE KÜLTÜRLERARASI YÖNETİM Birol Baysak Giriş 1.Kültürün Tanımı 2.Kültürlerarası Yönetim 3.Kültürel Çeşitliliğin Yönetilmesi 4.Kültürler Arası İletişim ve Müzakere Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 5 . BÖLÜM (1. Kısım) KÜLTÜRLERARASI LİDERLİK Hazal Koray Alay Giriş 1.Yeni Normal: Değişen Zamanlar Değişen Düşünce Süreçlerini Gerektirir 2.Liderlik Teorileri ve Liderlik Modellerinde Yeni Yaklaşımlar 3.Kültürler arası Farklılıkların Liderlik Üzerindeki Etkileri Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 5 . BÖLÜM (2. Kısım) KÜLTÜRLERARASI MOTİVASYON Meri Taksi Deveciyan Giriş 1.Kültür ve Motivasyon İlişkisi 2.Motivasyon Teorilerine Bakış 3.Motivasyon Türleri ve Kültürlerarası Yansımaları 4.Farklı Kültürlerde Motivasyon araçları Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 6 . BÖLÜM ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKTE YÖNETİCİ SEÇİM VE EĞİTİMİ Haldun Şecaattin Çetinarslan / Esin Can Giriş 1.Kadrolama Felsefesi 2.Kadrolama Seçenekleri 3.Expatriate Kavramı (Expatriation) 4.Uluslararası Yönetici Seçimi 5.Göreve Hazırlanma ve Eğitim Metotları Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 7 . BÖLÜM ULUSLARARASI İŞLETMELERİN YÖNETİMİNDE ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK Nazlı Yüceol Giriş 1.Uluslararası Yönetimde Etik ve Sosyal Sorumluluk 2.Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürebilirlik 3.Kültürler Arası Etik Farklılık ve Uzlaştırma Sonuç ve Değerlendirme Kaynakça 8 . BÖLÜM ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKTE KÜRESEL TRENDLER Ceylan Merve Binici Giriş 1.Uluslararası İşletmecilikte İtici Güçler 2.Gelecek Senaryoları 3.Küresel Şirketlerin Geleceği Sonuç ce Değerlendirme Kaynakça
Konu Başlığı
:
İşletme Yönetimi, Uluslararası
Business Management, International
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0013030 | 658.4 ULU 2023 | Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon |