A’dan Z’ye e-ihracat
tarafından
 
Nart, Ömer.

Başlık
A’dan Z’ye e-ihracat

Yazar
Nart, Ömer.

ISBN
9786058064706

Yazar Ek Girişi
Nart, Ömer.

Basım Bilgisi
1. Basım

Fiziksel Tanımlama
171 s. : res. ; 22 cm.

İçerik
E-ihracat sadece ticari açıdan değil, aynı zamanda ülkemizin ekonomik olarak zorlu günlerinde de çıkış noktası olma potansiyeli taşımaktadır. KOBİ'lerimiz için e-ihracat yapmak bir tercih olmaktan çıkmış, artık zorunluluk haline gelmiştir. Dijitalleşmenin hızlanması ve küresel iletişimin kolaylaşmasıyla e-ihracatın diğer deyişle sınır ötesi e-ticaretin önemi daha da artmıştır. Statista'nın verilerine göre, 2018 itibariyle ABD ve AB ülkelerinde e-ticaretin toplam perakende ticaret içindeki payı ortalama %11'dir. Ülkemizde ise bu rakam sadece %3,5 seviyelerinde ve gidilecek yol anlamında çok büyük potansiyel barındırıyor. Ticaret Bakanlığı'nın resmi ol- mayan dış ticaret verilerine göre Türkiye'nin e-ihracat işlem hacmi, 2018 yılında 600 milyon doların üstünde gerçekleşmiştir. Türkiye'nin toplam ihracatı içinde e-ihracatının oranı ise bugün itibariyle %0,3 seviyelerindedir. 2023 yılı Türkiye e-ihracat hedefi 50 milyar dolar olarak belirlenmiştir. ETGB gibi bir takım yasal düzenlemeler sayesinde e-ihracatın önü açılmıştır. Geleneksel e-ticarette nasıl İzmir'e, Van'a ürün gönderiyorsak artık Almanya'nın Hans'ına, Rusya'nın Andrey'ine, Körfez'in Abdullah'ına da ürün göndermemiz çok kolay hale gelmiştir. Fakat uluslararası pazarlara girerken başlıca bazı konulara dikkat etmek gerekir. Her bölgenin farklı gümrük mevzuatları, farklı ödeme ve lojistik altyapısı ve ayrıca farklı tüketici davranışları mevcuttur. Bu kitapta e-ihracatı detayları ile öğrenecek ve sınır ötesi e-ticarette dikkat etmeniz gereken ödeme sistemleri, yurtdışın- da şirket kurma, lojistik, gümrükleme ve iade konuları, devlet teşvikleri ve marka patent tescili gibi birçok konu hakkında bilgi edineceksiniz. E-ihracatta yaşanan zorluklarla ilgili hem devlet birimlerimizin hem de özel sektördeki kurumlarımızın çabaları ve çalışmaları hızla devam etmektedir.

Özet
1. Bölüm E-İhracat Nedir. 2. Bölüm İhracatta Ana Pazarlar. 3. Bölüm E-İhracatta Marka Tescili. 4. Bölüm E-İhracata Uygun E-Ticaret Altyapısının Oluşturulması. 5. Bölüm E-İhracat Devlet Teşvikleri. 6.Bölüm Yurtdışı Şirket Kurulumu. 7. Bölüm Sınırötesi Dijital Pazarlama. 8. Bölüm E-İhracatta Ödeme Yöntemleri. 9. Bölüm E-İhracatta Lojistik ve İade Süreçleri. 10. Bölüm Bölge Bazlı Pazaryerlerinde Satış. Kaynakça.

Konu Başlığı
İhracat.
 
Exports.
 
Uluslararası ticaret.
 
International trade.

Yazar Ek Girişi
Isayev, Orxan


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0013058382.6 NAR 2019Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon